mofp sanoi:
Jos vetäisee punttitreenin päälle ~30 minuuttisen rykäisyn juoskumatolla tai vastaavalla kunnon kohotus mielessä, kannattaako palkkari ottaa ennen vai jälkeen lenkkeilyn?

jos tarkoitus on polttaa rasvaa niin ota vasta juoksun jälkeen palautusjuoma. jos ainoastaan kunnon kohotus mielessä niin minä ainakin ottaisin ennen juoksua jonkin verran.

itse tekisin 50% normaalia enemmän sitä juomaa ja vetäisin 1/3 ennen juoksua ja loput 2/3 juoksun jälkeen. tällöin saadaan ennen juoksua sopivasti energiaa ja juoksun jälkeen on taas uutta energiaa helposti saatavilla kun juoksu kuitenkin kuluttaa ison osan ellei kaikkea siitä 1/3 palautusjuomasta saadusta energiasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Front Raise sanoi:
Mikähän siinä on kun en ole ikinä syönyt mitään aamupalaa...
Aamulla on aina sellainen olo, että jos ottaa desin maitoa, niin :urjo: . Eikä nälkäkään paha oo, vaikkei mitään söis klo. 23.00 jälkeen ja eka ateria on 11.45. Kannattaisko sitä syödä jotain ja mitä, vai pääseekö tossa paha katabolia iskemään jos ei mitää ahda?

kyllä se jonkinmoiseksi kataboliaksi menee. keskiverto mies kuluttaa 70kcal/tunti nukkuessaan, ja sulla on tuossa viimeisen ja ensimmäisen välillä 12.75h, eli jos nukkuisit kokoajan niin kulutus olisi n 900kcal. ja tuskimpa nukut.

eli syö ihmeessä aamupalaa, pari kertaa pakotat alas niin alkaa menemään helpommin.

Jees, tuolla systeemillä voisi kokeilla. Tarkoitus on tosiaan kohottaa kuntoa eikä niinkään polttaa rasvaa. Kiitos paljon. :)

onko se sama mitä vetää dieetillä "cheatti päivänä" ? makeisista ei nii väliä mut ois kiva vedellä roskaruokaa kerran viikkoon tai kahteen :kuola:

erkjetter sanoi:
helpommin hoituu kun ottaa treenikenkien väliin käsipainon. ainakin mulla.
Ei se oikein toimi, koska jalkoja ei saa ton jälkeen tarpeeksi alas kun käsipaino ottaa lattiaan kiinni. Pitäisi samalla korottaa penkkiä jollain. Lisäksi se kaveri voi auttaa juuri sen verran joka paikassa kun on pakko, eikä yhtään liikaa. Vastus on siis muuttuva, ja joka toistolla on maksimivastus joka pienenee sarjan loppua kohti. Sen kaverin täytyy vaan vähän harjoitella tota, ei varmaan heti ekalla kerralla onnistu. Tossa ainakin kaksi etua.

kimi89 sanoi:
se siinä onki ku en löydä??:itku: :itku:
Ottaa silmän pois sieltä perseestä ja katsoo tähän ruudulle.

attachment.php

Liitteet

• Untitled-1 copy.jpg
    Untitled-1 copy.jpg
    148,7 KB · Katsottu: 636
erkjetter sanoi:
kyllä se jonkinmoiseksi kataboliaksi menee. keskiverto mies kuluttaa 70kcal/tunti nukkuessaan, ja sulla on tuossa viimeisen ja ensimmäisen välillä 12.75h, eli jos nukkuisit kokoajan niin kulutus olisi n 900kcal. ja tuskimpa nukut.

eli syö ihmeessä aamupalaa, pari kertaa pakotat alas niin alkaa menemään helpommin.

Näinhän se asia on. Ja jos sen aamupalan syöminen on vaikeaa, kannattaa aluksi nauttia nestemäisenä ne aamupalat. Yksi hyvä vaihtoehto on hankkia maustettua protujauhoa ja vetästä se alas maidon kanssa. Nopeati sitä aamupalaan tottuu ja kohta ei osaa ilman lähteä mihinkään.

Mulla on ollut kummassakin polvessa rasitusvamma ns. Osgood-Schlatter nyt 5-6 vuotta. Jalkapallosta tullut. Kaikenmaailman lääkäreillä oon käynyt, mutta ainut neuvo mitä oon saanut, on lepo. Leposuositukset ovat vaihdelleet 5 viikosta 3 kuukauteen, mutta aina on lisätty ettei lyhyt lepo pakosti auta, vaan voi joutua lepäämään jopa vuosia. Esim. 2 vuoden lepo jaloille on ainakin mulle ainakin ihan mahoton. Ittelläni toi vaiva on erittäin paha, ja lääkärit on sanonut ettei sitä millään konsteilla kuntoon saa, ainakaan ennenkuin kasvu loppuu. :( Aina kaikkia vinkkejä oon saanu ja niitä yrittänyt pitkään ja tosissani (esim. pitkiä etureisi treenejä sopivilla painoilla). Mikään ei nyt kuitenkaan ole auttanut. :itku:

Olen 16 vuotta ja olen käynyt noin 8kk ja sitä ennen paljon leukoja ja lihaskuntoa yms. tehnyt himmassa. Mutta tätä ennen jalat ovat jääneet salitreenissä vähemmälle kivun takia. Aina välillä jotain pakolla tehnyt, mutta kipu on tullut kovaksi. Lääkärit ovat kieltäneet tekemästä oikeastaan mitään jalan koukistuksia kovilla painoilla, joten itse en keksi hirveästi liikkeitä jaloilleni, muuta kuin pohkeille. Ois kiva jos viitsisitte antaa jotain esimerkkejä mitä liikkeitä voisin jaloilla tehdä ja jos niiden perusteella vois tehdä itselleni hyvän ohjelman. :worship:

PS. Vaikka kaikki jalankoukistamisliikkeet on kiellettyjä, niin kyllä niitäkin voi jonkun verran tehdä (vaikka sitten pakolla:curs: ). Mut mielummin sit ainakin jotain mis ei hirveen syviä kyykkyjä tai vastaavia.

Poker sanoi:
PS. Vaikka kaikki jalankoukistamisliikkeet on kiellettyjä, niin kyllä niitäkin voi jonkun verran tehdä (vaikka sitten pakolla:curs: ). Mut mielummin sit ainakin jotain mis ei hirveen syviä kyykkyjä tai vastaavia.
No pakolla ei kyllä kannata mitään alkaa vääntää, ei voi mennä ku pahemmaks. Jos lekuri on sanonu että älä tee ni älä sitten tee. Joku kuntoutus jumppa vois olla parempi sun jaloille jos se polvi kerran on iha kaputt. Jos polveen sattuu ni lopeta tekeminen heti. Ei yksinkertasesti oo mitään järkee väkisin tehä ku sit ei polvi parane ikinä!

Powerhousu sanoi:
Ottaa silmän pois sieltä perseestä ja katsoo tähän ruudulle.

attachment.php

kyl mä nyt ton löydän mut en tietoo miten vatsalihaksii kannattais treenata jos pakittaisit pari sivuu nii näkisit kysymykseni

moro kaikki! kertokaa mulle joku semmonen ruoka-ohjelma jolla sais massan kasvamaan reilusti!! nyt on pituutta 175cm ja painoo 78kg ja aattelin että painon vois otttaa ainakin siihen 85kg ja sit käydä tiukkaamaan ja diettamaaan rasvaa pois... kertokaa vinkkejä!! :)

muscle+ sanoi:
moro kaikki! kertokaa mulle joku semmonen ruoka-ohjelma jolla sais massan kasvamaan reilusti!! nyt on pituutta 175cm ja painoo 78kg ja aattelin että painon vois otttaa ainakin siihen 85kg ja sit käydä tiukkaamaan ja diettamaaan rasvaa pois... kertokaa vinkkejä!! :)
Tuota joo sinullekin sanoisin, käytä hakua ja kirjoitat ravintoa tai muuta vastaavaa niin johan alkaa löytyy. Sinun pitää vaan syödä pluss kaloreilla ja saada tarpeeksi proteiinia, laitappas tähän ruokailusi, niin voimme laitaa sen parempaan kuntoon, sillä olen aika varma, että ruokailusi ovat niin ja näin. Ei sitä lihasta tule jos ravinto/treeni/lepo on päin metsää, no kaikki pitää olla hyvässä kunnossa.:rolleyes:

kimi89 sanoi:
kyl mä nyt ton löydän mut en tietoo miten vatsalihaksii kannattais treenata jos pakittaisit pari sivuu nii näkisit kysymykseni

löysit sen, hyvä, olet valmis seuraavaan askeleeseen: käytä sitä.

vähän oma-aloitteisuutta, otat vaikka ton advanced search ja sieltä etsit niitä titlesin perusteella ja kirjoita vaikka vatsat. :jahas:

Voiko samalla ohjelmalla tahkota vaikka vuosikaudet kunhan muuttaa toistoja ja lisää vastusta liikkeisiin? Vai saako samalla ohjelmalla kehitystä vain tiettyyn rajaan saakka?:D

wers sanoi:
Voiko samalla ohjelmalla tahkota vaikka vuosikaudet kunhan muuttaa toistoja ja lisää vastusta liikkeisiin? Vai saako samalla ohjelmalla kehitystä vain tiettyyn rajaan saakka?:D

jos toimii hyvin ja olet jo kokeillut toisia ohjelmia kunnolla että osaat vertailla ja sen perusteella sanoa että toimii hyvin niin älä vaihda ennenkun/jos lakkaa toimimasta. eli mitään max 3kk samalla ohjelmalla sääntöä ei ole.

wers sanoi:
Ei millään ohjelmalla ole mitään tiettyä rajaa milloin ne lakkaa toimimasta. Jotkut ohelmat kyllä lakkaa toimimasta jossain vaiheessa, mutta siihen on syynä vaikka se, että et vaan yksinkertaisesti jaksa enää sitä samaa, eli pää tarvitsee vaihtelua. Tai sitten ohjelma on liian rankka ja johtaa ylikuntoon, jolloin treeni alkaa olla paikallaan junnaamista, tai mennään jopa takapakkia. Jos ohjelma on järkevästi tehty, voi sillä tehdä vaikka maailman tappiin asti jos vaan jaksaa. Ei lihakset tiedä mikä ohjelma sulla on.

moro! mitä mieltä oisitte tämmösestä ohjelmasta??

Neljään osaan jaettu massaohjelma

(Vaalealla merkityt sarjat lämmittelysarjoja, tummennetut kovia pääsarjoja)

--------------------------------------------------------------------------------

Treenipäivä 1: Rinta, hauikset, kyynärvarret, vatsa
Venyttely ja lämmittely 10 min.

Penkkipunnerrus tai vinopenkkipunnerrus 1x12, 1x10, 1x8, 2x6

Vipunostot käsipainoilla 1x10, 2x8

Ristikkäistaljavedot 1x10, 2x8

Hauiskääntö tangolla 1x10, 2x8

Hauiskääntö käsipainoilla 1x10, 2x8

Vasara-hauiskääntö käsipainoilla 2x8

Istumaan nousut lisäpainoilla 3x12

--------------------------------------------------------------------------------

Treenipäivä 2: Reiden etu- ja takaosat, pohkeet

Jalkakyykky 1x12, 1x10, 1x8, 2x6

Jalkaprässi tai hack-kyykky 1x10, 2x8

Etureisiojennus 1x10, 2x8

Takareisikoukistus 1x10, 2x8

Maastaveto suorin jaloin 1x10, 2x8

Pohjenousulaite seisten 1x12, 2x10

Pohjelaite istuen 2x10

Treenipäivä 3: Olkapäät, ojentajat

Vipunostot sivuille käsipainoilla 1x10, 2x8

Pystypunnerrus 1x12, 1x10, 1x8, 2x6

Takaolkapääkone 1x12, 2x10

Kapea penkkipunnerrus 1x10, 2x8

Ranskalainen ojentajapunnerrus 1x10, 2x8

Ojentajapunnerrus taljassa 1x10, 2x8

Treenipäivä 4: Selkä, pohkeet

Maastaveto 1x10, 1x8, 2x6

Kulmasoutu tangolla 1x10, 2x8

Ylätaljaveto eteen 1x10, 2x8

Alataljasoutu 1x10, 2x8

Pohjeliike hack-kyykkylaitteella 1x12, 2x10

Pohjeliike jalkaprässillä 1x12, 2x10

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom