Minkälaisia lämmittelyjä teette ennen treeniä? Jaloille hyvä olisi varmaan kuntopyörä, mutta mitäs muita voisi tehdä esim. käsille ja selälle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo sanoi:
Minkälaisia lämmittelyjä teette ennen treeniä? Jaloille hyvä olisi varmaan kuntopyörä, mutta mitäs muita voisi tehdä esim. käsille ja selälle?

Ennen penkkiä kannattaa lämmittää kiertäjäkalvosimet hyvin, myös ojentajat, ihan perusliikkeillä. Kuntopyörä hyvä jaloille lämmittely ja kyykky 20kg:n tangolla.
Käsiä voi kanssa lämmitellä ihan perusliikkeillä kuten hauiskääntö tangolla/kp:llä keveillä painoilla ynm.

Edittiä: Selkää olen itse lämmitellyt kulmasoudulla ja ylätaljalla.

SS-Adler sanoi:
Ennen penkkiä kannattaa lämmittää kiertäjäkalvosimet hyvin, myös ojentajat, ihan perusliikkeillä. Kuntopyörä hyvä jaloille lämmittely ja kyykky 20kg:n tangolla.
Käsiä voi kanssa lämmitellä ihan perusliikkeillä kuten hauiskääntö tangolla/kp:llä keveillä painoilla ynm.

Edittiä: Selkää olen itse lämmitellyt kulmasoudulla ja ylätaljalla.

Juu, mitenkäs lämmitelen nuo kiertäjäkalvosimet? :david:

Kannattaisko siis ennen liikkeitä, tai oikeastaan heti kun salille menee, niin tehdä muutamia perusliikkeitä kevyillä painoilla? Venytellä ei vissiin hirveesti kannata?

Joo sanoi:
Juu, mitenkäs lämmitelen nuo kiertäjäkalvosimet? :david:

Kannattaisko siis ennen liikkeitä, tai oikeastaan heti kun salille menee, niin tehdä muutamia perusliikkeitä kevyillä painoilla? Venytellä ei vissiin hirveesti kannata?

http://www.dolfzine.com/page393.htm <--- kieräjäkalvosin onkelmaan..

Oman käsityksen mukaan heti kun salille niin lämmittelyt pienillä painoilla, mutta sehän ihan riippuu mitä lihaksia sinä päivänä on treenattavana esim. Penkissä kyllä olkapäät lämpiää joten niitä ei tartte alkaa sitten ennen olkapään treenausta lämmittelemään, ja mitä venyttelyyn tulee niin lyhkäsiä venytyksia käsittääkseni voi ottaa treenin alussa.

Edit: Korjatkaa kokeneemmat jos olen väärässä

kai se lämmittelyks riittää, kun eka pistää kehon hyrräämään ( kuntopyörä, joku aerobinen liike noin 5-15 min ) ja sitten kevyet venyttelyt 5-10 sec ja sitten kyseistä liikettä parit sarjat alle. mulle riittää hyvin. esim penkkiä jos teen niin 3-4 lämppäri sarjaa kohtuu nopeeseen tahtiin

KSENA sanoi:
kai se lämmittelyks riittää, kun eka pistää kehon hyrräämään ( kuntopyörä, joku aerobinen liike noin 5-15 min ) ja sitten kevyet venyttelyt 5-10 sec ja sitten kyseistä liikettä parit sarjat alle. mulle riittää hyvin. esim penkkiä jos teen niin 3-4 lämppäri sarjaa kohtuu nopeeseen tahtiin

Aivan varmasti tommonen määrä riittää.. itse olen suht. laiska tekeen lämmittelyjä.. Kesäsin juoksen ennen esim. jalkatreeniä joskus muullonkin. Mutta perusjuttuihin kuuluu joka kerta kevyt venyttely ja lämmittelysarjat..
:jahas:

Jos syö kaksi kananmunaa päivässä, kannattaako jättää keltuaiset pois vai syödä ne? Miten paljon keltuaisessa sitä kolesterolia edes on? En ole mistään lukenut että sitä olisi hirmuisesti, vain sen että keltuaisessa on kolesterolia.

Mun mielestä on sama millä sen aerobisen tekee jos sitä lämmittelyyn käyttää. Toki voi vaikka soutulaitetta käyttää jos on selkäpäivä jne jne, mutta aika vähän tolla IMO merkitystä on. Eli pienet alkulämmöt aerobisella ja sitten kyseisen liharyhmän liikkeitä pikkupainoilla alkuun, turha tosta sen ihmeempää tiedettä on tehdä.

Koitetaanpa uudestaan:
Minua ihmetyttää tämä toistojen vaihtelu.Olen ajatellut alkaa tehdä näin,että vaihtelen noitten määrää aina 2viikon jälkeen.Näin, että kova,melko kova ja "helppo" reeni elikkä toistot jotenkin näin (6-10-15).Mutta sitten taas muistan lukeneeni, että joku suositteli kova,melko kova,kova ja helppo.Kaipailisenkin tähän pienen selvennyksen, että miten ne kannattaisi jakaa ja onko tuo kahden viikon systeemi hyvä.
edit:Tietenkin tämä on ihmisestä kiinni, mutta kaipailen nyt juuri sinun tapaasi ja kokemustasi tietooni.

KSENA sanoi:
kai sitä voi, mutta olen todennut ton ilmiön itse. vedin hirveetä höögiä 8 viikkoa ja kehitystä tuli. sitten pidin tauon, pari kertaa salilla ja nekin kevyesti. niin jumalauta kun lihakset kasvo sen tauon aikana, tai no ei nyt ihan jumalattomasti, mutta hyvin kummiskin :D

Hmm... Saa nähdä miten mulla käy kun loppuu tää loading phase ensi kuun alussa, jolloin myös otan kevyen viikon. Nyt tullut pari päivää vaille kuukausi tehtyä tällä kroppa 2 kertaa viikossa läpi - tyylillä. Ajattelin ne kaksi viimeistä treenikertaa ennen lepoviikkoa kiskoa niin lujaa kuin lähtee. :)

Morjes pakkislaiset! Olen äskettäin aloittanut salilla käymisen ja selaillut alan sivuja netissä ja nyt kaipaisin vähän selvennystä muutamaan asiaan.

Eli pitäisi siis treenata nousujohteisesti. Ensin laitetaan sellaiset painot että menee 8 toistoa, sitä sitten tahkotaan kunnes menee 12, jonka jälkeen lisätään 10% tai sen verran että toistot putoaa taas kahdeksaan. Jos nyt teen esim. penassa 4 sarjaa niin pitääkö mun saada se 12 menemään jokaisella noista neljästä sarjasta että voisin lisätä painoa vai riittääkö että saan vaan ekalla 12 ja lopuilla sitten vähemmän?

Entä paljonko pitäisi tehdä sarjoja/toistoja jos haluan treenata sekä massaa että voimaa? Yhdessä mallissa oli 4x8 penaa, 4x8 pec deccii ja lopuks 4x8 vinopenaa, onko liikaa/liian vähän yhdelle lihakselle? Treenaan kolmijakosella ohjelmalla eli palautumisaikaa olisi viikko ton jälkeen. Entä onko jotain lihaksia jotka kaipaa enemmän/vähemmän toistoja useammin/harvemmin?

Kaveri, jonka kanssa käyn salilla, sanoo että kannattaa tehdä vain yhtä liikettä yhdelle lihakselle niin kauan kun tulokset nousee ja sitten vaihtaa liikettä? Onko totta vai potaskaa? Tuntuu vaan oudolta kun mones ohjelmas on 1-3 liikettä / lihas.

Laittakaas vinkkiä aloittelijalle että saadaan pumppaus toden teolla käyntiin. Kiitos vastaajille.

Nousujohteisuus on tosiaan tärkeää treenauksessa. Mielestäni kannattaisi lisätä painoja, vaikka kaikissa 4 sarjassa eit saisi sitä 12 toistoa. Jos ensimmäisellä menee 12 ja tuntuu kevyeltä, niin ei muuta kuin lisää rautaa tankoon.

Jos haluat treenata massaa ja voimaa on 12 sarjaa reilusti liikaa esimerkiksi rinnalle. Aloittelija kun olet, valitse pari hyvää perusliikettä (esim.penkki ja vinopenkki rinnalle) ja teet niitä 2-3*10 molempia. Lopuksi voit tehdä vielä sarjan jotain eristävää liikettä (esim.pec-deck) mutta tämäkään ei ole välttämätöntä. Sama pätee muillekin lihaksille. Ei kannata hinkata liikaa liikkeitä vaan tehdä vähemmän, mutta täysillä. Pienemmille lihaksille (hauis, olkapäät, jne.) riittää 3-6 sarjaa ja isommille lihaksille (jalat, selkä) 6-8 sarjaa.
Pakkikselta löytyy hyviä ohjelmarunkoja, joiden pohjalle voit tehdä toimivan oman ohjelman.

Miksei kukaan vastaa :(

Mikäs olisi optimaalisin treeni rasvanpolttoon? Aerobista toki teen (fillari, spinning, tanssi) mutta kannattaako lihaskuntoliikkeiden olla millaisia?
Siis kannattaako tehdä paljon toistoja kevyemmillä painoilla, vai vähemmän mutta suuremmilla painoilla? Treenaanko puntilla, pacessa vai bobypumpissa?

Haluaisin kapeammat reidet. Eroon fätistä muotoa menettämättä. Esim. Carmen Electralla on mileestäni kaunis keho, siro, mutta kuitenkin treenattu.
Entä kuinka usein, millasilla painoilla ja toistomäärillä kantsis treenaa?
Nyt tuntuu, että reiteni ovat toooosi paksut ja haluaisin ne todellakin kapeammiksi. Olen 170cm ja 70kg.

Peppiina-84 sanoi:
Miksei kukaan vastaa :(

Mikäs olisi optimaalisin treeni rasvanpolttoon? Aerobista toki teen (fillari, spinning, tanssi) mutta kannattaako lihaskuntoliikkeiden olla millaisia?
Siis kannattaako tehdä paljon toistoja kevyemmillä painoilla, vai vähemmän mutta suuremmilla painoilla? Treenaanko puntilla, pacessa vai bobypumpissa?

Haluaisin kapeammat reidet. Eroon fätistä muotoa menettämättä. Esim. Carmen Electralla on mileestäni kaunis keho, siro, mutta kuitenkin treenattu.
Entä kuinka usein, millasilla painoilla ja toistomäärillä kantsis treenaa?
Nyt tuntuu, että reiteni ovat toooosi paksut ja haluaisin ne todellakin kapeammiksi. Olen 170cm ja 70kg.

kysymykset saattavat usein hukkua toisten kysymysten alle kun niitä on ketju täynnä joten vastausta ei aina ensimmäisellä kysymällä saa.

punttitreenit kannattaa pitää raskaana eli ei mitään pikkupainoilla 40toistoa vaan kovilla painoilla 10toistoa. muuten lähtee lihakset kävelemään jolloin näyttää entistä löysemmältä. itse punttitreenillä ei paljoa rasvaa polteta vaan pidetään niistä lihoista kiinni.

muista myös että ravinto on reilusti tärkeämpää kuin itse treeni.

Minkälainen merkitys on ruuansulatuksen kannalta noilla kaurahiutaleilla että keittääkö ne puuroksi vai heittääkö semmosenaan vaikka rahkan sekaan taikka sitten juopi vaikka veden seassa?? Pystyykö se vatsa pilkkomaan nuo kunnolla ihan tuollaisenaan mitä paketissa on?

veikkaan, että puurossa imeytyy nopeemmin, mutta kai se on ihan sama miten ne vetää, en usko että on jotain suurtakin merkitystä

Oon kuullu sellasta huhuu että kahvilla ois joku nestettä poistava vaikutus, no tässä aamulla join kahvia ja siinä istuessa kävi tulemaan jo hiki :hyper: ja matkalla kouluun myös, jonka kuljen pyörällä. Niin että jos kahvi noin toimii niin oisko kahvin juomisesta jotain hyötyä ennen aerobista juotuna? Oon tuota aerobista lisänny kun pitäs toi pelastus rengas saada häviimään vyötäröltä.:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom