Terve uustreeni intoilija tässä. Olen aloittanut aloittelijan 3-jakoisella 10 viikon ohjelmalla (linkki ohjelmaan
Kuntosaliohjelma aloittelijalle ⋆ 10 viikon, 3 jakoinen treeniohjelma )
ja nyt on viikko kuusi menossa ja välipäivinä käyn pelaamassa sulkkista 3 kertaa viikossa. Eli kysymykseni on osaako joku suositella jotain hyvää 4 tai 5 jakosta ohjelmaa?
olen nyt käynyt taloyhtiön salilla jossa laitevalikoima ei ole ihan huippu ja tossa kun 10 viikkoa on täynnä ni pitäs ottaa uus saliohjelma+ rupee käymää kunnon kuntosalilla ja jättää se sulkapallo vähä pienemmälle?
kiitos
ps. kaikki vinkit asiaan liittyen ovat tervetulleita
Rinta/Ojentaja
3-5x Penkki
3-5x Dippi
3-5x KP-Vinopenkki
3-5x Ranskalainen Punnerrus
(3-5x pushdownia jos ei tarpeeksi tunnu)
Etureidet, Vatsat
3-5x Kyykky
3-5x Etukyykky
(3-5x reisiojennus jos ei tarpeeksi tunnu)
3-5x Istumaannousut
3-5x Jalannostot
1-2x Lankutus tai voimapyörä, kunnolla mehut ulos
Hartiat, Kyljet
5x Vipunostot sivulle
5x Vipunostot taakse
5x Kohautus tangolla
3-5x Sivutaivutus kyljille
3-5x Pystypunnerrus
lepo
Selkä, Hauis, Takareidet
3-5x Mave
3-5x Leuanveto(tai ylätalja)
3-5x Kulmasoutu(tai alatalja)
3-5x Scottipenkki(tai vapaatanko hauis)
3-5x Reiden koukistus
lepo
3s lepo valinnaiseen paikkaan
Sellaiset painot alkuun että 3x5 menee siististi, toisto ainakin varaa. Sitten lisää ensin sarjoja ja 5 sarjan jälkeen 3 pidempää sarjaa. 5x8 kohdassa etsitään seuraavat pari vko uutta painoa samalla logiikalla kuin alussa. Jotenkin näin siis: 3x5, 4x5, 5x5, 3x6, 4x6, 5x6...
Täällä on niin paljon ohjelmia valmiiksi luettavaksi ja valittavaksi 3lla eri osiolla että kunhan heitin, näyttää ja kuulostaa kivalta en ole itse juuri näin tehnyt koskaan.
Tollanen ~10-16vko jauhaa ja sitten taas uudet numerot ettei tule liikaa tottumusta, riittävä vaihtelu on avain kehitykseen.
Pienemmissä liikkeissä voi tehdä 6-10