M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei tuo kyllä minusta ole mitenkään väärä suhteessa kehonpainoon ja punnerrusliikkeiden tuloksiin, sitten kun vielä jos on kestävyys puolelle enemmän virettä niin vertailu vaikeampaa 1RM tuloksiin.
Myönnän että tulkitsen asiaa stetson-harrison menetelmällä mutta jos kadulta otetaan satunnaisotantana 100 miestä ja niistä karsitaan vielä jotain urheilua harrastavat pois niin kuinka moni vetää 4 leukaa ilman treenaamista, etenkin kun mennään ikäluokkaan 35-45v?

Myönnän että tulkitsen asiaa stetson-harrison menetelmällä mutta jos kadulta otetaan satunnaisotantana 100 miestä ja niistä karsitaan vielä jotain urheilua harrastavat pois niin kuinka moni vetää 4 leukaa ilman treenaamista, etenkin kun mennään ikäluokkaan 35-45v?
Ehkä ilmaisin itseäni siinä mielessä hieman virheellisesti että en ole elänyt täysin ilman liikuntaa sen ajan kun olen salilta ollut poissa. Jossain vaiheessa treenailin brassijutsua, fillaroin töihin ja takaisin x5 joka viikko, olen käynyt lenkkeilemässä tosin sekin ollut kausittaista. Joskus tein hieman punnerruksia himassa ja just jotain leuanvetoja silloin tällöin.

Itse ajattelen tuon niin että kyllä leuanveto melko monella suhteessa vahvempi kuin penkki. Itsellä on edelleen pitkään treenanneekin, syykin siihen tietty aivan ilmeinen.

Leuanveto 4:stä toistosta 12:een vuodessa ei minun mielestä kuulosta paljolta. Yleensä jossain noissa lukemissa se kehitys sitten hidastuu. @SUX6000 minun silmään nykyinen ohjelma näyttää hyvältä. Tietysti jos kehitys pysähtyy niin pienillä muutoksilla taas eteenpäin.

Leuanveto 4:stä toistosta 12:een vuodessa ei minun mielestä kuulosta paljolta. Yleensä jossain noissa lukemissa se kehitys sitten hidastuu. @SUX6000 minun silmään nykyinen ohjelma näyttää hyvältä. Tietysti jos kehitys pysähtyy niin pienillä muutoksilla taas eteenpäin.
Kiitti kommentista. Ei minustakaan tuo leuanveto ole mikään erikoinen kehitys, eikä mikään muukaan noista mun nostoista. Taidan jatkaa tällä nykyisellä ohjelmalla ja katson rauhassa vähän aikaa vieläkö se tuottaa tulosta.

Ensin tein 1-jakoisella muutaman kuukauden.

Mave 3x8-12
Penkki / pystäri 3x8-12
Leuanveto / kulmasoutu 3x8-12(leuanvedossa maximit)
lisäksi jotain muitakin hilavitkutuksia esim. reisiojennusta, koukistusta, taljaojentajia, hauista ja vatsoja. Välillä liikaakin kunnes tajusin vähentää niitä kun noiden painoissa jämähdin melkein heti, varmaan 2kk päästä eikä voimat enää niissä kasvaneet.

Sitten jossain vaiheessa siirryin tekemään enemmän sarjoja jopa 6 sarjaa samoilla toistoilla, mutta se oli virhe tuli kremppaa, kolotuksia, palautumattomuutta eli palasin 3x8-12 systeemiin.

Nyt viimeiset ehkä 4kk 2 jaetulla ohjelmalla 3 kertaa viikossa. Enempää ei pysty.

Kyykky 3x5
Penkki 3x5-6
Leuat 3x max
Hauis tangolla 3x10

Mave 2x5
Pystäri 3x5-6
Kulmasoutu 3x5
Ojentajat taljassa 3x10
Voimapyörä 3 sarjaa max

Tämä on vaikuttanut ihan hyvältä ohjelmalta ja sainkin sillä alkuun kehitystä mutta onhan se pysähtynyt jos kyykkyä ei lasketa sillä siinä on niin paljon varaa nousta sen kun aloitin vasta hiljattain.

Jos meinaa kasvaa on pakko syödä niin että paino nousee? Se vaan ei oikein huvittaisi kun läskiä on jo vähän, viittaan rasvarosenttiin.
Ihan järkevää tekemistä. 4 kk samalla kaavalla on pitkä aika, siinä tasaantuu. Jatka samaan malliin antamalla vähän uutta ärsykettä, 4-6 vkoa pääliikkeissä esim. 5-4-3 tai 5-3-2 eli suomeksi lisää romua tankoon ja kutittele sitä maksimivoimaa esille. Kun tämä pysähtyy, palaa takaisin 8-12 alueelle vähän isommilla painoilla mitä aiemmin teit. Klassista periodisointia siis.

Havaintosi sarjamääristä on oikea. Aikuiset on usein volyymiherkkiä, määrän lisääminen johtaakin kolotuksiin ja kremppoihin, palautuminen hidastuu ja kehitystä ei tapahdu. Aikuisiällä intensiteetin eri kuorman nosto toimii useimmin. Eli työsarjat pysyy esim 2-3:ssa mutta kuorma nousee...

Keskity ensin suorituskyvyn nostoon, se kehonkoostumus tulee automaattisesti perässä. Vähän katsot mitä syöt, karkit, herkut, pullat yms hötöt vähemmälle ja oikeaa ruokaa kunnolla että jaksaa reenata; ja ihmeitä tapahtuu. :)

Jotenkin noihin muihin lukuihin verrattuna mielenkiintoinen tuo leuanveto jos heti alkuun 4 mennyt ja nyt jo 12kpl?
Minusta ei yhtään poikkeavaa. Leuanveto kehittyy todella nopeasti kun alkaa vetelemään. Ja toisaalta myös tippuu äkkiä kun sitä ei tee. Tekniikkakin vaikuttaa älyttömästi, niin jo sen parantamisella tulee monta toistoa lisää.

Minusta ei yhtään poikkeavaa. Leuanveto kehittyy todella nopeasti kun alkaa vetelemään. Ja toisaalta myös tippuu äkkiä kun sitä ei tee. Tekniikkakin vaikuttaa älyttömästi, niin jo sen parantamisella tulee monta toistoa lisää.
Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä monta leukaa vedät tällä hetkellä itse?

Ihan järkevää tekemistä. 4 kk samalla kaavalla on pitkä aika, siinä tasaantuu. Jatka samaan malliin antamalla vähän uutta ärsykettä, 4-6 vkoa pääliikkeissä esim. 5-4-3 tai 5-3-2 eli suomeksi lisää romua tankoon ja kutittele sitä maksimivoimaa esille. Kun tämä pysähtyy, palaa takaisin 8-12 alueelle vähän isommilla painoilla mitä aiemmin teit. Klassista periodisointia siis.

Havaintosi sarjamääristä on oikea. Aikuiset on usein volyymiherkkiä, määrän lisääminen johtaakin kolotuksiin ja kremppoihin, palautuminen hidastuu ja kehitystä ei tapahdu. Aikuisiällä intensiteetin eri kuorman nosto toimii useimmin. Eli työsarjat pysyy esim 2-3:ssa mutta kuorma nousee...

Keskity ensin suorituskyvyn nostoon, se kehonkoostumus tulee automaattisesti perässä. Vähän katsot mitä syöt, karkit, herkut, pullat yms hötöt vähemmälle ja oikeaa ruokaa kunnolla että jaksaa reenata; ja ihmeitä tapahtuu. :)

Kiitos kannustavasta infopaketista! Näillä mennään!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pitääkö penkkiä tehdessä kun otat hapen niin samalla jännittää vatsoja.persettä pitää vissii jännittää niin ite oon ainaki tehny

Sjmv.

Menee mulla todella hyvin oikeaan osoitteeseen. MUTTA aiheuttaa inhottavaa, viiltävää kipua sekä painetta alaselässä. Onko normaalia ja kuuluu asiaan, vai teenkö mahdollisesti jotain väärin?

Jos väärin, niin pystyykö kukaan heittämään vinkkejä mikä tuossa mahtaa mennä pieleen?

Sjmv.

Menee mulla todella hyvin oikeaan osoitteeseen. MUTTA aiheuttaa inhottavaa, viiltävää kipua sekä painetta alaselässä. Onko normaalia ja kuuluu asiaan, vai teenkö mahdollisesti jotain väärin?

Jos väärin, niin pystyykö kukaan heittämään vinkkejä mikä tuossa mahtaa mennä pieleen?
Veikkaanpa että pito loppuu keskikropasta.
Jos ei muuten vaivaa ja satu niin itsellä ainakin on pääosin johtunut coretreenien kanssa laiskottelusta.

Sjmv.

Mulla on aina ollut vastaava tunne jos teen selänojennuksia. Aivan saatanallinen pisto ja polte kun yhtään alkaa hapottaa, mutta helpottaa heti sarjan jälkeen. En ole muuten saanut vastaavaa aikaiseksi, joten olen todennut ko. liikkeen ihan vaan itselle sopimattomaksi. En ole vuosikausiin kokeillut josko oisi helpottanut, mutta en kyllä kyseistä vemputusta tekisi vaikka ei enää sattuisikaan.

Sjmv.

Ootko kokeillut romanialaista?

Sjmv.

Jos salilla on reisikoukistus laite niin tuolla tuntemuksella kokeilisin sitä :)
Jos vaikka sen lisäksi normikyykky ja prässi korkealta onnistuu niin niillä pärjäis.
Jos normikyykkykään ei onnistu niin sitten laitteita ja prässejä sekä pistoolikyykkyä opettelemaan.
e: Ja sillä aikaa tosiaan keskittyy kehittämään keskivartaloa myös kun tekee vaihtoehto liikkeitä, jos vaikka parinkuukauden päästä sitten uudet vetoyritykset.

Kysymys jaksotuksesta.

Jos teet jalkoja pitkillä toistoja (12-18), niin onko mitään syytä mikset voisi tulosten heikentymättä samanaikaisesti tekemästä käsillä lyhyitä sarjoja (4-6)? Tämä siis verraten siihen että jaksottaa molemmat samaan sykliin.

Miten saisi pidettyä lavat yhdessä penkatessa
Itsellä asia korjaantui kahdella pienellä asialla.
1. Pidä huoli, että tanko ei ole telineessä liian korkealla. (Eli lavat ei saa aueta tankoa telineestä nostaessa)
2. Penkkaa (ainakin työsarjat) hihattomassa. Lavat pysyy helpommin yhdessä.
Näillä neuvoilla itseltä loppui olkapääkiukuttelut, kuin seinään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom