BCAA ja EAA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha-82
  • Aloitettu Aloitettu
Itse olen tottunut tuntemaan saksanpähkinät tuolla nimellä.

Toki etiketissä koitetaan johtaa viranomaisia harhaan. Siinä etiketissä voi lukea vaikka juglans regia, mutta todellisuudessa siinä on siitä uutettua piristettä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös sitä ihan herasta saa nuo aminohapot kohdilleen jo? Ite käyn aamupäivisin pääsääntöisesti puntilla ja aamulla herättyäni imaisen heraa. Ennen reeniä ja sen aikana menee lisää heraa ja kreatiinia muutaman muun mömmön kanssa. Reenin lopussa imen ne loput herat naamaan, jota juomapullossa on jäljellä. Siitä sitten jossain välissä lounas naamaan. Hyvin on toiminut näin pidemmän aikaakin reenanneelle seniorille.

Missä sä asut? Jossain Kiinassa? Mulle on tullut Fitness-tukun paketit aina kahdessa päivässä.
Ennen ne tuli, nykyään ollut hitain kolmesta(massa, Fitnesstukku koodi pakkotoisto15, tukku) onko sitten tukulla tilausmäärät niin suuria nyktään, tiedä häntä

Missä sä asut? Jossain Kiinassa? Mulle on tullut Fitness-tukun paketit aina kahdessa päivässä.

Eipä tästä pääkaupunkiseudulle paljoa yli tuntia aja. Fitnekseltä ja massilta saanu venata Vähintään viikon AINA. Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:ltä seuraavana päivänä noudettavissa aina. :david:

Onko kenellekään tietoa että antaako esim 10-15g EAA:ta saman efektin kun esim 20g heraa?
Heran ja EAA:n vertaaminen on toisiinsa on aika hedelmätöntä ja varsinkin noin pieneen hera-annokseen verratessa.
Mutta kuitenkin, proteiinisynteesia 15g eaa stimuloi yhtä tehokkaasti kuin 30g heraa. Tätä pienempiä annoksia ei kannata edes pääsääntöisesti käyttää ellei aterialla tule proteiinia mistään muusta lähteestä.

Piti tässä tutustua vähän tarkemmin EAA-valmisteisiin pätkäpaastoilun takia, mutta mitä enemmän niistä lukee, sitä enemmän on kujalla. Eli leusiini on tärkein aminohappo, se on selvää jo ennestään eikä siinä ole mitään kyseenalaista. Mutta kun näitä tuoteselosteita katselee, niin moni EAA näyttää olevan lähinnä BCAA-valmiste, missä on aivan naurettavan vähän muita välttämättömiä aminohappoja. Ehkä juuri sen verran, että saa sanoa sen olevan EAA. Tässä on tietysti takana se, että yhteen annokseen saadaan mahdollisimman paljon niitä tärkeimpiä BCAA-aminohappoja, mutta se on luonnollisesti pois sitten muista aminohapoista. Ja joissakin saattaa olla vielä jotain arginiinia tai muita ei-välttämätömiä viemässä vielä enemmän tilaa muilta. Onko niistä muista välttämättömistä silloin edes mitään hyötyä siellä?

Sitten taas on joitakin missä BCAA-osuus on pienempi ja leusiininkin osuus jotain 1.5 g per annos, jonka ei pitäisi riittää proteiinisynteesin käynnistymiseen, mutta toisaalta muita välttämättömiä aminohappoja on enemmän. Oma hyötynsä varmaan niistäkin? Eli jos ottaisi tällaisen ja täräyttäisi sitä tupla-annoksen, niin saisi leusiinia 3 g ja kaikkia muitakin enemmän. Haittapuolena tietysti se, että se alkaa maksaa enemmän ja kohta ollaan jo siinä tilanteessa, että jos vedät reilu 20 g EAA, niin miksi et saman tien 40 g heraa josta saat myös ne aminohapot ja vielä halvemmalla. Tosin hera ei varmaan imeydy treenin aikana yhtä kivasti kuin EAA.

Mikä nyt oikeasti on sitten paras suhde ja paras määrä? Ei sellaista taida ollakaan ja riippuu ihan siitä keneltä kysyy? Onko koko EAA pelkkä mainosmiesten juoni?

Ja toisaalta onkohan tuo 3 g leusiinia nyt ihan oikeasti universaali totuus, vai riippuuko se henkilön painosta / lihasmassan osuudesta, kuten olettaa saattaisi?

Sitten taas on joitakin missä BCAA-osuus on pienempi ja leusiininkin osuus jotain 1.5 g per annos, jonka ei pitäisi riittää proteiinisynteesin käynnistymiseen, mutta toisaalta muita välttämättömiä aminohappoja on enemmän. Oma hyötynsä varmaan niistäkin? Eli jos ottaisi tällaisen ja täräyttäisi sitä tupla-annoksen, niin saisi leusiinia 3 g ja kaikkia muitakin enemmän. Haittapuolena tietysti se, että se alkaa maksaa enemmän ja kohta ollaan jo siinä tilanteessa, että jos vedät reilu 20 g EAA, niin miksi et saman tien 40 g heraa josta saat myös ne aminohapot ja vielä halvemmalla. Tosin hera ei varmaan imeydy treenin aikana yhtä kivasti kuin EAA.

Mikä nyt oikeasti on sitten paras suhde ja paras määrä? Ei sellaista taida ollakaan ja riippuu ihan siitä keneltä kysyy? Onko koko EAA pelkkä mainosmiesten juoni?

Ja toisaalta onkohan tuo 3 g leusiinia nyt ihan oikeasti universaali totuus, vai riippuuko se henkilön painosta / lihasmassan osuudesta, kuten olettaa saattaisi?

Rupea käyttämään PeptoPro:ta 40g intrassa niin saat kaikki aminohapot ja imeytyy nopeasti. Tai peptopro ja eaa sekoitus niin välttämättömien osuus isompi.

PeptoPro + klusteri dextriini niin ollaan hifiyden ultimaattisuuden äärellä.

Eli jos ottaisi tällaisen ja täräyttäisi sitä tupla-annoksen, niin saisi leusiinia 3 g ja kaikkia muitakin enemmän. Haittapuolena tietysti se, että se alkaa maksaa enemmän ja kohta ollaan jo siinä tilanteessa, että jos vedät reilu 20 g EAA, niin miksi et saman tien 40 g heraa josta saat myös ne aminohapot ja vielä halvemmalla. Tosin hera ei varmaan imeydy treenin aikana yhtä kivasti kuin EAA.

"Annos" mikä lukee purkin kyljessä on useimmiten ihan puppua monessakin tuotteessa, ei vain EAA-tuotteet. Toisaalta, jos EAA maksaa 35e/kg, 20-30g annos treenin yhteydessä ei nyt oikeasti paljoa maksa, ei sillä hintaa saa edes kahvikuppia.

"Annos" mikä lukee purkin kyljessä on useimmiten ihan puppua monessakin tuotteessa, ei vain EAA-tuotteet. Toisaalta, jos EAA maksaa 35e/kg, 20-30g annos treenin yhteydessä ei nyt oikeasti paljoa maksa, ei sillä hintaa saa edes kahvikuppia.
Tätähän mä tuossa toisessa kappaleessa vähän ajoin takaa. Eli jos sitä vetääkin kauhatolkulla, niin kyllä siinä vaiheessa voi unohtaa EAA:n ja mieluummin ottaa sitten heraa ennen treeniä. Saa samat BCAA:t, EAA:t ja läjän muita kaupan päälle ja hintakin on halvempi.

Haluan muuten tietää mistä helvetistä saa EAA:ta 35€/kg? Suurin osa mitä mä katsoin oli ennemminkin tuplahinta. Ja itse maksoin Cittarissa aivan kiskurihinnan, 27 € / 300 g, kun tarvitsin sen nyt enkä ensi viikolla ja toisaalta en tarvitse muuta, niin ei ole järkeä tilata yhtä purkkia. Ja tämä on vielä tällaista missä on Leusiinia liian vähän.

Viimeksi muokattu:
Tätähän mä tuossa toisessa kappaleessa vähän ajoin takaa. Eli jos sitä vetääkin kauhatolkulla, niin kyllä siinä vaiheessa voi unohtaa EAA:n ja mieluummin ottaa sitten heraa ennen treeniä. Saa samat BCAA:t, EAA:t ja läjän muita kaupan päälle ja hintakin on halvempi.

Haluan muuten tietää mistä helvetistä saa EAA:ta 35€/kg? Suurin osa mitä mä katsoin oli ennemminkin tuplahinta. Ja itse maksoin Cittarissa aivan kiskurihinnan, 27 € / 300 g, kun tarvitsin sen nyt enkä ensi viikolla ja toisaalta en tarvitse muuta, niin ei ole järkeä tilata yhtä purkkia. Ja tämä on vielä tällaista missä on Leusiinia liian vähän.

Hera 2 litran nestemäärään maistuu aika varmasti laihalta skeidalta, lisäksi halvat herat saa aikaan neljännen maailmansodan mun suolistossa eikä pysty itsekään olemaan samassa huoneessa itseni kanssa jos niihin koskee eli hintaero jää niin marginaaliseksi. Viimeksi ostanut heraa yli vuosi sitten kilon pakkauksen ja sekin taitaa mennä kohta vanhaksi kun ei ole tullut käytettyä. Itsellä menee jauhomaiset vain treenin yhteydessä, kaikki muu oikeaa ruokaa.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:ltä itse ostan kilon purkeissa eaa:t.

Hera 2 litran nestemäärään maistuu aika varmasti laihalta skeidalta, lisäksi halvat herat saa aikaan neljännen maailmansodan mun suolistossa eikä pysty itsekään olemaan samassa huoneessa itseni kanssa jos niihin koskee eli hintaero jää niin marginaaliseksi. Viimeksi ostanut heraa yli vuosi sitten kilon pakkauksen ja sekin taitaa mennä kohta vanhaksi kun ei ole tullut käytettyä. Itsellä menee jauhomaiset vain treenin yhteydessä, kaikki muu oikeaa ruokaa.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:ltä itse ostan kilon purkeissa eaa:t.
Ei sitä heraa ole tarkoitus kahteen litraan sekoittaakaan, vaan ottaa ennen treeniä, jolloin ne aminohapot on jo saatavilla kun niitä tarvitsee. Itse ostin EAA:ta ihan vain tuon pätkäpaastoilun / dieetin takia ja siinä menee idea pilalle jos sitä alkaa 30 g kiskomaan. Ja toisaalta tässä ei puhuttu susta eikä sun mahasta. Jos jostain, niin enemmänkin musta, mutta oikeastaan ennemminkin yleisesti.

. Ja itse maksoin Cittarissa aivan kiskurihinnan, 27 € / 300 g, kun tarvitsin sen nyt enkä ensi viikolla ja toisaalta en tarvitse muuta, niin ei ole järkeä tilata yhtä purkkia.
Kuinka paljon sä sitä käytät kun just ostit 300g ja tarvisit "JUST NYT" lisää vielä?
Itsellä menee eaa yhteensä 15g pre ja intarassa eli 300g purkki kestäis mulla kakskymmentä treeniä= noin 5 viikko,mulla on siinä 5 viikkoa aikaa tilata lisää vuorokauden-kahden toimitusajalla.Onneksi itse saan aikaseksi ennakoida.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15,lisaravinnekauppa,mstore jne netti täynnä mestoja joista saa 500g purkkeja outletistä usein noin 15€ vasta oli mstoressa 300g bcaa 5€,ovh oli 14€
Eaa myydään kymmenissä verkkokaupoissa noin 30€/kilo hinnalla,ihan perus hinta netissä.Myös pakkiksen mainostama fitnesstukku myy jatkuvasti jossain alessa aminoja."kaks yhden hinnalla" jne.
Se että ei tilaa vaan menee citymarkettiin sitä hakemaan niin hullua hommaahan se on.Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 tilaat tänään ennen klo 14 niin huomenna se on aina postissa(tai seuraavana arkipäivänä).eikö riitä nopeus vaan lihakset katoaa yöllä :D ?

Ei sitä heraa ole tarkoitus kahteen litraan sekoittaakaan, vaan ottaa ennen treeniä, jolloin ne aminohapot on jo saatavilla kun niitä tarvitsee. Itse ostin EAA:ta ihan vain tuon pätkäpaastoilun / dieetin takia ja siinä menee idea pilalle jos sitä alkaa 30 g kiskomaan. Ja toisaalta tässä ei puhuttu susta eikä sun mahasta. Jos jostain, niin enemmänkin musta, mutta oikeastaan ennemminkin yleisesti.

Suorituksen aikaisen imeytymisen kannalta liuoksen vahvuus vaikuttaa, ei ennen treeniäkään otettu liuos imedy kuin pieru saharaan samantien. Aika monella hera nyt vaan aiheuttaa maha ongelmaa, siksi EAA on yleisesti hyvä vaihtoehto.
Mutta mitä tekemistä pätkäpaastoilun kanssa on EAA:lla ? Menee toisen ketju aiheisiin, mutta en ole missään vielä törmännyt varmaan tutkittuun faktaan että bcaa tai eaa EI vaikuttaisi paasto-tilaan, niillä on kalorinen arvo ja lähtisin siitä että kaikki kalorit vaikuttaa paastoon jossain määrin.

Itse ostin EAA:ta ihan vain tuon pätkäpaastoilun / dieetin takia ja siinä menee idea pilalle jos sitä alkaa 30 g kiskomaan. Ja toisaalta tässä ei puhuttu susta eikä sun mahasta. Jos jostain, niin enemmänkin musta, mutta oikeastaan ennemminkin yleisesti.

Idea menee pilalle millä määrällä tahansa. Älä syö mitään. Älä pelkää lihaskatoa.

Mutta kun näitä tuoteselosteita katselee, niin moni EAA näyttää olevan lähinnä BCAA-valmiste, missä on aivan naurettavan vähän muita välttämättömiä aminohappoja. Ehkä juuri sen verran, että saa sanoa sen olevan EAA. Tässä on tietysti takana se, että yhteen annokseen saadaan mahdollisimman paljon niitä tärkeimpiä BCAA-aminohappoja, mutta se on luonnollisesti pois sitten muista aminohapoista. Ja joissakin saattaa olla vielä jotain arginiinia tai muita ei-välttämätömiä viemässä vielä enemmän tilaa muilta. Onko niistä muista välttämättömistä silloin edes mitään hyötyä siellä?

Älä osta paskaa. Kyllähän kaikki tietävät mistä saa ostettua sen parhaan hinta-laadun näiden osalta ( se ei ole fast eikä fitnesstukku).

https://www.Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-shop.fi/lisaravinteet/tuotteet/aminohapot/eaa/102/

Kuinka paljon sä sitä käytät kun just ostit 300g ja tarvisit "JUST NYT" lisää vielä?
Itsellä menee eaa yhteensä 15g pre ja intarassa eli 300g purkki kestäis mulla kakskymmentä treeniä= noin 5 viikko,mulla on siinä 5 viikkoa aikaa tilata lisää vuorokauden-kahden toimitusajalla.Onneksi itse saan aikaseksi ennakoida.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15,lisaravinnekauppa,mstore jne netti täynnä mestoja joista saa 500g purkkeja outletistä usein noin 15€ vasta oli mstoressa 300g bcaa 5€,ovh oli 14€
Eaa myydään kymmenissä verkkokaupoissa noin 30€/kilo hinnalla,ihan perus hinta netissä.Myös pakkiksen mainostama fitnesstukku myy jatkuvasti jossain alessa aminoja."kaks yhden hinnalla" jne.
Se että ei tilaa vaan menee citymarkettiin sitä hakemaan niin hullua hommaahan se on.Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 tilaat tänään ennen klo 14 niin huomenna se on aina postissa(tai seuraavana arkipäivänä).eikö riitä nopeus vaan lihakset katoaa yöllä :D ?
Siis mulla ei ollut yhtäkään purkkia EAA:ta enkä ole vetänyt sitä grammaakaan ennen. Eilen kävin Prismasta hakemassa, kun halusin koittaa sitä juuri nyt enkä ensi viikolla. Jos ostan tuon perään toisen purkin, niin en helvetissä hae sitä mistään ruokakaupasta.

Suorituksen aikaisen imeytymisen kannalta liuoksen vahvuus vaikuttaa, ei ennen treeniäkään otettu liuos imedy kuin pieru saharaan samantien. Aika monella hera nyt vaan aiheuttaa maha ongelmaa, siksi EAA on yleisesti hyvä vaihtoehto.
Mutta mitä tekemistä pätkäpaastoilun kanssa on EAA:lla ? Menee toisen ketju aiheisiin, mutta en ole missään vielä törmännyt varmaan tutkittuun faktaan että bcaa tai eaa EI vaikuttaisi paasto-tilaan, niillä on kalorinen arvo ja lähtisin siitä että kaikki kalorit vaikuttaa paastoon jossain määrin.
Ottaa tarpeeksi aikaisin, niin kyllä se on ehtinyt imeytyä. Ei sitä pukuhuoneessa kuulu kiskoa ennen kuin menee salin puolelle, vaan tunnista puoleen tuntiin ennen treeniä. Tietysti EAA vaikuttaa paastotilaan, mutta on paljon energiatehokkaampaa ottaa 10 g EAA kuin 40 g heraa ja koska EAA imeytyy nopeammin, mä voin venyttää paaston ihan sinne treeniin asti eikä mun tarvitse katkaista sitä jo tuntia ennen.
Idea menee pilalle millä määrällä tahansa. Älä syö mitään. Älä pelkää lihaskatoa.
Ei pysty treenaan paastolla. Ei ole yhtään energiaa. Pakko ottaa intrahiilaria ja samalla siihen sitten lykkää EAA:t sekaan, kun sehän on tyhmää olla sitten niitä laittamatta jos kuitenkin on pakko hiilariakin saada.

Suositut

Back
Ylös Bottom