M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kaikki paitsi kahvimaito ja kasviket on tullut laskettua. Täytyy varmaan hiueman tiputtaa noita kaloreita sitten vaikka tosta ei hirveästi viitsisi alaspäin mennä.
Maidossakin on kaloreita jonkin verran, samoin kuin myös rehuissakin joskin melko vähän ja niitä nyt kannattaakin olla mukana senkin takia että pitää nälkää poissa.

Hei, olen aika vasta aloittanut salilla käynnin ja parantanut ruokavalioni. Tavoitteenani on kasvattaa lihasta ja saada keho timmimpään kuntoon.
Kysymys kuuluu:
Olen noin 180cm pitkä ja n.80+kg mies. pieni kaljamaha löytyy, eli läskiä on jonkin verran. Mietin, että kannattaisiko minulla ensin polttaa ylimääräiset pois vai ensin syödä hyvin ja hankkia lihasta ja vasta jälkeen päin polttaa rasva?

Jos nyt ns. puhtaalta pöydältä pääsee aloittamaan, niin lähtisin rasvanpoiston ehdoilla. Toki alkuun saattaa lihasta tulla yhtäaikaa ja rasvaa poistua, mutta se myöhemmin hankaloituu. Ja jos nyt ensin bulkkaa vielä lisää rasvaa, niin niitä poltellessa sitten tuppaa lähtemään myös lihasta. Eli helpommalla pääsee pitkässä juoksussa, kun ottaa nyt alkuun sitä rasvaa pois.

Mikä on ku ei vaan tuu painoo? Alussa tulee aina läskiä mutta sitte se loppuu siihen. Kroppa kyllä kasvaa ja kiristyy samalla. Kulutan töissä jo n. 3500 kaloria ni vaikeeta on pysyä plussalla vaikka usein syön n. 4000 kaloriaa pv ei silti tuu läskiä. ja mitämitä tää diettaaminen on? Itellä kyllä läskit lähtee heti ku ei syö ku sika....

Mikä on ku ei vaan tuu painoo? Alussa tulee aina läskiä mutta sitte se loppuu siihen. Kroppa kyllä kasvaa ja kiristyy samalla. Kulutan töissä jo n. 3500 kaloria ni vaikeeta on pysyä plussalla vaikka usein syön n. 4000 kaloriaa pv ei silti tuu läskiä. ja mitämitä tää diettaaminen on? Itellä kyllä läskit lähtee heti ku ei syö ku sika....

Sinähän sen tuossa jo ratkaisit. Jos kulutat töissä arviosi mukaan 3500 kcal ja syöt 4000 kcal päivässä, niin jäät reilusti miinuksen puolelle, kun perusaineenvaihdunnan kulutus pyörii siinä ~2000 kcal ja siihen muut aktiviteetit ja saliharjoittelu, niin pitäisi syödä ainakin sen 6500kcal päivässä, jotta päästään plussan puolelle. Maltillinen plussalla oleminen riittää (Max 500kcal päivässä), joten vältytään siltä läskin ylenmääräiseltä kerääntymiseltä.

Kannattaa kokeilla ottaa töihin mukaan vaikka jotain gainer juomia, joista saa helposti kaloreita työpäivän aikana. Lisäksi smoothieihin saa helposti kaloreita.

Vinkkejä harrastusta aloittelevalle yötyöläiselle.
Lähinnä mietin miten ja mitä kannattaisi syödä jos vetää "aamutreenin" (unien jälkeen eli 13-15 paikkeilla)
Lisättäköön että liikkuvassa konttorissa on huonot ruokailumahdollisuudet, tämän takia kaipaisin jotain kylmiä ruokaideoita.

Lähinnä mietin miten ja mitä kannattaisi syödä jos vetää "aamutreenin" (unien jälkeen eli 13-15 paikkeilla)
Lisättäköön että liikkuvassa konttorissa on huonot ruokailumahdollisuudet, tämän takia kaipaisin jotain kylmiä ruokaideoita.
Banaania, rahkaa, leipää, gaineria tai heraa sekoitettuna maitoon ja sekaan kananmuna ( protskua +40g ) setti. Näillä olen itse pärjännyt työpäivät kun ei pysty ja ehdi lämmintä ruokaa syömään.

Riippuu ihan siitä mitä olet tottunut syömään. Ennen treeniä esim puuro+raejuusto+marjoja tai vaikka banaani, leipä ja rahka. Jos et tykkää syödä aamiaista niin jätä väliin ja syö kunnon safka treenin jälkeen. Duunisafkat samat setit ilman puuroa jos ei voi lämmittää. Myös vaikka tonnikala+raejuusto kombo on hyvä mikäli et hiilareita erityisemmin kaipaa. Täytetyt leivät: salaattia, tomaattia, kinkkua, juustoa, kananmunaa. Munakasrullasta tykkään itse, myös kylmänä. Täytteeksi vaikka savu-/kylmäsavulohta tai palvikinkkua ja tuorejuustoa. Sitten tietysti kaikki juotavat jogurtit, smoothiet, heradrinkit jne. Lähi-idästä löytyy paljon hyviä kylmiä ruokia jos pitää mausteista. Hummusta, tabboulehia, tahinia jne pitaleivän väliin ja ääntä kohti. Jotain lihaakin mielellään koska lihastahan mä tässä yritetään kasvattaa. Riisikakut+täyslihaleikkeleet. Lista on aikalailla loputon...

Ottamatta kantaa vuorokaudenaikaan: jos edellisestä ateriasta on aikaa yli neljä tuntia, niin puolikas banaani ja pari desiä maitoa ennen treeniä toimivat ainakin minulla hyvin.

Tervehdys!

Olen 24 vuotias mies, noin 178 cm ja 65 kg ja aina ollut siis laiha tapaus. Aloitin salilla käymisen noin kuukausi sitten ja pari kertaa viikossa tulee siellä käytyä. Alussa tavoitteeni on ollut lähinnä totutella treenaamiseen sekä tehdä siitä rutiinia sen kummempia miettimättä, kuitenkin lihasmassan kasvattaminen pääasiallisena tavoitteena.

Varsinainen kysymykseni onkin, että onko järkevää treenata pääasiassa vain laitteilla? Vierastan itse noita vapaapainoja koska laitteilla ei tarvitse miettiä meneekö oikein vai ei ja yleensä sali on melko täynnä joten en halua mennä suhailemaan muiden tielle pitkäksi aikaa tietämättä mitä teen.

Ja millaisia sarjoja näin alkuvaiheessa olisi järkevää tehdä? Olen tehnyt nyt joka kerta 10x3 riippumatta liikkeestä ja omiin voimiin nähden suurilla painoilla.

Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tervehdys!

Olen 24 vuotias mies, noin 178 cm ja 65 kg ja aina ollut siis laiha tapaus. Aloitin salilla käymisen noin kuukausi sitten ja pari kertaa viikossa tulee siellä käytyä. Alussa tavoitteeni on ollut lähinnä totutella treenaamiseen sekä tehdä siitä rutiinia sen kummempia miettimättä, kuitenkin lihasmassan kasvattaminen pääasiallisena tavoitteena.

Varsinainen kysymykseni onkin, että onko järkevää treenata pääasiassa vain laitteilla? Vierastan itse noita vapaapainoja koska laitteilla ei tarvitse miettiä meneekö oikein vai ei ja yleensä sali on melko täynnä joten en halua mennä suhailemaan muiden tielle pitkäksi aikaa tietämättä mitä teen.

Ja millaisia sarjoja näin alkuvaiheessa olisi järkevää tehdä? Olen tehnyt nyt joka kerta 10x3 riippumatta liikkeestä ja omiin voimiin nähden suurilla painoilla.

Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos!
Moi! Pahemman kerran menee metsään(y) Ihan kettuilematta sanottuna. Eli kaikki laitteet pois, ja tangolla perusliikkeitä. Ota täältä foorumilta joku valmis alottelijoiden ohjelma. Jos et osaa tehdä liikkeitä, kysy neuvoja rohkeasti salilla. 10x3 tarkoittaa 10kpl kolmen toiston sarjaa. Et varmaan niin tee, vaan 3x10 ? Toistomääriä pitää vaihdella, ei aina samat.

Moi! Pahemman kerran menee metsään(y) Ihan kettuilematta sanottuna. Eli kaikki laitteet pois, ja tangolla perusliikkeitä. Ota täältä foorumilta joku valmis alottelijoiden ohjelma. Jos et osaa tehdä liikkeitä, kysy neuvoja rohkeasti salilla. 10x3 tarkoittaa 10kpl kolmen toiston sarjaa. Et varmaan niin tee, vaan 3x10 ? Toistomääriä pitää vaihdella, ei aina samat.

Kiitos vastauksesta! Eli laitteet pois ja tangot käyttöön.(y) Ja tosiaan 3x10 tarkoitin siis :D Miksi noita määriä pitää vaihdella ja mistä tietää mikä on oikea määrä milloinkin?

Kiitos vastauksesta! Eli laitteet pois ja tangot käyttöön.(y) Ja tosiaan 3x10 tarkoitin siis :D Miksi noita määriä pitää vaihdella ja mistä tietää mikä on oikea määrä milloinkin?
Kroppa tottuu jos treenit ovat aina samanlaisia. Kehitys pysähtyy.

Hankinta listalla olisi kyynär ja polvilämppärit. Minkänäköiset koot olisivat sopivat? Jalan ympärys polven kohdalta 41.5cm ja kyynärtaive 31cm.

Hankinta listalla olisi kyynär ja polvilämppärit. Minkänäköiset koot olisivat sopivat? Jalan ympärys polven kohdalta 41.5cm ja kyynärtaive 31cm.

Varmaan riippuu valmistajasta ja mallista. Yleensähän nuo ilmoitetaan tuotetiedoissa.
Esim. Rehbandilla oli jotkut mallit:
kyynär: XL 30-32
polvi: XL 40-43

Riippuu valmistajasta ja mitat ilmoitetaan tuotetiedoissa. Lisäksi marketeissa ja urheilukaupoissa niitä voi kokeilla. Muista ostaa mahdollisimman pienet! Että just menee päälle. Löystyvät äkkiä. Keskitasonkin lämppärit ovat vuoden päästä väljähköt.

SPD:n lämppärit olleet noin 5v eikä ole löystyneet mielestäni kyllä yhtään, kyykkään 2-3krt/vko että kyllä noita käytetty on...
Halvemmista en kyllä osaa sanoa mitään.

Tässä kanssa pikainen kysymys: Jos lähtötilanne on 165/57kg niin tarvitseeko painoa vielä laskea jotta saa lihakset näkyviin? Vai laskeeko rasvaprosentti treenatessa ollenkaan vai vaatiiko kalorivajeen? Kuntosalista on taukoa yli puoli vuotta ja liikunnallisuus liittyy muuten lähinnä peruskunnon ylläpitoon. Kannattaisiko kalorivajo lisätä kuntosaliin? Jos tällä painolla lähden harjoittamaan lihaksia onko toivoakaan että ne näkyisivät ilman kalorivajetta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom