Toimiiko flunssa ns. "kevyenä viikkona"? Vai mitä tuolloin tapahtuu lihaksille/hermostolle, palauttaako tuo ollenkaan kovista viikoista jos on viikon pois salilta flunssan takia?
Vähän sama kun edellinen, joskus toki tulee kroppaan se tunne kun ei jaksa tai huomaa ettei palaudu. Tällöin jätän suosiolla itse treenit väliin kunnes normalisoituu. Itselle terveys menee nykyään treenaamisen ohi aina, vuosia sitten näin ei ollut, onneksi ei käynyt pahemmin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten valitaan sopiva oteleveys voimapainotteiseen penkkipunnerrukseen? Ymmärrän että oteleveyttä kannattaisi vaihdella, yksilöllisyyden ja sen että eri oteleveys ottaa eri lihaksiin. Teen suurimman osan nostoista n. 82 cm oteleveydellä. Muiden treenivideoiden perusteella on alkanut vaikuttaa että kädet kannattaisi olla mielummin toisella puolella viivaa?
 
Miten valitaan sopiva oteleveys voimapainotteiseen penkkipunnerrukseen? Ymmärrän että oteleveyttä kannattaisi vaihdella, yksilöllisyyden ja sen että eri oteleveys ottaa eri lihaksiin. Teen suurimman osan nostoista n. 82 cm oteleveydellä. Muiden treenivideoiden perusteella on alkanut vaikuttaa että kädet kannattaisi olla mielummin toisella puolella viivaa?
Varmaan löytyy itselle mieluisin ja vahvin oteleveys ihan kokeilemalla. Minä olen pitkäkätinen, syliväli 198cm, ja silti mulla vahvin ote on pikkurillit noin 7cm merkkien sisäpuolella. Olen aikoinaan määrätietoisesti koittanut leventää otetta kun kaikki sitä suositteli, mutta ei vaan ole ottanut tuulta alleen. Muutaman kilon vajaa 200kg ottanut silti punnertamalla, eli kapeallakin pärjää vaikka on raajat kuin hämähäkillä.
 
Ja jälleen penkkikysymys. Miten penkissä tulisi käyttää jalkoja? Pitäisikö itteään työntää telinettä kohti jo kun tankoon tarttuu kiinni, vai vasta kun tanko lähtee rinnasta ylöspäin? Semmonen fiilis että rauta tuntuu kevyeltä telineistä otettuna mutta lähellä maksimia en saa kaikkea irti. Kaaren toki yritän tehdä asentoa hakiessa.
 
Kaveri penkkailee 3 settii 80 kilolla 1x12, 1x10 ja 1x8 toistoilla. Sen jälkeen pistää 50kg tankoon ja jauhaa failureen asti. Ja 30 kilolla taas tappiin asti ja vielä sen jälkeen pelkällä tangolla. Järkee vai ei? Mitähän se aikoo tuolla saavuttaa vai saavuttaako mitään? Syö max. voimatasoja?
 
Kaveri penkkailee 3 settii 80 kilolla 1x12, 1x10 ja 1x8 toistoilla. Sen jälkeen pistää 50kg tankoon ja jauhaa failureen asti. Ja 30 kilolla taas tappiin asti ja vielä sen jälkeen pelkällä tangolla. Järkee vai ei? Mitähän se aikoo tuolla saavuttaa vai saavuttaako mitään? Syö max. voimatasoja?
Kaikessa on järkeä, periaatteessa, jos se vie kohti tavoitetta. Voihan tuolla tavalla hetken treenata, ei tuo kuulosta pudostussarjaa kummemmalta, eli ihan toimiva tehokeino. Tosin, voimatasot huomioon ottaen itse menisin ehkä kovilla suorilla sarjoilla eteenpäin, mutta toisaalta ihminen kaipaa välillä haasteita ja uusia juttua, vaikka ne ei täydellisesti tukisikaan tavoitetta.

Ei tuolla maksimiykkönen parhaiten kasva se on varma, mutta tuolla voimatasolla treenattaessa se maksimivoima kasvaa joka tapauksessa, teki mitä tahansa, kunhan homma etenee edes jollain tasolla!
 
Tällä hetkellä 3 punttia ja kahden puntin ohessa 30min crossaria. Ajattelin siirtyä neljään salikertaan ja ottaa crossarin sijasta yhden 60min peruskuntolenkin, kysymys, että onko järkeä palautumisen kannalta, eli alkaako palautuminen sakata?
 
Tällä hetkellä 3 punttia ja kahden puntin ohessa 30min crossaria. Ajattelin siirtyä neljään salikertaan ja ottaa crossarin sijasta yhden 60min peruskuntolenkin, kysymys, että onko järkeä palautumisen kannalta, eli alkaako palautuminen sakata?
Ihan mahdotonta vastata tällasilla tiedoilla. Molemmat vaihtoehdot ihan toimivia. Treeni määrä pitää tietenkin suhteuttaa niin että pystyy palautumaan.
 
No niin. Täs on tullut nyt puolisen vuotta reenailtua, ehkä kauemminkin. Tuloksista sen verran, että mavessa ykkönen n.110, jalkaprässissä 210, penkki maksimin koitan ens kerralla ku rinta.
Leuat oli tipahtanu, niitä pitää vaan rohkeasti ruveta vetelemään, vaikka vituttaisikin.
Mutta oon ruvennut tuota ohjelmaa vähä nyt hiomaan, ku pääsen nykyään säännöllisesti 2x viiko piuntille. Olisko hyvä ohjelma esim.tälläinen:
1 päivä. Jalat, hauis, vatsa,
2. päivä. Rinta, ojentajat olkapäät, selkä
Näihin rutosti eri liikkeitä, kerrallaán salilla n.45min. Lämmittelyksi kunnon pätkimistä säkkiin. Myös potkut etc.
Mietin niitä tuloksia.. Oon tähän asti vedelly vähän ruokaa, ja sainkin 74kg tiputettua painoa 69,5kg asti. OOn 172cm pitkä. Rasvat varmaan jotain 13% luokkaa.
Mietin sitä että saako syksyksi sixpäkin näkyviin? Niin ja muuten! Tänne on just hankittu voimapyörä, kannattaako sillä tehdä tyliin jokapäivä ku ei oo salia, va kuinka usein? Tänään kokeilin, niin 200kpl meni polviltaan. Ens kerralla enemmän? Useammas sarjas toki.
Laitteistosta sen verran, että ihan hyvä perus sali, jossa ristikkäistalja, penkki, jalkalaitteet ja vatsalihas penkki. Dippi telinekkin, mutta en oo niitäkään nyt tehny. Ennen olin leuoissa ja dipissä hyvä, mutta näkee kyllä tuloksista että on sitä vaan tullu laiskoteltuakin viimeisen kahden vuoden aikana. Nyt sitten spurttia!
 
Onko suositella jotain hyviä ja halpoja kenkiä kyykkäämiseen? Olen aikaisemmin käyttänyt painonostokenkiä jossa on hieman koroketta kantapäällä, nyt kuitenkin polvi kipuilee näiden kenkien kanssa ja ilman kenkiä ei kipuile. Kyykkäilen siis ilman kenkiä tällä hetkellä ja hyvältä tuntuu, jotkut kengät olisi silti saatava jalkaan että noudatetaan salin sääntöjä :david:
 
No niin. Täs on tullut nyt puolisen vuotta reenailtua, ehkä kauemminkin. Tuloksista sen verran, että mavessa ykkönen n.110, jalkaprässissä 210, penkki maksimin koitan ens kerralla ku rinta.
Leuat oli tipahtanu, niitä pitää vaan rohkeasti ruveta vetelemään, vaikka vituttaisikin.
Mutta oon ruvennut tuota ohjelmaa vähä nyt hiomaan, ku pääsen nykyään säännöllisesti 2x viiko piuntille. Olisko hyvä ohjelma esim.tälläinen:
1 päivä. Jalat, hauis, vatsa,
2. päivä. Rinta, ojentajat olkapäät, selkä
Näihin rutosti eri liikkeitä, kerrallaán salilla n.45min. Lämmittelyksi kunnon pätkimistä säkkiin. Myös potkut etc.
Mietin niitä tuloksia.. Oon tähän asti vedelly vähän ruokaa, ja sainkin 74kg tiputettua painoa 69,5kg asti. OOn 172cm pitkä. Rasvat varmaan jotain 13% luokkaa.
Mietin sitä että saako syksyksi sixpäkin näkyviin? Niin ja muuten! Tänne on just hankittu voimapyörä, kannattaako sillä tehdä tyliin jokapäivä ku ei oo salia, va kuinka usein? Tänään kokeilin, niin 200kpl meni polviltaan. Ens kerralla enemmän? Useammas sarjas toki.
Laitteistosta sen verran, että ihan hyvä perus sali, jossa ristikkäistalja, penkki, jalkalaitteet ja vatsalihas penkki. Dippi telinekkin, mutta en oo niitäkään nyt tehny. Ennen olin leuoissa ja dipissä hyvä, mutta näkee kyllä tuloksista että on sitä vaan tullu laiskoteltuakin viimeisen kahden vuoden aikana. Nyt sitten spurttia!
Tarkoitin et.
1. Päivä Jalat, hauis, selkä
2. Päivä Rinta, ojentajat, olkapäät, vatsa
Ota vaikka ihan suoraan täältä haluamasi ohjelma.

Vatsat ei oo kauheesti muista poikkeava lihasryhmä. 1-3xvkossa ok treenata. Ja toisto väli siellä mieluummin 6-20. Lisäpainoja tarvittaessa.

Tässä muutamaan kysymykseen vastaus.

Edit. "onko mahdollista päkki näkyville syksyks? "
Aivan varmasti.
 
Ota vaikka ihan suoraan täältä haluamasi ohjelma.

Vatsat ei oo kauheesti muista poikkeava lihasryhmä. 1-3xvkossa ok treenata. Ja toisto väli siellä mieluummin 6-20. Lisäpainoja tarvittaessa.

Tässä muutamaan kysymykseen vastaus.

Edit. "onko mahdollista päkki näkyville syksyks? "
Aivan varmasti.
Joo voin salilla tehdä raskaammilla painoilla, mutta miten olis sitte vaikka kaks kertaa viikossa 200kpl voimapyörä rullauksia? Ei siitä haittaakaan luulisi olevan. Vähän haluaisin niiden kahden punttisalin lisäksi tehdä. Polviltaan noi voimapyörä rullaukset niin kauan että on saanu keskivartalon lihakset siihen kuntoon että menee suorilta jaloilta. Siihen voi mennä kauankin.
 
Joo voin salilla tehdä raskaammilla painoilla, mutta miten olis sitte vaikka kaks kertaa viikossa 200kpl voimapyörä rullauksia? Ei siitä haittaakaan luulisi olevan. Vähän haluaisin niiden kahden punttisalin lisäksi tehdä. Polviltaan noi voimapyörä rullaukset niin kauan että on saanu keskivartalon lihakset siihen kuntoon että menee suorilta jaloilta. Siihen voi mennä kauankin.
Vaihtelua. Eri liikkeitä. Normaali istumaannousu (lisäpainoja). Jalannostoja riipunnasta. Vatsarutistus taljassa.

Mä en tiiä onko tekniikka sitten ihan viimosen päälle jos 200 pystyt tekemään voimapyörää. Kannattaa tsekkaa tekniikka.


View: https://youtu.be/rqiTPdK1c_I
 
Tuohon aikaan vedin 26 leukaa. n. 2vuotta sitten otettu. Mut niin, ei ne voimapyörä liikkeet yhtä alas oo vedettyjä ku mitä tos videolla. Ei oo seläs vikaa, kokeilen ens kerralla tehdä vähä syvempiä liikkeitä.
 

Liitteet

  • 96142769_10207063151254025_1056481961050112000_n.jpg
    96142769_10207063151254025_1056481961050112000_n.jpg
    100,3 KB · Katsottu: 87
  • 100963416_10207150298792659_4005097062679969792_n.jpg
    100963416_10207150298792659_4005097062679969792_n.jpg
    135,8 KB · Katsottu: 86
Varmaan löytyy itselle mieluisin ja vahvin oteleveys ihan kokeilemalla. Minä olen pitkäkätinen, syliväli 198cm, ja silti mulla vahvin ote on pikkurillit noin 7cm merkkien sisäpuolella. Olen aikoinaan määrätietoisesti koittanut leventää otetta kun kaikki sitä suositteli, mutta ei vaan ole ottanut tuulta alleen. Muutaman kilon vajaa 200kg ottanut silti punnertamalla, eli kapeallakin pärjää vaikka on raajat kuin hämähäkillä.
Kokeilin vaihtaa oteleveyttä niin että teen joka toisen treenin kämmen merkin toisella puolella. Nyt kuitenkin huomaan seuraavana päivänä pientä ajoittaista jomotusta sivu/takaolkapäissä. Onkohan tämä normaali ilmiö? Ennen tehnyt aina maksimileveydellä.
 
Kokeilin vaihtaa oteleveyttä niin että teen joka toisen treenin kämmen merkin toisella puolella. Nyt kuitenkin huomaan seuraavana päivänä pientä ajoittaista jomotusta sivu/takaolkapäissä. Onkohan tämä normaali ilmiö? Ennen tehnyt aina maksimileveydellä.
Raskailla raudoilla tehdessä saattaa pienikin otteen muutos tuntua uudella tavalla tai enemmän kuin ennen. Olkapäihin vaikuttaa paljon myös se mihin lasket tangon ja monella kun oteleveys kasvaa, saattaa tanko laskeutua lähemmäs kaulaa. Se ainakin vääntää olkaa ns.epäedullisempaan kulmaan ja voi hyvinkin tuntua seuraavana päivänä. Tai sitten olet ehkä keskittynyt enemmän ja esimerkiksi jarruttanut alastulossa voimakkaammin kuin ennen?
 
Osaako joku sanoa, miksi vasen kyynärpää kipuilee ranskalaista punnerusta käsipainoilla tehdessä (tangolla en ole testannut), tuntuu siis et jokin jänne repeäis tai jotain. Muutenkin samainen kyynärpää kipuillut tietyissä ojentajaliikkeissä ja pystärissä seisten tangolla tehtäessä. En sitten tiedä onko voinut tulla jotain häikkää sinne kyynärpäähän raskaiden voimapystäreiden takia (toistot 1-4).
 
Back
Ylös Bottom