Autojen vikojen ratkaisuthread

BCAA-valmisjuoma -40%
Mitä osaa sinä koputtelet?
Älä nyt Carinaa noin pienen ongelman takia vie Kuusankoskelle. Kuulostaa max 150€:n vialta, tolla ajaa vielä toiset 500tkm :)

Koputtelin vaan siitä akun ympäristöstä.

Ja ne virrat häviää tyystin, siinä vaiheessa kun hehkulta kääntää virta-avainta start asentoon.

En mä nyt varmaan suoraan kaatikselle vie, mutta vituttaa aina kun nuot romut alkaa temppuileen ja itse niiden päälle ei ymmärrä mitään. Sitten kun vie tuollaisen vanhan raadon pajalle niin ne tekee sille auton arvon verran valohoitoa.

Ajattelin että katson ja putsaan akun johdot yms mutta en mä oikein käsitä miten se voi niistäkään johtua kun se ei tähän asti ole sitä ikinä tehnyt kylmänä. Aina lämpöisellä moottorilla. Eilen vaan ei riittänyt kertakoputtelut vaan piti tosiaan tuupata käyntiin mutta sitten kun ajoin naapurista sen 500 m kotiin niin kotipihassa starttaili jo normaalisti. Saatanan henkimaailman juttuja taas.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Virrat häviää kokonaan vai pelkästään startti ei pyöritä? Kannattaa kysellä tuolta: www.fintoys.net

Yritin, ei vaan mun sähköpostilla onnistu kun tulee seuraava viest: Virhe: Käyttämäsi domain ei ole sallittu rekisteröitymiseen, vieraana viestin lähettämiseen eikä sitä voi käyttää myöhemmin profiilissa: @*.ru
 
Nyt tartvitsisi osaavampien apua. Mulla on vanha paska, kohta puoli miljoonaa ajettu Diesel Carina, vuosimallia 93. Kehrää muuten kuin kissa, mutta joskus lämpimänä tekee sellaista, että hehkun jälkeen kun pitäisi startata, niin virrat häviää tyystin. Tätä tapahtunut ehkä kerta kuukauteen ja aina lämpimänä. Aikaisemmin auttanut kun vähän koputtelee pellin alla ja startaa uusiksi. Tänään tuossa naapuriin pysähdyin ja taas teki tämän. Koputtelin ja virrat tulee ja kun pitää startata niin virrat häviää. Taas koputtelu ja sama uusiksi. 10 kertaa. Sitten sanoin naapurille että auta mut tuohon alamäkeen niin starttaan vaihteella ja käyntiin lähti. Kotipihaan ajoin ja kokeilin niin starttaili onhelmitta.

Mitään hajua kellään mikä tällaista voi aiheuttaa? En todellakaan lähde tuota mihinkään pajalle viemään. Jos ei "kotikonstit" auta niin Kuusakoski Oy kutsuu.

Putsaa startin navat ja liittimet. Vastus kasvaa kuumana ja jos liitokset huonoja niin mitään ei tapahdu. Toinen vaihtoehto on virtalukon pohja mutta siihen ei oikein tuo kuumana tekeminen viittaa...

e: olettaen siis että akun päästä olet jo putsaus, liittimien vaihto ja kiristys operaation tehnyt...
 
Putsailen tänään kohta nuot akun pään johdot. Samalla vois ne startin liittimetkin putsailla. Aika sen sitten näyttää että auttaako. Senverran harvoin tuota aikaisemmin tehnyt ettei asiaa ole jaksanut edes muistaa.
 
Putsailen tänään kohta nuot akun pään johdot. Samalla vois ne startin liittimetkin putsailla. Aika sen sitten näyttää että auttaako. Senverran harvoin tuota aikaisemmin tehnyt ettei asiaa ole jaksanut edes muistaa.

Jos akun kengät on vähänkään löysällä, voi se tehdä tuollaista. Mulla e39 projektissa toinen akun kenkä halki, ja aika kovaa saa painaa akun kenkiä yhteen että lähtee käyntiin. Sitten taas tossa e46 ollut vähän käynnistämisongelmia, mutta virrat ei katoa kokonaan, vaan ei vaan riitä starttimoottorille. Varmaan akku vaihtokuntonen, tai virrankarkailua. Onneksi tuosta voi katsoa ajotietokoneesta akun jännitteen, ja että lataako akkua. Carinasta joutuukin sitten itse mittailemaan.
 
Startti ottaa helvetisti virtaa käynnistettäessä ja vaikka muutoin virrat olisi ihan ok niin startatessa saattaa näkyä. Akkukengät pitää olla puhtaat ja ne kannattaa ihan hioa auki metallille tai ostaa uudet.

Veneeseen vaihdoin viime talvena akut ja johdot ja kengät, kaikki samalla kertaa, ja edellisen kesän käynnistysongelmat oli saman tien tipotiessään. Että tosiaan jos se tuosta on Timban auton kulkeminen kiinni niin en kuusankoskelle veis. Piuhat ja liitokset kun vanhenee ajamattakin niin uuden vanhan auton kun ostaa niin ei voi olla varma etteikö sama ole edessä saman tien...
 
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Kuulostaa jo mainitulta kosketushäiriöltä tai sitten startti alkaa olla finaalissa, varsinkin jos se on auton alkuperäinen. Noilla kilsoilla carina on jo muutaman kerran hangattu käyntiin..
Mutta halvin remontti on tietty ensin tutkia ne sähköpuolen kontaktit.
 
No mä otin auki akkukengät ja rassasin ne kunnolla puhtaaksi niin että metalli kiiltän niin akun puolelta kuin kengissäkin. Aika "hapottuneet" ne oli, että saapi nähdä onko vika tuossa. Aika näyttää. Ihmetellään sitten lisää jos vielä vastaavaa esiintyy. Akku on viimevuonna hankittu, että sen en usko olevan finaalissa kun pyörittää nätisti eikä ole päässyt kertaakaan tyhjäksi.

Startti saattaa hyvinkin olla alkuperäinen.

Eipä tuota viittis vielä paalata kun joutas hyvin vielä kestämään vuoden tai pari niin ois vielä halpoja kilsoja. Mitään isompaa remppaa siihen ei viitti tehdä. Takaiskarit vaihdatin kaverilla kun katsastussetä sanoi että ne on aivan finaalissa. Mutta ne on niitä selkeesti kuluvia osia joita on pakko vaihtaa autoon kuin autoon.
 
Eilen tossa normisti kylällä ajelin kunnes suoralla alko vähän auto nykimään, sitten siitä olin menossa risteykseen, aloin normisti jarruttaa ja hetkeä ennen ku olin pysähtynyt päästin jarrun pois niin auto tökkäsi itsestään kuin seinään, tässä tilanteessa vauhtia oli vain jotain 10km/h enää. Ton jälkeen en meinannut päästä liikkeelle, eli kytkimen kun nostin ja kaasua laitoin nii hetkeen ei tapahtunut mitään. Siitä sitten kotia lähin ajamaan ja alkoi käry haisemaan ja pihassa avasin konepellin niin jotain öljytippoja oli konehuoneen pohjalla ja moottorin alaosassa märkiä kohtia vähän. Luulin eka et jos leikkaamassa kiinni mutta öljyä oli tarpeeksi. Mitään arvauksia? Auto on vanha kunnon corolla
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tarttis nopeeta apua! Auto on Mitsubishi eclipse vm96... Eilen kävi niin että akun varotusvalo rupesi palamaan ja hävisi ajovalot, muut valot toimii. Tänään kun rupesin tutkimaan ja katselemaan niin kaikki valot pimeni, paitsi mittari ja muut sisävalot.. Maanantaihin mennessä pitäis saada korjattua kun alkaa duuni, sulakkeet ja muut härpäkkeet on tarkistettu ja kunnossa on. Sattuisko joku tietää missä vika piilee?
 
Noniin näyttää levossa 12,50... käyntiin en oo vielä laittanu, mutta kun virrat on päällä niin näyttää kokoajan akkuvaloa? Pistin latautumaan, tuskin kyllä johtuu siitä ? Pirun outoa ettei mitkään valot pala...
 
Kokeile mitä näyttää kun virrat on päällä ja käynnissä. Joku paikka oikosessa? Laturi antaa virtasen ensin kaikille sähkölaitteille, jonka jälkeen vasta akku saa jos jotain jää.. Akku oikosessa?
 
Käynnissä kun on niin näyttää 15,80. Tarkistin kaikki laturille menevät johdot, kunnossa oli. Eli sisävalot, radio, vilkut ja jarruvalot toimii. Elikkä parkit,ajovalot,pitkät ja takavalot ei pala... Puhdistin akun navat ja piuhat. on kyllä mystistä... Niin ja vielä akun varotusvalo palaa ja pari muuta varotusvaloa, mittaristoon ei tule valoja.
 
Liikaa mun mielestä lataa, pitäs jäädä alle 15V kierroksillakin. Jännitteensäädin taitaa olla rikki. Onko moottoritilassa olevista sulakkeista kaikki ehjät? Olisko ylijännite polttanut nuo polttimot
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom