spinmaster sanoi:
Oon kuullu sellasta huhuu että kahvilla ois joku nestettä poistava vaikutus, no tässä aamulla join kahvia ja siinä istuessa kävi tulemaan jo hiki :hyper: ja matkalla kouluun myös, jonka kuljen pyörällä. Niin että jos kahvi noin toimii niin oisko kahvin juomisesta jotain hyötyä ennen aerobista juotuna? Oon tuota aerobista lisänny kun pitäs toi pelastus rengas saada häviimään vyötäröltä.:(

Kahvi on diureetti samaten kuin esim. alkoholi ja ananas. Dieetillä bodarit vetää paljon ananasta, kahvista en tiiä mutta nesteitten poistoon hyvä :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin malto energyä, milloin olisi hyvä aika käyttää sitä? Treenin jälkeen vai ennen? Kannattaisiko sekoittaa Mass2:n kanssa ja lisätä joukkoon kreatiinia?

Joo ehdottomasti SJMV koitin eilen huvikseen ensimmäistä kertaa sitä liikettä, pari kevyttä sarjaa niin kappas vaan takareidet onkin kipeät tänään.

Terve. Olen tässä nyt ehkä kuutisen viikkoa kulkenut salilla 2-3 kertaa viikossa. Ohjelma on ollut aikalailla tuollainen. Tuloksiakin on tullut ja olen huomannut kehossani lihaksia, joita en tiennyt olevan olemassakaan. Eikä kaukosäädin tunnu enää raskaalta.. :)

Olen vieläkin tehnyt yksijakoista ohjelmaa. Olen suunnitellut tekeväni vielä ehkä kuukauden tai pari yksijakoista ja sen jälkeen katsella kaksijakoista ohjelmaa.

Kuitenkin tässä tekisi mieli kokeilla uusia liikkeitä vanhojen tilalle, jotta oppisin useampia liikkeitä ja josko kenties löytyisi jotain itselle hyvin sopivia liikkeitä. Olen katsellut noita Hermeliinin liikkeitä ja pohtinut tuota lihasjakoa. Eli Rinta (yläosa, keski- ja alaosa), Kädet (alakäsivarret, ojentajat, hauikset), Olkapäät (etuosa, keskiosa, takaosa), Selkä (latsit, trapsit, alaselkä), Lantio (pakarat), Jalat (etureidet, takareidet, pohkeet), Vatsa (yläosa, alaosa, sivuosa). Olisikohan sellaisessa mitään järkeä, että katsoisi sellaiset liikkeet, jotta jokaiselle Hermeliinin jaon lihasryhmälle tulisi jotain - ja vaihtelisi treenikerrasta toiseen liikkeitä jonkin aikaa. Näin voisi käydä (ainakin ajattelin niin) koko kropan läpi, kuitenkin samalla tutustuen erilaisiin liikkeisiin.

Tuota tuota, jatketaan vielä hieman kyselemistä.. Olen tätä forumia lueskellu viimeviikkoina vähän liikaakin ja yks viesti, mikä on tullut aika selväksi on, että teen liikaa liikkeitä yhdellä treenikerralla. Noin 11-12 liikettä, 2 tai 3 sarjaa / liike, ja 8-12 toistoa. Toisaalta on kerrottu myös, että aloittelija ei saa kaikkea irti lihaksista, joten voi tehdä useampia sarjoja.. Mitenköhän asianlaita on? Ainakin itsestäni tuntuu, etten saa kaikkea irti. Useimpien liikkeiden jälkeen tuntuu, että voisi vetää vielä pari sarjaa. Tauot on aika lyhyitä, mutta jos nostan painoja, niin toistot jäävät vähiin. Ehkä jossain jalkaprässissä hieman pidemmästä tauosta tuntuu olevan jotain hyötyäkin. Samoin on palautumisen kanssa. Ehkä muutaman kerran on seuraavana päivänä tuntunut, että tänään en voisi käydä salilla, mutta useimmiten ei. En kuitenkaan ole käynyt peräkkäisinä päivinä treenaamassa.

Kannattaisikohan minun jo tässä vaiheessa siirtyä kaksijakoiseen ohjelmaan ja tehdä esim. 2 liikettä per lihasryhmä? Auttaisiko se saamaan enemmän irti lihaksistosta. Ehkä voisin samalla pyrkiä käymään sen 3 kertaa viikossa säännöllisesti (tähän asti on tullut käytyä noin 2,5 kertaa viikossa)

SS-Adler sanoi:
Ostin malto energyä, milloin olisi hyvä aika käyttää sitä? Treenin jälkeen vai ennen? Kannattaisiko sekoittaa Mass2:n kanssa ja lisätä joukkoon kreatiinia?

Käytä maltoa treenin jälkeen palkkarissa. Mass 2:een sitä ei kannata lisätä, koska siinä on jo muutenkin 52 g hiilihydraattia/ 100 grammaa jauhetta. Parasta malton kanssa on ihan perushera. Kreatiinia kyllä voit lisätä Mass 2:een.

VekiS85 sanoi:
Käytä maltoa treenin jälkeen palkkarissa. Mass 2:een sitä ei kannata lisätä, koska siinä on jo muutenkin 52 g hiilihydraattia/ 100 grammaa jauhetta. Parasta malton kanssa on ihan perushera. Kreatiinia kyllä voit lisätä Mass 2:een.

Kiitos ja :worship:

kuinka nopeesti dieetillä pitäisi lähteä nesteet pois? oon dieetannut 5viikkoa ja painoa lähtenyt ~4kg ja vyötäröltä lähteny ehkä 6-7cm. tätä ennen 6kk bulkkia. varmaan suurin osa nesteitä tästä painosta vaikka oonki vedelly aamuerobisii 2x/viikko?

:jahas: Ärsyttävää. Ennen kun en ollut tottunut juomaan iltaisin paljon, enkä syömään sen kummempia kun porkkanan, niin ei ollut mitää ongelmaa aamupalan kanssa. Menin aina vähän n'lkäisenä nukkumaan ja aamulla suorastaan syöksyin jääkaapille. Se oli kivaa.

Mutta nyt kun olen muutenkin alkanut syömään enemmän ja syön myös iltapalan niin aamuisin ei ole enään nälkä. Ärsyttävää syödä nyt vielä enemmä'n kun ennen kun on valmiiksi kylläinen olo..Miksi näin? Onko muilla samallailla?

edit: nytkin heräsin vasta puoli 11 ja herätessä olo oli kun olisi jo syönyt pienen lounaan.

Meah sanoi:
Mutta nyt kun olen muutenkin alkanut syömään enemmän ja syön myös iltapalan niin aamuisin ei ole enään nälkä. Ärsyttävää syödä nyt vielä enemmä'n kun ennen kun on valmiiksi kylläinen olo..Miksi näin? Onko muilla samallailla?

mulla oli sama ongelma joskus, mutta totutin itseni syömään enemmän aamulla. Esim. aluksi 50 g kaurapuuroa(kuivapaino) aamulla + proteiinia noin 30g. Toisella viikolla 60 g jne...

Se riippuu paljon myös mitä syö aamulla:). Mysliä pystyy syömään todella paljon ja tulee kaloreita sekä kuitua + ottaako proteiinin ruuasta vai jauhosta. mutta kyllä siihen aamusyömiseen tottuu kun harjoittelee:rolleyes:

space sanoi:
Se riippuu paljon myös mitä syö aamulla:).

no mä syön aamulla 250g maitorahkaa, 35g puuroa, kananmunan ja lasin profeelmaitoa.

edit: se siin onki hassua että ENNEN kuin syön, on ihan ähky olo, ja sit kun alan syömään ni se ähky olo vähittellen poistuu, ja lopussa hiukan jopa nälkäkin:rolleyes:

W.Hill sanoi:
Kuitenkin tässä tekisi mieli kokeilla uusia liikkeitä vanhojen tilalle, jotta oppisin useampia liikkeitä ja josko kenties löytyisi jotain itselle hyvin sopivia liikkeitä. Olen katsellut noita Hermeliinin liikkeitä ja pohtinut tuota lihasjakoa. Eli Rinta (yläosa, keski- ja alaosa), Kädet (alakäsivarret, ojentajat, hauikset), Olkapäät (etuosa, keskiosa, takaosa), Selkä (latsit, trapsit, alaselkä), Lantio (pakarat), Jalat (etureidet, takareidet, pohkeet), Vatsa (yläosa, alaosa, sivuosa). Olisikohan sellaisessa mitään järkeä, että katsoisi sellaiset liikkeet, jotta jokaiselle Hermeliinin jaon lihasryhmälle tulisi jotain - ja vaihtelisi treenikerrasta toiseen liikkeitä jonkin aikaa. Näin voisi käydä (ainakin ajattelin niin) koko kropan läpi, kuitenkin samalla tutustuen erilaisiin liikkeisiin.
Kuulostaa ihan hyvältä, kunhan vaan liikkeitä ei tule liikaa yhdelle treenikerralle. Liikkeiden määrä voi rajoittaa ottamalla esim. olkapäille ja vatsoille vaan yhden liikkeen, vaihdellen liikettä eri treenikerroilla (esim. treeni1: etuolkapääliike ja ylävatsaliike, treeni 2: sivuolkapääliike ja kyljet, jne...) Alakäsivarret eli kyynärvarret jättäisin pois 1-jakoisesta ohjelmasta, liikeiden paljouden takia. Suoritustekniikoiden opettelemisen kannalta tuo liikkeiden vaihteleminen on ihan hyvä idea.

W.Hill sanoi:
Noin 11-12 liikettä, 2 tai 3 sarjaa / liike, ja 8-12 toistoa. Toisaalta on kerrottu myös, että aloittelija ei saa kaikkea irti lihaksista, joten voi tehdä useampia sarjoja.. Mitenköhän asianlaita on? Ainakin itsestäni tuntuu, etten saa kaikkea irti. Useimpien liikkeiden jälkeen tuntuu, että voisi vetää vielä pari sarjaa. Tauot on aika lyhyitä, mutta jos nostan painoja, niin toistot jäävät vähiin.

Kannattaisikohan minun jo tässä vaiheessa siirtyä kaksijakoiseen ohjelmaan ja tehdä esim. 2 liikettä per lihasryhmä? Auttaisiko se saamaan enemmän irti lihaksistosta. Ehkä voisin samalla pyrkiä käymään sen 3 kertaa viikossa säännöllisesti (tähän asti on tullut käytyä noin 2,5 kertaa viikossa)

Liikkeiden määrä kuulostaa tosiaan aika paljolta. Salilla ei kannata olla ainakaan paljon yli tuntia ja 10-12 liikkeen tekemiseen luulisi kuluvan reilusti yli tunti. Yksijakoisella ohjemalla ei kannatakaan treenata jokaista lihasta aivan loppuun, jotta lihakset palautuu seuraavaan kertaan mennessä. Mikäli tuntuu mielekkäämmältä treenata lihas aivan loppuun kannattaa ottaa käyttöön 2- tai 3-jakoinen ohjelma, jolloin voi yhdelle lihasyhmälle ottaa enemmän sarjoja.

Painonpudotus

Onnistuuko painonpudotus pelkästään salitreenillä(kolmijakoinen ohjelma) vuoropäivin? Tarviiko aerobista treeniä mukaan välipäiville, jotta paino lähtee putoamaan? Ruokavalio on kunnossa :)

CRyback sanoi:
Onnistuuko painonpudotus pelkästään salitreenillä(kolmijakoinen ohjelma) vuoropäivin? Tarviiko aerobista treeniä mukaan välipäiville, jotta paino lähtee putoamaan? Ruokavalio on kunnossa :)
Onnistuu myös pelkällä salitreenillä, kunhan vain kulutat enemmän kuin syöt. Helpompaa se on aerobisen kanssa.

naruranne sanoi:
kuinka nopeesti dieetillä pitäisi lähteä nesteet pois? oon dieetannut 5viikkoa ja painoa lähtenyt ~4kg ja vyötäröltä lähteny ehkä 6-7cm. tätä ennen 6kk bulkkia. varmaan suurin osa nesteitä tästä painosta vaikka oonki vedelly aamuerobisii 2x/viikko?

Ihan hyvä tiputus tuo alkuun on. Näkyyhän jossain suuressa pudottajassa ja vastaavissa jotain järkyttäviä kilomääriä per viikkoa, mutta silloin pitää olla sitä tiputettavaakin paljon. Ja varmaan nuo on vetäneet vettä mahan täydeltä ennen ekaa punnistusta, lähteehän siinä sitten kiloja helvetisti.

Alkuun lähtee siis hyvinkin tuo kilo viikossa tahtiin jos rasvat pyörii jossain 15-20% paikkeilla ja enemmänkin sitten jos tuhdimmassa kunnossa ollaan.

Kirjottakaa ihan vaikka mutu-pohjalta mitä luulette, kasvaako haukkari jos treenaa pelkkää selkää vähän kovemmin ja unohtaa ne suorat hauisliikkeet?

Sanosin, että kyllä. Kun eräässä ketjussa mainitsemani pappa, joka aloitti 45vuotiaana salin. Ei ole ikinä tehny hauiksia ja hänellä on aikas mukavan kokoinen pala, sellanen mihin moni ei täällä tule pääsemään. Mutta tämä oli sitä mutua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom