Sundado sanoi:
Eli ruokailu kyssäri.

Bulkilla vetäen joka päivä 3700 kcal.

proteiinit:370g
hiilihydraatit:190g
rasvat:160g

Eli tiedän ton kalorimäärän paikkansa pitäväksi varmasti mutta noi P H R laskelmat voi olla päin vitusta tohon 3700kcal mitä mieltä te ootte onko noi PHR sopivat vai mitkä ois verrattuna tohon kalori määrään??

Tota kiitos kun vaivaudutte vastaa :)

Minusta enempi hiilaria ja vähempi proteiinia. Tuo 370 g menee jo hukkaproteiiniksi. 30/40/30 (pr/hh/r)tai jotain tommosta olisi hyvä suhde, jollen väärin muista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen vetänyt tuota Arc:in koko kroppa kerralla ohjelmaa ja olisinkin kiitollinen tiedoista miten voisi noita liikkeitä muutella/vaihdella? Tämä liikkeiden vaihto nyt sen takia, että on tullut noita rumpattua jo muutaman kuukauden ja vaihtelu hieman virkistäisi.
Muutenhan tuommoinen koko kroppa kerralla kolmesti viikossa on ihan kunkkutreeniä :rock:

Ohjelmahan on seuraavanlainen:

Kyykky 2 x
SJMV 2 x
Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla 2 x
Leuanveto 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Vatsarutistus 1 x

Mavea oon muutaman kerran kokeillut lisämausteena.

Ongelma (tai ei se nyt varsinainen ongelma ole :rolleyes: ) on se että treenaan duunipaikan salissa ja siellä ei ole muuta kuin tangot, rautaa riittävästi, penkki ja kyykky paikka, sekä muutamia käsipainoja (melko heikko valikoima). Eli noiden liikkeiden vaihtamisessa täytyisi käyttää vain noita vapaita painoja.

Hyviä ehdotuksia kaivataan.

Timba79 sanoi:
Toki se riittää, tavoitteista riippuen. Eli siinä tapauksessa käsillekin riittää esim. nykkeilysäkin takominen.

Eli jos haluat sitä lihasta kroppaasi saada, niin painoharjoitusta on tehtävä ihan jokaiselle kehon lihasryhmälle.
jep sitä lihasta olisi tarkoitus saada:rolleyes: eli pitää siis lenkin lisäksi tohon jotain siis kehitellä jalka treeniä. ja minkälaista treeni systeemiä noilla vehkeillä voisi lähteä hakemaan? meinaan siis moni jakoista treeniä. vai onko se minun päätettävissäni että mikä sopii parhaiten minulle? ompas vaikeasti kirjoitettu:hyper:

Omega-3:set ja rypsiöljy

Katsoin finelin sivuilta ja rypsärissä DHA:ta ja EPA:a näyttäisi olevan 0g, mutta minulle sanottiin että keho osaa (jotenkin?) muodostaa rypsiöljyssä olevista ravinteista itse Omega-3 jonkun verran. Mutta paljonko tietystä määrästä? Tyyliin paljonko 10g sisältäisi omega-3:sta? Eli suomeksi sanoen paljonko tietyssä määrässä rypsäriä on omega-3:sta. Kun harkitsen tässä, että kannattaako käydä ostamssa tuommoisia kalaöljykapseleita missä on yhdessä kapslissa 620mg omega-3:ta.

Bmi?!?

Millasin välein pitäisi tota toisto määrää muuttaa ja mitkä olisivat ne suositeltavat vaihdokset itse mietin tota 15-10-7tai6, mutta kuinka usein tota pitäisi sitten vaihtaa?Massoja sitten tietenkin pienennetään ja suurennetaan se on tiedossa.Nykyisin teen 10 toistoja paitsi (pena,vinopenkki ja kyykyssä).Tein tosa maanantaina hauiskääntöä 6-8 toistoilla hieman isosommilla raudoilla ja sain uskomattoman poltteen tänään toin 3 liikettä 3'10 ja polte oli hyvin pieni.Tota 10 toistoja olen hinkannut jo 3kk ja pakkiksen viisastamana olen huomunnut, että niitä kannataa muuttaa, mutta vielä pitäisi tietää miten? Pitäisikö myös sarjojen määrää muuttaa? Pistän tähän nytten liikketkin mitkä teen niin sanokaa siitä.
Ohjelmani on eilen illalla laitettu arvosteltavaksi, että sitä voi arvostella siellä osastossa
Liikkeet:
rinta,ojentajat,hartiat,pohkeet
Rinta:
-penkki
-vinopenkki
-vipunosto sivulle maaten/pec-deck
Ojentajat:
-ranskalainen punnerrus
-ojentaja ylätaljassa
Hartiat:
-pystypunnerrus kp
-vipunostot seisten kp
-sit nimeä ei ole tiedossa,mutta hartioilla tangon "nosto"
Pohkeet:
-pohkeet istuen

hauis,selkä,reidet,kyynervarsi (tai miksi sitä nyt täällä kutsutte)

Hauis:
-scott-hauiskääntö
-keskitetty hauiskääntö
-tiuki tavallinen hauiskääntö seisten
Selkä:
-ylätalja
-kulmasoutu kp
Reidet:
-kyykky
-reiden ojennus
kyynervarsi:
-rannekääntö

Kiitos kaikille vastanneille :worship:

d00g sanoi:
jep sitä lihasta olisi tarkoitus saada:rolleyes: eli pitää siis lenkin lisäksi tohon jotain siis kehitellä jalka treeniä. ja minkälaista treeni systeemiä noilla vehkeillä voisi lähteä hakemaan? meinaan siis moni jakoista treeniä. vai onko se minun päätettävissäni että mikä sopii parhaiten minulle? ompas vaikeasti kirjoitettu:hyper:

Sulla oli siis penkki ja tanko käytössä eikö vain? Eli voisit ainakin maastavetoa tehdä sen tangon kanssa. On lähinnä selkäliike, mutta leveällä asennolla ottaa myös jalkoihin. Olisiko sulla mitään mahiksia saada kyykkytelineitä? Sitten saisikin jo aikalailla kokonaisvaltaisen jalkatreeni tehtyä.

Mutta jos tuollaisiin ei ole mahdollisuutta, niin sitten suosittelisin lämpimästi salikortin hankkimista. Reeni ilman perusvälineitä on aikalailla hankalaa ja kyllästyminen tulee nopeeta jos ei kehitystä tule.

d00g sanoi:
ja tuota minkälainen on kyykky teline?:nolo:
squatrack.JPG

Voima/massa harjotus

Moi! olen justii alottanut treenauksen ja saan penkistä 52,5 ja olen vetänyt noin 1kk 4x15 35kg ja eikä penkistä nouse vielä 60kg. Elikkä asiaa. Tarkoitus olisi saada massaa ja räjähtävää voimaa rintaa ja ojentajii penkin avulla, mikä olisi hyvä sarja vetää penkistä että tuloksia ja massaa ja voimaa tulisi.. ja ku olen alottelia, niin en tiiä vielä näitä punttis sanojen lyhenteitä ja yms :D joten olis kiva jos voisitte sanoo ne kokonaisina sanoina.. Auttakaa lätkäpelaajaa pääsemään lätkäpelaajaks!

Enpä tiedä onko tämä nyt niinkään peruskysymys, mutta tyhmä kysymys ainakin. Mitä on "lihasten muotoilu"? Tätä monet voimatreenaajat toistelee kuvaten "nykyaikaista perus salilla käyntiä". Onko se vaan joku perstuntuma termi, vai onko liikkeitä joilla voidaan lähinnä juuri muotoilla lihaksia?

KSENA sanoi:
muotoilu on = diettaaminen + treenaaminen

taitaa KKHS kysymyksessään ajaa takaa eristäviä liikkeitä joita jotkut kutsuvat muotoliikkeiksi. ja "voimatreenaajat" ovat varmaankin keskustelleet nykyaikaisista hilavitkutin treeneistä missä käytetään mitä ihmeellisimpiä eristäviä("muoto") liikkeitä raskaiden perusliikkeiden sijasta.

perusliike: kyykky
eristävä/muoto: reidenojennus

yksittäistä lihastahan ei voi muotoilla tietynmuotoiseksi, kun taas useista lihaksista koostuvaa kokonaisuutta voi keskittämällä treeniin tiettyihin alueisiin. esim hauis ja selkä. selän muotoon voi tietyissä rajoissa vaikuttaa kun taas hauiksen muotoon ei.

massa/voima = lätkäpelaaja :D

Moi! olen 177cm ja 64kg painava ja justii alottanut treenauksen ja saan penkistä 52,5 ja olen vetänyt noin 1kk 4x15 35kg ja eikä penkistä nouse vielä 60kg. Elikkä asiaa. Tarkoitus olisi saada massaa ja räjähtävää voimaa rintaa ja ojentajii penkin avulla, mikä olisi hyvä sarja vetää penkistä että tuloksia ja massaa ja voimaa tulisi.. ja ku olen alottelia, niin en tiiä vielä näitä punttis sanojen lyhenteitä ja yms joten olis kiva jos voisitte sanoo ne kokonaisina sanoina.. Auttakaa lätkäpelaajaa pääsemään lätkäpelaajaks! sähköposti: kaide17@hotmail.com

lätkäpelaaja sanoi:
Moi! olen 177cm ja 64kg painava ja justii alottanut treenauksen ja saan penkistä 52,5 ja olen vetänyt noin 1kk 4x15 35kg ja eikä penkistä nouse vielä 60kg. Elikkä asiaa. Tarkoitus olisi saada massaa ja räjähtävää voimaa rintaa ja ojentajii penkin avulla, mikä olisi hyvä sarja vetää penkistä että tuloksia ja massaa ja voimaa tulisi.. ja ku olen alottelia, niin en tiiä vielä näitä punttis sanojen lyhenteitä ja yms joten olis kiva jos voisitte sanoo ne kokonaisina sanoina.. Auttakaa lätkäpelaajaa pääsemään lätkäpelaajaks! sähköposti: kaide17@hotmail.com

vähän luulen että ei susta lätkä pelaaja tule penkkaamalla.. miettisit vaikka enemmän tota kyykkäämista jne kun mun mielestä lätkässä enemmän niitä jalkoja tarvii

hoplaa90 sanoi:
vähän luulen että ei susta lätkä pelaaja tule penkkaamalla.. miettisit vaikka enemmän tota kyykkäämista jne kun mun mielestä lätkässä enemmän niitä jalkoja tarvii

HUAH! Tottakai vedän kyykkyjä ja yms yms.. mutta jalat on kunnossa,mutta tarvitsen yläkroppaa voimaa..

Äläs nyt, kyllä siitä penkistä on kovastikin hyötyä lätkässä, kun poikittaista mailaa tarjoilee :D

Mutta asiaan, nimenomaan niitä jalkoja kannattaa treenata. Ja mieluummin sitä kyykkyä kuin jalkaprässiä. Suosittelen myös, että teet jotain räjähtävyyttä kehittävää treeniä, kuten rinnallevetoa.

EDIT: Jahas, myöhästyin... Mutta jos yläkroppaan sitä voimaa haet, niin taitaa tuo 15 toistoa olla vähän liian suuri määrä. Kokeile esim. 6 toistolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom