Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Missä päi se anturi on? Toisin sanoen pääseekö siihe helposti käsiks? Hirveesti en auton moottoreista tiiä mut mielummi köyhänä opiskelijana korjaisin ite jos ei liia vaikee homma oo :D
En päässyt lataamaan akkua, kun luulin sen olevan takakontissa mikä ei auennut. Mutta on kuulemma takapenkin alla. Akun pitäisi olla kuitenkin uusi.
Imupuoli on nyt avattu ja olihan siellä ihan silmin havaittavia vuotokohtiakin: mm. ilmansuodattimen kurkku oli haljennut. Samoin oli joku polttoaineletku vähän pahassa kunnossa. Kansipahvien pelkään palaneen, sekä tuota virranjakajaa. Tarkotus kuitenkin vaihtaa yläpään tiivisteet, tulpat ja muuta pikkukivaa. Onneksi motonetistä saa paljon osia, eikä hintakaan päätä huimaa.
Hyvä siitä vielä tulee. Atuollakin ajettu vasta 200 000km, kun on seissyt toimettomana.
Eikös toi ole jo M50 koneella, eli suorasytkällä, puoliahan noista on tupannut menemään. Akku on tosiaan takapenkin alla, pelkääjän puolella. istuinosan etureunasta, keskeltä tukeva ote, ja napakka nykäisi. sama kuskin puolella niin lähtee istuin osa irti. Heti akun + navan jälkeen on pääsulake. Tarkasta se ja tarkasta vielä uudelleen mittarilla. Netti täynnä mitä ihmeellisimpiä e34 vikoja (sähköikkuna / keskuslukkorallista käyntihäiriöhin ja automaattilaatikon sekoiluihin) jotka on johtuneet pääsulakkeen hiushalkeamista. Esim: omassa tuo automaatti lodju tuppasi välillä itsestään alkaa ajaa rallia pienimmältä mahdolliselta vaihteelta isoimmalle, eikä kone tahtonut käydä. Pääsulake vaihtoon ja kaikki lähti rokkaamaan.
Potilaana n16 nissan almera 1.5 vuosimallia 2001, valmistettu japanissa.
Huomasin töistä lähtiessäni tankilla jotain omituista, lievää käryä tuli jostain ja ihan kun kone olisi käynyt jotenkin kuumempana. Ihmettelin aikani konepelti pystyssä ja paikalle sattui kys huoltsikan korjaamon asentaja. Vähän se sitä siinä ihmetteli ja totesi että ei näe mitään erityistä ongelmaa.
Pois ajaessani huomasin kumminkin että autosta hävisi aika yhtäkkiä vedot, kolmosella kaasu pohjassa ei ota kunnolla kierroksia eikä kulje kunnolla. Lämmöt normaalit, ei vikavaloja. Ei syö juuri lainkaan öljyä, eikä näytä olevan öljyn seassakaan vettä.
Pihassakin ihmettelin ja huomasin että ehkä kone hivenen tärisee tyhjäkäynnillä, pakoputkikin koko matkalta hieman pomppii. Kierroksetkin hieman ajelehtii välillä hieman laskee ja nousee. Vastaa kaasuun ihan normaalisti tyhjäkäynnillä. Kaasua polkiessa tärinäkin tuntuu häviävän.
Vien koneen kyllä pajalle, mutta onko mitään ideoita voisiko kyseessä olla joku pienikin vika minkä pystyisi tälläinen autojen kanssa kädetön "korjaamaan"
Tulpat, ilmanputsarit jne?
ps. vituttaa
EDIT: Auto ei sinänsä ajossa tunnu nykivän, tuntuu vaan tosi tehottomalta eikä ota kierroksia. Pintakaasulla voi huijata, mutta jos koittaa polkea niin kierrokset ei vaan nouse.
Potilaana n16 nissan almera 1.5 vuosimallia 2001, valmistettu japanissa.
Huomasin töistä lähtiessäni tankilla jotain omituista, lievää käryä tuli jostain ja ihan kun kone olisi käynyt jotenkin kuumempana. Ihmettelin aikani konepelti pystyssä ja paikalle sattui kys huoltsikan korjaamon asentaja. Vähän se sitä siinä ihmetteli ja totesi että ei näe mitään erityistä ongelmaa.
Pois ajaessani huomasin kumminkin että autosta hävisi aika yhtäkkiä vedot, kolmosella kaasu pohjassa ei ota kunnolla kierroksia eikä kulje kunnolla. Lämmöt normaalit, ei vikavaloja. Ei syö juuri lainkaan öljyä, eikä näytä olevan öljyn seassakaan vettä.
Pihassakin ihmettelin ja huomasin että ehkä kone hivenen tärisee tyhjäkäynnillä, pakoputkikin koko matkalta hieman pomppii. Kierroksetkin hieman ajelehtii välillä hieman laskee ja nousee. Vastaa kaasuun ihan normaalisti tyhjäkäynnillä. Kaasua polkiessa tärinäkin tuntuu häviävän.
Vien koneen kyllä pajalle, mutta onko mitään ideoita voisiko kyseessä olla joku pienikin vika minkä pystyisi tälläinen autojen kanssa kädetön "korjaamaan"
Tulpat, ilmanputsarit jne?
ps. vituttaa
EDIT: Auto ei sinänsä ajossa tunnu nykivän, tuntuu vaan tosi tehottomalta eikä ota kierroksia. Pintakaasulla voi huijata, mutta jos koittaa polkea niin kierrokset ei vaan nouse.
Tyhjäkäynnillä ehkä hieman jotain erikoista äänessä on, ainakin kierrokset hivenen ajelehtii, välillä 900-1100 noin. Kaasua kun antaa tyhjäkäynnillä niin ääni normaali taas. Ei kuulu mitään ylimääräsiä nakutuksia
reilu 5vuotta kokemusta ks. merkistä merkkiedustuksessa.. tosin peltiseppänä, eikä asentajana ja muistan että tollainen n16 almera oli kerran joka oli tehoton ja ei jaksanut mennä.. vika oli niinkin yksinkertainen kuin: joku takavalojen polttimo oli palanut ja sekoitti väyliä
^^ Mulla oli samat oireet ja vika oli se ilmamäärämittari,toki putsaus voi auttaa. Ja auto oli 1.6 primera vm -2001Eli vastaan itse itselleni: Vika oli viallinen ilmamäärämittari, vaikka vikakoodi antoi ymmärtää,että kyseessä on happianturi. Auto on siltäosin kunnossa,mutta apukuskin puoleinen takasumari ja jarruvalo ei pala, täytyy käydä liittimet vielä läpi ja kattoa mankan liittimet uudestaan. Voi perkeleen japsi-autot :(
^^ Mulla oli samat oireet ja vika oli se ilmamäärämittari,toki putsaus voi auttaa. Ja auto oli 1.6 primera vm -2001
Asentelin vanhan golffin mankkaa ja joku johto hyppäs tupakansytyttimen pistokkeeseen ja se sano että ssSzät! Nyt ei toimi keskuslukitus, kattoikkuna, eikä jotain. Kellokin nollaantuu aina kun virrat katkasee. Jotain vissiin kärähti, mutta mitä?
Sulake
Laturin jännitesäädin rikki. Nykyään jo jännitteensäädin sijaitsee itse laturissa ja on yleensä mahdollista vaihtaa.Auto on Nissan Primera 1996 P10 ja ongelmana se että jännitteet tuntuvat heittelevän minkä kerkeävät. Välillä ajovalot kirkastuvat, kojelauta kirjastuu, pyyhkijät alkavat viipottaa tuplanopeudella ja airbagin valo hysteerisesti. Nämä kaikki siis tapahtuvat samaan aikaan. Onko mitään ns pomminvarmaa vikapaikkaa, jotta mikä osa kaipaisi vaihtamistaan?