Joissakin liikkeissä olen huomannut että hidastunut tulokset. Onko kannattavaa vain vaihtaa näiden liikkeiden osalta toistojen määrää? Alkuun ainakin ajattelin vaihtaa kaikissa moninivel liikkeissä, mutta paremmin saan tuntumaan esim. haukoissa/ojentajissa useammalla toistolla
Ei ole pakko vaihtaa kaikissa kerralla, ja vaikka muuttaisi koko ohjelman osalta niin tosiaan varsinkin pienempien lihasten eristävissä kuten juuri hauiskäännöt, kannattaa pitää toistoalue korkempana kuin vaikka tekisi penkkiä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi,

Kiinnostaa henkilökohtainen valmennus, tavoitteena ainoastaan laihtuminen ja terveet elämäntavat. En tarvitse fyysisiä tapaamisia salilla tai muuta sellaista. Haluaisin minulle suunnitellun ruokavalion jota seurataan ja muutetaan tarvittaessa. Salitreeni ohelle?

Syön lähes maidottomasti joten erikoisruokavalioista pitäisi olla tietoa. Ketä te lähtisitte suosittelemaan? Näitä on niin paljon.. ptvatanen, same goal, bulls all out, joonas haapasaari, jto, markku tikka jnejnejne. Vai onko se ihan sama keneltä sen ottaa?
 
Moi,

Kiinnostaa henkilökohtainen valmennus, tavoitteena ainoastaan laihtuminen ja terveet elämäntavat. En tarvitse fyysisiä tapaamisia salilla tai muuta sellaista. Haluaisin minulle suunnitellun ruokavalion jota seurataan ja muutetaan tarvittaessa. Salitreeni ohelle?

Syön lähes maidottomasti joten erikoisruokavalioista pitäisi olla tietoa. Ketä te lähtisitte suosittelemaan? Näitä on niin paljon.. ptvatanen, same goal, bulls all out, joonas haapasaari, jto, markku tikka jnejnejne. Vai onko se ihan sama keneltä sen ottaa?
Jokaisella aivan varmasti hyvät puolensa, ehkä Same Goal, BAO ja vastaavat ei niinkään ole erikoistuneet elämäntapamuutoksiin. Mutta nyt kun sai kerran suositella vapaasti, niin urho.astrand@coaching osoitteeseen voi laittaa sähköpostia ja katsoa minkälaista palvelua sieltä saisi, se ei ainakaan maksa mitään. Kyseisen tapauksen hoitamiseen maaliin asti löytyy todella hyvä ammatitaito ja kokemus. Täysin on sinun päätös ja paljon löytyy hyviä muitakin :giggle:
 
Tälleen pitkän tauon jälkeen (pari muksua tuli sekottamaan treenit useammaks vuodeks) alkanu taas repimää.

Aikasempina reenivuosina oli aina työn ja tuskan takana saada syötyä tarpeeksi kun kulutus oli reilusti yli 3000kcal.

Nyt kun on vauva-arjella otettu ~20kg ylimääräistä niin kysymys kuuluukin, että kannattaisiko nuo vaivalla syödyt ylimääräset ensin dietata ja lähteä sit uuteen nousuun, vai toimisko tässä kohtaa +-0 kaloreilla meneminen hyvin?
 
Ja siis 179/80 tän hetken mitat, et ainakaa koko 20:tä kiloo ei kannata karsia.
Varmaan saat "voimasi takaisin" nopeammin isompana ja jos ei oo mitään hulvatonta motivaatiota niin tuskin kantsii muutenkaan dieetillä aloittaa! Toki jos nuoruuden loisto on mielessä niin miksei sitten dieettiä heti :)
 
Varmaan saat "voimasi takaisin" nopeammin isompana ja jos ei oo mitään hulvatonta motivaatiota niin tuskin kantsii muutenkaan dieetillä aloittaa! Toki jos nuoruuden loisto on mielessä niin miksei sitten dieettiä heti :)
No näin mä vähän aattelinkin. Ja nuoriha mä oon vieläkin 25v mittarissa.

Voimaa näköjään löytyy vielkin jonkun verran, toki suhteessa omaanpainoon heikenny.

Vanha mave ennätys 150kg 60kilosena, nyt 3x5 110kg 80kilosena.
 
Nyt kun on vauva-arjella otettu ~20kg ylimääräistä niin kysymys kuuluukin, että kannattaisiko nuo vaivalla syödyt ylimääräset ensin dietata ja lähteä sit uuteen nousuun, vai toimisko tässä kohtaa +-0 kaloreilla meneminen hyvin?
Mutta mitäs järkeä sitä on junnata paikallaan +/- kaloreilla? 🤔 Niillä et kehity etkä saa ylimääräisiä pois (paitsi lihasmuisti/noobgainssit auttaa hetken) Jos kuitenkin salille mennään ja on jonkinlaisia haluja tavoitella jotain niin sitten mennään sitä tavoitetta kohti. Maltilla plussalla tai maltilla miinuksella AINA.
 
Viimeksi muokattu:
No näin mä vähän aattelinkin. Ja nuoriha mä oon vieläkin 25v mittarissa.

Voimaa näköjään löytyy vielkin jonkun verran, toki suhteessa omaanpainoon heikenny.

Vanha mave ennätys 150kg 60kilosena, nyt 3x5 110kg 80kilosena.
Aivan ajattelin jotain omiani kun lapset tuli puheeks :) Eiköhän tuo pienellä miinuksellakin luonnistu, tai sitten daddybody tiskiin ja plussalle :D (muu elämä ahistaa vähemmän ympärillä jos ei oo nälkä)
 
Mutta mitäs järkeä sitä on junnata paikallaan +/- kaloreilla? 🤔 Niillä et kehity etkä saa ylimääräisiä pois (paitsi lihasmuisti/noobgainssit auttaa hetken) Jos kuitenkin salille mennään ja on jonkinlaisia haluja tavoitella jotain niin sitten mennään sitä tavoitetta kohti. Maltilla plussalla tai maltilla miinuksella AINA.
Tokihan ratkasu olis vetää miinuksella nii kauan ko riittää motivaatiota ja sit vaihtaa plussalle ko nälkä iskee. Saa varmaa hyvä motivaatiopiiki tossa vaihdossa kans.🤔
 
Aivan ajattelin jotain omiani kun lapset tuli puheeks :) Eiköhän tuo pienellä miinuksellakin luonnistu, tai sitten daddybody tiskiin ja plussalle :D (muu elämä ahistaa vähemmän ympärillä jos ei oo nälkä)
Ei kyll kauheesti enempää rohkene ottaan, ko rasva viel kertyy niin, et ekat 15kg meni mahaan ja loput tisseihin. Vähintää hölmön näköne lopputulos.😅
 
Aattelin tässä ruveta vihdoin elämässäni harjoittelemaan hölkkäämistä ja juoksemista. En ole varsin elämässäni juossut koskaan cooperia ja lyhyitä sprinttejä enempää, tänään päätin kokeilla millainen kunto on nytten. Joku 39 min meni ja matkaa tuli 5.25km (keskisyke jotain 168?). Pohkeet huutavat nyt kuolemaa ja rakot tulivat molempien jalkojen pohjaan sisäsivuille. Paremmat sukat varmaan tähän se ratkaisu sen lisäksi että muuten vaan vähän iho kovettuu, kun ei ole tälläiseen tottunut.

Kysymys nytten kuuluukin, että kun käyn tällä hetkellä 5 kertaa viikossa salilla, mikä olisi hyvä määrä juoksuharjoittelua viikkoon? Alkuun varmaan ei pystykkään kertaa paria enempää viikkoon, kun kestää keholla tottua, kun tämä on sille oikeastaan melkein täysin uutta. Onko 3 kertaa sopiva? Mietin, että kun mulla on maanantai jalkapäivä ja ylipäätään raskain päivä salilla, ja salitreenit on ma-pe, niin menisköhän juoksutreeni salitreenin ohella ke pe su? Eli lauantai olis semmonen päivä ettei ole mitään treeniä.

Ikää 28 painoa ~82kg, pituus 177cm. Salitaustaa vähän vajaa 3 vuotta suht aktiivisesti. Miinuskaloreilla ajellaan kun löysää on vieläkin joka puolella. Kuitenkin vähemmän kuin salia aloittaessa 110 kiloisena.
 
Käyrämuotoinen leuanvetotanko kotikäyttöön kiinnostaisi. Youtubessa on videoklippi jossa kehoitetaan kiinnittämään ovenlistaan jonkinlainen koukkukulman, joka estäisi vaakatangon luistumisen. Onko tarpeellista?

View: https://youtu.be/npYyq8ExJ4g

Ei se luisu mihkään ellet sekoile huolella. Olettaen, että se alunperin kuitenki pysyy siinä. Vedät vaan leukoja tehdessä vähän seinää/listaa vasten sitä tanko samalla, ni pysyy kyllä. Oman nykykämpän listat liian kapeita ja oviaukot liian leveitä, ni ei saa tankoa mihkään. Epätoivossa jos salille en oo päässy oon vedelly leukoja vessan ovessa joskus. Hyvin kesti 40kg lisäpainollaki, mut hieman kivuliasta ja hankalaa kun ovi ei pysy paikoillaan helpolla. Hyvin käsipainotteinen leuanveto tulee ovella myös, eli raskaampaa.

View: https://www.youtube.com/shorts/WpTZP970nZM
 
Aattelin tässä ruveta vihdoin elämässäni harjoittelemaan hölkkäämistä ja juoksemista. En ole varsin elämässäni juossut koskaan cooperia ja lyhyitä sprinttejä enempää, tänään päätin kokeilla millainen kunto on nytten. Joku 39 min meni ja matkaa tuli 5.25km (keskisyke jotain 168?). Pohkeet huutavat nyt kuolemaa ja rakot tulivat molempien jalkojen pohjaan sisäsivuille. Paremmat sukat varmaan tähän se ratkaisu sen lisäksi että muuten vaan vähän iho kovettuu, kun ei ole tälläiseen tottunut.

Kysymys nytten kuuluukin, että kun käyn tällä hetkellä 5 kertaa viikossa salilla, mikä olisi hyvä määrä juoksuharjoittelua viikkoon? Alkuun varmaan ei pystykkään kertaa paria enempää viikkoon, kun kestää keholla tottua, kun tämä on sille oikeastaan melkein täysin uutta. Onko 3 kertaa sopiva? Mietin, että kun mulla on maanantai jalkapäivä ja ylipäätään raskain päivä salilla, ja salitreenit on ma-pe, niin menisköhän juoksutreeni salitreenin ohella ke pe su? Eli lauantai olis semmonen päivä ettei ole mitään treeniä.

Ikää 28 painoa ~82kg, pituus 177cm. Salitaustaa vähän vajaa 3 vuotta suht aktiivisesti. Miinuskaloreilla ajellaan kun löysää on vieläkin joka puolella. Kuitenkin vähemmän kuin salia aloittaessa 110 kiloisena.
Aivan turhaa mietit mitään juoksemisia. Alkuun reippaat kävelyt mukaan ja unohdat hetkeksi nuo juoksut. Jos noi speksit tosissaan pitää paikkansa ni kunto on samaa luokkaa kun saattohoidossa olevilla mummoilla. Aivan turhaa polttaa kynttilää molemmista päistä.
 
Back
Ylös Bottom