naruranne sanoi:
riittääkö pelkkä voimapyörä koko vatsan tehokkaaseen treenaamiseen? salillani ei ole oikein mitään miten voisin tehdä alavatsalihaksia.

Riippuu minkälaiseen kuntoon haluat tynnyrisi saada..

Mutta joo kyllä se voimapyörä oikeintehtynä rasittaa niin kattavasti vatsalihoja että varmasti saat tuloksia silläkin pelkästään. Toki mukaan voisi laittaa normaalia istumaannousua, jotakin kiertoa (vaikka istumaannousu vartalonkierrolla tai venäläinen kierto), kylkirutistuksia ja vaikka jalkojennostoja riipunnassa tai vaikka dipissä (tai ihan jalkojennostoja penkillä maaten)... Ei siis tietenkään kaikkia mutta jospa nuista jotakin sunkin salilles mahdollista liikettä löytyisi :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kukahan osaa arvata mikä on homman nimi kun mulla on nyt yhtäkkiä koko ylärinta, rintalihasten alaosasta aina hartiatasolle täynnä pieniä punaisia pisteitä. Kuin veripisaroita ihon alla.

Kävin tunti sitten vetämässä "fu and die" tyyppisen jalkaprässisession.
Silmätkin oli ihan punaiset tuon jälkeen mutta ne on rauhoittuneet jo.

Kova hetkellinen verenpaineko tämmöstä tekee ?

Oletkos vitamiineja vetänyt lähiaikoina? tai jotain aminohappoja erikseen?

Niasiini ja arginiini ainakin parantaa verenkiertoa ja niasiini voi kiihdyttää pintaverenkiertoa sen verran kovasti, että nahkaa pistelee, polttelee ja se punertaa.

muutoin se johtunee sitten siitä reenistä :)

Edit: eli koska et vitskuja et tänään ole enempää ottanut niin johtunee sitten siitä reenistä.

Vitamiineja menee multivita aamuisin. Tosin eilen otin 3kpl kun oli flunssainen olo. Aminoita ei erikseen mene.

Jees, kiitokset. Kaippa se on hyvän treenin merkki tuokin :)

Verenpurkauksilta tai mitä lieneekään nuo vaikuttavat olevan. Aika moni jostain vastaavista täälläkin puhunut. Eli enpä olisi huolissani yhtään.

Mitä eroa on sellaisella vatsalihaspenkillä jossa on suora se mihin käydään selälleen ja sitte sellainen jossa se on kaareva? Mitä eroa hyödyn kannalta noissa on, ja kumpikohan kannattaisi ostaa? Meinasin pistää tänään netistä tilaukseen toisen noista, mutta kumpikohan noista olisi kannattavampaa ku olen ihan aloittelija vatsalihasten tekemisessä? Ja eikös sellaisella vatsalihaspenkillä pysty tekemään myös jotenkin selkälihaksia?

Clasko888 sanoi:
Mitä eroa on sellaisella vatsalihaspenkillä jossa on suora se mihin käydään selälleen ja sitte sellainen jossa se on kaareva? Mitä eroa hyödyn kannalta noissa on, ja kumpikohan kannattaisi ostaa? Meinasin pistää tänään netistä tilaukseen toisen noista, mutta kumpikohan noista olisi kannattavampaa ku olen ihan aloittelija vatsalihasten tekemisessä? Ja eikös sellaisella vatsalihaspenkillä pysty tekemään myös jotenkin selkälihaksia?
Eikös se kaareva tarjoa enemmän vastusta? Näin ainakin luulisin. En kyllä tiedä, onko vastuksessa kuinka paljon eroa, itse olen pärjännyt suorallakin laudalla. Kai sillä perjaatteessa pystyykin selkälihaksia tekemään. Menee "väärinpäin" siihen, munat nojaa(kannattaa laittaa pehmusteita, jos et halua munakokkelia :D ) siihen osaan mikä on polvitaipeiden alla normaalissa istumaannousussa ja lasket sitten rintasi niin alas kuin hyvältä tuntuu-> siitä ruoto sitten suoraksi.

moro!tämmönen kohta kolmekymppinen ruipelo tarttis ohjeet aluksi käsivarsien treenaamiseen.alottelin about viikko sitten harjottelun 12 kg:n painolla,miten monta ja minkälaisia sarjoja päivässä suositteleisitte?tulosta pitäs saada nopiaa!kolmenkympin kriisi:)ja miten pikään pitäs treenata että nousin penkistä vaikka 120kg?nyt ehkä 60....:(hjelppiä!!!!

moro!tämmönen kohta kolmekymppinen ruipelo tarttis ohjeet aluksi käsivarsien treenaamiseen.alottelin about viikko sitten harjottelun 12 kg:n painolla,miten monta ja minkälaisia sarjoja päivässä suositteleisitte?tulosta pitäs saada nopiaa!kolmenkympin kriisi:)ja miten pikään pitäs treenata että nousin penkistä vaikka 120kg?nyt ehkä 60....:(hjelppiä!!!!

älä turhaan odota että nopeesti tapahtuisi hirveen ihmeellisiä.
ja tuota ei varmasti osaa kukaan sanoa koska nostat tuon 120kg...vuoden päästä, viiden vuoden, kymmenen vuoden, et koskaan...kaikki on mahdollista.
lueskele foorumia ja ota täältä joku ohjelma käyttöön ja laita syömiset kuntoon näin aluksi, äläkä keskity vain niihin käsiin!!
:thumbs:

Minä suosittelen, että käyt tuolla aloittelijoiden osiossa lukemassa kaikki FAQ-tredit ja alat reenaamaan ja syömään kunnolla :)

Olen tässä jo jonkun aikaa syönyt tonnikalani oljyssä kunnes huomasin katsoa purkin kylkeen..24g proteiinia ja 13g rasvaa, kun taas tonnikalat vedessä sisältää 25g proteiinia ja vain 1g rasvaa. Kannattaisko vaihtaa vetisempään vaihtoehtoon?...miten teillä muilla?

Olen tässä jo jonkun aikaa syönyt tonnikalani oljyssä kunnes huomasin katsoa purkin kylkeen..24g proteiinia ja 13g rasvaa, kun taas tonnikalat vedessä sisältää 25g proteiinia ja vain 1g rasvaa. Kannattaisko vaihtaa vetisempään vaihtoehtoon?...miten teillä muilla?

no tuohon on taas vaikea vastata, riippuu täysin sun muista syömisistä....jos on vaikeeta saada tarpeeksi kaloreita niin sitten öljyssä mutta jos taas kaloreita meinaa tulla paljon liikaakin niin sitten vedessä

Tämä voi olla todella tyhmä kysymys, mutta antaa nyt mennä kuitenkin...eli miksei hitaita hiilareita myydä jauhona? Ainakaan itse en ole koskaan sellaisia nähnyt. Eivätkös ne olisi todella käteviä välipaladrinksuja tehdessä.

Tämä voi olla todella tyhmä kysymys, mutta antaa nyt mennä kuitenkin...eli miksei hitaita hiilareita myydä jauhona? Ainakaan itse en ole koskaan sellaisia nähnyt. Eivätkös ne olisi todella käteviä välipaladrinksuja tehdessä.
Ihan kuin olisin nähnyt joskus jotain tuommoisia hitaita hiilareita jossain jauhossa, ainnekin jossain ABB:n jauhossa oli kuitua joku yli 5g. Mutta varmaan syy tuohon saattaa olla, että sitä on sen verran vaikeampi tehdä ja maku ei varmaan ole samaa luokkaa mitä se on malton tai dekstroosin kanssa.

Ei muutakun että :david: linjalla jatketaan,mutta nostan kissan pöydälle,koska se vaivaa minua.
Eli kuinka paljon kunnon vitutuksella on tekemistä massankasvatuksen kanssa?
En mielestäni näe mitään estettä saada ulkomuotoani muuttumaan,jos syön kunnolla,treenaan "kovaa" ja lepäilen:rolleyes:
Mutta täällä jossain taisi olla mainintaa,että stressi erittää jotain paskaa kehoon?:curs: :curs: :eek: :D
(Alkanut oikein kunnolla kyrpimään tässä muutama asia,mutta sehän ajaa vain kovempiin treeneihin)

Mitä eroa on käytännössä massa ja voimatreenissä ja onko noiden lisäksi vielä joitain muita reenejä? Tuntuis että massatreeni on se "yleisempi" vai?

Mitä eroa on käytännössä massa ja voimatreenissä ja onko noiden lisäksi vielä joitain muita reenejä? Tuntuis että massatreeni on se "yleisempi" vai?
Ero massa- ja voimatreenin välillä on se, että massatreenissä pyritään kasvattamaan mahdollisimman isot lihakset, voimatreenissä haetaan voimaa. Piru kun olit pistänyt sanan "käytäntö" mukaan. Noh, massaa 6-20 toistoa ja voimaa 1-öö...6 toistoa? Massatreenissä puristetaan otsasuoni halki/katki/poikki/paskaksi/mössöksi/soosiksi(ei siis kaikissa sarjoissa), mutta voimareenissä muutama toisto jätetään varaa. Onhan niitä kaikenlaisia treenejä. Kyllä se massareeni onkin suositumpaa(kai). Ei kyllä järin informatiivinen viesti, mutta so not.
Edit: Onhan niitä voiman osa-alueitakin paljon, nopeusvoima, voimakestävyys jne.

Back
Ylös Bottom