- Liittynyt
- 8.12.2003
- Viestejä
- 600
- Ikä
- 48
Potilaana n16 nissan almera 1.5 vuosimallia 2001, valmistettu japanissa.
Huomasin töistä lähtiessäni tankilla jotain omituista, lievää käryä tuli jostain ja ihan kun kone olisi käynyt jotenkin kuumempana. Ihmettelin aikani konepelti pystyssä ja paikalle sattui kys huoltsikan korjaamon asentaja. Vähän se sitä siinä ihmetteli ja totesi että ei näe mitään erityistä ongelmaa.
Pois ajaessani huomasin kumminkin että autosta hävisi aika yhtäkkiä vedot, kolmosella kaasu pohjassa ei ota kunnolla kierroksia eikä kulje kunnolla. Lämmöt normaalit, ei vikavaloja. Ei syö juuri lainkaan öljyä, eikä näytä olevan öljyn seassakaan vettä.
Pihassakin ihmettelin ja huomasin että ehkä kone hivenen tärisee tyhjäkäynnillä, pakoputkikin koko matkalta hieman pomppii. Kierroksetkin hieman ajelehtii välillä hieman laskee ja nousee. Vastaa kaasuun ihan normaalisti tyhjäkäynnillä. Kaasua polkiessa tärinäkin tuntuu häviävän.
Vien koneen kyllä pajalle, mutta onko mitään ideoita voisiko kyseessä olla joku pienikin vika minkä pystyisi tälläinen autojen kanssa kädetön "korjaamaan"
Tulpat, ilmanputsarit jne?
ps. vituttaa
EDIT: Auto ei sinänsä ajossa tunnu nykivän, tuntuu vaan tosi tehottomalta eikä ota kierroksia. Pintakaasulla voi huijata, mutta jos koittaa polkea niin kierrokset ei vaan nouse.
Nonii, pajalla anto tietokone että sytytyshäiriöitä kolmos sylinterissä. Siihe vaihettii puola ja kaikki sytytystulpat samalla. Ongelma vähän parani mutta ei poistunu, tyhjäkäynti ilmeisesti parempi mutta ei vieläkään oikein liiku mihinkään. Ilmamassamittari katottu ja näytti ihan puhtaalta. Korjausmies tuossa sano että bensanpaineessa olis jotain häikkää. Sinne se jäi pajalle lisätutkintaan. Tosiaan vieläkin tekee sitä että pintakaasulla saa jotenkuten ajettua mutta tukehtuu heti kun koittaa painaa kaasua.
Odb koodit hävisi puolan vaihdon jälkeen, eli ei mitään koodeja näy enää mutta silti ei toimi.
Vitun autot, kun saan kuntoon niin myyn, vaihdan takas polkupyörään.