M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eriparia ovat juu.
Kummalliselta kuulostaa moinen epätasapaino, jos treenihistoriaa on vain vähän. Oletko varma ettei vaan omaa kuvitelmaa? Ei mikään harvinaisuus että lihakset huomattavastikin eri mallisia keskenään, mikä saattaa luoda vaikutelman kokoerosta.

Jos siellä kuitenkin kokoeroa on, niin suosisin käsipainopunnerruksia tankopunnerrusten sijasta, koska vahvemmalla puolella "huijaaminen" on tällöin haastavaampaa. Kyllä se siitä ajan myötä pitäisi tasoittua.

En osaa sanoa kun en ole paljoa kreatiiniin perehtynyt vaan luotan tuollaiseen Mayo Clinican kaltaisiin yliopistoihin ja sen sairaaloihin niiden arvioinneissa. Kuitenkin lienee siellä TOP5 listalla maailmassa niiden lääkis ja sairaalat.

( https://www.usnews.com/info/blogs/p...8-08/us-news-announces-2017-18-best-hospitals
https://www.usnews.com/best-graduat...rch-rankings?int=8de407&int=b3b50a&int=b14409 )

Onhan tuolla wikipediassa muutama tutkimus joiden mukaan kreatiinista voisi olla hyötyä lyhytkestoisessa suorituksessa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Creatine#Use (viitteet 20-24, linkit tutkimusten lyhennelmiin sivun lopussa)

Kovin suurta vaikutusta sillä ei esimerkiksi vaikka tämän voimannostapalstan keskustelijoiden kokemusten mukaan ole:

https://forums.t-nation.com/t/powerlifting-and-creatine/162216/12

Jos joku haluaa kreatiinia käyttää ja kokee että siitä on itselle hyötyä niin ei kait siinä kun käyttää silloin kun siitä ei ole juuri tiedossa haittavaikutuksia. Sillä tuskin on merkitystä onko siitä oikeasti hyötyä vai johtuuko se hyöty esimerkiksi placebovaikutuksesta.
Jos et olisi lähtökohtaisesti tuotetta vastaan niin tuskinpa olisit vain negatiivisia asioita etsinyt ja postannut?
Niin ja itsekkin tuota käyttänyt ja ollut käyttämättä niin mitään vaikutusta ollut, tosin en huomaa millään muullakaan vaikutuksia ja uskon että monella käyttäjällä ne tuntemukset mitä eri jauhoista saa on enempikin placebo tyyppisiä. Ehkä joillain latureilla joissa on stimulantteja saattaakin olla selkeää vaikutusta.

Kreatiinivasteessa on eroja ja jotkut voivat havaita suorituskyvyn paranemisen ja joillekin suorituskyvyn paraneminen voi olla vaikeammin havaittavissa tai sitä ei ole. Varsinkin lihasten kreatiinin ja kreatiinifosfaatin korkeat lähtöpitoisuudet ennen kreatiinilisän aloittamista ennustaa alhaisempaa vastetta. Plasebovaikutuksesta ei kuitenkaan ole kyse, sillä nimenomaan satunnaistetuilla sokkotutkimuksilla sitä kreatiinin tehokkuutta on tutkittu ja havaittu plaseboa tehokkaammaksi vaihtoehdoksi. Toki psykologiset tekijät voivat vaikuttaa lopputulokseen, mutta ne eivät kreatiinin osalta pysty selittämään koko vaikutusta.

Tänään vikassa sarjassa kyykyssä alhaalla polvet alko sattuu.

View: https://imgur.com/gallery/UrpiteQ

Ei ehkä kunnon kipuu vielä mut varotusta et kohta sattuu oikeesti jos ei muuta jotain. Low bar kyykkyjä oon opetellu ja oon menny enemmän tai vähemmän reidet vaakatasoon.

Mistä saattais johtuu? Mielestäni polvet ei päässeet kääntyy sisäänpäin, ehkä jopa työnnän niitä liikaakin ulospäin.

Alkaa vituttaa, ku aukeilee kädet ihan yllättäen välillä. Kivun kestää, mut jos lentää veri, ni siin tahrii jo tangot sun muutki. 2 kertaa auennu nyt leukoja vedellessä, ja kohasta, missä EI ole yhtikäs mitään känsää ollu aiemminTreeniäkää en lopeta kyl, jos noin käy jatkos. Sit vaan pyyhin sen tangon kunnolla. Voisko kuvan urheiluteippi auttaa asiaa? Ainoo toivomus olis, ettei haittaa grippiä hirveesti. Eli ei sais olla liukasta materiaalia.
Teippaisin pahimman kohan ainaki tolla, tarvittaessa.
Leukotape_classic2.png

https://www.apteekkiverkkokauppa.fi...ducts/4042809034295/SubProducts/4042809034295
Ootko harkinnut treenihanskoja? 200 kertaa nopeammat vetää käteen. Ymmärrän, jos ei sovi boheemiin tyyliisi, mutta on se aika homma kieputtaa noi joka reenissä käsiin..

Noita Versa grippsejä voi tarvittaessa pitää "väärinpäinkin" jos on pakko ilman remmejä kiskoa. Eli se läpyskä kämmentä vasten. Siinä on hyvin ainakin pitoa. En oo kyl ikinä koittanu noin päin, et miten se sujuu kun ei oo sillee tarvetta puristusvoimaa varten ilman remmejä vedellä.

Pakko ihmetellä minkä ihmeen takia paras ja helpoin ratkaisu ei kelpaa? Jos haluaa että käsien iho alkaa kestämään enemmän, niin remmit on oikein käytettynä melkeen paras vaihtoehto.
Itsekin tuli joskus treenattua puristusvoiman ehdoilla koska "pakkohan sitä puristusvoimaa on kehittää" tai "se on huijaamista käyttää remmejä" :LOL: Ihan idioottia, koska sillä puristusvoimalla ei tee normaalissa elämässä hevon helvettiäkään. Jos jotain tiettyä urheilua varten haluaa kehittää sitä, niin sitten ehkä. Tosin sekin lähinnä tangolla nosteluun vaikuttaa.

Nykyään otan kaikki raskaammat vedot ihan suosiolla remmeillä heti kun puristusvoima alkaa rajoittamaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Lopetetaan koko salillakäyminen sit, koska millään, mitä siel tehään ei oo merkitystä, koska kuollaan kuitenki ;D. En todellakaan ala käyttää remmejä, ku on jo valmiiks niin surkee puristusvoima(ainaki levytanko/kässäri liikkeissä). Ei oo rajottava tekijä sinällään missään, koska olen ovela, ja sormilukkoni ei petä mitenkään. Haluun kehittää puristusta, koska hyödyllistä. Varsinki, jos alotan kiipeilyn/boulderoinnin, tai vastaavan harrastuksen lähitulevaisuudessa. Ja kyllä puristusvoimasta, monien muitten hyödyllisten, fyysisten ominaisuuksien lisäks, on selkeesti hyötyä esim. kanteluhommissa, jotka on ''normaalia elämää''. Muuttohommia aika paljo tehneenä voin sanoo, et kyl sen näkee siel nopee, kenellä tohon touhuun on tatsi, ja ketkä on viettäny suurimman osan ajasta sohvalla. Mut siinä oot oikees, et toiki just vaatii ''normaalin elämän'' voimaa, ja välil ihmetelly, ku näennäisesti isot, ja vahvat karpaasit kaasuttaa, ja tekee tost helvetisti vaikeempaa, mitä sen tarvii olla. Siin ei penkkitulos paina automaattisesti.

Valehtelisin myös, jossen myöntäis, et pidän remmejä kusetuksena. Ei silti olennaisin syy. Tämä on mielipide. Pahastukaa xD!
Tuo peukkulukkohan ajaa saman asian ku remmit :LOL: Ja ohan se ihan siistin näköstä, kun joku kiskoo oikeesti isoja painoja ilman remmejä, mut itte en sitä niin hyödyllisenä. Hädintuskin saan edes 200 kiloa ilman remmejä roikotettua. Enempää ei ole tarvis.

Ota huomioon, että jos sä treenaat tankoa nostelemalla puristusvoimaa niin se ei suoraan siirry boulderointiin. Itse huomasin sen kantapään kautta, kun alotin tuon :ROFLMAO: Samoin se ei siirry mihinkään muuttohommiin. Tietty apua siitä voi olla, mutta jos vaikka boulderointia varten haluat puristusvoimaa kehittää niin se paranee sillä itse tekemisellä.

Ja vähän asian ohi. Suosittelen sulle tota boulderointia! Pirun siistiä hommaa ja tykkäät muutenki ilmeisesti tommosista kehonpainojutuista. Ja varaudu siihen, että sulla on ekojen kertojen jälkeen forkut ihan tulehtunu :LOL:

En todellakaan ala käyttää remmejä

Sun ongelma oli että iho ei kestä => ylität sen kapasiteetin ja rikot ihoa sen sijaan että vahvistat sitä. Sen kyllä tuntee kun iho alkaa lähestyä riskirajaa=>remmit käyttöön loppu treeniin=>ajan myötä paksu nahka käsiin millä voi lyödä vaikka neljän tuuman nauloja tarvittaessa eikä repeile miten sattuu=>vahvempi nahka mahdollistaa myös enemmän volyymia gripille=>vahvempi grippi.

Itse olen käyttänyt remmejä ikuisuudet ja ei ole olleet esteenä siihen että tupla myötäotteella voi vedoissa mennä 200+. En ees pahemmin erityisesti treenaa grippiä suoraan, vedoissa lämpät ja noususarjat tehnyt tupla myötäotteella thumbless sekä ei, joka kantaa tosi pitkälle kun niissä menee rohkeesti vain pitkälle eikä heti vaihda remmeihin/lukkoon/ristiotteeseen kun alkaa tekee tiukkaa. Jos putoo sormista niin antaa pudota.

Joo tiiän jo, et toi on laji, mistä tuun saamaan kiksejä. Sitä en tiiä vielä, et salliiko talous harrastaa harrastaa tota, jos on kalliit vaatimukset.

Loistavat kengät saa jo satkulla tai vähän yli, cräshpädi käytettynä fbn kiipeilykirppikseltä 100-250€ ja mankkaa varmaan jo löytyy reenikassista. Bouldereita suomi on täynnä ja niillä touhuuminen ollut ainakin tähän asti ilmasta. Kannattaa kans ladata puhelimeen tai mennä selaimella 27crags, sieltä löytyy paljon kiipeily/bouldermestoja. Eipä toi loppujenlopuks niin tyyris harrastus oo jos on halua soveltaa eikä oo tarvetta olla joka kerta sisällä boulderoimassa.

Sit semmonen juttu et puristusvoimahan ei tuu olee ongelma tos touhus sulla ainakaan varmaan ekan 2-3v aikana. Isoin ongelma on sormien nivelten tottuminen rasitukseen ja se ottaa aikansa eikä sitä pysty oikeen nopeuttaa. Maltilla vaan ni välttyy vittumaisilt loukkaantumisilta.

En vaan ehkä ihan nää, miten remmit ees estäis sen nahan repeemisen, ellet vaan roiku 100% niitten varassa.

Remmit estää tangon pyörimisen/valumisen kädessä, kun tanko ei pääse liikkumaan kädessä, ei tuu nahalle mitään osumaa.

Itse oon lukkoa käyttänyt vasta vuoden verran eikä tuo peukalon nahka oo vielä läheskään valmis enempään kuin max puoleen vetotreenin nostoista, nahka paksuuntuu hitaasti eikä sitäkään vaan kannata kurittaa enempää kuin mistä se pystyy palautumaan. Lopputreeni pitää vaan tehdä remmeillä.

Mulla grippsit on vaikuttaneet puristusotteeseen vaan positiivisesti... Ne kun on aika paksut niin kun ilman niitä nostaa pelkkää ohuempaa tankoo niin kyllä on otekin tiukka

Ku teen leukoja, ni oikeen kierrän koko käden siihen tangon ympärille. Välillä on ranne ihan tarkotuksella koukussaki hieman. Pitää niin maan perkeleesti, mut en sit tiiä, jos iho tolleen pääsee kiertyyn liikaa jotenki. Kaikkee on koitettu, ihon rasvauksesta, hohkakiviin, viilailuihin, sun muihin. Hyöty erittäin marginaalinen, ja oon jo hyväksyny, et kuuluu vaan asiaan.

Tuo käden kiertäminen varmaankin altistaa ihon repeämiselle. Kun tuo ote vähänkään lipsuu, niin iho on tiukilla. Oletko kokeillut hieroa mankkua käsiisi pitoa antamaan?

Sopii pohtia myös sitä, kehittyykö otevoima paremmin noin kiertämällä kuormaa kämmenelle pois sormilta vai sitten remmeillä ranne suorana ja tanko sormien varassa.

Onko jollain oikeesti niin huono puristusvoima, ettei saa omalla painolla tehtyä leukoja? :LOL:

Kannattaa muuten oottaa se huomioon, että se puristusvoima kehittyy myös vaikka tekis remmien kanssa. Ei se kokonaan poista puristuksen merkitystä.

Mä otan versoilla melkeen kaikki vetoliikkeet, mut ei se puristusvoiman kehittymistä oo silti pysäyttäny. Eilen vedin huvikseen SJMV:tä pyramidina 120 kiloon asti lyhyillä palautuksilla ja noissa seteissä pysyi ihan hyvin ote vaikka otin ilman remmejä. Tuota enempää puristusvoimaa en edes keksi mihinkään koskaan tarvitsevani :LOL:

@Vaginaattori Meillä taitaa olla muutenkin ihan eri tavoitteet treenillä ni tästä on aika turha väitellä :LOL: Mä käyn salilla oikeastaan sen takia vaan, että kasvatan lihasta ja sua ei se näytä kiinnostavan vaan enemmän tuollainen toiminnallinen kikkailu. Mä teen ennemmin tuota toiminnallista puolta muualla niinku esim. tuolla boulderoimassa tai vaikka käsilläseisonnan treenaamisella. Tankojen ja käsipainojen nostelu ei kuitenkaan normaalielämään kovin suoraan siirry, niin mulle on ne vaan välineitä lihaksen kasvatukseen.

Oon tylsistyny mun keskikroppa treeniin. Heittäkää jtn ehotuksia! Mitä teen täl hetkel: Dragon flagei omal painol & lisäreil, voimapyörä polvilteen ja seisten(seinää vasten yleensä jos seisten, ni saa enemmä toistoi), Jalan nostoi & L-istuntaa(harvemmin), selän ojennusta lisäpainoil & omal ruhol(staattisia pitoja yläasennos välil), hyvää huomenia. Siinä ne melkeenpä oli. Ei valitettavaa ite toimivuudesta, ja suurin osa toiminu liianki hyvin, ni on sen takii jääny käyttöön. Kaipais silti vaihtelua, edes tilapäisesti. On toki ideoita jo, mut heittäkää jtn.

Ite painanut menemään 3*viikossa, jaolla voima/kestävyys/staattinen+syvät.

Voima:
Linkkari lisäpainolla 3*10
Kierto lisäpainolla 3*10
Vatsarulla 3*max seisten eka sarja, polvillaan loput

Kestävyys:
3-5 kierrosta, toistot 10
Linkkari, polkupyörä, ylävatsarutistus, jalkojen nosto, sivurutistus

Staattinen + syvät:
Max pito jalkojen nosto joko tangolla tai lattialla
Max pito vatsarutistus
Max pito kylkilankut molemmin puolin
3*Max pito vacuumi seisten

Oon tylsistyny mun keskikroppa treeniin. Heittäkää jtn ehotuksia! Mitä teen täl hetkel: Dragon flagei omal painol & lisäreil, voimapyörä polvilteen ja seisten(seinää vasten yleensä jos seisten, ni saa enemmä toistoi), Jalan nostoi & L-istuntaa(harvemmin), selän ojennusta lisäpainoil & omal ruhol(staattisia pitoja yläasennos välil), hyvää huomenia. Siinä ne melkeenpä oli. Ei valitettavaa ite toimivuudesta, ja suurin osa toiminu liianki hyvin, ni on sen takii jääny käyttöön. Kaipais silti vaihtelua, edes tilapäisesti. On toki ideoita jo, mut heittäkää jtn.
Vartalon kierto tangolla

View: https://www.youtube.com/watch?v=Fm27eeywKeQ

Ristikkäisten raajojen nostot (jumppapalloa ei välttämättä tarvii)

View: https://www.youtube.com/watch?v=8CXmd9mcXvQ

"Tuulilasi"

View: https://youtu.be/kGurK3BPZDw?t=87
tällä videolla oli muitakin hyviä liikkeitä

Sitten vielä jalkojen nostot tangossa roikkuen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom