Autojen vikojen ratkaisuthread

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Missä päi se anturi on? Toisin sanoen pääseekö siihe helposti käsiks? Hirveesti en auton moottoreista tiiä mut mielummi köyhänä opiskelijana korjaisin ite jos ei liia vaikee homma oo :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Missä päi se anturi on? Toisin sanoen pääseekö siihe helposti käsiks? Hirveesti en auton moottoreista tiiä mut mielummi köyhänä opiskelijana korjaisin ite jos ei liia vaikee homma oo :D

Eipä ole tuttu auto tuo Laguna eli ihan yleisellä tasolla olevaa arvailua oli tuo paineanturi. Googlella löytyi tällainen Laguna II ohjaustehosinta koskeva ketju http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=1590.0 josta lainauksia:

"pumppu vikaa.. lähtee palasia pumpusta ja jättää paineensäätöventtiilin vuotamaan tai ei tuota tarpeeksi.
Paineita voisi joku lähteä mittaamaan mutta kotikonsteilla vähän hankalaa.."


"Vika löytyi, vaihdoin ohj.teh. pumpun. Alkoi taas toimiin. Pumpun paineensäätöventtiili oli kulunut.
Uusi pumppu olisi maksanut vain 800€, ostin vähän käytetyn :-\"


Eli vika voi olla myös itse pumpussa/sen paineventtiilissä, mikäli siinä vanhemmassa Lagunassa on samat ratkasut. Kannattaa varmaan soittaa korjaamolle, josko heillä olis hyvin tiedossa tuo pulma ja osaisivat heti sanoa, mistä kiikastaa ja paljonko maksaa korjata.
 
En päässyt lataamaan akkua, kun luulin sen olevan takakontissa mikä ei auennut. Mutta on kuulemma takapenkin alla. Akun pitäisi olla kuitenkin uusi.

Imupuoli on nyt avattu ja olihan siellä ihan silmin havaittavia vuotokohtiakin: mm. ilmansuodattimen kurkku oli haljennut. Samoin oli joku polttoaineletku vähän pahassa kunnossa. Kansipahvien pelkään palaneen, sekä tuota virranjakajaa. Tarkotus kuitenkin vaihtaa yläpään tiivisteet, tulpat ja muuta pikkukivaa. Onneksi motonetistä saa paljon osia, eikä hintakaan päätä huimaa.

Hyvä siitä vielä tulee. Atuollakin ajettu vasta 200 000km, kun on seissyt toimettomana.

Eikös toi ole jo M50 koneella, eli suorasytkällä, puoliahan noista on tupannut menemään. Akku on tosiaan takapenkin alla, pelkääjän puolella. istuinosan etureunasta, keskeltä tukeva ote, ja napakka nykäisi. sama kuskin puolella niin lähtee istuin osa irti. Heti akun + navan jälkeen on pääsulake. Tarkasta se ja tarkasta vielä uudelleen mittarilla. Netti täynnä mitä ihmeellisimpiä e34 vikoja (sähköikkuna / keskuslukkorallista käyntihäiriöhin ja automaattilaatikon sekoiluihin) jotka on johtuneet pääsulakkeen hiushalkeamista. Esim: omassa tuo automaatti lodju tuppasi välillä itsestään alkaa ajaa rallia pienimmältä mahdolliselta vaihteelta isoimmalle, eikä kone tahtonut käydä. Pääsulake vaihtoon ja kaikki lähti rokkaamaan.
 
Eikös toi ole jo M50 koneella, eli suorasytkällä, puoliahan noista on tupannut menemään. Akku on tosiaan takapenkin alla, pelkääjän puolella. istuinosan etureunasta, keskeltä tukeva ote, ja napakka nykäisi. sama kuskin puolella niin lähtee istuin osa irti. Heti akun + navan jälkeen on pääsulake. Tarkasta se ja tarkasta vielä uudelleen mittarilla. Netti täynnä mitä ihmeellisimpiä e34 vikoja (sähköikkuna / keskuslukkorallista käyntihäiriöhin ja automaattilaatikon sekoiluihin) jotka on johtuneet pääsulakkeen hiushalkeamista. Esim: omassa tuo automaatti lodju tuppasi välillä itsestään alkaa ajaa rallia pienimmältä mahdolliselta vaihteelta isoimmalle, eikä kone tahtonut käydä. Pääsulake vaihtoon ja kaikki lähti rokkaamaan.

Puol moottoria auki kannesta lähtien. Akku tosiaan oli joo takapenkin alla. Omassani ei onneks sähköikkunoita, eikä muutakaan turhaa sähkövempelettä. Ilmansuodattimen muoviputkessa oli pari isoa halkeamaa, sekä joku letku oli muuttunut ihan purkaksi. Yksi tulpanreikä oli myöskin täynnä öljy-vesi sotkua ja toinen öljyä. Tiivisteet ja vesipumppu menee ainakin vaihtoon.
 
Ei kenelläkään sattuisi olemaan BMWn moottorinajoitustyökalua? m50 VANOS...
 
Potilaana n16 nissan almera 1.5 vuosimallia 2001, valmistettu japanissa.

Huomasin töistä lähtiessäni tankilla jotain omituista, lievää käryä tuli jostain ja ihan kun kone olisi käynyt jotenkin kuumempana. Ihmettelin aikani konepelti pystyssä ja paikalle sattui kys huoltsikan korjaamon asentaja. Vähän se sitä siinä ihmetteli ja totesi että ei näe mitään erityistä ongelmaa.

Pois ajaessani huomasin kumminkin että autosta hävisi aika yhtäkkiä vedot, kolmosella kaasu pohjassa ei ota kunnolla kierroksia eikä kulje kunnolla. Lämmöt normaalit, ei vikavaloja. Ei syö juuri lainkaan öljyä, eikä näytä olevan öljyn seassakaan vettä.

Pihassakin ihmettelin ja huomasin että ehkä kone hivenen tärisee tyhjäkäynnillä, pakoputkikin koko matkalta hieman pomppii. Kierroksetkin hieman ajelehtii välillä hieman laskee ja nousee. Vastaa kaasuun ihan normaalisti tyhjäkäynnillä. Kaasua polkiessa tärinäkin tuntuu häviävän.

Vien koneen kyllä pajalle, mutta onko mitään ideoita voisiko kyseessä olla joku pienikin vika minkä pystyisi tälläinen autojen kanssa kädetön "korjaamaan"

Tulpat, ilmanputsarit jne?

ps. vituttaa

EDIT: Auto ei sinänsä ajossa tunnu nykivän, tuntuu vaan tosi tehottomalta eikä ota kierroksia. Pintakaasulla voi huijata, mutta jos koittaa polkea niin kierrokset ei vaan nouse.
 
Potilaana n16 nissan almera 1.5 vuosimallia 2001, valmistettu japanissa.

Huomasin töistä lähtiessäni tankilla jotain omituista, lievää käryä tuli jostain ja ihan kun kone olisi käynyt jotenkin kuumempana. Ihmettelin aikani konepelti pystyssä ja paikalle sattui kys huoltsikan korjaamon asentaja. Vähän se sitä siinä ihmetteli ja totesi että ei näe mitään erityistä ongelmaa.

Pois ajaessani huomasin kumminkin että autosta hävisi aika yhtäkkiä vedot, kolmosella kaasu pohjassa ei ota kunnolla kierroksia eikä kulje kunnolla. Lämmöt normaalit, ei vikavaloja. Ei syö juuri lainkaan öljyä, eikä näytä olevan öljyn seassakaan vettä.

Pihassakin ihmettelin ja huomasin että ehkä kone hivenen tärisee tyhjäkäynnillä, pakoputkikin koko matkalta hieman pomppii. Kierroksetkin hieman ajelehtii välillä hieman laskee ja nousee. Vastaa kaasuun ihan normaalisti tyhjäkäynnillä. Kaasua polkiessa tärinäkin tuntuu häviävän.

Vien koneen kyllä pajalle, mutta onko mitään ideoita voisiko kyseessä olla joku pienikin vika minkä pystyisi tälläinen autojen kanssa kädetön "korjaamaan"

Tulpat, ilmanputsarit jne?

ps. vituttaa

EDIT: Auto ei sinänsä ajossa tunnu nykivän, tuntuu vaan tosi tehottomalta eikä ota kierroksia. Pintakaasulla voi huijata, mutta jos koittaa polkea niin kierrokset ei vaan nouse.

Arvataanpa, että sytytyspuolassa vika. Ei ole kallis vika. Testerillä varmaan näkee suoraan, mikä puola on hajalla. Toisaalta tuossa pitäis kyllä huomata selvästi jo moottorin äänestä, että käy kolmella. Oliko äänessä mitään outoa?

EDITin mukaisten oireiden mukaan syy voi hyvinkin olla sittenkin ilmamassamittarissa.
 
Tyhjäkäynnillä ehkä hieman jotain erikoista äänessä on, ainakin kierrokset hivenen ajelehtii, välillä 900-1100 noin. Kaasua kun antaa tyhjäkäynnillä niin ääni normaali taas. Ei kuulu mitään ylimääräsiä nakutuksia
 
Potilaana n16 nissan almera 1.5 vuosimallia 2001, valmistettu japanissa.

Huomasin töistä lähtiessäni tankilla jotain omituista, lievää käryä tuli jostain ja ihan kun kone olisi käynyt jotenkin kuumempana. Ihmettelin aikani konepelti pystyssä ja paikalle sattui kys huoltsikan korjaamon asentaja. Vähän se sitä siinä ihmetteli ja totesi että ei näe mitään erityistä ongelmaa.

Pois ajaessani huomasin kumminkin että autosta hävisi aika yhtäkkiä vedot, kolmosella kaasu pohjassa ei ota kunnolla kierroksia eikä kulje kunnolla. Lämmöt normaalit, ei vikavaloja. Ei syö juuri lainkaan öljyä, eikä näytä olevan öljyn seassakaan vettä.

Pihassakin ihmettelin ja huomasin että ehkä kone hivenen tärisee tyhjäkäynnillä, pakoputkikin koko matkalta hieman pomppii. Kierroksetkin hieman ajelehtii välillä hieman laskee ja nousee. Vastaa kaasuun ihan normaalisti tyhjäkäynnillä. Kaasua polkiessa tärinäkin tuntuu häviävän.

Vien koneen kyllä pajalle, mutta onko mitään ideoita voisiko kyseessä olla joku pienikin vika minkä pystyisi tälläinen autojen kanssa kädetön "korjaamaan"

Tulpat, ilmanputsarit jne?

ps. vituttaa

EDIT: Auto ei sinänsä ajossa tunnu nykivän, tuntuu vaan tosi tehottomalta eikä ota kierroksia. Pintakaasulla voi huijata, mutta jos koittaa polkea niin kierrokset ei vaan nouse.

reilu 5vuotta kokemusta ks. merkistä merkkiedustuksessa.. tosin peltiseppänä, eikä asentajana ja muistan että tollainen n16 almera oli kerran joka oli tehoton ja ei jaksanut mennä.. vika oli niinkin yksinkertainen kuin: joku takavalojen polttimo oli palanut ja sekoitti väyliä
 
Zone-sarja -42%
Tyhjäkäynnillä ehkä hieman jotain erikoista äänessä on, ainakin kierrokset hivenen ajelehtii, välillä 900-1100 noin. Kaasua kun antaa tyhjäkäynnillä niin ääni normaali taas. Ei kuulu mitään ylimääräsiä nakutuksia

Jeps. Kuuluuko jotain helinää, jos kaasuttelet paikallaan? Tuli nimittäin tuosta lievästä kärystä ja pakoputken tärinästä mieleen, että oiskohan sulla katti tukossa? Saattas sillon ne sisuskalut myös helistä, jos kaasuttelet. Jos katti on tukossa, niin autosta katoaa sillon myös tehot eli jotenkin tää ehkä täsmäis parhaiten kuvaukseen. Tai miksei vois ihan vaan takapönttökin olla tukossa, mutta katti todennäköisempi.

Jos kuitenkin vika on ilmamassamittarissa, niin sen vaihtamiseen ei välttämättä kannata suostua, mikäli hinta on kova, sillä sen voi hyvinkin saada putsaamalla kuntoon.


EDIT:

reilu 5vuotta kokemusta ks. merkistä merkkiedustuksessa.. tosin peltiseppänä, eikä asentajana ja muistan että tollainen n16 almera oli kerran joka oli tehoton ja ei jaksanut mennä.. vika oli niinkin yksinkertainen kuin: joku takavalojen polttimo oli palanut ja sekoitti väyliä

Haha, tää olis jo aika halpa vika ja just sellanen, minkä jokainen osaa korjata. :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jeps, pistän rahani tuohon polttimoon :D

Ilmamassamittarista lukasinkin netistä että suht helposti saisi itsekkin putsattua. Käytän ekana ihan vaan diagnoosissa enkä anna lupaa tehdä yhtään mitään ennen kun varmistelen asioita netistä/kavereilta.


Kiitoksia vastauksista :thumbs:
 
Eli vastaan itse itselleni: Vika oli viallinen ilmamäärämittari, vaikka vikakoodi antoi ymmärtää,että kyseessä on happianturi. Auto on siltäosin kunnossa,mutta apukuskin puoleinen takasumari ja jarruvalo ei pala, täytyy käydä liittimet vielä läpi ja kattoa mankan liittimet uudestaan. Voi perkeleen japsi-autot :(
^^ Mulla oli samat oireet ja vika oli se ilmamäärämittari,toki putsaus voi auttaa. Ja auto oli 1.6 primera vm -2001
 
^^ Mulla oli samat oireet ja vika oli se ilmamäärämittari,toki putsaus voi auttaa. Ja auto oli 1.6 primera vm -2001

Jeps, vein tänään pajalle ja aika tuskaa oli saada auto perille asti.

Pintakaasulla auto jotenkuten kulki mutta heti kun koittaa kaasua painaa niin tukehtuu. Itsekin epäilen tuota ilmamäärämittaria, auton kun sain kilometrin päähän pajalle niin aikamoinen käry jostain tuli, näin maallikkona taitaa saada helvetisti liikaa bensaa mikä sitten taas käryää vaikka katissa.

edit: koitin kattoa tulpat mutta joku pistäny ne puolat? niin helvetin tiukalle että en saanut niitä irti.

edit2: asentaja kuka tuli alunperin huoltsikalla 21 jälkeen illalla itse tankatessa auttamaan ihan vapaaehtoisesti sai kyllä samantien asiakkaan :thumbs:
 
Asentelin vanhan golffin mankkaa ja joku johto hyppäs tupakansytyttimen pistokkeeseen ja se sano että ssSzät! Nyt ei toimi keskuslukitus, kattoikkuna, eikä jotain. Kellokin nollaantuu aina kun virrat katkasee. Jotain vissiin kärähti, mutta mitä?
 
Asentelin vanhan golffin mankkaa ja joku johto hyppäs tupakansytyttimen pistokkeeseen ja se sano että ssSzät! Nyt ei toimi keskuslukitus, kattoikkuna, eikä jotain. Kellokin nollaantuu aina kun virrat katkasee. Jotain vissiin kärähti, mutta mitä?

Sulake

e: eli nuo härpäkkeet on varmaan saman 10 A tai jotain sulakkeen takana mikä on palanut. Sulake kotelo löytyy konehuoneesta ja ohjekirjasta sulaketaulokko josta selviää mistä sulakkeesta on kyse...
 

Okei. Onko jollain tietoa missä tämä sulake sijaitsee?

Pitää muuten tähän väliin kiittää sitä amista joka on yrittänyt kytkeä mankkaa aikasemmin, joka ei luonnollisesti toiminut. Helvetin vitun nättiä jälkeä...! ¤"%#"%$@ !!!
 
golf-mk4-4297.png

oisko tuossa...

dImOu.jpg

ja oikeaa sulaketta voi ruveta jälistään tuosta kaaviosta. Tietysti helpottaa oikeaan osumista jos googlettaa oikealla golf mallilla lontooksi sulaketaulukkoa.

Sulakehan on sellainen josta langasta näkee päälle päin onko se palanut = poikki.
 
Joo kiitosta vaan.

Pitää alkaa tutkimaan kuhan ehtii.
 
Auto on Nissan Primera 1996 P10 ja ongelmana se että jännitteet tuntuvat heittelevän minkä kerkeävät. Välillä ajovalot kirkastuvat, kojelauta kirjastuu, pyyhkijät alkavat viipottaa tuplanopeudella ja airbagin valo hysteerisesti. Nämä kaikki siis tapahtuvat samaan aikaan. Onko mitään ns pomminvarmaa vikapaikkaa, jotta mikä osa kaipaisi vaihtamistaan?
 
Auto on Nissan Primera 1996 P10 ja ongelmana se että jännitteet tuntuvat heittelevän minkä kerkeävät. Välillä ajovalot kirkastuvat, kojelauta kirjastuu, pyyhkijät alkavat viipottaa tuplanopeudella ja airbagin valo hysteerisesti. Nämä kaikki siis tapahtuvat samaan aikaan. Onko mitään ns pomminvarmaa vikapaikkaa, jotta mikä osa kaipaisi vaihtamistaan?
Laturin jännitesäädin rikki. Nykyään jo jännitteensäädin sijaitsee itse laturissa ja on yleensä mahdollista vaihtaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom