Oon käyny salilla epätasasesti 8 kuukautta. Nyt aloin oikein kunnolla käymään, 4 kertaa viikos. Mutta oon tässä huomannu pienen ongelman rintalihasten kanssa, ne on levinny niin että ne painaa käsiä kun on makuulla kyljellää. Pitääkö tässä selkää leventää? Leuanvetoa sun muuta tehdä siis? Vai mikä on vialla?

Kysympä tuota uudestaan kun ei aikaisemmin vastausta tullut. Ja lisään mittani, 167/47.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tulisi täysi lepopäivä aina joka 4. päivä ja silloin ei sitten tehdä edes sitä stepperiä. .

Mitenhän toi tulee onnistumaan.. huomaa ettei nykyään oikein osaa hyvällä omalla tunnolla vaan löhötä sohvalla ja kattoa telkkaria.. Noh, kai sekin pitää taas opetella:thumbs:

Tasapuolista treeniä vaan koko kropalle (lue ei siis pelkkää penkkiä ja haukkaa ;-)) niin ei pitäis mitään tilanpuuteongelmia tulla.

Joo kyllä on tasapuolista nykyää. En selkää hirveest oo viittyny kreenailla ku sehä hidastaa/pysäyttää pituuskasvun. Jos sattusin viel vähä kasvaa :)

Tuli tossa mieleen, kun yleensä liitän treenin jälkeisen aamun kauhian lihaskivun siihen, että lihakset kasvavat. Eilen tein viikon tauon jälkeen hauis, ojentajat, selän, ranteet ja vatsat, mutta ei minkään näköistä kipua. Vatsat hieman, ja sitten epäkkäät tuli vipareita tehdessä. Olkapäitä tein 4x20 vipareita ja pystypunnerrusta käsipainol 2x12. Mutta en ole koskaan oikeen saanut kipua olkapäihin.

Joten kysyisin: Kasvaako se lihas vaikkei se olisikaan kipeä treenin jälkeiset pari päivää? Vai onko tämä kipu vain ollut lihasten kireyttä?
Mieteskelen tässä, että missä syy ettei löydy kipua esim. ranteista, jotka olivat eilen treenin jälkeen niin tohjona, ettei lasi pysynyt kunnolla kädessä.

Maybe liikarasitus? Hauiksillekkin tuli tehtyä 4 sarjaa hauiskääntöä + leuat. Ranteille taas tuli haukkarissa, leuanvedos rasitusta ennestään. Ojentajia en tehnyt kuin 3 sarjaa. 2x 12 1x 15.

Hmm. Nuolasin ennen ku tipahti. Tuossa kahden maissa alkoi tuntumaan jäykyyttä lihaksissa ja nyt ovatkin jo hieman kipeät eli ei tainnut treeni mennä hukkaan. Vastatkaa nyt kuitenkin kun on noitakin päiviä ollut. Yleensä penkkiä tehdessä ei ole ollut seuraavana päivänä mikään paikka kipeä, johtui varmasti huonosta tekniikasta. Smithissä kun rupesin vääntämään vinopenkkiä niin johan otti damagea rinta.

Kuinka monta grammaa proteiinia ja hiilihydraatteja pistätte ennen treeniä nautittavaan juomaan ja palkkariin?

Kasvaako se lihas vaikkei se olisikaan kipeä treenin jälkeiset pari päivää?
Jep. Eli kasvaa. Ei se kipu kerro mitään lihaskasvusta. Mulle se kylläkin on merkki, että treeni tosiaan on mennyt perille. Mutta ei kannata stressata sellasesta jos lihakset ei enää kipeydykään. Se johtuu vain siitä, että lihakset tottuu samanlaiseen rasitukseen, eikä enää kipeydykään samalla tavalla kuin ennen. Siihen taas auttaa toistomäärien vaihtelu ja vastuksen nosto. Noi toistot enemmänkin. Mieti jos olet tehnyt aina hauiksille 8 toiston sarjoja, eivätkä hauikset enää kipeydy ja vaihdatkin 20 toiston sarjoihin jotka vedät kunnon hapotus-asenteella, niin seuraavana päivänä et saa käsiä suoraksi. Se ei silti välttämättä tarkoita sitä, että 20 toiston sarjoilla kasvaa paremmin. Kyse on siitä millaiseen rasitukseen lihas on totutettu.

Kuinka monta grammaa proteiinia ja hiilihydraatteja pistätte ennen treeniä nautittavaan juomaan ja palkkariin?

Ennen treeniä jos otan proteiinia, niin laitan jotain 30g. Hiilihydraattia en malton muodossa yhtään, koska ei sovi mulle. Alkaa siis väsyttämään ja tulee löysä olo. Treenin jälkeen hirvittävältä kuulostava 60-70g protskua ja 40-50g maltoa. Sekin ihan vaan sen takia noin paljon, ettei tarvitse olla koko aikaa niitä juomia litkimässä.

Näinhän se varmasti menee, sillä nyt on ojentajat järkyttävän kipeät, kun en niitä olllut 1,5kk tehnyt, sama asia epäkkäät. Hauikset eivät niin kipeät, mutta kyynärvarret, ranteet what eva, hauiksienkin edestä :D
Hyvä homma että sain varmistuksen tähänkin asiaan :P Kohta pääsee jo tekemään penkkiä, nam.

Olen nyt treenannut puoli vuotta 3-jakoisella ohjelmalla, eli 3 salia/viikko. Minkälaisia tuloksia tällä olisi pitänyt saada aikaan? Sarjapainot ovat nousseet, lihasta on tullut jonkin verran, mutta oma painoni ei juurikaan ole noussut. Olen siis 17v poika, mitat 179/70. Ruokavalioon en juurikaan ole kiinnittänyt huomiota, kuin syömällä monipuolisesti. Kannattaisko sitä lähteä jotenkin kehittelemään (en jaksaisi kuitenkaan kaloreita laskea)?

Ja sitten ihan peruskysymys "rantakunnon" hakemisesta. Eli kun tämä on tavoitteeni, niin kannattaisko minun näillä lihaksilla eka lähteä laihduttamaan rasvat pois (olisinko tällöin vain joku luukasa) vai kasvattaa lihasta enemmän? Siis jos nyt vaikka puolen vuoden kuluttua olisi jonkinlaisessa rantakondiksessa vaikka silloin rantakausi onkin ohi :D

Kannattaako öljyä(kylmäpuristettu rypsiöljy) ottaa dietillä ensin esim. kuudelta illalla ja sitten ennen nukkumaan menoa toiset pari teelusikallista? Ihan vaan sen takia, että se pitäis vähän nälkää pois.

Kannattaako hammer-käännöt tehdä keskitettyinä istualtaan vai normaaliin tyyliin seisoaltaan?
Ihan sama miten sen teet. Ne kyynärvarret ei sitä tiedä istutko vai seisotko. Istuen on kylläkin selällä huijaaminen ja liian kova tempo vähän vaikeampaa. Onnistuu se siinäkin kyllä jo siihen on taipumusta. Nähty on.

Mitenhän toi tulee onnistumaan.. huomaa ettei nykyään oikein osaa hyvällä omalla tunnolla vaan löhötä sohvalla ja kattoa telkkaria.. Noh, kai sekin pitää taas opetella:thumbs:

Jos jotain hyödyllistä tekemistä siihen kaipaat, niin venyttele koko kroppa huolella. Siitä on VAIN hyötyä.

Olen tehnyt nytten 4 jakoista ohjelmaa. Ma. kädet, Ti. jalat, Ke. lepo,
To. rinta olkapää, Pe. selkä viikon kierrolla siis koko kroppa. Jos tekeísin rinnan ja olkapään eri päivinä, ni kroppa ei mene sillon läpi viikon kierrolla. Onko tästä jotain haittaa vai pitäisikö se kroppa tehdä viikon aikana läpi?

Ei ole pakko tehdä viikon kierrolla. Itse tekisin tossa tilanteessa niin, että aina välillä (esim. 3-4 viikon välein) tekisin olkapäät omana päivänään ja muuten tuolla tavalla.

Rintalihastreenistä kysyisin sen verran, että kuuluuko kyseisissä lihaksissa "tuntua" niiden treenaamisen aikana (esim. punnertaessa)? Oon kokeillu kaikenmoisia liikkeitä eikä niistä mikään luo "polttoa" rintalihaksiin. Vai teenkö vaan liikkeet väärin?

Rintalihastreenistä kysyisin sen verran, että kuuluuko kyseisissä lihaksissa "tuntua" niiden treenaamisen aikana (esim. punnertaessa)? Oon kokeillu kaikenmoisia liikkeitä eikä niistä mikään luo "polttoa" rintalihaksiin. Vai teenkö vaan liikkeet väärin?

Rintalihaksissa ei "tunnu" yhtä helposti kuin pienemmissä lihaksissa, kuten hauiksessa ja ojentajissa. Ei hätää kuitenkaan, varmaankin olet huomannut, että rintalihakset ovat kipeät joskus treenipäivän jälkeen siinä missä muutkin lihakset.
Jos haluat tuntumaa, kokeile vaikka vinopenkkiä tangolla ja laske kunnolla alas asti, varmasti tuntuu venytys.

salilla käyn 5 kertaa viikossa, ma kädet ,ti olkapäät hartiat, ke lepo, to rinta vatsat, pe selkä, la jalat, su lepo. Lisäravinteina muscle+. Aina yritän piippuun treenata. Mitä muuttasitte? Ja en tiiä miten tää homma toimii

Erityisesti tarviis leveitä selkälihaksia, olkapäitä ja käsiä kasvatella

Tattis Titaani.

Seuraava kymysys olis, että onko rasvan polton kannalta järkevää tehä tollasta aerobista (?) reeniä päivittäin? Käyn pyöräilemässä sellasen 45-60 minuutin lenkin päivittäin tarkotuksena saada noi jenkkakahvat veke. Nostelen toki painojakin, mut se homma ei taida paljoo rasvaa polttaa..?

Back
Ylös Bottom