Olen aloittanut parin vuoden tauon jälkeen taas salitreenamisen ja tavoitteeni olisi pudottaa pikkuhiljaa painoa nykyisestä 94 kilosta alle 85 kiloon ja samalla nostaa voimatasojani. Treenaan arnoldin golden sixillä kolme kertaa viikkoon ja tämän lisäksi tulee käytyä 1-2 kertaa juoksemassa ja kerran sulkapallolla viikottain.
Ravintopuoleni näyttää tältä.
aamupala:
Kaurapuuroa n.40g
2 kananmunaa
2 mandariiniä
kcal:n.370
Lounas ja päivällinen
130-150g kevyt jauhelihaa
makaronia/riisiä/perunaa n.80-100g
raejuustoa
(2dl maitoa kerran päivässä)
kcal: n.600g x 2
palautusjuoma:
whey80 + kreatiini
banaani
kcal: n.250
välipala:
maitorahka 250g
kcal:150
iltapala:
tonnikalaa 150g
ananasta 100g
real-leipää 2kpl
leivän päälle margariini, juusto ja keittokinkku
kcal: 570
päivänkokonaiskalorit 2600kcal, joista samsung healtin mukaan hiil.270g, rasvoja 64g ja proteiiniä 220g eli 43/23/34%.
Olen nyt kolme viikkoa mennyt tällä ruokavaliolla ja painoni on tippunut 3kg. Olen siis 22v mies ja pituutta 185cm ja samsung healt-sovelluksen mukaan päivittäinen kulutus on yleensä 2500-2800kcal (jota vähän epäilen sillä painoni on laskenut kuiten 1kg/viikko keskimäärin). Sitten kun painoni ei enää laske tällä kalorimäärillä ajattelin puolittaa iltapalani kalorit.
Kasviksia ja hedelmiä ei mitenkään kauheasti tule syötyä, joten olen lisäksi aamuisin ottanut rainbow monivitamiiniporeen, omega3kapselit, piimax+kalkkid-tapletit, d-vitamiinitabletin ja sinkkikapselin. Onko järkeä ottaa näin paljoa vitamiinilisiä? ja onko ravintopuolessani mielestänne jotain parannettavaa?