10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ranteet kasvaa ajan myötä itsestään jos kasvaa, niiden paksuuteen vaikuttaa luusto ja geenit niitä ei siis voida treenata kun ei niissä lihasta ole. hmm, mutta forkkuja taas voi treenata jolla näöllinen "etu"saavutetaan (esimerkki liike: rannekääntö).

kukaan ei vastannu, joten pistän 2 kysymystä samaan nippuun. ELI, pitkääkö hauiskäännössä mutkatangolla viedä se tanko naaman kohdalle vai rinnan kohdalle miten itse teen? ja SJMV, mulla tuntuu hyvin alaselässä viimesen kovan sarjan jälkeen, normaalia vai ei? onko tekniikka päin vittua, jos tapahtuu näin?

KSENA sanoi:
kukaan ei vastannu, joten pistän 2 kysymystä samaan nippuun. ELI, pitkääkö hauiskäännössä mutkatangolla viedä se tanko naaman kohdalle vai rinnan kohdalle miten itse teen?

Jos sä viet sen naaman kohdalle se tarkoittaa sitä että loppunosto tulee hauisten sijaan etuolkapäillä. Samalla tanko nousee "kuolleeseen kulmaan" ja jännitys haubereista häviää.

Eli siihen rinnan kohdalle.

Pyranha sanoi:
Jos sä viet sen naaman kohdalle se tarkoittaa sitä että loppunosto tulee hauisten sijaan etuolkapäillä.
Hauis kiinnittyy tonne olkapään seudulle, ja olkavarren nostaminen eteen aktivoi hauista myös. Kokeile itse. Hauista saa jännitettyä kovempaa kun olkavarsi on suoraan eteenpäin, kuin jos se on suoraan alaspäin. Taljassa kannattanee nostaa vähän olkavarsia ylöspäin, vapailla painoilla taas se jännitys häviää. Käytännössä se taas on ihan sama miten tekee, kunhan tekee.

Tavoitteena olisi nyt päästä läskeistä eroon, toivon mukaan saada vielä erottuvia lihaksiakin. Tällä haavaa paino on salaa hiipinyt nurkan takaa, ihraa pitäisi tippua about 10kg. Mikähän sitä olisi hyvä alku tämmöiselle? Ruokavalion muuttaminen tuntuu vaikeimmalta, aina kun vetää sitä samaa jauheliha/pasta tai kana/riisi sapuskaa laiskana. Karkkia, keksiä pullaa en harrasta muutenkaan. Koko on tuommoiset 158/60

Nyt olen käynyt hetken verran salilla, mutta mitkähän olisivat parhaat vehkeet mahaan, reisiin ja alleihin? Sain jonkinsortin ohjelman, mutta se melkeimpä perustuu nilkkojen ja polvien vahvistamiseen. (väljät nilkat, irtopaloja polvissa jne)

KSENA sanoi:
voisko joku vastata tohon SJMV kysymykseen vielä?
katsokaa ylöspäin

No luulis olevan tekniikan pielessä. Itellä tuntuu pielessä olevalla tekniikalla lähinnä yläselkään, mutta että alaselkään?

Eli, miten on, onnistuuko käytännössä (tai onko järkeä) treenata anaerobista ja aerobista samaan aikaan? Tai siis eri päivinä mutta samalla viikolla, esim. ma-ke-pe lihastreeniä ja sitten su+ti+to pelkkää aerobista treeniä? Muutama lepopäivä sitten tietty johonkin väliin.

Hirveesti ei treeniä vielä ole takana ja lihaskunto on sellaista 60kg penkistä-höyhensarjaa, joten tarkotus olisi tehä tämä klassinen "läskit lihaksiksi"-homma. 10kg läskiä pois, ja about saman verran lihasta tilalle. Kysymys siis onkin, sotkevatko aerobinen ja anaerobinen treeni keskenään toisensa, eli onko koko hommasta mitään käytännön hyötyä?

(kaveri kysyy)

Mitenkäs salitreeniä tehostavat lisäravinteet vaikuttavat, jos on tarkoituksena muuttaa muutama kilogramma läskistä lihaksiksi. Eli siis sisältävätkö lisäravinteet energiaa, että saattavat aiheuttaa painon kasvua (siis tässä tapauksessa läskin kertymistä) vai tulevatko pelkkänä lihaksena?

Kuinka monta kaloria saa päivässä syödä, jos peruskulutus on hieman yli 2000kcal ja haluaa pudottaa 5kg 2:ssa kuukaudessa? Ja esimerkiksi millaisia päiväaterioita siihen kalorimäärään mahtuu?

Olen kuullut, että ei saisi syödä hiilareita illalla.
Laskee kuulemma testotasoja, onko muita haittoja, ja kuinka suuri vaikutus tuolla sitten on jos syö muutaman leivän illalla?
Meinaa olla nälkä illalla kun syö pelkän rahkan nukkumaan mennessä. :(

EDIT: ja vielä sen verran että, kuinka pitkä aika olisi syytä paastota hiilareiden osalta ennen nukkumaanmenoa? Pari tuntia?

PenttiK sanoi:
Olen kuullut, että ei saisi syödä hiilareita illalla.
Laskee kuulemma testotasoja, onko muita haittoja, ja kuinka suuri vaikutus tuolla sitten on jos syö muutaman leivän illalla?
Meinaa olla nälkä illalla kun syö pelkän rahkan...
Noista testotasoista en tiedä mitään :rolleyes: mutta siksi ei ainakaan kannata illalla hiilareita syödä, koska yöllä et niitä tarvitse, joten ne menevät läskiksi. Riippuen tietysti kuinka myöhään treenaa. Näin olen ainakin itse lukenut. Ja tosta nälkä jutusta sen verran, että voi auttaa jos sekotat siihen rahkaan vaikkapa 2 ruokalusikallista rypsi- tai oliiviöljyä. :)

Question! sanoi:
Mitenkäs salitreeniä tehostavat lisäravinteet vaikuttavat, jos on tarkoituksena muuttaa muutama kilogramma läskistä lihaksiksi. Eli siis sisältävätkö lisäravinteet energiaa, että saattavat aiheuttaa painon kasvua (siis tässä tapauksessa läskin kertymistä) vai tulevatko pelkkänä lihaksena?

Kuinka monta kaloria saa päivässä syödä, jos peruskulutus on hieman yli 2000kcal ja haluaa pudottaa 5kg 2:ssa kuukaudessa? Ja esimerkiksi millaisia päiväaterioita siihen kalorimäärään mahtuu?

Varmaan tiedätkin, että läski ei "muutu" lihakseksi, joten ei siitä sen enempää.
Lisäravinteet sisältävät energiaa aivan kuten tavallinen ruoka, joten jos yhtenään proteiinidrinkkejä ryystää, niin se kyllä näkyy vyötäröllä. Toisaalta taas lihasten kasvatus ei onnistu ilman ylimmäräistä energiaa, jolloin väkisinkin kertyy vähän läskiä. Olipa sekavasti sanottu:jahas:

Kun painonpudotustavoitteesi on noin maltillinen, varmaan riittää kun pidät päivittäiset kalorit tuossa 1700-1800 kcal riippuen tietysti nykyisestä painostasi. 1700 kcal:iin sopii kaksi kunnollista lämmintä ateriaa tyyliin 80 g pastaa, riisiä+200 g jauhelihaa,kanaa+ lasillinen maitoa+ vihanneksia.
Välipaloiksi raejuustoa, rahkaa, tonnaria jne. oman valinnan mukaan. Sitten vain laskeskelemaan.

Kolme kertaa salilla käymisen lisukkeeksi olen aloittanut käymään nykyään nyrkkeilyn peruskurssilla. Nyrkkeilyä on pari kertaa viikossa. Olisko minun järkevää lisätä palkkari myös noille nyrkkeilypäiville?
Kyseessä on aerobinen liikuntamuoto, joten tarvitsenko sen jälkeen heti ravintoa?

Rauha sanoi:
Eli, miten on, onnistuuko käytännössä (tai onko järkeä) treenata anaerobista ja aerobista samaan aikaan? Tai siis eri päivinä mutta samalla viikolla, esim. ma-ke-pe lihastreeniä ja sitten su+ti+to pelkkää aerobista treeniä? Muutama lepopäivä sitten tietty johonkin väliin.

Hirveesti ei treeniä vielä ole takana ja lihaskunto on sellaista 60kg penkistä-höyhensarjaa, joten tarkotus olisi tehä tämä klassinen "läskit lihaksiksi"-homma. 10kg läskiä pois, ja about saman verran lihasta tilalle. Kysymys siis onkin, sotkevatko aerobinen ja anaerobinen treeni keskenään toisensa, eli onko koko hommasta mitään käytännön hyötyä?

(kaveri kysyy)

Järkevää tehdä just näin, samana päivänäkin voi tehdä tarvittaessa, mutta silloi olisi hyvä tehdä toinen aamusta ja toinen illasta. Kannattaa myös pitää aina se yksi täysi lepopäivä viikossa.

Mutta lihasta et pysty kasvattamaan samalla kun poltat rasvaa, eli jompikumpi pitää valita. Mutta sun tapauksessa kun olet aloittelija, kannattaa siistiä ruokavalio ja treenata kovaa! Lihasta kun tulee lisää, niin se kropassa oleva rasvanmäärä ei enää tunnukkaan niin häiritsevältä ja jossainkohtaa myöhemmin voi sitten dieetata ne läskit veks.

Queezer sanoi:
Tavoitteena olisi nyt päästä läskeistä eroon, toivon mukaan saada vielä erottuvia lihaksiakin. Tällä haavaa paino on salaa hiipinyt nurkan takaa, ihraa pitäisi tippua about 10kg. Mikähän sitä olisi hyvä alku tämmöiselle? Ruokavalion muuttaminen tuntuu vaikeimmalta, aina kun vetää sitä samaa jauheliha/pasta tai kana/riisi sapuskaa laiskana. Karkkia, keksiä pullaa en harrasta muutenkaan. Koko on tuommoiset 158/60
Et kertonut miten paljon liikut tällä hetkellä, joten oletan että vähän. Eli kannattaisi alkaa tekemään aerobista liikuntaa 2-3 kertaa viikossa ja siihen lisäksi kuntosalitreeniä 2-3 kertaa viikossa. Aerobisen liikunnan ei tarvitse olla mitään kovatempoista, vaan myös matalalla sykkeellä tehty pitkäkestoinen (1-1,5h) toimii rasvanpolttoa ajatellen hyvin.

Ruokavaliolla on myös suuri vaikutus painon pudottamiseen, että kyllä sekin kannattaisi laittaa kuntoon. Jauheliha/pasta ja kana/riisi sapuskat on ihan hyviä kunhan niitä ei syö liikaa kerralla. Hyvän ruokavalion tekemisestä löytyy paljon juttua pakkikselta. Pääperiaatteina on, että syö 5-6 (pientä) ateriaa päivässä ja joka aterialla vähintään 25 grammaa proteiinia. Myös hyviä eli tyydyttymättömiä rasvoja tulisi ruokavaliossa olla noin 10-20 prosenttia kokonaiskalorimäärästä, eli rasva ei välttämättä ole pahasta vaikka niin monet luulevatkin (ei tietenkään pakkotoistolaiset:)).

Queezer sanoi:
Nyt olen käynyt hetken verran salilla, mutta mitkähän olisivat parhaat vehkeet mahaan, reisiin ja alleihin? Sain jonkinsortin ohjelman, mutta se melkeimpä perustuu nilkkojen ja polvien vahvistamiseen. (väljät nilkat, irtopaloja polvissa jne)
Paikallista rasvanpolttoa ei ole, joten pelkästään reisistä tai mahasta ei rasvaa voi polttaa. Paikat "kiinteytyvät" kunhan kulutat enemmän kuin syöt. Hyviä kuntosaliohjelma esimerkkejä löytyy esim. täältä.

Doggoned sanoi:
No luulis olevan tekniikan pielessä. Itellä tuntuu pielessä olevalla tekniikalla lähinnä yläselkään, mutta että alaselkään?

Kyllä se alaselkä on ihan oikea paikka kun tanko vedetään lantiolla eikä selällä ylös ja lähellä/kiinni jaloissa. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom