Joo o, salille vika ja salilta pois eka. Ei Jaksa nosta mitään, masennusta ilmassa. Kokemusta kuinka paljon esim masennus vaikuttaa lihaskasvuun ym treeniin? Tulokset ei ole kasvanu sitte kevään. Piti kyykätä salilla 100kilolla 4x5 .. 80kiloa tuntui jo sadalta ni pakkasin kamat ja lähdin kotia..
Vai oletko ylikunnossa ? Oireita ovat kohonnut leposyke, ruokahaluttomuus, masennus, huono uni, voimien tippuminen, treeni motivaation lasku jne... Ota viikko lepoa ja unohda treeneistä stressaaminen. Jatkossa joku simppeli perus ohjelma ja yrität ottaa homman rennosti. Älä päästä treeniä hallitsemaan koko elämää ja arkea. Menee pakkopullaksi ja ilo katoaa. Jos illat pitkät miettii salituloksia ja masentuu kun tulee huono treeni se ei ole hyvä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et syö vihanneksia ja hedelmiä ollenkaan 😬? Minimi on puoli kiloa päivässä vaikka ei urheile. Hyvin tärkeä asia terveydelle. Myös rasvat puuttuvat. Gramma per painokilo on minimi urheilijalle. Rasva pitää testotasot ylhäällä.
No aika vähän tulee syötyä kyllä kasviksia ja hedelmiä ylipäätään meidän perheessä😳 olen ajatellut että kananmunista saatava rasva riittää mutta taitaa loppupeleissä olla aika vähän? Mikä olisi sopiva lähde?
 
Vai oletko ylikunnossa ? Oireita ovat kohonnut leposyke, ruokahaluttomuus, masennus, huono uni, voimien tippuminen, treeni motivaation lasku jne... Ota viikko lepoa ja unohda treeneistä stressaaminen. Jatkossa joku simppeli perus ohjelma ja yrität ottaa homman rennosti. Älä päästä treeniä hallitsemaan koko elämää ja arkea. Menee pakkopullaksi ja ilo katoaa. Jos illat pitkät miettii salituloksia ja masentuu kun tulee huono treeni se ei ole hyvä.
Oireista on kaikki paitsi kohonnut leposyke.. treeni ja varsinkin nyt kesän, kun tulosta ei ole tullut niin on päässyt hallitsemaan kyllä pahasti arkea ja ajatuksia varsinkin nukkumaan mennessä sitä miettii mitä tekee väärin. Eilen ajattelin että nyt olen viikon pois salilta! Illalla ajattelin että no jos maastavetotreeni keskiviikkona mutta on varmaan paras olla nyt pois... Edit, viimeviikolla tuli ekan kerran mieleen salille päästyäni että palaudunkohan mä ollenkaan riittävästi. Futistreenitkin jättäny välistä ym. 3krt viikossa kun kävin ni tuntui että kehittyi paremmin, nyt käyny 4krt viikossa kesän, toki aloitin sillä 3krt viikossa ja nopeasti aloittelijalle tulee tuloksia.🤷🏻
 
Niin.. ihan Ok fiilis oli salilla mentäessä mutta.. tätä paikallaan junnaamista/ tulosten laskua on nyt jo jonkun aikaa ollut niinkuin olet huomannut edellisistä viesteistä. Onko niin että painon pitäisi koko ajan vähän nousta, siitä tietää
Että syö tarpeeksi? Onkohan mulla ruokapuolessa vika? Kun aloitin joulukuussa niin painoin 82. Muutamassa kuukaudessa paino nousi 90kiloon ja tulokset ja lihakset kasvoi myös! Nyt paino pysynyt pitkään 90kilossa joten syönkö liian vähän? Esimerkki ruokavalio mitä lähes joka päivä menee.

Aamulla lautasellinen puuroa ja iso kasa raejuustoa mehukeiton kanssa.
välipala erhmannia rahka
Lounas jauhelihaa ja makaronia isohko satsi/ kaks kanafile ja riisiä.
Välipala rahka erhmannia.
Iltapäivällä sama satsi kuin lounaalla.
enne iltapalaa tulee jotain naposteltua.
Iltapalaksi 3kananmunaa, useampi kinkkusuikale kahden leivän kanssa.

kiitos vastauksista! Tämä todella ottaa jo päähän kun kehitystä ei ole tullut moneen kuukauteen päinvastoin...
Ei sen painon tarvii jatkuvasti nousta mutta aika vähältä tuo näyttää, varsinkin jos on päivätyö ja futista päälle. Paras tilannehan (yleensä) olisi että paino pysyy samana mutta lihasta ja voimaa kertyy. Rehujen perään en niin ole mutta rasvaa kannattanee koittaa syödä enemmän, muutamasta kananmunasta ei vielä paljoa tule. Jos tekee mieli pekonia niin syö pekonia tai enemmän muuta punaista lihaa. Pähkinät/maapähkinävoi on myös ihan päteviä.

Napostelu on melko epämääräistä niin pitäisin vaan pääaterioiden koot ja ajoitukset melko säännöllisenä niin niihin on helppo tehdä muutoksia, tässä tapauksessa siis enemmän ruokaa. Jostain löytyy sopiva välimaasto että palautuu eikä ole nälkä muttei liho liikaa. Laskeminen ei ole välttämätöntä mutta saattaa helpottaa kun katsoo hommaa numeroina.
 
Ei sen painon tarvii jatkuvasti nousta mutta aika vähältä tuo näyttää, varsinkin jos on päivätyö ja futista päälle. Paras tilannehan (yleensä) olisi että paino pysyy samana mutta lihasta ja voimaa kertyy. Rehujen perään en niin ole mutta rasvaa kannattanee koittaa syödä enemmän, muutamasta kananmunasta ei vielä paljoa tule. Jos tekee mieli pekonia niin syö pekonia tai enemmän muuta punaista lihaa. Pähkinät/maapähkinävoi on myös ihan päteviä.

Napostelu on melko epämääräistä niin pitäisin vaan pääaterioiden koot ja ajoitukset melko säännöllisenä niin niihin on helppo tehdä muutoksia, tässä tapauksessa siis enemmän ruokaa. Jostain löytyy sopiva välimaasto että palautuu eikä ole nälkä muttei liho liikaa. Laskeminen ei ole välttämätöntä mutta saattaa helpottaa kun katsoo hommaa numeroina.
Koti-isä joten kovin aktiivista hyötyliikuntaa ei tule päivisin. Fläsää ei tarttis tulla kyllä yhtää enää, arviolta rasvaprosentti joku 20 kevään painonnousun myötä. Sen takia tota rasvaa pelänny mut eipä se paino ainakaan ole kyl yhtää laskenutkaan kun rasvaa vähensi. Voimat vaan vähenee näköjään.
 
Jauhelihaa 20pros menee paljon. Ollaan otettu aina rasvat lusikalla pois. Pitää vissii jättää nyt? 800gr jauhelihasta tulee puolikas viilipytty täyttä rasvaa.
 
Rasva ei muutu rasvaksi vaan ylimääräinen energia muuttuu rasvaksi. Minäkin lusikoin pannulta ylimääräset rasvat ihan vaan koska en tykkää että sitä lainehtii ruuassa mutta on se silti rasvaisempaa kuin kana.
 
No aika vähän tulee syötyä kyllä kasviksia ja hedelmiä ylipäätään meidän perheessä😳 olen ajatellut että kananmunista saatava rasva riittää mutta taitaa loppupeleissä olla aika vähän? Mikä olisi sopiva lähde?
Ei riitä kolmen munan rasvat. Siitä tulee vain 18g. Helpoiten saat rasvaa öljyistä. Kalanmaksa tai kylmäpuristettu rypsi. Itse otan joka aterian jälkeen ruokalusikallisen. Lusikallisesta saa noin 15g öljyä. Kasviksista syön itse tomaatteja, kurkkua, omppuja, banaaneita, mandariineja. Niillä on tärkeä tehtävä terveydelle. Ehkäisevät sairauksi jne..
 
Sen takia tota rasvaa pelänny mut eipä se paino ainakaan ole kyl yhtää laskenutkaan kun rasvaa vähensi. Voimat vaan vähenee näköjään.
Rasva palaa kropasta huonommin jos sitä ei saa ruuasta. Elintärkeä asia elimistön toiminnalle. Testotasot tippuvat kun rasvasta on puute. Varmasti tippuu voimat.
 
kun tulosta ei ole tullut niin on päässyt hallitsemaan kyllä pahasti arkea ja ajatuksia varsinkin nukkumaan mennessä sitä miettii mitä tekee väärin.
Vaikka kuinka sanotaan että treenin pitää olla elämän ykkös prioriteetti, se voi kääntyä negatiiviseksi. Vaikuttaa jo unen laatuun kun ei saa treenijuttuja päästä pois. Aiheuttaa stressiä joka huonontaa huomattavasti kehitystä. Kyllä treenissä pitäisi olla tietty ilo. Liika asioiden sumpliminen on rasittavaa. Tältä palstaltakin huomaa keillä treeni on ottanut yliotteen elämästä.
 
Tai vaikka se olisi top3-top5 asioita niin itse treenihän on se helppo osuus.
Nin on. Tunti vuorokaudesta on lyhyt rykäys. Eikä edes tartte joka päivä käydä. Jos treeniin menee lähemmäs 3 tuntia niin treenin suunnittelu on päin hanuria. Joko sarja tauot ovat 10 minsaa tai tehdään hauiksille 6 liikettä jne...
 
Nin on. Tunti vuorokaudesta on lyhyt rykäys. Eikä edes tartte joka päivä käydä. Jos treeniin menee lähemmäs 3 tuntia niin treenin suunnittelu on päin hanuria. Joko sarja tauot ovat 10 minsaa tai tehdään hauiksille 6 liikettä jne...
Ei se nyt välttämättä päin hanuria ole jos treeneissä menee pitkään.
Mulla menee 40-45 min lämmittelyihin jne valmisteluihin kunnes olen valmis ekaan työsarjaan esim penkkipunnerruksessa. Sitten muutama työsarja 4-5 min sarjatauoilla niin tunti on jo ylitetty.
Siihen sitten joku vetävä liike ja kyykyt päälle joissa sitten taas eri rituaalit ennen varsinaisia työsarjoja.
Pystyy toki tekemään kaiken alle tunnissa mutta ei kauhean kauaskantoista ole, mulla ainakin kiertäjät sanois morjens aika pian jos pyöräyttäisin käsiä pari kertaa ympäri, tyhjällä tangolla kymppi ja työsarjapainot tankoon.
 
Mulla menee 40-45 min lämmittelyihin jne valmisteluihin kunnes olen valmis ekaan työsarjaan
No silloin on kropassa jotain päin hanuria. Tai päässä jos terve ihminen vaatii kolmen vartin rituaalin. Jos alkaa mennä edes lähemmäs 2h lämmittelyineen kaikkineen niin herää kysymyksiä. Jos kuitenkin on syy tehdä rituaalit niin ainakin itse tekisin sellaiset liikkeet eri päivinä, jos menee 90min että on penkattu niin ei siinä enää kiinnosta alkaa kyykkyä lämmittelemään. Ja miettisin myös että kannattaako sellaista liikettä edes tehdä, penkkaaminen on kivaa mutta ei 45min lämmittelyt joka kerta muutaman sarjan takia -kivaa. Harvoin se tekeminenkään on kovin tehokasta 60-90min jälkeen jos on oikeasti jotain tehnyt sen ajan. Oletettuna kontekstina nyt valtaosan bodaus-/voimatreenit.
 
No silloin on kropassa jotain päin hanuria. Tai päässä jos terve ihminen vaatii kolmen vartin rituaalin. Jos alkaa mennä edes lähemmäs 2h lämmittelyineen kaikkineen niin herää kysymyksiä. Jos kuitenkin on syy tehdä rituaalit niin ainakin itse tekisin sellaiset liikkeet eri päivinä, jos menee 90min että on penkattu niin ei siinä enää kiinnosta alkaa kyykkyä lämmittelemään. Ja miettisin myös että kannattaako sellaista liikettä edes tehdä, penkkaaminen on kivaa mutta ei 45min lämmittelyt joka kerta muutaman sarjan takia -kivaa. Harvoin se tekeminenkään on kovin tehokasta 60-90min jälkeen jos on oikeasti jotain tehnyt sen ajan. Oletettuna kontekstina nyt valtaosan bodaus-/voimatreenit.
Toistovoimapunnerrusta harrastaessa penkkipunnerrus kuuluu olennaisena osana harjoituksiin.
Mulla se huolellinen lämmittely nyt vaan vie sen verran aikaa, jos siinä alkaa oikomaan niin aikaa kiertäjät & kyynärpäät kipuilemaan.
Ja itse saan tehoja paremmin irti kun nousen työsarjoihin hitaasti pienin korotuksin.
 
Ei se nyt välttämättä päin hanuria ole jos treeneissä menee pitkään.
Mulla menee 40-45 min lämmittelyihin jne valmisteluihin kunnes olen valmis ekaan työsarjaan esim penkkipunnerruksessa. Sitten muutama työsarja 4-5 min sarjatauoilla niin tunti on jo ylitetty.
Siihen sitten joku vetävä liike ja kyykyt päälle joissa sitten taas eri rituaalit ennen varsinaisia työsarjoja.
Pystyy toki tekemään kaiken alle tunnissa mutta ei kauhean kauaskantoista ole, mulla ainakin kiertäjät sanois morjens aika pian jos pyöräyttäisin käsiä pari kertaa ympäri, tyhjällä tangolla kymppi ja työsarjapainot tankoon.
Nyt oli kyse treenistä. Ei "lämmittelystä ja kaikista valmisteluista". Menee mullakin 4 tuntia jos lasken salimatkat fillarilla, venyttelyt ja suihkussa käynnit. On tuo 45 min älytön aika penkki treenin lämmittelyyn. En sano että väärin, mutta onko enää tarpeellista 🤔 En ole nähnyt noin pitkiä lämppiä edes +300kg kyykkääjien kyykky treeneissä. Jos tekisit kyykky, pena mave treenin niin pelkät lämpät ja "rituaalit" olisivat about 2,5 tuntia? Treenit päälle niin 5 tuntia vähintään. Mistä muuten tiedät että vähempi lämppä hajottaisi kiertäjäkalvosimet ? Eiköhän se itse penkkaaminen riko ne. Ei lämmittelyn puute.
 
Mistä muuten tiedät että vähempi lämppä hajottaisi kiertäjäkalvosimet ? Eiköhän se itse penkkaaminen riko ne. Ei lämmittelyn puute.
Paikat kipeytyy jos lähden liian aikaisin työsarjoihin ja sitten ei kykene treenaamaan kun kuntoutetaan vammoja.
Mä teen näin ja se sopii mulle 😊
 
Ikää ja tarpeeksi treenivuosia niin kropassa on aina jotain päin hanuria :)

Ei niitä rituaaleja pidä nähdä pelkkänä lämppänä, aktivoinneilla yms on myös kumulatiivinen harjoite-vaikutus.
Minähän en tietysti pysty kenenkään rituaaleja kyseenalaistamaan jos niille on tarve ja on päättänyt että lopputulos(esim. se penkin treenaaminen) on sen arvoinen.

Se on teknisen harjoittelun kannalta ihan fiksua että tekee vaikka useita sarjoja(vaikka lyhyempiä)lämmittelynä mutta ei siihenkään kannata liikaa tuhlata aikaa vaan käyttää sen siihen varsinaiseen treeniin.
 
Back
Ylös Bottom