10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lätkäpelaaja sanoi:
Pls mikä pilkunnussija olet ? Ole hiljaa jos et osaa vastaa.. minulla on ainoastaa epätietoisuutta penkistä, joten tarvitsen tietoa siitä

onnea siihen vastausten saamiseen tolla asenteella.

lätkäpelaaja sanoi:
Pls mikä pilkunnussija olet ? Ole hiljaa jos et osaa vastaa.. minulla on ainoastaa epätietoisuutta penkistä, joten tarvitsen tietoa siitä
kuullostit vaan ihan joltain penkkipelleltä.. ei mun ollu tarkotus kenenkään mieltä pahoittaa:)

hoplaa90 sanoi:
kuullostit vaan ihan joltain penkkipelleltä.. ei mun ollu tarkotus kenenkään mieltä pahoittaa:)

no hyvä! mäkään en tykkää niistä.. se vaa harmittaa, ku kaikis muissa sarjoissa tuottaa tulosta, mutta ei penkissä. Eli tuo mun nykyinen ohjelma 15x4 35kg

lätkäpelaaja sanoi:
no hyvä! mäkään en tykkää niistä.. se vaa harmittaa, ku kaikis muissa sarjoissa tuottaa tulosta, mutta ei penkissä. Eli tuo mun nykyinen ohjelma 15x4 35kg

no jos sä sitä voimaa haluat kehittää niin kokeile vaikka 5x5 jne edelleen

Mikäs olisi optimaalisin treeni rasvanpolttoon? Aerobista toki teen (fillari, spinning, tanssi) mutta kannattaako lihaskuntoliikkeiden olla pace-tyylisiä, bobypumppia (paljon toistoja, kevyet painot), vai isoilla painoilla tehtäviä lyhyitä toistoja? Entä kuinka usein kanstis treenaa?
Haluaisin kapeammat reidet. Eroon fätistä muotoja menettämättä. Esim. carmen electralla on mileestäni kaunis keho, siro, mutta kuitenkin treenattu.

Nyt tuntuu, että reiteni ovat toooosi paksut ja haluaisin ne todellakin kapeammiksi. Olen 170cm ja 70kg.

lätkäpelaaja sanoi:
Joo tota vois yrittää seuraavaks.. ja onks se sillee et jos tota yrittää, niin 1x viikos ?

vaikka 1-2 kertaa viikossa.. ja ruoka puoli kuntoon niin tulee kyl varmasti kehitystä:whip:

Jalkaliikkeet

Kuuluisiko näiden liikkeiden ottaa seuraaviin lihaksiin:
Syväkyykky = takareidet, perse + keskikroppa (epäsuorasti) ?
Etukyykky = etureidet + keskikroppa (epäsuorasti) ?
Jalkaprässi = etureidet ?

BoneFish sanoi:
Kuuluisiko näiden liikkeiden ottaa seuraaviin lihaksiin:
Syväkyykky = takareidet, perse + keskikroppa (epäsuorasti) ?
Etukyykky = etureidet + keskikroppa (epäsuorasti) ?
Jalkaprässi = etureidet ?

jalkaprässin pitäis ainakin ottaa perseeseen noitten etureisien lisäksi

KSENA sanoi:
muotoilu on = diettaaminen + treenaaminen

Jeps. Eli käytännössä siis voi koko termiä pitää perstuntuma juttuna, ja keksittynä sanana jolle ei ole oikeaa merkitystä. Toinen minkä tänään kuulin oli eristävät liikkeet pitkillä sarjoilla!!!

noniin.. sain selville tosta penkki sarjoista, et miten saan voimaa elikkä kerran viikos.... mutta päteekö se näihin muihin lihaksii esim kyykkyy, haukkaa yms yms et jos harjottaa voimaa, et niit pitää vaa 1 kerran viikos harjoittaa.. vai voiko joka toinen päivä ? auttakaa pls. olen ihan sekasi :D

hoplaa90 sanoi:
olisko kellään mitään vinkkiä mitä tehdä kun tuntuu että mave ottaa kauheesti sääriin:jahas:

Säädelle eristäviä liikkeitä, että pysyy tahdissa mukana. Mavessa on paljon tukevia lihaksia, jotka ei suuremmin liikettä tehdessä kehity, mutta voi kipeytyä

lätkäpelaaja sanoi:
noniin.. sain selville tosta penkki sarjoista, et miten saan voimaa elikkä kerran viikos.... mutta päteekö se näihin muihin lihaksii esim kyykkyy, haukkaa yms yms et jos harjottaa voimaa, et niit pitää vaa 1 kerran viikos harjoittaa.. vai voiko joka toinen päivä ? auttakaa pls. olen ihan sekasi :D

Ei taida keritä oikeen palautua jos joka toinen päivä on rankka treeni...Eikö joku sellainen ohjelma olisi hyvä missä kroppa treenataan kaksi kertaa viikossa läpi, kaksi- tai kolmijakoinen?

KKHS sanoi:
Säädelle eristäviä liikkeitä, että pysyy tahdissa mukana. Mavessa on paljon tukevia lihaksia, jotka ei suuremmin liikettä tehdessä kehity, mutta voi kipeytyä

tarkotin tossa sitä kun tanko hankaan sääri luuhun:jahas: en taida vaan osata selittää asioita oikein:D

Lueskelin tossa Massaa!Voimaa! kirjaa ja siellä luki, että maksimaaliseen kehitykseen pääsee vain treenaamalla itsensä ylikuntoon(käydään rajalla pikaisesti) ja tämän jälkeen kevennetään harjoittelua. Onko tämä parempi tapa kasvaa kuin pysytellä jatkuvasti ylikunnon alapuolella, käyttämättä mitään kovia tai kevyitä viikkoja ? Yksilöllisiä erojahan ilmeisesti on, mutta näin yleisesti ?

Voiko kehittyä ikuisesti vain vaihtamalla ohjelmaa,liikkeitä ja sarja pituuksia, tekemällä normaaleja kovia sarjoja ikinä vetämättä lihaksia ihan finaaliin ?

kai sitä voi, mutta olen todennut ton ilmiön itse. vedin hirveetä höögiä 8 viikkoa ja kehitystä tuli. sitten pidin tauon, pari kertaa salilla ja nekin kevyesti. niin jumalauta kun lihakset kasvo sen tauon aikana, tai no ei nyt ihan jumalattomasti, mutta hyvin kummiskin :D

Rasvaprosentti?

Moi,

Olen mies, 28v, 183cm ja elopainoa 101kg. Aloitin harjoittelun viime keväänä ja jouluun asti kävin hyvin vaihtelevasti salilla, max 4 kertaa kuussa. Ei oikeastaan mitään tuloksiakaan tullut, kun söin vähän miten vaan.

Nyt helmikuussa sitten enemmän tasaisemmin ja salikäyntejä on nyt ollut joka toinen päivä suurinpiirtein. Samoin olen alkanut katsomaan mitä suuhuni pistän päivän aikana(kalorilaskuri.fi apuna). Treeniohjelma oli sellainen missä käytiin kaikki lihakset lävitse muutamin liikkein ja sopivin sarjoin(2-3).
Kysymykseni ovatkin(sori jos vastattu jo, en vain löytänyt tai en osaa käyttää hakua :rolleyes: )
- Miten saan tehokkaimmin rasvaprosenttini laskuun? Se on 'varmaan' jossain 30% hujakoilla....
- Käyn salilla yleensä iltaisin(sopii kiireiseen duuniin). Onko järkeä syödä proteiinipitoista ruokaa treeniin jälkeen jos kerran haluan kasvattaa lihaksia + vähentää rasvaprosenttia? Voinko syödä hiilihydraattipitoista ruokaa treenin jälkeen?
- Mitä on bulkkaaminen?
- Nyt treeniohjelmani on seuraava(salikäyntiä seuraa aina yksi lepopäivä)
1. päivä: Jalat
2. päivä: Rinta, olkapäät sekä ojentajat
3. päivä: Selkä ja hauis

Vatsaa teen joka kerta jos jaksan. On nimittäin melkoinen pötsi ja siitä pitäs päästä eroon.

Kutakin lihasryhmää treenaan 2-4 liikkeellä(poimittu täältä aloittelijoiden osastolta) 2-4 sarjalla ja 10 toistolla.

Kiitoksia vastauksista näin etukäteen :)

Suositut

Back
Ylös Bottom