Tattis Titaani.

Seuraava kymysys olis, että onko rasvan polton kannalta järkevää tehä tollasta aerobista (?) reeniä päivittäin? Käyn pyöräilemässä sellasen 45-60 minuutin lenkin päivittäin tarkotuksena saada noi jenkkakahvat veke. Nostelen toki painojakin, mut se homma ei taida paljoo rasvaa polttaa..?

Kaikki on lopulta kiinni ruokavaliosta, eli jos syöt enemmän kuin kulutat, ei sitä rasvaa pala vaikka tekisikin aerobista.

Muuten kyllä aerobisen tekemine on järkevää sekä rasvanpolton, että peruskunnon kannalta. Jokapäivä en kuitenkaan tekisi. Dieetin alussa 2-3 kertaa viikossa ja sitten myöhemmin määrää nostaen. Yksi täysi lepopäivä viikossa on syytä pitää, tällöin ei siis tehdä edes aerobista.

Tsekkaappa tän aloittelijoiden osion tärkeistä tuo Dieettiketju, siinä on paljon hyvää asiaa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistan kun kävin ihan ekoja kertoja salilla, niin treenin jälkeen ja seuraavana päivänä oli kaikki paikat kipeinä(ja ekoista kerroista ei ole kauaa). Nykyään kun käyn salilla tunnen poltteen liikkeen jälkeen, mutta se ehtii jo hävitä kun siirryn seuraavaan liikkeeseen.
Ja kun treeni on ohi tunnen vain olevani kokonaisvaltaisesti väsynyt, mitkään lihakset eivät ole kipeinä. Onko kroppani jo tottunut siihen vai teenkö liikkeet päin hanuria? Kaipaan nimittäin sitä tunnetta kun ei meinaa päästä sängystä ylös :D

rekka sanoi:
Onko kroppani jo tottunut siihen vai teenkö liikkeet päin hanuria? Kaipaan nimittäin sitä tunnetta kun ei meinaa päästä sängystä ylös :D
Noh en osaa sanoa onko tottunut, mutta ette varmaan treenaa tarpeeksi kovaa ja käytätte suunillen samoja rautoja kuin aloititte jos siitä ei ole pitkää aikaa. Eli enemmän rautaa ja ei vältämättä kipu ole aina lihas kasvun edelletys. Eli vaikka seuraavana päivänä ei olisikaan lihas kipeä niin ei se tarkoita etteikö kehityisi, kunhan treenaa HC:n kovaa, syö kekkosesti sekä nukkuu kuin tukki ja malttaa olla kärsivällinen niin kyllä lihas reagoi tohon kompoon.

Mitä osaa olkapäästä treenataan pystypunnerruksella?
Koko olkapäitä, mutta eri variaatiot ottavat enemmän eri osiin.
esim. Pystypunnerrus käsipainoilla rasittaa eniten sivuolkapäitä:
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBShoulderPress.html
,kun taas vapaalla tangolla tehtäessä etuolkapäät saavat enemmän osumaa:
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBMilitaryPress.html
Niskantakaapunnerrus taas rasittaa lähinnä taka- ja sivuolkapäitä:
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBBehindNeckPress.html

Pika-apua!!!

Eli tarvisin sivuston jossa on kuvat joissa näkyy miten tehdään oikea oppisesti liikkeet
- Hauiskääntö levytangolla
- Penkkipunnerrus
- Jalkaprässi
- Ojentajat taljassa
- Pohkeet seisten
- Pystysoutu
- Ylätaljan veto eteen

Joskus olen löytänyt sivustoja missä noita neuvo ja on mutta kun on tällänen :david: niin ei osaa tota söötisä käyttää ja googlenkäyttökään ei ole niin hallussa... :wall:

edit.. jos edes tosta yläpuolelta jaksaisi lukea.... mutta jos joku jaksaa laittaa noihin liikkeisiin suorat linkit/sivuston jossa olisi kuvat ei animaatiot.... ::)
Pidän liikuntakoulutus harjoituksen johon noi liikkeet tulee ja tarvin jotkut kuvat laitteiden viereen jotta jokainen osaa käyttää ja tehdä OIKEIN.

Toni

Viimeksi muokattu:
DTeaM: penkistä oli ainakin yksi video miken 2x6 threadissa, voisi kuvitella, että siinä tehdään oikeaoppisesti. :)

Oma kysymys liittyy myös penkkiin, eli pitääkö lavat olla yhdessä koko noston ajan vaiko vain tangon ollessa alhaalla?

edit: video oli lisätty ihan lähiaikoina, eli se on viimeisillä sivuilla..

Eli tänne tämä kysymys :nolo:

Jos tekee himassa sanotaanko sellasen 4*10 punnerrusta (kyllä, olen heikko :( ) niin kuinka kauan siitä palautuminen kestää? Voisko tollasta settiä tehä ihan joka/joka toinen päivä vai harvemmin?

Muistan kun kävin ihan ekoja kertoja salilla, niin treenin jälkeen ja seuraavana päivänä oli kaikki paikat kipeinä(ja ekoista kerroista ei ole kauaa). Nykyään kun käyn salilla tunnen poltteen liikkeen jälkeen, mutta se ehtii jo hävitä kun siirryn seuraavaan liikkeeseen.
Ja kun treeni on ohi tunnen vain olevani kokonaisvaltaisesti väsynyt, mitkään lihakset eivät ole kipeinä. Onko kroppani jo tottunut siihen vai teenkö liikkeet päin hanuria? Kaipaan nimittäin sitä tunnetta kun ei meinaa päästä sängystä ylös :D

Kaikilla jotka alottaa salilla käynnin tuntee seuraavina päivinä lihaskipua. Se on vaan merkki siitä et jotain on tehny. Jatkat samaa rataa ja jos kerran viikossa teet joka lihaksen, eikä tuu taukoja reenissä, lihakset tottuu tohon ja kipu ei tunnu seuraavina päivinä niin pahalta. Jos taas tulee pidempiä taukoja reenissä, niin seuraavana päivänä on taas lihakset kipeenä :) Esim ite voin valasta että ennen varsinkin jalkareenin jälkeen hyväku parina seuraavana päivänä pysty käveleen, tai saatika hauista saanu suoraks :D Nykyään hauista en saa pahemmin kyllä kipeeks. Jokasella on eroja noissa. Kaveri ei saa tisseihin kipuja kuulemma yhtään ja silti ne vaan kasvaa paremmin kun esim mulla :D

Eli tänne tämä kysymys :nolo:

Jos tekee himassa sanotaanko sellasen 4*10 punnerrusta (kyllä, olen heikko :( ) niin kuinka kauan siitä palautuminen kestää? Voisko tollasta settiä tehä ihan joka/joka toinen päivä vai harvemmin?

Vaikee sanoo noista sarjoista ja toistoista kun ei tiä ollenkaan suhta muuta. Jokanen on erilainen ihminen. Yleensä pidän sääntönä, et 72h annan lihat palautuu ennenku reenaan ens kerran. Tietenkin on näitä TTT ja HST reenejä joissa vedetäänkin sit jopa useemmin. Mitä enemmän rasitat sitä kauemmin palautuu.

Vaikee sanoo noista sarjoista ja toistoista kun ei tiä ollenkaan suhta muuta. Jokanen on erilainen ihminen. Yleensä pidän sääntönä, et 72h annan lihat palautuu ennenku reenaan ens kerran. Tietenkin on näitä TTT ja HST reenejä joissa vedetäänkin sit jopa useemmin. Mitä enemmän rasitat sitä kauemmin palautuu.

Anteeksi maalaisuuteni, mutta tarkotitko, että jos tekee kotona 4x10 punnerrusta, niin siitä palautumiseen pitäsi uhrata 3 täyttä vuorokautta? Vai ymmärsinkö jotenkin väärin?

Kulliver: minun mielestä joka toinen päivä olisi ihan OK. Mutta käytkö muuten salilla? Pelkällä punnertamisella ei ihmeisiin pääse

Anteeksi maalaisuuteni, mutta tarkotitko, että jos tekee kotona 4x10 punnerrusta, niin siitä palautumiseen pitäsi uhrata 3 täyttä vuorokautta? Vai ymmärsinkö jotenkin väärin?

En tiä tosta et onko toi 10x maksimi ja kauheet pakkotoistot loppuun eli 4 tosi tiukkaa sarjaa. Yleensä porukka kyl saa jotain 30 punnerrusta ainakin... tollasen reenin palautumisaikaan en ota kantaa. ITSE pidän 72h omassa salireenissä väliä ennen seuraavaa kertaa. siis samaa lihasta tietenkin...

lopputulos: kai tollee joka toinen päivä vois tehä.

Kiitti vastauksista! En käy salilla, ainakaa vielä. Oon kotiin aatellu ostaa sellaset 20kg käsipainot näin alkajaisiks, siihe asti et tulot ja aika riittää salilla käyntiin. Niillä kai jotain pitäis saada aikaan..?

Kiitti vastauksista! En käy salilla, ainakaa vielä. Oon kotiin aatellu ostaa sellaset 20kg käsipainot näin alkajaisiks, siihe asti et tulot ja aika riittää salilla käyntiin. Niillä kai jotain pitäis saada aikaan..?

Käsipainoilla saa juu ihan kiitettävästi aikaan. Tosin vatsasta alaspäin ei noilla paljoo reenata. Noi 20kg on kyl aika pienet....

Minäpä nyt kyselen täältä vähän mielipiteitä,
elikkäs oon 20v tyttö, pituutta 163cm ja painoa noin 48kg. Oon nyt ajatellu tavoitteeksi sellaista fitnessmalli-vartaloa. Muuten olen aika tyytyväinen mutta vatsanseutu on se ongelma mikä ei millään meinaa hävitä, varsinki tuossa sivuilla meinaa olla pienet kahvat, mistään kauheasta rasvan määrästä ei kuitenkaa enää ole kyse. Käyn salilla 4 kertaa viikos ja lisäksi teen kahesti viikos aamulenkin minkä yleensä hölkkään, lisäksi kevyttä pyöräilyä tai rullistelua tulee harrastettua. Ruoka puoli mulla on omasta mielestä kunnossa,tässä kuitenki esimerkkiä siitä

Aamupala Puuro, näkkäri kalkkunalla ja juustolla, muna
Lounas Tonnikalasalaatti, näkkäri
Välipala näkkäri, viili
Treenin jälkeen: banaani
Päivällinen Riisiä, kalkkunanfileleike, kasviksia, raejuustoa, näkkäri kalkkunalla ja juustolla
Iltapala Rahkaa
elikkä kaipaisin jotai vinkkejä tuohon treeniin että sais kunnolla tuloksia..
harkinnassa on kyllä ottaa personal trainer kunhan siihen olis varaa joskus

Kananmunasta

1. Paljonko kananmuna painaa?
2. Paljonko kananmunan valkuaisosassa on proteiinia?
3. Paljonko kananmunan keltuaisosassa on proteiinia?

1. Paljonko kananmuna painaa?

Finelistä löytyy seuraavaanlaista tietoa;

Kananmunat

Kananmunissa on eri painoluokkia, mutta taitavat olla karkeasti 50-70 gramman luokkaa. Painoluokat löytyy kyllä netistä, kun jaksaa hakea. Joskus katselin ne, mutta en muista tarkkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom