M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Lankuista päätin, et otan kokeiluun ''RKC lankun'', tai sit sellasen lankun, missä kyynärpäät/kädet on tosi kaukana edessä. Lankkujakaa en oo aktiivisesti ikin tehny, mut noi vaikeemmat variaatiot on varmasti ainaki tehokkaita. Jalan nostot on tosi ikäviä. Varsinki, jos tankoon asti vie jalat. Noit alan myös tekeen useemmin, vaikka viha-rakkaus suhde onki niihin. Ehkä otan hyvät ystäväni lisäpainot käyttöön noihinki, ni ei tarvii tehä mitään saatanallisen pitkiä, hapottavia settejä, vaan lyhyempi voima settiki mahollista. Dragonflageihin keksin muuten kätevän, ja hyvin simppelin tavan lisää noit painoja, just pari pv sit. Otin jesarin salille mukaan, ja kiedoin levyt sääriin sillä! Varmaan joku ihmetteli, et oon vihdoin seonnu lopullisesti ;D. Nii yksinkertanen ja 100% toimiva ratkasu. Aiemmin käyttäny mm. käsipaino penkissä, ja lisänny 1.25kg levyt molempiin päihin. Ei oo tarvinnu 5kg harppauksilla edetä.

Tällanen lankku ei ainakaa lisäpainoo liiemmin vaadi.
maxresdefault.jpg

Tuo on kyllä ihan tappo tuo "painijapunnerrus", joskus tulee tehtyä toistoina noita, mut ei pito oo käynyt mielessäkään! Noita omia virityksiä on kyllä hauska kuulla ja yleensähän ne on pirun toimivia :ROFLMAO:

Mitä käytännössä tarkoittaa hermostoa rasittava treeni? Minkälaisia oireita tulee hermostoa rasittavasta treenistä, tarkoitan että onko vaikkapa domssit oire hermoston rasituksesta? Jos haluan yhdistää aerobista ja punttitreeniä niin miten treenit kannattaisi toteuttaa että vältän hermoston liiallisen rasituksen?

Moro! Täällä 21v 188/94 jannu huutelemassa. Olisi kiinnostus pudottaa tota painoa. Intissä laihduin 5kg ja takas tuli 10 :D Millä dieetillä ja saliohjelmalla lähtisi alkuun? Jotain keto-dieettiä oon miettinyt, mutta onko kellään heittää suoraa esimerkkiä mitä lähtä noudattamaan? Ja entäs sali, millä ohjelmalla kannattaisi lähtä, salitaustaa on jonkin verran, liikkeet hallussa ja sillai..

Olisko vinkkejä nytten kun joutuu treeniohjelmaa muuttamaan kun sen verran hektistä elämä kun tuota jälkikasvua tuuppasi syntymään. Ennen olen treenannu näin: ma:Selkä/hauis ti:rinta/ojentajat ke:jalat/olkapäät pvä taukoa ja sama uudestaan. Nyt mietin olisiko seuraava järkevä. ma:jalat/olkapää ti:rinta/ojentaja Ke lepo To:selkä/hauis perjantaina sitten tuo ma/ti kombo? Anteeks perkeleen paha ja typoja sisältävä sepitys ku kirjotan kännykällä joka on yhtä tuskaa. Mutta vinkejä kaipais nyt miten jatkossa treenit suunnitelis. Kehitystä on nyt tapahtunut jo ihan mukavasti mut enää ei pääse niin useasti salille kun pitäisi. Ja luovuta en ikinä mutta itsellä vähän ideat hukassa.

Olisko vinkkejä nytten kun joutuu treeniohjelmaa muuttamaan kun sen verran hektistä elämä kun tuota jälkikasvua tuuppasi syntymään. Ennen olen treenannu näin: ma:Selkä/hauis ti:rinta/ojentajat ke:jalat/olkapäät pvä taukoa ja sama uudestaan. Nyt mietin olisiko seuraava järkevä. ma:jalat/olkapää ti:rinta/ojentaja Ke lepo To:selkä/hauis perjantaina sitten tuo ma/ti kombo? Anteeks perkeleen paha ja typoja sisältävä sepitys ku kirjotan kännykällä joka on yhtä tuskaa. Mutta vinkejä kaipais nyt miten jatkossa treenit suunnitelis. Kehitystä on nyt tapahtunut jo ihan mukavasti mut enää ei pääse niin useasti salille kun pitäisi. Ja luovuta en ikinä mutta itsellä vähän ideat hukassa.

Kyl yksjakonen on ylivoimanen mun mielestä, jos pitää saada ajallisia säästöjä. Pystyy samassa treenissä vaikka vuorottelemaan jonkun työntävän ja vetävän sarjoja, jalkoja tehdessä voi tauolla hinkata jotain pikkulihasta jne. eikä tarvii murehtia jos treeni jää välistä tms. et tulee taukoa liikaa sille tai tolle lihakselle jne. Lisäksi pitäis olla naturaalille parempi tapa proteiinisynteesin kannalta. Alkuun voi tuntua että jää paitsi jostain, kun on vähemmän eristäviä liikkeitä ohjelmassa todennäköisesti, mutta sitten saattaa syttyä se lamppu päässä, että itse asiassa bro-spliteillä jää viikkotasolla paitsi isoista perusliikkeistä ja sit saattaa yksjakonen alkaa tuntumaan järkevämmältä kuin muut jaot.

Kyl yksjakonen on ylivoimanen mun mielestä, jos pitää saada ajallisia säästöjä. Pystyy samassa treenissä vaikka vuorottelemaan jonkun työntävän ja vetävän sarjoja, jalkoja tehdessä voi tauolla hinkata jotain pikkulihasta jne. eikä tarvii murehtia jos treeni jää välistä tms. et tulee taukoa liikaa sille tai tolle lihakselle jne. Lisäksi pitäis olla naturaalille parempi tapa proteiinisynteesin kannalta. Alkuun voi tuntua että jää paitsi jostain, kun on vähemmän eristäviä liikkeitä ohjelmassa todennäköisesti, mutta sitten saattaa syttyä se lamppu päässä, että itse asiassa bro-spliteillä jää viikkotasolla paitsi isoista perusliikkeistä ja sit saattaa yksjakonen alkaa tuntumaan järkevämmältä kuin muut jaot.

Olisko vinkkejä minkälaista ohjelmaa toteuttaa jotain perusliikkeitä? Kun omalla salilla kans vähä nihkeesti mahdollisia laitteita ja mahdollisuuksia. Kyykkyä en voi tehdä ollenkaan polvien takia. Olis kiva saada nyt joku jykevä yksijakoinen et kehitystä tulee hyvin. Tosissaan kyselen siksi että ei tarvii kokonaa salista luopuu mut lapsi syö hyvin aikaa.

Olisko vinkkejä minkälaista ohjelmaa toteuttaa jotain perusliikkeitä? Kun omalla salilla kans vähä nihkeesti mahdollisia laitteita ja mahdollisuuksia. Kyykkyä en voi tehdä ollenkaan polvien takia. Olis kiva saada nyt joku jykevä yksijakoinen et kehitystä tulee hyvin. Tosissaan kyselen siksi että ei tarvii kokonaa salista luopuu mut lapsi syö hyvin aikaa.

Jto:n kolmijakonen (3krt/vko) menee muistaakseni jotenkin näin:
1 penkki/vastaleuka/kyykky
2 vinopena/myötäleuka/etykyykky
3 pystäri/mave
Ja vatsoja päälle.
Koita etsiä sen ketju ja siltähän voi kysyäkin.

Itse en myöskään kyykkää, teen jalat tällä hetkellä:
1 hack/selänojennus/pohkeet (salilla)
2 trapbar/mave kevyt (kotona)
3 trapbar raskas (kotona)

Mitään reisojennuksia/koukistuksia ym. en enää ala tekemään, meen juoksemaan portaita jos tulee vajarit noista. Prässin otan jossain vaiheessa ohjelmaan kun alkaa tuntua et tarttee vaihtelua. Ei kai se niin tärkeetä mitkä liikkeet, kunhan saa progressiota niihin.

Mitä käytännössä tarkoittaa hermostoa rasittava treeni? Minkälaisia oireita tulee hermostoa rasittavasta treenistä, tarkoitan että onko vaikkapa domssit oire hermoston rasituksesta? Jos haluan yhdistää aerobista ja punttitreeniä niin miten treenit kannattaisi toteuttaa että vältän hermoston liiallisen rasituksen?

Hermostoa rasittavia treenejä ovat esim. maksimivoimaharjoittelussa 1-3 RM -alueella tehtävät (n.90-100% kuormat), nopeusvoimaharjoittelussa erilaiset heitot, hypyt, loikat, painonnosto-ja painonnoston apuliikkeet. Lisäksi <90% osakuormalla maksimaalisen nopeasti tehtävät harjoitteet, esim. jalkakyykky maksimaalisen nopeasti, jolloin mukana on sekä hermostollista että hypertrofista (lihasmassaa) kehittävää kuormitusta; ns "hermostollishypertrofinen" harjoittelu.

Puhtaasta hermostollisesta treenistä ei juurikaan tule domsseja; tästä poikkeuksena kuitenkin juuri tuo hermostollishypertrofinen, jossa voi tulla pientä lihasarkuutta sarjapituudesta riippuen. Hermostollinen väsymys ilmenee väsymyksenä, "ei irtoa" vaikka kuinka haluaisi. Välttämättä siihen ei liity mitään lihasarkuutta tms fyysistä tunnetta.

Aerobisen ja punttitreenin yhdistämiseen liittyen on vaikeampi vastata antamiesi lähtötietojen (tai niiden puutteiden) takia; mitkä ovat tavoitteesi, mitä haluat painottaa, mitä haet harjoittelulta jne. Yleisesti voi sanoa että puhdas aerobinen peruskuntoharjoittelu ei aiheuta hermostollista väsymystä eli muutama perus-/maksimivoimapuntti ja pari lenkkiä viikossa ei tee pahaa toisilleen. Tarkemmin katsottavia yhdistelmiä ovat esim loikat-kinkat-aitahypyt-pudotushyppelyt-heitot yhdistettynä painonnostotyyppisiin harjoitteisiin (tempaus, rinnalleveto, ylöstyöntö); näiden kanssa on syytä kokonaiskuormitusta hiukan suunnitella.

Voisko joku lyhyesti valastaa mua. Oon treenannu nyt 3,5kk tämmösellä missä liikkeitä on paljon, useimmat liikkeet pudotussarjoilla. Että minkälainen olis seuraava ohjelma ku tuntuu et kaikki valmiit on jotenki liian vähän treenin kans. Arnoldin kultanen kuusikkoko ja siihen lisää ite vähän supersarjoja ja liikkeitä?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Voisko joku lyhyesti valastaa mua. Oon treenannu nyt 3,5kk tämmösellä missä liikkeitä on paljon, useimmat liikkeet pudotussarjoilla. Että minkälainen olis seuraava ohjelma ku tuntuu et kaikki valmiit on jotenki liian vähän treenin kans. Arnoldin kultanen kuusikkoko ja siihen lisää ite vähän supersarjoja ja liikkeitä?

Jos treenitaustaa on 3,5kk niin pelkkällä Arnoldin G6:lla pitäisi tulosta kyllä taatusti tulla ilman mitään supersarjoja tai ylimääräisiä liikkeitä. Toki olettaen, että ravintoon ja palautumiseen liittyvät asiat on kunnossa.

Jos treenitaustaa on 3,5kk niin pelkkällä Arnoldin G6:lla pitäisi tulosta kyllä taatusti tulla ilman mitään supersarjoja tai ylimääräisiä liikkeitä. Toki olettaen, että ravintoon ja palautumiseen liittyvät asiat on kunnossa.
Treenitaustaa on enemmän. Ja palautumiseen käytän trenbolonia (testo tietysti kyljessä) eli palautuminen pitäis olla kunnossa. Nukuin kuin laiskiainen ja syön myös kuin porsas.... Ja toi g6 ohjelma on kylläkin niille jotka ovat vähän ylipainoisia eikä jaksa tehdä salilla mitään...

Treenitaustaa on enemmän. Ja palautumiseen käytän trenbolonia (testo tietysti kyljessä) eli palautuminen pitäis olla kunnossa. Nukuin kuin laiskiainen ja syön myös kuin porsas.... Ja toi g6 ohjelma on kylläkin niille jotka ovat vähän ylipainoisia eikä jaksa tehdä salilla mitään...

Ainahan g6-ohjelmaa voi tehdä isommilla painoilla, jos ei tunnu...

Ja toi g6 ohjelma on kylläkin niille jotka ovat vähän ylipainoisia eikä jaksa tehdä salilla mitään...

G6 on kokonaisuudessaan paljon raskaampi kuin esim. tuo miljoonan eristävän liikkeen nitkutus, jonka olet juuri esittänyt tässä. Sopii kokeilla.

Treenitaustaa siis on ja tehosteita kierrossa, mutta silti ihan perusasioita tuntuu olevan hakusessa? Tämä ei varmastikaan ole se ohje, minkä haluaisit kuulla, mutta ehdottaisin silti, että unohdat nuo miljoonan liikkeen maratontreenit ja supersarjat ja aloitat perusasioista eli simppelistä, perusliikepohjaisesta no-bullshit-tyylisestä 1- tai kaksijakoisesta ja alat lastaamaan rautaa tankoon. Noin puuttumatta noiden voimakkaampien lisäravinteiden järkevyyteen ylipäätänsä, niin kannattaisi edes hyödyntää se niiden tuoma lisäpalautumiskapasiteetti tiheämmällä rasituksella ja raskaammilla liikkeillä.

Mulla ei oo mitää treenitaustaa (40v) ja oon ihan narukäsi, mutta haluisin jonnekin salille tsemppaajan.
Ehkä kannattaa aloittaa tutustumalla rauhaksiin liikkeisiin ja itseesi?
Apua jos tarviset itse tekemiseen niin kannattaa miettiä PT:n palveluita.

Ps. katso Mikan ja Miken M&M gymlogit, loistavaa settiä myös aloittelijalle.

Kannattaako käydä salilla, jos ei ole domsseja, mutta itsetehdyssä ohjelmassa on vapaapäivä.
Mulla olis tälle päivälle merkitty vapaapäivä, mutta hauiksissa ja selässä ei ole domsseja ja ne olis tänään vuorossa, tai siis vapaapäivän jälkeen olis.

Mitä sanotte, kun hinku salille olis kova.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom