Timba79 sanoi:
Kyllä tuo penkki ottaa ojentajiin aika paljon vaikka miten tekisi, mutta toki sen menee niin, että mitä kepeampi sitä enemmän ojentajille ja päinvastoin. Sitä en tiedä mitä JTK tarkoitti tolla häviämisellä, mutta jos sitä eroa paljonko nousee, niin joku 10-20% on yleensä se kapean penan tulos pienempi.

Mulla on kapeassa penassa 2,5kg pienemmät painot. ;) Tosin kilpailen vielä höyhensarjassa joten tuo ero saattaa kasvaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites kun tuo penkkitulos on junnannut paikallaan mulla nyt n. kuukauden. Teen 3 sarjaa ja 8 toistoa, mutta lisää painoja ei vaan pysty laittamaan. Tekniikkakin pitäisi olla suhteellisen kunnossa.

Niin ajattelin, että kannattaisiko koittaa esim. tuota 2 x 6 tsydeemiä? Onko tuo siis tosiaankin vain 2 sarjaa, ja niissä 6 toistoa? Tuolla voisi ainakin lisätä painoja...

Mulla ois kysymys miten vatsoja kannattaisi tehdä ja millä aika välillä?
Olen tehny nii että joka päivä kun käyn salilla (viidesti maanantai,tiistai,torstai,perjantai ja sunnuntai)teen istumaan nousuja 3*50,jalkojen nostoja3*25 ja jalat jonkun korokkeen päällä vatsarutistuksia(jos joku ymmärtää)3*25. kannattaako jatkaa tuota vai muuttaa? ehdotuksia/ajatuksia?

itte teen ainakin kaks kertaa viikos vatsat max 15 toistoa 2-4 sarjaa lisäpainoilla.

Joo sanoi:
Mites kun tuo penkkitulos on junnannut paikallaan mulla nyt n. kuukauden. Teen 3 sarjaa ja 8 toistoa, mutta lisää painoja ei vaan pysty laittamaan. Tekniikkakin pitäisi olla suhteellisen kunnossa.

Niin ajattelin, että kannattaisiko koittaa esim. tuota 2 x 6 tsydeemiä? Onko tuo siis tosiaankin vain 2 sarjaa, ja niissä 6 toistoa? Tuolla voisi ainakin lisätä painoja...

Kokeile ihmeessä, 3x8 on senverran iso toistomäärä, että siihen ei usein painoja laitella. Voit myös tehdä välillä 2x4 ja 2x8 toiston settejä, JTO tätä jossain ketjussa suositteli, eli kausittain, vaikkapa kuukauden välein vaihtaa tota toitoaluetta.

Timba79 sanoi:
Kokeile ihmeessä, 3x8 on senverran iso toistomäärä, että siihen ei usein painoja laitella. Voit myös tehdä välillä 2x4 ja 2x8 toiston settejä, JTO tätä jossain ketjussa suositteli, eli kausittain, vaikkapa kuukauden välein vaihtaa tota toitoaluetta.

No oho, ilmankos mulkaa ei siin tulokset nouse kun oon vääntäny jtn 10x2 tai 10x3 sarjaa...:eek: Elikkä pitäskö munkin vaihtaa?

pikkujaot ja lämmittely

En ole ennen pienijakoisilla tehnyt. Ajattelin kopioida tuolta Timban yhdestä faq-threadista tuon 2-jakoisen.

Onko teillä tapana tehdä 1- ja 2-jakoisissa joka liikkeelle lämmittelysarjoja ennen itse työsarjoja?

Siinähän tulee useampia eri lihasryhmiä per treeni ja ne olisi varmaankin hyvä lämmittää, mutta treenit taitavat tällöin venyä aikas pitkiksi. Riittäisikö vain kunnon alkulämmittely, esim. soutulaitteella vetely tai muu mukava?

Timba ja muut viksut vastailkaas. :)

Meah sanoi:
No oho, ilmankos mulkaa ei siin tulokset nouse kun oon vääntäny jtn 10x2 tai 10x3 sarjaa...:eek: Elikkä pitäskö munkin vaihtaa?

Suosittelisin tekemään jotain muuta, nuo 10 x jutut on kait jotain perusvoimakauden juttuja, mulla niistä ei sen enempää tietoa ole. Mutta jos lajisi ei mikään voimanosto ole, niin todellakin suosittelisin kokeilemaan vaikka tota edellä esittämääni tapaa. Jos joku sen JTO:n postauksen/ketjun löytää, jossa tota käsiteltiin, niin voisi nakata linkkiä tänne.

Obie sanoi:
En ole ennen pienijakoisilla tehnyt. Ajattelin kopioida tuolta Timban yhdestä faq-threadista tuon 2-jakoisen.

Onko teillä tapana tehdä 1- ja 2-jakoisissa joka liikkeelle lämmittelysarjoja ennen itse työsarjoja?

Siinähän tulee useampia eri lihasryhmiä per treeni ja ne olisi varmaankin hyvä lämmittää, mutta treenit taitavat tällöin venyä aikas pitkiksi. Riittäisikö vain kunnon alkulämmittely, esim. soutulaitteella vetely tai muu mukava?

Timba ja muut viksut vastailkaas. :)

Ensimmäisen lihasryhmän ensimmäiseen liikkeeseen teen aina huolelliset lämmittelyt, silloinhan lähdetään treenaamaan kylmiltään. Mutta seuraavissa liikkeissä riittää ylenssä 1-2 lämmitelysarjaa, joissakin liikkeissä niitä ei tarvita ollenkaan. Mutta pääsääntöisesti sanoisin niin, että kannattaa lämmitellä jos on epävarma ja jos tekee jotain isompaa pääliikettä. Esim. kyykyn jälkeen jos tekee ojennuksia, ei siinä enää paljon ojennuksiin tartte lämmitellä. Mutta jos kyykystä hyppää vaikka rintatreeniin, on syytä lämmitellä taas vähän paremmin jne jne. Eli maalaisjärjellä pääsee pitkälle jo.

Meah sanoi:
Enpä ole usein nähnyt naisen tekevän tollasta voimanostotreeniä. Varsinkaan noin nuorena. Vai tuliko kirjoitusvirhe? Toi 10x2 siis tarkoittaa, että teet 10 sarjaa, ja jokaisessa sarjassa 2 toistoa. Et kai vaan tarkoittanut 2x10?

Feature boy sanoi:
Voisiko joku heittää pientä vinkkiä, että miten jalkojen nostoa saisi tehtyä lisäpainoilla?
Meinaatko millä tavalla tehtynä? Maaten on helppo heittää levypaino jalkojen päälle. Sitten taas jos tekee jalkojen nostoa roikkumalla jostain niin voi olla vaikeampaa, hyväl tsägäl pystyy virittämään käsipainon jalkojen väliin tai sitten sido levypaino hyppunarulla jalkoihin. Kyllä hätä keinot keksii :D

Feature boy sanoi:
Voisiko joku heittää pientä vinkkiä, että miten jalkojen nostoa saisi tehtyä lisäpainoilla?
Kaikista helpoin on sellainen mitä olen joskus itse tehnyt. Eli istut penkin päädyssä ihan siinä reunalla niin, että melkein tiput. Eli istut suunnilleen häntäluun päällä. Nojaat taaksepäin melkein 45 asteen kulmaan pitäen käsillä kiinni penkistä ja nojaten käsiin. Tästä nostelet jalkoja ylös alas jännittäen koko ajan vatsaa ja keskittyen siihen. Ja se lisäpaino tähän saadaan sillä, että pyydät kaveria painamaan koko ajan jaloista alaspäin sopivalla voimalla. Tulee vatsoihin sellainen itkupumppi ettei millään muulla liikkeellä voi uneksiakaan.

Powerhousu sanoi:
Ja se lisäpaino tähän saadaan sillä, että pyydät kaveria painamaan koko ajan jaloista alaspäin sopivalla voimalla.

helpommin hoituu kun ottaa treenikenkien väliin käsipainon. ainakin mulla.

Alaselkä kipee

Kaikille tasapuolisesti moi..!!

Elikkäs olis semmonen kysymys, että miten kannattaa treenata vatsoja ja varsinkin alavatsoja kun alaselkä tulee heti todella kipeeksi. Oon ennen käynyt melko epäsäännöllisesti salilla, mut nyt on alkanut treeni kulkemaan ja motivaatio on huipussa. En haluis lopettaa tätä lajia selän rikkoutumiseen, mut vatsojakin olis pakko tehä. Mikä neuvoksi??

Jos vetäisee punttitreenin päälle ~30 minuuttisen rykäisyn juoskumatolla tai vastaavalla kunnon kohotus mielessä, kannattaako palkkari ottaa ennen vai jälkeen lenkkeilyn?

mofp sanoi:
Jos vetäisee punttitreenin päälle ~30 minuuttisen rykäisyn juoskumatolla tai vastaavalla kunnon kohotus mielessä, kannattaako palkkari ottaa ennen vai jälkeen lenkkeilyn?

En tiedä kummassa kohtaa pitää ottaa, mutta luulisi n. puolen litraa nestettä hölskyvän aika kivasti kun alkaa itseään juoksuttamaan. :rolleyes:

Mikähän siinä on kun en ole ikinä syönyt mitään aamupalaa...
Aamulla on aina sellainen olo, että jos ottaa desin maitoa, niin :urjo: . Eikä nälkäkään paha oo, vaikkei mitään söis klo. 23.00 jälkeen ja eka ateria on 11.45. Kannattaisko sitä syödä jotain ja mitä, vai pääseekö tossa paha katabolia iskemään jos ei mitää ahda?

kimi89 sanoi:
nii olisko lisää neuvoi noihi vatsalihaksii??

Tuolta "työkaluriviltä" löytyy tommonen search haku toiminto mitäpäs jos käyttäsit sitä. oma aloitteisuus kunniaan täälläkin ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom