M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mä yritän ja päätin että kuuntelen neuvoja ... Olen epätoivoisesti yrittänyt pudottaa painoa varmaan viimeiset parivuotta, lopulta kroppa kävi niin miinuksella kuin olla ja voi, voimat oli loppu ja vatta kasvoi jos vähänkin "repsahteli". Nyt tämä polku näyttäisi olevan suht lähellä oikeaa, joskin olovana hidasta ja pitkänsitkeää touhua, ehkäpä siitäkin voin syyttää hätäisyyttäni. Nyt sa sentään syödä lähes miten tahtoo! Mahtuu tuohon minun rytmiini lomia ja joskus pääsen kotiinpäin jo keskiviikkona= sitten ehtiikin jo paremmin treeailla.

aijempaan reenikertomukseen muutosta. Aika harvoin mahdutan aamulenkin ja treenin samalle päivälle, joskus se menee vahingossa ja tänään se sitte meni kuvailemallani tavalla.

Mä edelleen yritän ottaa neuvoja vastaan vaikka kuulostan jo omaankin korvaan että olen päättänyt tällä mennä.

Moro, tuli ostettua tota whey 80 proteenia kaupasta. Kannataako sitä juoda joka päivä vai pelkästään treeni päivinä?
Se on vain normi proteiinia jota saa ruuastakin. Eli otat silloin kun on ruoka aika. Välipalana ihan kätevä juotava. Moni ottaa treenin jälkeen palkkarina, mutta saman asian ajaa kun syöt kotona ruokaa. Jos olet aloittelija ja ruoka maistuu ongelmitta ja syöt monipuolisesti, voit jättää lisäravinteet pois.

Se on vain normi proteiinia jota saa ruuastakin. Eli otat silloin kun on ruoka aika. Välipalana ihan kätevä juotava. Moni ottaa treenin jälkeen palkkarina, mutta saman asian ajaa kun syöt kotona ruokaa. Jos olet aloittelija ja ruoka maistuu ongelmitta ja syöt monipuolisesti, voit jättää lisäravinteet pois.
Just välipalana sillä voi korvata sen pullan tai höttöleivän etenkin jos kiloja on lähinnä vyötäröll.

En ole penkissä ammattilainen mutta kapee penkin hinkkaaninen auttoi itsellä normiin huomattavasti sai sitä räjähtävyyttä hommaan. Satku itsellekkin yksi mörkö kun vammoja mut hidas ja varma tekemine auttaa. Liikaa ei kannata ahnetia.

Jos ohjelmassa lukee vaikka 3x10, niin tehdäänkö jokainen sarja samalla painolla esim. 3x10x80kg? Vai esim. 3x10x70kg, 3x10x75kg ja 3x10x80 Lämmittely sarjat tietty erikseen.

Jos ohjelmassa lukee vaikka 3x10, niin tehdäänkö jokainen sarja samalla painolla esim. 3x10x80kg? Vai esim. 3x10x70kg, 3x10x75kg ja 3x10x80 Lämmittely sarjat tietty erikseen.

Tapoja on monia. Ite oon tehny samalla painolla mutta jos toka sarja on esim jäänyt vajaaksi kympistä niin oon ottanu vähä painoa pois ja tehnyt sen kympin. Eipä tuo niin kiveenhakattua ole.

Jos tiedät että tappiin asti tekemällä saat vaikka tuon edellämainitun niin voit kokeilla tehdä sen alusta saakka 3x10x75 sarjoilla.
Todennäköisesti sinulle voi olla parasta kun jätät siinäkin ainakin sen yhden toiston varastoon ekasta asti.
Toinen vaihtoehto on että sama paino mutta ekassa sarjassa toistot 10 toisessa 9 ja kolmannessa 8. Toki jos menee enempi niin sitten enempi.

Mutta tapoja on tosiaan paljon ja siihen vaikuttaa sarjatauon pituuskin, tavoittee ja missä vaiheessa treenia on jajajajaja.. .

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitä nyt nopeesti lukasin niin ehkä vähän samoja juttuja kun tuolla Terhollakin tuossa. Vedän kyllä ruokailut aika randomisti, ja tulee proteinien takia syötyä paljon maitotuotteita + sitten olen koittanut vaihtaa sianlihan ihan yleiskunnon vuoksi kanaan, kun tulee niin tuhti olo siitä sianlihasta. naudan jauhelihaaa esim vedän toki (liittyikö tämä minun ruokailu taas mihinkään?).

Tosin nyt kun taas olen aktivoitunut salille, niin tuntuu jo muutaman vk jälkeen, että painoa on tippunut kilo tai pari, ja kuitenkin lihakset ovat voimistuneet/kasvaneet (Liekö sitten sateliittisolut tjsp töissä) käsittääkseni on kuitenkin mahdollista nostaa lihas % rasvaan nähden vaikka paino pysyisikin suht samoissa? noh nämä aina riippuu keneltä kysyy.

En oikein itse osaa päättää että laihduttaisinko vai kasvattaisinko lihaksia, varmaan sanoisitte että laihduta hyvä mies kun kaljavatsa koreilee kun Pulkkisella (se sketsihahmo) tällä hetkellä pidän positiivisina kuitenkin sitä että ylipäätään treenit saatu taas kulkemaan, paino minulla on joku 90-92 ja pituus 173cm. Kyykkyä en osaa tehdä vieläkään paitsi kahvakuulalla, ja maveenkin varmaan tarvisi jonkun kokeneemman tsemppaamaan, kerran mä kokeilin välistä kun joku ukkeli sitä mavea nosteli: kyselin jotain siihen malliin että paljon tässä nyt oli "110" sitten sanoin, okei se oli mun ennätys sitten, se nauroi että siitä on hyvä aloittaa :D

Penkki oli parhaimmillaan 95kg (ykkönen) ei mikään erikoinen siis kun oma painokin oli 95, nyt se taas tippui ihan alotuslukemiin, salilla ei tunnu jaksavan nostella edes 60kg sarjoja, himassa pystyy tehdä pientä sarjaa 70kg:lla. Kai tähän liittyy sekin etten ymmärrä lämmitelystä mitään, onko mitään apua lämmitellä penkkiä vaikka etunoja punnerruksilla? [ On kyllä ihan mielenkiintoista että miksi menetän osan penkkitehoistani salilla? paineet/erilainen penkki? - määrissä olen tottakai ottanut huomioon että kotona tangon osuus painosta on 10kg ja salilla luultavasti 20kg ]

Kunnon epä-bodarisetit vielä kun sekin lisätään että hitaan palautumiseni johdosta käyn salilla vaan 2 krt viikkoon, tosin pientä urheilua siinä välissä muuten. Minulle on väitetty niinkin, että treenata ei voi liikaa, mutta mielummin kuuntelen omaa kehoani.

Viimeksi muokattu:
Oon nyt puoli vuotta tehnyt elämäntaparemonttia ja käynyt salilla, tehnyt vähän fiiliksen mukaan mitä milloinkin pari kertaa viikossa. Olen alkanut miettimään jos alkaisin tekemään jonkun ohjelman mukaan. Pituutta 180cm ja painoa 123kg.
Onko Arskan G6 hyvä aloittelijalle? Leukoja en saa vielä joten sen tilalle varmaan ylätaljaa ja hack kyykkyjä tehdessä tuntuu siltä että polvet pettää.

Oon nyt puoli vuotta tehnyt elämäntaparemonttia ja käynyt salilla, tehnyt vähän fiiliksen mukaan mitä milloinkin pari kertaa viikossa. Olen alkanut miettimään jos alkaisin tekemään jonkun ohjelman mukaan. Pituutta 180cm ja painoa 123kg.
Onko Arskan G6 hyvä aloittelijalle? Leukoja en saa vielä joten sen tilalle varmaan ylätaljaa ja hack kyykkyjä tehdessä tuntuu siltä että polvet pettää.

Voipi olla liian raskas jos ei vielä leuat mene ja kyykkykään ei oikein onnistu varmaan sitten?
Kokeile jalkaprässiä 1llä ja 2lla jalalla pystytkö tekemään ja jos on sopivia penkkejä niin korkeaa boxikyykkyä ehkä. Tietty erilaisia vetoja ja koukistusta jos on hyvä masiina?
Kokeile mieluumin jotain 3-4-jakoista, jota seuraat jämptisti, jossa tehdään kerralla yhtä lihasta enemmän kuin 1-jakoisessa, palautumisaikaakin jää enemmän/liha.
Tai jos tulee stressiä liian tiukasta suunnittelusta niin 2-jakoista jota vaan kierrätät vuoronperään aina kun käyt(vaihtoehdot 5 ja 6)
esim:
1) Rinta/Hartia/Ojentaja, Selkä/Hauis, Jalat/Vatsa
2) Rinta/Hauis, Selkä/Ojentaja, Jalat/Olkapäät(vatsoja vaikka 1 liike joka treenissä)
3) Rinta/Hartia, Selkä+vatsoja, Kädet, Jalat+vatsoja
4) Rinta/Hauis, Selkä+vatsoja, Hartiat/Ojentaja, Jalat+vatsoja
5) Työntävät, Vetävät
6) Yläkroppa, Alakroppa
7) Joku muu/mikä

Ja vähän tsekkausta. Täältä kun lukee, tuntuu että ei kannattais tehdä näin paljon, mutta toisaalta oma olo ihan mukava ja tuntuu että on kova polte päästä salille tasaisin väliajoin. Öh, niinku 4-5 kertaa viikossa. ma-pe välillä, viikonloput aina taukoa. Tällä menty nyt joku 8kk, painoja lisätty pikkuhiljaa ja kehitystä on tosiaan tapahtunut. Välillä on pitempiä taukoja, esim kesällä lomat jne kun ei pääse duunipaikan salille. Tavoite on saada pikkuhiljaa tasapainoista lihaskuntoa ja hyvää oloa, ei niinkään isoja lihaksia.

Ikä 43, paino 80kg, pituus 190cm. Vegaani, hamppuprotskua menee treenin jälkeen.

Tämmöisiä perusliikkeitä:

- Mave 3x10 (70kg)
- Penkki 3x8 (70kg)
- Pystypunnerrus 3x10 (30kg)
- Leuanvetoa 3x4 leveällä myötäotteella
- Hauiskääntö 3x8 käsipainoilla (16kg per käsi)
- Punnerruksia, jalat penkillä x20
- Vatsarutistuksia, polvet koukussa sivulle x20

Tämän lisäksi pyörällä töihin 4-5 kertaa viikossa, 36km päivässä. Pitäiskö siirtyä mielummin kaksijakoiseen vai mennä tällä, tai kuulostaako muuten ihan oudolta?

Ja vähän tsekkausta. Täältä kun lukee, tuntuu että ei kannattais tehdä näin paljon, mutta toisaalta oma olo ihan mukava ja tuntuu että on kova polte päästä salille tasaisin väliajoin. Öh, niinku 4-5 kertaa viikossa. ma-pe välillä, viikonloput aina taukoa. Tällä menty nyt joku 8kk, painoja lisätty pikkuhiljaa ja kehitystä on tosiaan tapahtunut. Välillä on pitempiä taukoja, esim kesällä lomat jne kun ei pääse duunipaikan salille. Tavoite on saada pikkuhiljaa tasapainoista lihaskuntoa ja hyvää oloa, ei niinkään isoja lihaksia.

Ikä 43, paino 80kg, pituus 190cm. Vegaani, hamppuprotskua menee treenin jälkeen.

Tämmöisiä perusliikkeitä:

- Mave 3x10 (70kg)
- Penkki 3x8 (70kg)
- Pystypunnerrus 3x10 (30kg)
- Leuanvetoa 3x4 leveällä myötäotteella
- Hauiskääntö 3x8 käsipainoilla (16kg per käsi)
- Punnerruksia, jalat penkillä x20
- Vatsarutistuksia, polvet koukussa sivulle x20

Tämän lisäksi pyörällä töihin 4-5 kertaa viikossa, 36km päivässä. Pitäiskö siirtyä mielummin kaksijakoiseen vai mennä tällä, tai kuulostaako muuten ihan oudolta?
Hyviä perusliikkeitä! Jos kehitystä tapahtuu, ei syytä isoihin muutoksiin. Mavessa voisi tehdä hieman lyhempää ja tiukempaa sarjaa 5-6 toistoa, lisää staattisia pitoja keskivartalolle, punnerruslankkuja ym. Muuten aika hyvä.

Kiinnostais aloittelijana tietää miten työsarjat lihasryhmä kohtaisesti lasketaan kussakin treenissä.

Esim. Rinta, ojentaja

Penkki 3x8
Kapea penkki 3x8
Flyes 3x8
Ranskalainen 3x8

Lasketaanko ko. treenistä ojentajia 6sarjaa(kapea pena ja ranskis) ja rintaa 6sarjaa(penkki ja flyes)?
Vai
Ojentajia 9sarjaa(penkki,kapea pena ja ranskis) ja rintaa 9sarjaa(penkki, kapea pena ja flyes)?

Kiinnostais aloittelijana tietää miten työsarjat lihasryhmä kohtaisesti lasketaan kussakin treenissä.

Esim. Rinta, ojentaja

Penkki 3x8
Kapea penkki 3x8
Flyes 3x8
Ranskalainen 3x8

Lasketaanko ko. treenistä ojentajia 6sarjaa(kapea pena ja ranskis) ja rintaa 6sarjaa(penkki ja flyes)?
Vai
Ojentajia 9sarjaa(penkki,kapea pena ja ranskis) ja rintaa 9sarjaa(penkki, kapea pena ja flyes)?

Mä laskisin 9 ja 9 ja todennäköisesti tekisin hieman eristävämmät liikkeet molemmille kuin kapean penkin heti penkin perään, mutta kukin tavallaan.
Esim. Penkki, KP-penkki, Flyes, Ranskis, Pushdown tuottaa samat 9, mutta enemmän liikkeitä(ite lasken kp penan vaa rinnalle, saahan sitä tehdä vaikka ristitaljaa jos on vehkeet)

Viimeksi muokattu:

Esim. Rinta, ojentaja

Penkki 3x8
Kapea penkki 3x8
Flyes 3x8
Ranskalainen 3x8

Vai
Penkki ja kapea penkki eri päiville ehdottomasti. Hyödyttää kumpaakin liikettä. Apuliikkeet voi jakaa oman maun mukaan. Esim Flyes penkki päivänä ja ranskis kapean penkin jälkeen. Tottakai käy toisinpäinkin. Hienosäätöjä vain. Ei kokonaiskuvaan suurta merkitystä.

Kiitoksia vastauksista!

Toinen asia mikä on askarruttanut aina välillä tässä treenatessa on mekaaninen kuormitus.

Onko isoa väliä liike valinnalla mekaniseen kuormitukseen jos jokainen liike tehdään max 8toiston painolla?

Esim. Penkkissä vipusuhteet on edulliset rintalihakselle jollon pystyy käyttämään isompaa kuormaa kuin taas esim. flyesit pitkäkätisellä, tulee iso vipuvarsi jollonka paino on jopa neljäsosa penkin sarjapainoista. Molemmissa tapauksissa tehdään tiukka 8sarja.
Kuormitetaanko rintaa yhtä kovaa ed. olevissa tapauksissa?

Tiedän että liikkeissä osallistuu eriapulihaksia yms. ja toinen on eristävä ja toinen moninivel mut pointti itsellä tuo vipuvarren vaikutus.

Kiitoksia vastauksista!

Toinen asia mikä on askarruttanut aina välillä tässä treenatessa on mekaaninen kuormitus.

Onko isoa väliä liike valinnalla mekaniseen kuormitukseen jos jokainen liike tehdään max 8toiston painolla?

Esim. Penkkissä vipusuhteet on edulliset rintalihakselle jollon pystyy käyttämään isompaa kuormaa kuin taas esim. flyesit pitkäkätisellä, tulee iso vipuvarsi jollonka paino on jopa neljäsosa penkin sarjapainoista. Molemmissa tapauksissa tehdään tiukka 8sarja.
Kuormitetaanko rintaa yhtä kovaa ed. olevissa tapauksissa?

Tiedän että liikkeissä osallistuu eriapulihaksia yms. ja toinen on eristävä ja toinen moninivel mut pointti itsellä tuo vipuvarren vaikutus.
Varsinkin aloittelijan kannattaa pysyä pelkissä moninivel liikkeissä. Eli tangolla tehtävissä perusliikkeissä. Kasvattavat aina enemmän voimaa ja lihasta kuin eristävät liikkeet. Raskaita peruslikkeitä ja tarpeeksi kaloreita. Ei kannata ajatella liian tieteellisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom