Lihottaako lisäravinne proteiinit?

Sitten. yksi kovanluokan penkkaaja on sanonut että ei kannattaisi tehdä vinoapenkkiä jos haluaa kunnolla kehitystä penkkaukseen.
syytä en enään oikeen muista.. taisi puhua jotain että se jäykistää sitä ja sitä paikkaa... onko perää?
Tekeekö voiman nostajat vinopenkkiä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ville222 sanoi:
Lihottaako lisäravinne proteiinit?

Kyllä lihottaa. Ne ovat kaloreita siinä missä tavallinenki ruoka. Kaikissa missä on kaloreita pystyy myös lihottamaan:)

La-resistance sanoi:
Noista testotasoista en tiedä mitään :rolleyes: mutta siksi ei ainakaan kannata illalla hiilareita syödä, koska yöllä et niitä tarvitse, joten ne menevät läskiksi. Riippuen tietysti kuinka myöhään treenaa. Näin olen ainakin itse lukenut. Ja tosta nälkä jutusta sen verran, että voi auttaa jos sekotat siihen rahkaan vaikkapa 2 ruokalusikallista rypsi- tai oliiviöljyä. :)
Noh, ei tuota läskiä minulle nyt tahdo tarttua mistään niin että taidanpa sitten jatkossa syödä hiilaripitoisen iltapalan.
Vai onko jollain tietoa tuosta että vaikuttaako jotenkin niihin testotasoihin tai johonkin muuhun?

La-resistance sanoi:
Noista testotasoista en tiedä mitään :rolleyes: mutta siksi ei ainakaan kannata illalla hiilareita syödä, koska yöllä et niitä tarvitse, joten ne menevät läskiksi. Riippuen tietysti kuinka myöhään treenaa. Näin olen ainakin itse lukenut. Ja tosta nälkä jutusta sen verran, että voi auttaa jos sekotat siihen rahkaan vaikkapa 2 ruokalusikallista rypsi- tai oliiviöljyä. :)

Jos hiilarit menee yöllä läskiksi... niin mitens sitten toi öljy? Eikös se mene vielä helpommin?

Aargh:curs: menee hermot selkätreenin kanssa. Mikähän siinä on kun maastavedon jälkeen olen jotenki niin poikki että kun teen kulmasoutua niin jalat tärisee vaan ja
meinaa pettää alta kun pidän niitä koukussa. Ja sitten treenin lopussa kun teen hauiskääntöä seisten mutkatangolla, niin on tuskaa kestää se 12 toistoa ku selkä on niin poikki(ei kirjaimellisesti, onneksi), tuntuu ettei jaksa seisoa pystyssä.

Pitäisikö tehdä nuo kulmasoudut ja hauiskäännöt sitten ensin? Toisaalta sekin olisi tyhmää koska kokonaisvaltaisimmat liikkeet kuuluisi tehdä ensin. On kyllä rasittavaa :( ja tällaisia ongelmia ei ole missään muussa ku selkätreenissä.

ei hiilarit yöllä läskiksi mene. rasva vaan imeytyy niin paljon hitaammin että energiaa riittää paljon pidemmälle yöhön kuin mitä hiilareilla jolloin anabolia on pitkäaikaisempaa.

Pekkarinen sanoi:
Aargh:curs: menee hermot selkätreenin kanssa...
Ei siinä muuta, kun siirrät maven toiselle päivälle, tai otat kokonaan pois ohjelmasta. Mä en edes muista koska olen viimeksi tehnyt maastavetoa. Ei sovi ohjelmaan, koska mulla on jo sjmv, ja alaselkä on muutenkin kovilla lähes joka treenissä.

Pekkarinen sanoi:
Pitäisikö tehdä nuo kulmasoudut ja hauiskäännöt sitten ensin? Toisaalta sekin olisi tyhmää koska kokonaisvaltaisimmat liikkeet kuuluisi tehdä ensin. On kyllä rasittavaa :( ja tällaisia ongelmia ei ole missään muussa ku selkätreenissä.
Tätä kannattaa ehdottomasti kokeilla. Itse nyt DC aikana olen tottunut tekemään sen rankimman liikkeen aina viimeisenä ja toimii paremmin niin päin. Otat vaikka ensin selänleveys liikeet kuten taljat ja leuat, sen jälkeen jos haluat teet kulmasoudun tuettuna versiona jolloin jää paukkuja vetoon. Sitten seuraavaksi hauikset ja lopuksi rykäiset maven. Mavesta ei kyllä kannata ainakaan luopua. :)

duoda,duoda, kyselen nytten täältä..kertokaapas, millä suhteella sekoitatte hera80 ja dextroa, että saatte siitä sopivan palautusjuoman? Ja kannattaako dextroa käyttää ennen salia krean kanssa, jotta se krea imeytyisi paremmin? :D

Jonee, sopiva suhde on 40-50 g heraa ja saman verran hiilihydraatteja (dextro tai malto). Voit ihan hyvin käyttää dextroa kreatiinin kanssa ennen salia. Ruokalusikallinen dextroa ei vielä paljoa insuliinitasoja heilauta.

toolate sanoi:
Tätä kannattaa ehdottomasti kokeilla. Itse nyt DC aikana olen tottunut tekemään sen rankimman liikkeen aina viimeisenä ja toimii paremmin niin päin. Otat vaikka ensin selänleveys liikeet kuten taljat ja leuat, sen jälkeen jos haluat teet kulmasoudun tuettuna versiona jolloin jää paukkuja vetoon. Sitten seuraavaksi hauikset ja lopuksi rykäiset maven. Mavesta ei kyllä kannata ainakaan luopua. :)

Onko tämä nyt vähän niinkuin se etukäteisväsytys-hommeli? Ja ainakin mulla on kehityksessä tärkeintä noiden raskaiden pääliikkeiden sarjapainojen nousu, joten mahtaisi olla vaikeaa enää repiä kovia sarjoja niissä kun kroppa on entisistä liikkeistä poikki (ei onneksi kirjaimellisesti). :rolleyes:

Slarto sanoi:
Onko tämä nyt vähän niinkuin se etukäteisväsytys-hommeli? Ja ainakin mulla on kehityksessä tärkeintä noiden raskaiden pääliikkeiden sarjapainojen nousu, joten mahtaisi olla vaikeaa enää repiä kovia sarjoja niissä kun kroppa on entisistä liikkeistä poikki (ei onneksi kirjaimellisesti). :rolleyes:

vaikka vedät maven viimeisenä niin hyvin voit jatkossakin pitää nousujohteisena. joudut toki tiputtamaan painoja kun vaihdat maven ensimmäisestä liikkeestä viimeiseksi muttei se mitenkään estä sarjapainojen nousua. kova sarja ei tarkota isoja painoja ;)

Slarto sanoi:
No mä olen itse kiinnostunut vain sarjapainojen noususta ja jatkuvasta sellaisesta. Etukäteisväystyksestä ei ole kohdallani kyse koska DC treenissä isketään yksi sarja per lihasryhmä per treeni. Selälle tosin tulee 2 sarjaa joista "leveä" selkä tehdään ensin ja sitten vasta "paksuus". Tuo mave tahtoo olla vaan niin brutaali liike, ettei sen jälkeen pysty oikein mitään enään kunnolla tehdä. Onnistuu mielestäni paremmin kun sen tekee viimeiseksi.

Toki nämä asiat on taas kiinni millä treenijaolla ja volyymillä treenaa mutta jos maven jälkeen on puhti pois niin kannattaa ehdottomasti testata sen tekemistä viimeisenä treenissä. Ei tuo taktiikka mitään sarjapaino kehitystä jarruta. Alaselän kestävyyden takia neuvoin kulmasoudun tekemään tuettuna, jotta paukut jäävät maveen. Ja tuossa mavessa se alaselkä on aina se ensimmäinen pettävä kohta, joten ei ole oikeastaan väliä onko joitakin muita selän osia treenannut ennen mavea.

Tästä on varmasti ollut puhetta monesti aiemmin, mutta tahdon kuitenkin laiskana suoria vastauksia.
Eli huomenna on jalkatreeni ja dieetillä kun olen niin ajattelin vetää suoraan treenin perään aerobista kuntopyörällä. Onko tämä haitallista "kasvun" kannalta vai jopa hyödyllistä? Onko väliä, olisiko takana ollut vaikka käsitreeni?
Rasvanpolton kannalta tämä on tietty hyvä asia, mutta entä jos ajattelen "kasvattavani" jalkoja?

Onko aloittelijalle kuten minulle sopivaa tehä nimenomaan noita 3 toiston 20 sarjoja liikkeilleni kun haluan voimaa todella ja muut systeemit ei tunne antavan mitään tuntumaa. Ja jos haluaa lihasmassaa myös niin miksei tuo systeemi voisi kehittää hiljalleen niitäkin? :hyper:

Mut voima on tärkein! :D

Mark Henry sanoi:
Onko aloittelijalle kuten minulle sopivaa tehä nimenomaan noita 3 toiston 20 sarjoja liikkeilleni kun haluan voimaa todella ja muut systeemit ei tunne antavan mitään tuntumaa. Ja jos haluaa lihasmassaa myös niin miksei tuo systeemi voisi kehittää hiljalleen niitäkin? :hyper:

Mut voima on tärkein! :D

Tarkoititko, että teet liikettä 3 sarjaa, joissa jokaisessa 20 toistoa? Jos tätä meinasit ei tuo toistomäärä ole kovin sopiva jos halutaan hankkia voimaa. Voimanhankintaan parhaita toistomääriä ovat alle 8 toistoa sarjaa kohden.
Aloittelijalla voimat kasvavat ehkä vähän pidemmilläkin sarjoilla. Koeta tehdä lyhyemmätkin sarjat keskityen liikkeen suoritukseen, niin pitäisi saada tuntumaa.

Doggoned sanoi:
Tästä on varmasti ollut puhetta monesti aiemmin, mutta tahdon kuitenkin laiskana suoria vastauksia.
Eli huomenna on jalkatreeni ja dieetillä kun olen niin ajattelin vetää suoraan treenin perään aerobista kuntopyörällä. Onko tämä haitallista "kasvun" kannalta vai jopa hyödyllistä? Onko väliä, olisiko takana ollut vaikka käsitreeni?
Rasvanpolton kannalta tämä on tietty hyvä asia, mutta entä jos ajattelen "kasvattavani" jalkoja?

Kuntopyörä treenin perään on hyvä tapa polttaa rasvaa, mutta ei kannat tehdä yli 30 minuutin, mielellään joku 20 minuuttia vain. Ja sykkeet kohtuullisina, eli ei poljeta "apinan raivolla" vaan vähän rauhallisemmin, mutta kuitenkin niin että hiki lentää. Ja tämän perään vasta sitten se palkkari, itsekin suosin tätä tapaa, säästää aikaakin mukavasti. Välipäivinä sitten niitä pidempiä ja raskaampia aerobisia tarpeen mukaan.

Ja dieetillä nyt et paljon kasvata mitään, et niitä jalkojakaan. Treenin tarjoitus on ylläpitää lihat ja maksimoida rasvanpoltto sitten aerobisen avulla. Eli tämänsuhteen on ihan sama teetkö sitä aerobista treenin perään vai eri päivänä jos miinuksella olet.

Timba79 sanoi:
Kuntopyörä treenin perään on hyvä tapa polttaa rasvaa, mutta ei kannat tehdä yli 30 minuutin, mielellään joku 20 minuuttia vain. Ja sykkeet kohtuullisina, eli ei poljeta "apinan raivolla" vaan vähän rauhallisemmin, mutta kuitenkin niin että hiki lentää. Ja tämän perään vasta sitten se palkkari, itsekin suosin tätä tapaa, säästää aikaakin mukavasti. Välipäivinä sitten niitä pidempiä ja raskaampia aerobisia tarpeen mukaan.

Ja dieetillä nyt et paljon kasvata mitään, et niitä jalkojakaan. Treenin tarjoitus on ylläpitää lihat ja maksimoida rasvanpoltto sitten aerobisen avulla. Eli tämänsuhteen on ihan sama teetkö sitä aerobista treenin perään vai eri päivänä jos miinuksella olet.

Kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Epäselvyydet on nyt selvitetty:)

Eli mitä tämä 3x20 kehittää ja kun voimaa toivon niin vaihdanko tuon 3x6 vai 3x8 liikkeisiin, eikö tuossa tule myös lihasmassa. En käytä lisäravinteita kuin vaan mysliä ja tonnikalaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom