M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Moro,

Mikä on perusvahva suoritus käsipainoilla pystypunnertaessa penkillä? Ts. suhteessa voimatasoihin tai oman kehon painoon. Löydän aikalailla muihin liikkeiseen kelvolliset verrokit, mutten pystypunnerrukseen käsipainoilla.
Omapaino 84-85kg.
Penkki 120kg (6x100), Etukyykky 110x6, Mave 150x5 stopilla, Leuat 35kgx5, raakarive 100kgx3.
Lähinnä haen sellaista kelvollista tulosta pystypunnerrukseen, koska omassa treeniohjelmassa pyrin vähentämään tai lyhentämään treenejä sitä mukaa, mitä mukaa tulos tyydyttää riittävällä tasolla ja siirrän painopistettä aerobiseen.
Viimeksi mennyt pystypunnerruksesta käsipainoilla 26kgx10tst ja mietinnässä millainen tuloksen tulisi olla suhteessa muihin tulokseen..

Itse olen nyt 8 vuotta aika aktiivisesti käynyt salilla. Sitä ennen tuli pelattua kiekkoa lapsesta asti. Tämä tyhmä kyssäri tuli mieleen näin tiistai iltana. Miksi jotkin bodarit käyttää vyötä jokaisessa hemmetin liikkeessä? Onko se että heillä yksinkertaisesti on selkä niin rikki? Luokkaantumisen riskit pienenee? Syvät vatsalihakset puuttuu? Vai voiko se auttaa kaventamaan vyötäröä? Itse en käytä vyötä juurikaan. Yritän vaan vatsan sisässä ja se tulee aika hyvin nykyään jo luonnostaan. Ja selkä ongelmia ei ole

Jes, eka kertaa sain latsit kunnolla hermottumaan. Sain sen aikaan yhden käden latsivedolla ylätaljasta. Vuoden se otti että sain latseille kunnolla tuntumaa. Nyt näyttää muutenki hyvältä.

Moro,

Mikä on perusvahva suoritus käsipainoilla pystypunnertaessa penkillä? Ts. suhteessa voimatasoihin tai oman kehon painoon. Löydän aikalailla muihin liikkeiseen kelvolliset verrokit, mutten pystypunnerrukseen käsipainoilla.
Omapaino 84-85kg.
Penkki 120kg (6x100), Etukyykky 110x6, Mave 150x5 stopilla, Leuat 35kgx5, raakarive 100kgx3.
Lähinnä haen sellaista kelvollista tulosta pystypunnerrukseen, koska omassa treeniohjelmassa pyrin vähentämään tai lyhentämään treenejä sitä mukaa, mitä mukaa tulos tyydyttää riittävällä tasolla ja siirrän painopistettä aerobiseen.
Viimeksi mennyt pystypunnerruksesta käsipainoilla 26kgx10tst ja mietinnässä millainen tuloksen tulisi olla suhteessa muihin tulokseen..

No eipä tuohon kp-pystäriin penkiltä taida olla mitään yleisesti tunnettuja referenssiarvoja. Levytangolla seisten suoritettavassa pystypunnerruksessa (Military Press) kehon painolla ykkönen on jonkinlainen miehen mitta...

Olen käynyt salilla noin puoli vuotta ilman sen ihmeempiä ohjelmia. Nyt kuitenkin haluaisin kunnolla ruveta seuraamaan kehitystä ja aloittaa saliharrastuksen 1- tai 2-jakoisen ohjelman kera. Käyn salilla kolmesti viikossa ja mietin, että kannattaako 2-jakoista ohjelmaa tehdä, jos ei aio käydä neljää kertaa viikossa salilla? Vai pitäisikö lähteä tekemään 1-jakoista ennemmin siinä tapauksessa? 2-jakoiset ohjelmat houkuttelisi enemmän, mutta sitten mietityttää, kun lueskelee erilaisia ohjelmia niin kaikki tekee sitä neljä kertaa viikossa.

Käyn salilla kolmesti viikossa ja mietin, että kannattaako 2-jakoista ohjelmaa tehdä, jos ei aio käydä neljää kertaa viikossa salilla? Vai pitäisikö lähteä tekemään 1-jakoista ennemmin siinä tapauksessa? 2-jakoiset ohjelmat houkuttelisi enemmän, mutta sitten mietityttää, kun lueskelee erilaisia ohjelmia niin kaikki tekee sitä neljä kertaa viikossa.

Ei kannata jumiutua kalenteriviikkoihin ellei ole pakko, 7 päivän viikko ei treenamisen kannalta perustu mihinkään muuhun kuin arkirutiiniin eli suomessa 5 työpäivää jonka jälkeen 2 vapaata. Jos tuo arkirutiini on tärkeämpää kuin itse treenin tulos niin silloin tietysti kannattaa mennä sen mukaan minkä siihen saa sovitettua.

Itse olen nyt 8 vuotta aika aktiivisesti käynyt salilla. Sitä ennen tuli pelattua kiekkoa lapsesta asti. Tämä tyhmä kyssäri tuli mieleen näin tiistai iltana. Miksi jotkin bodarit käyttää vyötä jokaisessa hemmetin liikkeessä? Onko se että heillä yksinkertaisesti on selkä niin rikki? Luokkaantumisen riskit pienenee? Syvät vatsalihakset puuttuu? Vai voiko se auttaa kaventamaan vyötäröä? Itse en käytä vyötä juurikaan. Yritän vaan vatsan sisässä ja se tulee aika hyvin nykyään jo luonnostaan. Ja selkä ongelmia ei ole
Tyhmyyttä ja keskivartalo paskassa kunnossa. Juuri sen takia kun joka helevetin liikkeessä vyö käytössä. Hauiskääntöjä myöten. Aina parempi mitä vähemmän käyttää vyötä.

Sitä vyön käyttöä pitää hiukan opetella, että siitä saa oikeasti hyötyä. Ja hyödyllä en tarkota sitä, että se vedetään hampaat irvessä tiukkaan :LOL: Jos sitä käyttää oikein, niin se ei juurikaan estä keskivartalon vahvistumista noissa liikkeissä missä on staattinen pito vaikka porukka niin luuleekin. Tuossa penkissä porukka ehkä käyttää sitä sen takia, että saa just pidettyä keskivartalon paremmin tukevana.

Oiskohan muuten ollu Wilenius, kun jollain videolla sano käyttävänsä vyötä sen takia salilla kokoajan, että se muistuttaa pitämään keskivartalon tiiviinä. Eli se on jopa hiukan "liian" löysällä, mutta se muistuttaa aina jos alkaa lähtemään ryhti vatsasta ja maha painautuu vyötä vasten.

Onhan tuo niin monesti nähty,kun vyöbodari kokeilee esim etukyykkyä ilman vyötä. Keskivartalossa ei mitään pitoa. Koko paketti lässähtää jo mikkihiiri painoissa. Fakta: Ennen käytin aina vyötä joka liikkeessä. Parin kuukauden etukyykky voimaohjelma ilman vyötä antoi niin paljon voimaa ja pitoa keskikroppaan,että eipä ole vyötä tarvinnut enää etsiä muihin kuin raskaisiin enkkanostoihin kyykyssä tai mavessa. Muissa liikkeissä vyö lähinnä naurattaisi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vyö itse asiassa lisää tiettyjen vatsalihasten aktivaatiota, mutta senkin käyttö pitää opetella. Voimamiehet käyttää kahta vyötä päällekkäin (neopreeni+nostovyö) ja väittäisin että siinä porukassa keskivartalo on ihan omalla tasollaan, kun ei vaan nosteta painoa vaan kävellään/juostaan sen kanssa myös.
Parissa kuukaudessa ei keskikroppaan kyllä mitään mullistavaa voimaa kehity, korkeintaan oppii käyttämään sitä. Lihaksia sekin vaan on, ei hauiskaan tuplaa kokoa parissa kuukaudessa.

Mistä muuten salilla tietää ilman kysymyttä että joku on bodari ja toinen on voimailija?

Onhan tuo niin monesti nähty,kun vyöbodari kokeilee esim etukyykkyä ilman vyötä. Keskivartalossa ei mitään pitoa. Koko paketti lässähtää jo mikkihiiri painoissa. Fakta: Ennen käytin aina vyötä joka liikkeessä. Parin kuukauden etukyykky voimaohjelma ilman vyötä antoi niin paljon voimaa ja pitoa keskikroppaan,että eipä ole vyötä tarvinnut enää etsiä muihin kuin raskaisiin enkkanostoihin kyykyssä tai mavessa. Muissa liikkeissä vyö lähinnä naurattaisi.
Varmasti lässähtääkin koko paketti jos sitä liikettä ei oo ennen pahemmin tehny :LOL: Se vyö ei edelleenkään estä keskivartalon voiman kehittymistä. Muuttaa ehkä hiukan sitä tekniikkaan miten sitä keskivartaloa käytetään tietyissä liikkeissä.

Ja jos keskivartaloa haluaa vahvistaa, niin sit treenaa keskivartaloa. Sen voi tehdä ihan erikseenkin.

Vyö itse asiassa lisää tiettyjen vatsalihasten aktivaatiota, mutta senkin käyttö pitää opetella. Voimamiehet käyttää kahta vyötä päällekkäin (neopreeni+nostovyö) ja väittäisin että siinä porukassa keskivartalo on ihan omalla tasollaan, kun ei vaan nosteta painoa vaan kävellään/juostaan sen kanssa myös.
Parissa kuukaudessa ei keskikroppaan kyllä mitään mullistavaa voimaa kehity, korkeintaan oppii käyttämään sitä. Lihaksia sekin vaan on, ei hauiskaan tuplaa kokoa parissa kuukaudessa.

Mistä muuten salilla tietää ilman kysymyttä että joku on bodari ja toinen on voimailija?
Tähän korjaisin, että vahvamieslajeissa tehdään moni laji ilman vyötä. Esim atlaskivet,säkit ja muut lastaukset,conanpyörä ja moni kantolajeista. Vyö haittaa hapensaantia, ja esim atlaskivet ja säkit liukavat vyönpinnasta pois. Itse harrastan vahvamieslajeja. Ilman vyötä tehty kovimmat tulokset monessa lajissa.

Varmasti lässähtääkin koko paketti jos sitä liikettä ei oo ennen pahemmin tehny :LOL: Se vyö ei edelleenkään estä keskivartalon voiman kehittymistä. Muuttaa ehkä hiukan sitä tekniikkaan miten sitä keskivartaloa käytetään tietyissä liikkeissä.

Ja jos keskivartaloa haluaa vahvistaa, niin sit treenaa keskivartaloa. Sen voi tehdä ihan erikseenkin.
Toki keskivartaloa treenataan erikseen,mutta pitää muistaa ettei lähellekään joka keskivartaloliike välity esim kyykkyihin mitenkään. Vaikka olisi voimapyörässä kuningas,ei näy välttämättä etukyykyssä mitenkään. Kyykky kehittyy kyykyllä ja voimapyörä voimapyörällä.

Toki keskivartaloa treenataan erikseen,mutta pitää muistaa ettei lähellekään joka keskivartaloliike välity esim kyykkyihin mitenkään. Vaikka olisi voimapyörässä kuningas,ei näy välttämättä etukyykyssä mitenkään. Kyykky kehittyy kyykyllä ja voimapyörä voimapyörällä.
Juu olen tämän huomannu :LOL: Hiljattain alkanu kyykkyä opettelemaan, niin keskivartalosta ja tekniikasta se mulla ekana jää kiinni. Jalkoja en saa vielä ees kuormitettua kunnolla niin tuntuu, et voimatasot pienenee ja jalat vaan pienenee kun oon prässin korvannu kyykyllä. Voimapyörää taas pystyy hyvin tekemään 15 kilon kiekko selän päällä tai 20 kilonkin jos tekee lyhyempää sarjaa.

Tähän korjaisin, että vahvamieslajeissa tehdään moni laji ilman vyötä. Esim atlaskivet,säkit ja muut lastaukset,conanpyörä ja moni kantolajeista. Vyö haittaa hapensaantia, ja esim atlaskivet ja säkit liukavat vyönpinnasta pois. Itse harrastan vahvamieslajeja. Ilman vyötä tehty kovimmat tulokset monessa lajissa.

Pointti oli se että yoke tai kehikon kanto yms menee tupla vyöllä ja niissä on kuormaa ihan hitosti. Kyllä noissa muissakin vyötä käytetään atlas kivissä yms, huippuäijistä esim. Eddie Hall tekee kivet vyöllä. Itse harrastan myös, niissä rajoissa mitä omia välineitä on kertynyt/rakentunut.

Kyllä voimanostossakin maailman kovin miespuolinen vetäjä nostaa ilman vyötä, mutta 99.99999% käyttää vyötä koska valtaosalla sillä vaan nousee isompaa rautaa.
Lopullinen pointti asiaan on että vyö varuste siinä missä rannesiteet tai kengät. Ilman voi mennä, mutta kyllä varusteilla on myös syy miksi niitä käytetään ja sillekin on syy miksi ne jätetään pois silloin kun niin tehdään.

Sitä ei onneksi näe enää missään pahemmin, kun jotkut uunot on väittäny, että kyykky on paras vatsalihasliike ja ton lisäks ei tarvii tehdä niitä erikseen.

Sitä ei onneksi näe enää missään pahemmin, kun jotkut uunot on väittäny, että kyykky on paras vatsalihasliike ja ton lisäks ei tarvii tehdä niitä erikseen.
Toisilla geenit nii hyvät että pelkkä kyykkäämine kasvattaa vattoja. Onhan se silti kovin ykspuolista reenata vattoja pelkästää kyykäten :LOL:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom