Autojen vikojen ratkaisuthread

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No juu eli mun murheenkryyni Nissan Primera 2001 1.6. Semmosta vikaa että puoltoista viikkoa sitten kun lähti ajamaan,niin tehot oli hukassa. 3-vaihteella sai jurnutettua nippanappa 120 km/h ja sittemmin on vaiva pahentunut. Vikakoodit anto ensimmäistä happianturia ja egr-venttiiliä, jotka on vaihdettu---> ei vaikutusta. Tulpat OK. Tyhjäkäynti OK. Kierrokset ei nouse yli 3000 rpm. Jos painaa kaasun pohjaan,niin auto hyytyy. Ajokelvoton tällä hetkellä, ajossa nykii ja nyt ei kulje kuin 40-60 km/h pintakaasulla.
Myyjä lupas hakee pois ja tutkia. Tuttavat ja kaverit on heitelly että vika ois kaasuläppäkotelossa/imusarjassa. Kun kunnolla kaasuttaa,niin joku resonoi-->ei ole pakoputki.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaupunkiajossa (ja varmaan myös taajaman ulkopuolella) kuuluu aina välillä vinkumista. Jarruttaminen saa äänen katoamaan ja jarrutuksen loputtua vinkuminen palaa takaisin. Mikä tuossa voi olla vikana?

Jarrulevyt ja -palat tarkistettu eikä vika ollut niissä. Olen ulapalla. Kyseessä -99 sportti farkku Astra.
Kyllä se kuulostaisi että vinkuminen niistä jarruista kuitenkin tulee, mikäli jarruttamalla ääni katoaa. Miten tarkalleen tarkistit palojen kunnon ja teitkö niille mitään toimenpiteitä?
 
No juu eli mun murheenkryyni Nissan Primera 2001 1.6. Semmosta vikaa että puoltoista viikkoa sitten kun lähti ajamaan,niin tehot oli hukassa. 3-vaihteella sai jurnutettua nippanappa 120 km/h ja sittemmin on vaiva pahentunut. Vikakoodit anto ensimmäistä happianturia ja egr-venttiiliä, jotka on vaihdettu---> ei vaikutusta. Tulpat OK. Tyhjäkäynti OK. Kierrokset ei nouse yli 3000 rpm. Jos painaa kaasun pohjaan,niin auto hyytyy. Ajokelvoton tällä hetkellä, ajossa nykii ja nyt ei kulje kuin 40-60 km/h pintakaasulla.
Myyjä lupas hakee pois ja tutkia. Tuttavat ja kaverit on heitelly että vika ois kaasuläppäkotelossa/imusarjassa. Kun kunnolla kaasuttaa,niin joku resonoi-->ei ole pakoputki.

Eli vastaan itse itselleni: Vika oli viallinen ilmamäärämittari, vaikka vikakoodi antoi ymmärtää,että kyseessä on happianturi. Auto on siltäosin kunnossa,mutta apukuskin puoleinen takasumari ja jarruvalo ei pala, täytyy käydä liittimet vielä läpi ja kattoa mankan liittimet uudestaan. Voi perkeleen japsi-autot :(
 
Eli vastaan itse itselleni: Vika oli viallinen ilmamäärämittari, vaikka vikakoodi antoi ymmärtää,että kyseessä on happianturi. Auto on siltäosin kunnossa,mutta apukuskin puoleinen takasumari ja jarruvalo ei pala, täytyy käydä liittimet vielä läpi ja kattoa mankan liittimet uudestaan. Voi perkeleen japsi-autot :(

Kuluvia osia noi ilmamäärämittarit yms. laitteet, oli saksalainen tai japanilainen niin samalla tavalla niitä hajoilee.
v.2001 auto on jo 'vanha'. Itsellä saman ikäinen MB E ja on siihen joutunut kaikkea pientä vaihtelemaan, tosin kilometriä on sen verran että japski ois paalattu jo noilla lukemilla :D
 
^^ Heh vain niin... Sain jarruvalot palamaan. BTW ilmeisesti lain mukaan ei tarvi kuin vasen takasumari palaa, joten oisko se oikee takasumari poistettu käytöstä ja sen piuhat vedetty vetokoukun sähkösarjalle? Kävin tänään kaikki takakontin liittimet läpi, irrottelin ja putsasin---> ei vaikutusta. TLP:llä vissiin riisseli-mersu? Kyllä toki bensamersuillakin ajelee.
 
^^ Heh vain niin... Sain jarruvalot palamaan. BTW ilmeisesti lain mukaan ei tarvi kuin vasen takasumari palaa, joten oisko se oikee takasumari poistettu käytöstä ja sen piuhat vedetty vetokoukun sähkösarjalle? Kävin tänään kaikki takakontin liittimet läpi, irrottelin ja putsasin---> ei vaikutusta. TLP:llä vissiin riisseli-mersu? Kyllä toki bensamersuillakin ajelee.

Varsin yleistä on, että takasumari on vaan toisella puolella.
 
^^ Eli yksi takasumari kelpaa/riittää katsastussedälle? Polttimo siellä kyllä oli. "Rikkinäisen" takasumarin heijastinkin oli kirkas, kun varsinaisen takasumarin oli punainen. Vitustako näistä tietää.
 
^^ Ja nusnus pilkkua:
Lainaus foorumilta http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1930.780;wap

Mikäli autossa on molemmin puolin E-hyväksytyt takasumarit, ei ne pelkästään saa, vaan niiden pitää palaa molempien. Toimimattomasta oikean puolen sumarista, mikäli sellainen on, pitää määrätä korjauskehotus, kuten mistä tahansa epäkuntoisesta valosta.
Mitään vuosimallirajoja ei ole.

Eli nykysääntöjen mukaan -93 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa pitää olla vähintään yksi tai enintään kaksi takasumaria.
Siitä vaan kurkkimaan, löytyykö molemmin puolin E-merkinnät sumarin kohdalta.
 
Ei hyvää päivää, eli asia menee ainakin tuossa Nissanissa näin: vasemmanpuoleinen on takasumuvalo, that's correct ja oikeanpuoleinen onkin peruutusvalo jiihaa. Ei mene yksinkertasen miehen logiikkaan että autossa on YKSI takasumuvalo ja YKSI peruutusvalo. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.... ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Seat cordoba vario 1.4 16v, vm 01, päätti sitten torstaina tehdä todellisen stopin. Töihin ajelin kun yhtäkkiä kaasupoljin ei reagoinut, kojelautaan syttyi sähköisen kaasupolkimen vikavalo ja moottorivian valo, ja rullasin moottorijarrulla eteenpäin. Hetkeä myöhemmin syttyi myös laturin valo, jonka jälkeen jarrupoljin muttui kovaksi eli jarrutehostin hävisi pelistä, ja tämän jälkeen myöskin ohjaustehostin. Pysäyttelin auton, joka kuitenkin kävi nätisti. Sammutin auton, koitin käymään, ei lähtenyt. Laturi ja startti tarkastettu, kone pyörii käynnistettäessä, mutta ilmeisesti kipinä ja kaikki mahdollinen sähkö hukassa? Pyyhkijät ja muu pienelektroniikka toimii. Myöskin sulakkeet on tarkastettu. Onko mitään käryä kellään, mikä siittimeen iski? :O Tänään koitetaan lukea siitä vikakoodit jos löytyisi jotain millä ratkaista ongelma.
 
Seat cordoba vario 1.4 16v, vm 01, päätti sitten torstaina tehdä todellisen stopin. Töihin ajelin kun yhtäkkiä kaasupoljin ei reagoinut, kojelautaan syttyi sähköisen kaasupolkimen vikavalo ja moottorivian valo, ja rullasin moottorijarrulla eteenpäin. Hetkeä myöhemmin syttyi myös laturin valo, jonka jälkeen jarrupoljin muttui kovaksi eli jarrutehostin hävisi pelistä, ja tämän jälkeen myöskin ohjaustehostin. Pysäyttelin auton, joka kuitenkin kävi nätisti. Sammutin auton, koitin käymään, ei lähtenyt. Laturi ja startti tarkastettu, kone pyörii käynnistettäessä, mutta ilmeisesti kipinä ja kaikki mahdollinen sähkö hukassa? Pyyhkijät ja muu pienelektroniikka toimii. Myöskin sulakkeet on tarkastettu. Onko mitään käryä kellään, mikä siittimeen iski? :O Tänään koitetaan lukea siitä vikakoodit jos löytyisi jotain millä ratkaista ongelma.

Voipi olla ihan rehellinen kaasuläppä vika. semmosta niissä tuppaa tulee noilla vuosilla.
 
BMW 1994 vuodelta (e34) 520i 6kone.

Seisonut 2-4vuotta ulkona. Jäi seisomaan muistaakseni vähän turhan kovien lämpöjen takia (keitti). Nyt lähtee hyvin käyntiin ja lämmötkään ei tunnu ainakaan ihan heti karkaavan käsistä, mutta vaihde päälle ja liikkeelle niin alkaa kytkimen noston jälkeen kierroslukumittari hakkaamaan edestakasin ja tuntuu myös pätkivän. Vapaalla antaa kierroksia ihan hyvin eikä mitään ongelmia. Auto ei lähde käyntiin omalla akulla.

Mistäs tota sotkua kannattaa lähteä purkamaan?
 
^Lähteekö käyntiin jos vaihdat akun, vai tartteeko aina apuvirtaa? Mitä käyntihäröön tulee ni ihan ekana tarkastasin öljyt&jäähynesteet, keittäminen on voinu tuhota kansipahvin jollon menevät nesteet sekasin. Lämpenemisongelma ja pätkimine vois myös viitata virranjakajan sekoiluun, yleismittarilla mittaat tulpanjohdot ja maadotukset että ovat kunnossa. Jos ei siellä ole vikaa ni seuraavaks imupuolen vuotoja ettimää ja ettisin jostain romikselta, tms 'uudet' anturit koneeseen (imusarjan paine, läpän asentoanturi, jne). Imuvuotojen ettimiseen myydään kaupoissa ihan nesteitäki, mutta ite oon pesassu konehuoneen kunnon myrkyillä puhtaaks ja sit kaatanu ennen starttia imupuolen päälle saippuavettä, jos jostain vuotaa ni nesteestä kyllä näkee, varoo vaan horimasta sitä suoraan kurkkuihin tai suodatinten päälle :D
 
^Lähteekö käyntiin jos vaihdat akun, vai tartteeko aina apuvirtaa? Mitä käyntihäröön tulee ni ihan ekana tarkastasin öljyt&jäähynesteet, keittäminen on voinu tuhota kansipahvin jollon menevät nesteet sekasin. Lämpenemisongelma ja pätkimine vois myös viitata virranjakajan sekoiluun, yleismittarilla mittaat tulpanjohdot ja maadotukset että ovat kunnossa. Jos ei siellä ole vikaa ni seuraavaks imupuolen vuotoja ettimää ja ettisin jostain romikselta, tms 'uudet' anturit koneeseen (imusarjan paine, läpän asentoanturi, jne). Imuvuotojen ettimiseen myydään kaupoissa ihan nesteitäki, mutta ite oon pesassu konehuoneen kunnon myrkyillä puhtaaks ja sit kaatanu ennen starttia imupuolen päälle saippuavettä, jos jostain vuotaa ni nesteestä kyllä näkee, varoo vaan horimasta sitä suoraan kurkkuihin tai suodatinten päälle :D

En päässyt lataamaan akkua, kun luulin sen olevan takakontissa mikä ei auennut. Mutta on kuulemma takapenkin alla. Akun pitäisi olla kuitenkin uusi.

Imupuoli on nyt avattu ja olihan siellä ihan silmin havaittavia vuotokohtiakin: mm. ilmansuodattimen kurkku oli haljennut. Samoin oli joku polttoaineletku vähän pahassa kunnossa. Kansipahvien pelkään palaneen, sekä tuota virranjakajaa. Tarkotus kuitenkin vaihtaa yläpään tiivisteet, tulpat ja muuta pikkukivaa. Onneksi motonetistä saa paljon osia, eikä hintakaan päätä huimaa.

Hyvä siitä vielä tulee. Atuollakin ajettu vasta 200 000km, kun on seissyt toimettomana.
 
Seat cordoba vario 1.4 16v, vm 01, päätti sitten torstaina tehdä todellisen stopin. Töihin ajelin kun yhtäkkiä kaasupoljin ei reagoinut, kojelautaan syttyi sähköisen kaasupolkimen vikavalo ja moottorivian valo, ja rullasin moottorijarrulla eteenpäin. Hetkeä myöhemmin syttyi myös laturin valo, jonka jälkeen jarrupoljin muttui kovaksi eli jarrutehostin hävisi pelistä, ja tämän jälkeen myöskin ohjaustehostin. Pysäyttelin auton, joka kuitenkin kävi nätisti. Sammutin auton, koitin käymään, ei lähtenyt. Laturi ja startti tarkastettu, kone pyörii käynnistettäessä, mutta ilmeisesti kipinä ja kaikki mahdollinen sähkö hukassa? Pyyhkijät ja muu pienelektroniikka toimii. Myöskin sulakkeet on tarkastettu. Onko mitään käryä kellään, mikä siittimeen iski? :O Tänään koitetaan lukea siitä vikakoodit jos löytyisi jotain millä ratkaista ongelma.
Noniin, vikakoodia P0170 vikakoodia pukkas. Eli suoraan listalta Fuel Trim,Bank1 Malfunction. Eli jotain lambda/ilmamassamittari vikaa siinä on? Outo vaan kun ei lähde käyntiin ollenkaan? :O
 
Renault Laguna -99 heitti yhtäkkiä ohjauksen nii raskaaksi, että kahdella kädellä just ja just sai auton taittumaan risteyksessä. Pysähdyin huoltoasemalle ihmettelemään, että mitäköhän tapahtui ja katsoin, että ohjaustehostimessa oli öljyä ja tehostimen hihna on kunnossa. Sen jälkeen kun pari ihmistä kävi tekemässä pienen lenkin ja totesi, että ohjauksessa on jotai vikaa, lähdin siirtämään autoa jonnekki mihin sen voisi jättää, ohjaus alkoikin toimia taas normaalisti ja se toimi hyvin 150km matkan kotiin. Mitäköhän tapahtui?
 
Renault Laguna -99 heitti yhtäkkiä ohjauksen nii raskaaksi, että kahdella kädellä just ja just sai auton taittumaan risteyksessä. Pysähdyin huoltoasemalle ihmettelemään, että mitäköhän tapahtui ja katsoin, että ohjaustehostimessa oli öljyä ja tehostimen hihna on kunnossa. Sen jälkeen kun pari ihmistä kävi tekemässä pienen lenkin ja totesi, että ohjauksessa on jotai vikaa, lähdin siirtämään autoa jonnekki mihin sen voisi jättää, ohjaus alkoikin toimia taas normaalisti ja se toimi hyvin 150km matkan kotiin. Mitäköhän tapahtui?

Voisko olla ohjaustehostimen paineanturi vetelmässä viimesiään tai kosketushäiriö sen liittimessä?
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom