M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
5kk "massakausi" edessä jonka jälkeen kiristelen rauhas kesää varten. Oon nyt 78kg, paljo ois mahdollista et mulle ois tarttunu puhdasta lihasta massakauden ja dieetin jälkeen? Eli toisin sanoen paljonko mun paino vois olla kun olen massakauden ja dieetin suorittanut olettaen et tällöin rasvaprossa ois sama kuin nyt?

Lisätietoja: en oo ihan alottelija enää,mit tää ketju tuntu silti oikeelta

Älkää ottako suunnitelmaani kantaa

Hei! Oon tässä treenaillu nyt 1kk ajan eli todella uusi tulokas tässä hommassa.
Aikaisempaa ''treeni'' kokemusta löytyy kehonpainoharjoittelusta jota tuli harjoitettua parisen vuotta ennenkuin lopetin.
Kehonpainoharjoittelun aikana painoni oli noin 58kg-61kg siinä välillä ja sitä ei halunnut tulla lisää sitten millään.
Vuoden pidin taukoa ja paino oli noin 66kg kun aloitin viimekuussa salilla käymisen, käyn 4krt viikossa ja painoa on tullut tässä kuukauden aikana 3kg ja vähän päälle.
Kyselisinkin täällä, että onko se ihan siedettävä tulos näin amatöörinä?
Kiitoksia vastauksista etukäteen!

Hei! Oon tässä treenaillu nyt 1kk ajan eli todella uusi tulokas tässä hommassa.
Aikaisempaa ''treeni'' kokemusta löytyy kehonpainoharjoittelusta jota tuli harjoitettua parisen vuotta ennenkuin lopetin.
Kehonpainoharjoittelun aikana painoni oli noin 58kg-61kg siinä välillä ja sitä ei halunnut tulla lisää sitten millään.
Vuoden pidin taukoa ja paino oli noin 66kg kun aloitin viimekuussa salilla käymisen, käyn 4krt viikossa ja painoa on tullut tässä kuukauden aikana 3kg ja vähän päälle.
Kyselisinkin täällä, että onko se ihan siedettävä tulos näin amatöörinä?
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Sen verran kommentoin, että painon nousua itsessään ei ehkä kannata pitää tärkeimpänä tekijänä tulosten arvioinnissa, ellei sitten tietysti tavoite ole yksiselitteisesti oman painon nostaminen. Eli mikäli tarkoituksena on kasvattaa lihasta, on tärkeämpää yrittää arvioida, missä muodossa paino on tullut.

Mutta jos pääliikkeisiin tulee voimaa lisää ja oma paino kasvaa tasaisesti, kasvavat todennäköisesti lihaksetkin. Propsit siitä että lähdit heti syömään reilusti ja selvästi pystyt siihen. Kannattanee tulevina kuukausina myös funtsia sitä, miten nopeasti haluaa nostaa omaa painoaan. Hyvä nyrkkisääntö on, että mitä nopeammin paino nousee, sitä suurempi osa siitä on rasvaa.

Tässä on tullu tehtyä G6 nyt muutama kuukausi ja tarkoitus olisi pohtia monijakoisempaa saliohjelmaa.
PT:lle olisi tarkoitus aika varata, mutta on positiivinen ongelma.

Olen tehnyt 3-4krt viikko tuota ohjelmaa ja ongelma on, etten malta olla menemättä salille.
Kysymys kuuluu, voinko tehdä jotain muita liikkeitä ens hätään tuon G6:sen kylkeen yksittäisinä välipäivinä? Viikonloppu ja tylsää, niin hirveä polte salille.

Sen verran kommentoin, että painon nousua itsessään ei ehkä kannata pitää tärkeimpänä tekijänä tulosten arvioinnissa, ellei sitten tietysti tavoite ole yksiselitteisesti oman painon nostaminen. Eli mikäli tarkoituksena on kasvattaa lihasta, on tärkeämpää yrittää arvioida, missä muodossa paino on tullut
Mutta jos pääliikkeisiin tulee voimaa lisää ja oma paino kasvaa tasaisesti, kasvavat todennäköisesti lihaksetkin. Propsit siitä että lähdit heti syömään reilusti ja selvästi pystyt siihen. Kannattanee tulevina kuukausina myös funtsia sitä, miten nopeasti haluaa nostaa omaa painoaan. Hyvä nyrkkisääntö on, että mitä nopeammin paino nousee, sitä suurempi osa siitä on rasvaa.
.
Kiitoksia tästä tähän lisäten on noussut tosiaan pääliikkeissä paino kuorma. Kropassa huomattavaa muutosta on näkyvissä mm olkapäissä reisissä ja selässä eli jotain sinne on tullut! Tosiaan päätavoitteena on saada lisää lihasmassaa "Ns" miehekkäämmäksi vartaloa. Oma fyysinen ja henkinen jaksaminen siinä ohella parantunut erittäin paljon. Nytten vain kovaa treeniä eteenpäin kiitos vastauksesta!

Tässä on tullu tehtyä G6 nyt muutama kuukausi ja tarkoitus olisi pohtia monijakoisempaa saliohjelmaa.

Olen tehnyt 3-4krt viikko tuota ohjelmaa ja ongelma on, etten malta olla menemättä salille.
Kysymys kuuluu, voinko tehdä jotain muita liikkeitä ens hätään tuon G6:sen kylkeen yksittäisinä välipäivinä? Viikonloppu ja tylsää, niin hirveä polte salille.
Ohjelmaa voi aina muokata lennosta. Minusta jopa hyvä niin. Kunhan pitää muutokset fiksuina. Eikä esim tunge ohjelmaan turhia hifistely liikkeitä liikaa. Jos tuntuu että jaksat treenata enemmän, tottakai se kannattaa. Liika lepokaan ei ole hyvä asia.

Jos nyt oikeasti haluaa paljon salille, niin voithan vaihtoehtona jakaa yhden päivän treenin kahteen esim. aamu ja ilta.

Vaihdat vaan kaksijakoiseen ja treenaat 2on1off, jos kerran G6:ta jo takana useampi kuukausi?

Harrastan kesäisin pyöräilyä sekä talvisin kiekkoa jollain harrasteen ja ikämiehen välimaastossa olevalla tasolla 2-3 kertaa viikossa.

Salilla aloin taas käymään ja tullutkin käytyä nyt 3-4 krt viikko. Oonkin nyt tullut siihen tulokseen että haluaisin kokeilla ylä- sekä keskivartaloon painottuvaa saliharjoittelua. Jos löytyisi jostain kiva valmis ohjelma tälläiseen niin ois tosi bueno juttu.

Oon kovasti yrittänyt löytää ohjelmaa netistä jonka avulla treenaisin poliisikouluun, mutta ei tunnu löytyvän. Eli juoksua sekä lihaskuntoa tulisi kehittää, lähtötasoksi sanoisin pyöreän nollan. Salitaustaa on, mutta siitä on vierähtänyt muutama vuosi. Millä ohjelmalla lähtisin liikkeellä ja miten sovittaisin tuon aerobisen harjoittelun siihen, vai kehittäisinkö lihaskunnon ensin vaadittuun tasoon ja sen jälkeen kävisin harjoittelemaan tuota juoksua?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Terve uustreeni intoilija tässä. Olen aloittanut aloittelijan 3-jakoisella 10 viikon ohjelmalla (linkki ohjelmaan Kuntosaliohjelma aloittelijalle ⋆ 10 viikon, 3 jakoinen treeniohjelma )
ja nyt on viikko kuusi menossa ja välipäivinä käyn pelaamassa sulkkista 3 kertaa viikossa. Eli kysymykseni on osaako joku suositella jotain hyvää 4 tai 5 jakosta ohjelmaa?
olen nyt käynyt taloyhtiön salilla jossa laitevalikoima ei ole ihan huippu ja tossa kun 10 viikkoa on täynnä ni pitäs ottaa uus saliohjelma+ rupee käymää kunnon kuntosalilla ja jättää se sulkapallo vähä pienemmälle?
kiitos
ps. kaikki vinkit asiaan liittyen ovat tervetulleita

Terve uustreeni intoilija tässä. Olen aloittanut aloittelijan 3-jakoisella 10 viikon ohjelmalla (linkki ohjelmaan Kuntosaliohjelma aloittelijalle ⋆ 10 viikon, 3 jakoinen treeniohjelma )
ja nyt on viikko kuusi menossa ja välipäivinä käyn pelaamassa sulkkista 3 kertaa viikossa. Eli kysymykseni on osaako joku suositella jotain hyvää 4 tai 5 jakosta ohjelmaa?
olen nyt käynyt taloyhtiön salilla jossa laitevalikoima ei ole ihan huippu ja tossa kun 10 viikkoa on täynnä ni pitäs ottaa uus saliohjelma+ rupee käymää kunnon kuntosalilla ja jättää se sulkapallo vähä pienemmälle?
kiitos

Rinta/Ojentaja
3-5x Penkki
3-5x Dippi
3-5x KP-Vinopenkki
3-5x Ranskalainen Punnerrus
(3-5x pushdownia jos ei tarpeeksi tunnu)

Etureidet, Vatsat
3-5x Kyykky
3-5x Etukyykky
(3-5x reisiojennus jos ei tarpeeksi tunnu)
3-5x Istumaannousut
3-5x Jalannostot
1-2x Lankutus tai voimapyörä, kunnolla mehut ulos

Hartiat, Kyljet
5x Vipunostot sivulle
5x Vipunostot taakse
5x Kohautus tangolla
3-5x Sivutaivutus kyljille
3-5x Pystypunnerrus

lepo

Selkä, Hauis, Takareidet
3-5x Mave
3-5x Leuanveto(tai ylätalja)
3-5x Kulmasoutu(tai alatalja)
3-5x Scottipenkki(tai vapaatanko hauis)
3-5x Reiden koukistus

lepo

3s lepo valinnaiseen paikkaan

Sellaiset painot alkuun että 3x5 menee siististi, toisto ainakin varaa. Sitten lisää ensin sarjoja ja 5 sarjan jälkeen 3 pidempää sarjaa. 5x8 kohdassa etsitään seuraavat pari vko uutta painoa samalla logiikalla kuin alussa. Jotenkin näin siis: 3x5, 4x5, 5x5, 3x6, 4x6, 5x6...
Täällä on niin paljon ohjelmia valmiiksi luettavaksi ja valittavaksi 3lla eri osiolla että kunhan heitin, näyttää ja kuulostaa kivalta en ole itse juuri näin tehnyt koskaan.
Tollanen ~10-16vko jauhaa ja sitten taas uudet numerot ettei tule liikaa tottumusta, riittävä vaihtelu on avain kehitykseen.

Pienemmissä liikkeissä voi tehdä 6-10

Viimeksi muokattu:
kiitos
Skippaa tuo edellinen postaus ihan suosiolla, ja ota mallia tästä fiksu nelijakoinen-threadin aloituspostauksen sapluunasta. Toimii.

Fiksu nelijakoinen vol. 2 | Pakkotoisto.com

Moro! Tyhmänä kysyn,et kuinka monta viikkoo olis n. Suurinpiirtein hyvä kehityksen kannalta pitää jotain ohjelmatyyppiä ennen kuin vaihtaa toiseen?!

Miksi ohjelmaa pitäisi vaihtaa, kehitytkö nykyisellä ohjelmallasi? Jos kehityt tälle ei välttämättä ole tarvetta. En puhuisi viikoista vaan ennemminkin kuukausista, yleensä kuulee sanottavan, että n. 3-4 kk välein, mutta jos kehitystä tulee ei ohjelmaa tarvitse vaihtaa.

Miksi pitää tehdä joka kierrolla samat liikkeet/sama ohjelma jos kyse ei ole voimanoston lajiharjoittelusta? ite teen melkeinpä joka kolmas kierto eri pääliikeet lihakselle. Vituttas tehdä 4 kuukautta, samaa systeemiä viikosta toiseen,aina samaa rataa ja samat liikkeet,kattoa kun kaveri tekee olkapäille uutta liikettä ja itse "saa vielä vetää 3 kuukautta vipareita sivulle että sitten voin vaihtaa pystysoutuun vasta..Koska kehitys"

Tee vaikka joka kierrolla eri pääliikeet per lihas,pääasia on tehdä liikeet kunnolla,lihas on helvetin tyhnmä eikä se tajua että nyt Pekka vaihto penkin vinopenkkiin,heitänpä kehittymästä.Lihas osaa vain suoriutua,ei ajatella liikettä tai ohjelmaa.

Jos 4 kuukautta tekee samaa rallia niin se on vuodessa vain kolme eri systeemiä eikä sitäkään jos pois otetaan tauot,kevennykset ym.
Melko kuiva vuosi on edessä,kolme blokkia joissa liikkeet ja muut vaihtuu.No,tekeehän jotku pelkkää lähetyssaarnaajaki 20 vuotta.

Miksi pitää tehdä joka kierrolla samat liikkeet/sama ohjelma jos kyse ei ole voimanoston lajiharjoittelusta? ite teen melkeinpä joka kolmas kierto eri pääliikeet lihakselle. Vituttas tehdä 4 kuukautta, samaa systeemiä viikosta toiseen,aina samaa rataa ja samat liikkeet,kattoa kun kaveri tekee olkapäille uutta liikettä ja itse "saa vielä vetää 3 kuukautta vipareita sivulle että sitten voin vaihtaa pystysoutuun vasta..Koska kehitys"

Tee vaikka joka kierrolla eri pääliikeet per lihas,pääasia on tehdä liikeet kunnolla,lihas on helvetin tyhnmä eikä se tajua että nyt Pekka vaihto penkin vinopenkkiin,heitänpä kehittymästä.Lihas osaa vain suoriutua,ei ajatella liikettä tai ohjelmaa.

Jos 4 kuukautta tekee samaa rallia niin se on vuodessa vain kolme eri systeemiä eikä sitäkään jos pois otetaan tauot,kevennykset ym.
Melko kuiva vuosi on edessä,kolme blokkia joissa liikkeet ja muut vaihtuu.No,tekeehän jotku pelkkää lähetyssaarnaajaki 20 vuotta.
Mistä kukin tykkää.
Itse tykkään tehdä samalla ohjelmalla koska siinä on helppo seurata kehittymättömyyttään mutta tarvittaessa voi myös varioida vaikka progressiota.
Monelle aloittavalle ja ei niin scenen sisällä olevalle se on lisäksi helppoa kun ei tarvitse liikaa miettiä tekemisiä kun antaa vain paukkua.

Onko tuollasista markettivaakojen rasvamittausjutuista yhtään mihinkään vai antaako ne suuntaa edes? Minulla kun on semmonen joka on melko vanha ja nyt sitä koitin ekakerran hiukan tutkia, se antoi suht uskottavat lukemat. Alanko sitä seurailemaan vai unohdanko heti?

Toinen kysymys. Mites nopeesti/hitaasti rasvarosenttia saa puuhastettua alaspäin? Eli millasia odotuksia tässä itselleen laittelisi kun 30 rasvoista pitäisi päästä ensin 20 ja ehkä vielä joskus 15.

Edelliseen vielä lisättävää:
Tavoitteena siis pitää paino abaut samoissa lukemissa, rasvojen poistuessa ja lihasten kasvaessa. Lenkkeilyllä ja punttireenillä, buffettien ja töiden ohella. Jotain olen saanut jo aikaan, vielä on matkaa..

Suositut

Back
Ylös Bottom