M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli ruukaatte juoda salin jälkeen palkkarin ja esim. seuraavalta aterialta protskut pois.
Taitaa olla yleisempi että ruoka on vakio ja palkkari vedetään treenin jälkeen, palkkari=palautusjuoma jonka idea olisi kai antaa keholle ravintoa optimaalisessa muodossa koska on vastaanottavainen siihen.

Taitaa olla yleisempi että ruoka on vakio ja palkkari vedetään treenin jälkeen, palkkari=palautusjuoma jonka idea olisi kai antaa keholle ravintoa optimaalisessa muodossa koska on vastaanottavainen siihen.

Tuolla taktiikalla tulee sitte proteiinia treenipäivisin 30g enempi kuin lepopäivisin/suositus.
120g viikkoon jos 4krt käy salilla.

Elikkä pidetäänkö kokonaisproteiniit dietillä esim. 160g päivässä. Kävit salilla tai ei. Tämä oli kysymys? Jos pidetään samassa niin se on jostain päivän muista aterioista pois..

Viimeksi muokattu:
Tuolla taktiikalla tulee sitte proteiinia treenipäivisin 30g enempi kuin lepopäivisin/suositus.
120g viikkoon jos 4krt käy salilla.

Elikkä pidetäänkö kokonaisproteiniit dietillä esim. 160g päivässä. Kävit salilla tai ei. Tämä oli kysymys? Jos pidetään samassa niin se on jostain päivän muista aterioista pois..
Yleinen konsensus taitaa olla proteiinia 2-2.5g/painokilo eli jos painat sen 60-70kg niin tuo 160g/vk on ihan passeli.
Sitten ihan Suomeksi, ei se ole muutamasta kymmenestä grammasta suuntaan tai toiseen kiinni koska moni asia sisältää prodea ja ei välttämättä tule edes ajateltua kuinka paljon sitä saa pelkästä kahvimaidosta ja/tai leivästä, pullasta yms. (joita tosin tosibodari ei syö, kai :) )

Olisiko luotettavia tapoja laskea omaa kalorinkulutusta tarkasti? Löysin tällaisen kuin Harris-Benedictin kaava, vaikuttaa melko pätevältä ja tarkkaan suunnitellulta:

88,362 + (13,397 x paino kiloissa) + (4,799 x pituus senteissä) – (5,677 x ikä)

Onkohan luotettava vai löytyisikö parempia vaihtoehtoja?

Tuo Harris-Benedict on varmaankin käytetyin, vaikkakin toisaalta myös puutteellinen. Sehän ei ota huomioon onko kehonpaino energiaa kuluttavaa lihasmassaa vaiko rasvamassaa, eikä liikunnan tai muun aktiivisuuden aiheuttamaa kulutusta (mihin on tosin kehitetty PAL-kertoimet). Tarkemman arvion saisi laskemalla rasvattomaan massaan perustuvan lepokulutuksen ja siihen päälle päivän aktiivisuudesta koostuvat kulutukset. Kun taas toisaalta rasvaton massakin on käytännössä arvio, kuten liikunnan aiheuttama energiankulutuskin, niin tuuripeliksi sekin menee.

Tuo lienee ihan kelvollinen (kunhan muistat huomioida sen fyysisen aktiivisuuden jotenkin), mutta painoa tarkkailemalla se voinee vielä tarkentua. Totuuksia et sillä missään nimessä saa.

Olisiko luotettavia tapoja laskea omaa kalorinkulutusta tarkasti? Löysin tällaisen kuin Harris-Benedictin kaava, vaikuttaa melko pätevältä ja tarkkaan suunnitellulta:

88,362 + (13,397 x paino kiloissa) + (4,799 x pituus senteissä) – (5,677 x ikä)

Onkohan luotettava vai löytyisikö parempia vaihtoehtoja?
Itselläni tuo antaa 300kcal liian ison bmr peruskulutuksen. Alussa tuli taisteltua näiden laskurien kanssa ennenkuin totesin että ne ei pidä vittujakaan paikkaansa vaan ainoa tapa selvittää kulutus tarkasti on syödä x kalorit pari viikkoa ja katsoa miten käy.

Oikeastaan kaikki laskurit antaa ihan päin honkia noita arvioitaan eli liian isoja kulutuksia. Joko mulla on surkea aineenvaihdunta, stressihormonit liian koholla tai jotain muuta. Kilppariarvoissa ei ainakaan näkynyt mitään ihmeellistä.

Tuo Harris-Benedict on varmaankin käytetyin, vaikkakin toisaalta myös puutteellinen. Sehän ei ota huomioon onko kehonpaino energiaa kuluttavaa lihasmassaa vaiko rasvamassaa, eikä liikunnan tai muun aktiivisuuden aiheuttamaa kulutusta (mihin on tosin kehitetty PAL-kertoimet). Tarkemman arvion saisi laskemalla rasvattomaan massaan perustuvan lepokulutuksen ja siihen päälle päivän aktiivisuudesta koostuvat kulutukset. Kun taas toisaalta rasvaton massakin on käytännössä arvio, kuten liikunnan aiheuttama energiankulutuskin, niin tuuripeliksi sekin menee.

Tuo lienee ihan kelvollinen (kunhan muistat huomioida sen fyysisen aktiivisuuden jotenkin), mutta painoa tarkkailemalla se voinee vielä tarkentua. Totuuksia et sillä missään nimessä saa.

Ainiin, hups. En muistanut tuohon liittää aktiivisuuskerrointa mutta kyllähän sekin on otettava huomioon. Tuo kaava siis kertoo vain peruskulutuksen.

Mikä on paras liike yläselälle/latseille leuanvedon korvaajaksi, kun teen golden sixiä ja omamassaa on sen verta että voi 750kg:n peräkärryä vetää, niin leukoja menee yks kappale, se ei liene kovin tehokas jos tekee kolmesti ykösen. Kuminauhoilla vois tietty liikettä helpottaa, mutta en nyt saa päähäni millään onko meidän punttiluolassa moisia hienouksia kuin kuminauhoja.
Mutta jos niitä kuminauhoja ei löydy niin minkä liikkeen otan leuanvedon tilalle, ylätaljaa, kulmasoutua, alataljaa, kulmasoutua käsipainoin vai mikä olisi semmonen hyvä???

Mikä on paras liike yläselälle/latseille leuanvedon korvaajaksi, kun teen golden sixiä ja omamassaa on sen verta että voi 750kg:n peräkärryä vetää, niin leukoja menee yks kappale, se ei liene kovin tehokas jos tekee kolmesti ykösen. Kuminauhoilla vois tietty liikettä helpottaa, mutta en nyt saa päähäni millään onko meidän punttiluolassa moisia hienouksia kuin kuminauhoja.
Mutta jos niitä kuminauhoja ei löydy niin minkä liikkeen otan leuanvedon tilalle, ylätaljaa, kulmasoutua, alataljaa, kulmasoutua käsipainoin vai mikä olisi semmonen hyvä???

Kulmasoutu tangolla on erittäin hyvä liike selälle. Tosiaan, tuota voi vaihdella vaikkapa vuorokerroin ylätaljan kanssa, kuten raato81 mainitsikin.

Leuanvedossa voi edetä esimerkiksi siten, että ottaa tavoitteeksi tehdä 15 toistoa treenikerralla ja lähtee tekemään siten, että ekassa sarjassa pyrkii tekemään yhden hyvän toiston, sitten sarjatauko ja tokassa sarjassa pyrkii tekemään jälleen hyvän toiston ja näin edeten toisto kerrallaan (välissä sopiva sarjatauko) kunnes 15 toistoa on täynnä. Lisäksi, jos toistot hyytyy, voi loput toistot tehdä siten, että ottaa sopivasti vauhtia (esim. boxilta ponnahtaen), että pääsee ylä-asentoon ja tekee negatiivisen vaiheen hitaasti jarruttamalla ja jatkaa näin loput toistot. Pikkuhiljaa tavoitetoistot saa tehtyä pienemmissä erissä, eli yrittää tehdä 2 toistoa keralla ja ajan mittaan esim. vaikkapa 5x3, sitten 4x4 ja myöhemmin 3x5, jonka jälkeen voi ottaa lisäpainoja mukaan jne...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kulmasoutu tangolla on erittäin hyvä liike selälle. Tosiaan, tuota voi vaihdella vaikkapa vuorokerroin ylätaljan kanssa, kuten raato81 mainitsikin.

Leuanvedossa voi edetä esimerkiksi siten, että ottaa tavoitteeksi tehdä 15 toistoa treenikerralla ja lähtee tekemään siten, että ekassa sarjassa pyrkii tekemään yhden hyvän toiston, sitten sarjatauko ja tokassa sarjassa pyrkii tekemään jälleen hyvän toiston ja näin edeten toisto kerrallaan (välissä sopiva sarjatauko) kunnes 15 toistoa on täynnä. Lisäksi, jos toistot hyytyy, voi loput toistot tehdä siten, että ottaa sopivasti vauhtia (esim. boxilta ponnahtaen), että pääsee ylä-asentoon ja tekee negatiivisen vaiheen hitaasti jarruttamalla ja jatkaa näin loput toistot. Pikkuhiljaa tavoitetoistot saa tehtyä pienemmissä erissä, eli yrittää tehdä 2 toistoa keralla ja ajan mittaan esim. vaikkapa 5x3, sitten 4x4 ja myöhemmin 3x5, jonka jälkeen voi ottaa lisäpainoja mukaan jne...
Just mietinkin että miten lähtisi kehittämään leukojen vetoa niin taidanpa ottaa kokeiluun tehokeinona negatiiviset.
Jostain kumman syystä leukojen määrä liittyy aina elopainoon ja niiden määrä ei meinaa oikein tavallisella tavalla lisääntyä vaikka koittanut erilaista kumppareiden apua ja vuorottelua taljassa ja sarjaprogressiota ja lisäpainoa ja ja ja mutta jostain syystä nuo negatiiviset on jäänyt koittamatta.

Pystärii alottanu nyt vuosien jälkeen tekeen aktiivisesti. En tykkää vyön käytöstä ideana, ja ne kerrat ku oon sitä kokeillu kyykyssä/mavessa, ni se on vaan häirinny, ja huonontanu suoritusta.
Pystäris kuitenki koitin eilen, ni tossa siitä saatu apu oli kyllä varsin suuri. Laitoin vyön niin kireelle ku saa, ni toistot lähes tuplaantu, eikä alaselässä tuntunu mitään painetta. Ei oo tullu tosiaan koskaan aiemmin oikeen pystäriä tehtyä, ni nyt alussa toi tangon kannatteleminen pään yli, on vähän vierasta, ja raskasta toistaseks. Vyön käytöstä en vielkään konseptina pidä, mut teenköhä mä nyt tossa itelleni hallaa, jos alan tota käyttään? Tai sit lasken 1+1=2, ja käytän vaan raskaimmissa sarjoissa :rolleyes:.

Eli pystäriä tekevät: koetteko suureks hyödyks vyöttömän pystärin, vai onko aika yks ja sama?
Ite en osaa viel sanoo.
Kuulostaa siltä, että haet tukea siitä vyöstä liikaa ja keskivartalohallinta ilman tätä ei ole tarpeeksi hyvä vielä. Lähtisin aluksi hakemaan tukevaa asentoa ilman vyötä eli jännitä pakaroita kunnolla kunnon vatsapaine ja luot yläselän lihaksilla sellainen "tyntöalustan" ja sitten kun tämä hallussa voit halutessasi ottaa vyön käyttöön. Etenkin tuo osui silmään kun sanoit, että alaselässä ei tuntunut painetta kun tätä ei pitäisi tapahtua ilman vyötäkään. :)

Moi! Olen käynyt nyt 5kk salilla 3 kertaa viikkoon, välillä pari kertaa motivaatiopulan takia. Ikää 27v ja 179cm ja aluksi painoa 92kg. Olen tehnyt g6 treeniä. Ensimmäisen parin kuukauden aikana tulokset (3x10) nousivat ihan ok, penkki 40->65 kyykky 40->70 ylätalja 40->65, pystypunnerrus 20->50, hauis 15->30. Sitten kehitys loppui kun seinään. Olen syönyt normaalisti (hyvin) ja lisäproteiinit ovat olleet mukana. Penkkitulos 3 x 10 jumittui 60kg pitkäksi aikaa enkä meinannut millään päästä 65 kiloon. Hirveällä työllä ja syömisellä pääsin 62,5 kiloon mutta 65 ei noussut 3x10, ei sitten millään. En luovuttanut ja tiputin painoja välissä sekä punnersin. Myöskin söin kun hevonen sekä kävin ryyppäämässä pari päivää niin sen jälkeen sain vihdoinkin nostettua sen 65kg 3x10. No eipä noussut enää seuraavalla kerralla. Aloin miettimään että mikä mättää kun kaveritkin ihmettelivät että minun ikäinen ja kokoinen massalta ei tuon enempää kehity. En ole jaksanut edes treeniohjelmaa vaihtaa kun ei tämä edellinenkään suju.

Kuukausi sitten aloin laihduttamaan kun haluaisi tuosta kössistä eroon. Olen jättänyt pastan/perunan/leivän/alkoholin pois kokonaan. Kuun vaihteessa ajattelin mittailla onko mahan ympärys pienentynyt Paino on tippunut 4kg mutta tuntuu että pelkästään lihakset häviävät :D Voimat ainakin pienenevät tyyllin 5kg/liike/viikko vaikka kokoajan treenaa ihan samalla lailla kun ennenkin. Tuntee itsensä niin heikoksi kun joka kerta jaksaa vaan vähemmän.

Kävin testauttamassa testot ja olivat 15 nmol/l mutta lääkäri sanoin ettei korvaushoidolle ole tarvetta. Aikaisemmin mitattu kilpirauhasarvot ja nekin ovat viitteiden alapäässä. Ruotsissa olisin saanu siihenkin jo lääkityksen. Muutenkin kun noita testosteronivajeen oireita lukenut niin kaikki käyvät omalle kohdalle. Kohta 30v ja parta ei kasva kunnolla, helvetin pahat uniongelmat jo vuosia vaivannut, heräilen joka yö ja uni on pinnallista. Pahat keskittymisvaikeudet ja lähimuisti ihan paskana. Väsymyskin vaivaa, varsinkin kun jos on hetkenkin paikallaan. Eikös mulla pitäs olla testot just korkeimmillaan tässä iässä? Ihan mielenkiinnosta tekis mieli alkaa douppaamaan ja kattoo mitä tapahtuu.

Mitä teen että sais treenin luistamaan? Tiedän että lihas tarvitsee hiilareita kehittyäkseen mutta kun ongelma on se että se ei ole kehittynyt niitten kanssakaan.

Moi! Olen käynyt nyt 5kk salilla 3 kertaa viikkoon, välillä pari kertaa motivaatiopulan takia. Ikää 27v ja 179cm ja aluksi painoa 92kg. Olen tehnyt g6 treeniä. Ensimmäisen parin kuukauden aikana tulokset (3x10) nousivat ihan ok, penkki 40->65 kyykky 40->70 ylätalja 40->65, pystypunnerrus 20->50, hauis 15->30. Sitten kehitys loppui kun seinään. ... En ole jaksanut edes treeniohjelmaa vaihtaa kun ei tämä edellinenkään suju.

Kokeile jotain erityyppistä ohjelmaa. Jos pelkkä kymppien vääntäminen yksijakoisella ei tunnu sinulla toimivan, niin siirry vähän useampijakoiseen tai sitten kokeile jotain voimatyyppistä, lyhyempiin sarjoihin perustuvaa.

Moi! Olen käynyt nyt 5kk salilla 3 kertaa viikkoon, välillä pari kertaa motivaatiopulan takia. Ikää 27v ja 179cm ja aluksi painoa 92kg. Olen tehnyt g6 treeniä. Ensimmäisen parin kuukauden aikana tulokset (3x10) nousivat ihan ok, penkki 40->65 kyykky 40->70 ylätalja 40->65, pystypunnerrus 20->50, hauis 15->30. Sitten kehitys loppui kun seinään. Olen syönyt normaalisti (hyvin) ja lisäproteiinit ovat olleet mukana. Penkkitulos 3 x 10 jumittui 60kg pitkäksi aikaa enkä meinannut millään päästä 65 kiloon. Hirveällä työllä ja syömisellä pääsin 62,5 kiloon mutta 65 ei noussut 3x10, ei sitten millään. En luovuttanut ja tiputin painoja välissä sekä punnersin. Myöskin söin kun hevonen sekä kävin ryyppäämässä pari päivää niin sen jälkeen sain vihdoinkin nostettua sen 65kg 3x10. No eipä noussut enää seuraavalla kerralla. Aloin miettimään että mikä mättää kun kaveritkin ihmettelivät että minun ikäinen ja kokoinen massalta ei tuon enempää kehity. En ole jaksanut edes treeniohjelmaa vaihtaa kun ei tämä edellinenkään suju.

Kuukausi sitten aloin laihduttamaan kun haluaisi tuosta kössistä eroon. Olen jättänyt pastan/perunan/leivän/alkoholin pois kokonaan. Kuun vaihteessa ajattelin mittailla onko mahan ympärys pienentynyt Paino on tippunut 4kg mutta tuntuu että pelkästään lihakset häviävät :D Voimat ainakin pienenevät tyyllin 5kg/liike/viikko vaikka kokoajan treenaa ihan samalla lailla kun ennenkin. Tuntee itsensä niin heikoksi kun joka kerta jaksaa vaan vähemmän.

Kävin testauttamassa testot ja olivat 15 nmol/l mutta lääkäri sanoin ettei korvaushoidolle ole tarvetta. Aikaisemmin mitattu kilpirauhasarvot ja nekin ovat viitteiden alapäässä. Ruotsissa olisin saanu siihenkin jo lääkityksen. Muutenkin kun noita testosteronivajeen oireita lukenut niin kaikki käyvät omalle kohdalle. Kohta 30v ja parta ei kasva kunnolla, helvetin pahat uniongelmat jo vuosia vaivannut, heräilen joka yö ja uni on pinnallista. Pahat keskittymisvaikeudet ja lähimuisti ihan paskana. Väsymyskin vaivaa, varsinkin kun jos on hetkenkin paikallaan. Eikös mulla pitäs olla testot just korkeimmillaan tässä iässä? Ihan mielenkiinnosta tekis mieli alkaa douppaamaan ja kattoo mitä tapahtuu.

Mitä teen että sais treenin luistamaan? Tiedän että lihas tarvitsee hiilareita kehittyäkseen mutta kun ongelma on se että se ei ole kehittynyt niitten kanssakaan.
Tervetuloa keskivertokerhoon!
Niin minä kuin moni muukin aloittaessa saliuraa on ahminut kaikki iltapäivälehtien "lihasmassaa jopa kilo kuussa" jutut ja ajatellut että seuraavana kesänä hurmaan kaikki naiset rannalla isolla hauiksella ja kateutta herättävällä sikspäkillä, penkissä luonnollisesti tehdään pudotussarjaa 150kg painoista alaspäin.
Sitten jossain vaiheessa havahdutaan ettei tästä meinaa tulla vittuakaan ja aletaan etsimään syytä ja mikäpä sen helpompaa, hormonit ihan päin vittua ihan varmasti ajatus mielessä ja sen jälkeen kun jakkara on kiedottu mulkun lääkärin kaulan ympärille haukutaan koko terveydenhuolto kun ei lähdetty susta resepti kourassa kohti apteekkia lekurista.

Niin ja älä ota vittuiluna koska olen kokenut tuon kaiken itsekkin :)

Tervetuloa keskivertokerhoon!
Niin minä kuin moni muukin aloittaessa saliuraa on ahminut kaikki iltapäivälehtien "lihasmassaa jopa kilo kuussa" jutut ja ajatellut että seuraavana kesänä hurmaan kaikki naiset rannalla isolla hauiksella ja kateutta herättävällä sikspäkillä, penkissä luonnollisesti tehdään pudotussarjaa 150kg painoista alaspäin.
Sitten jossain vaiheessa havahdutaan ettei tästä meinaa tulla vittuakaan ja aletaan etsimään syytä ja mikäpä sen helpompaa, hormonit ihan päin vittua ihan varmasti ajatus mielessä ja sen jälkeen kun jakkara on kiedottu mulkun lääkärin kaulan ympärille haukutaan koko terveydenhuolto kun ei lähdetty susta resepti kourassa kohti apteekkia lekurista.

Niin ja älä ota vittuiluna koska olen kokenut tuon kaiken itsekkin :)
Samoja tuntemuksia ja tulokset jumittaa niin saatanasti. Vaikka dieetillä onkin eli ei voi ihmeitä odottaa niin ei vaan motivoi treenaamaan kovaa kun palkinnoksi saa vähemmän toistoja mitä viime kerralla vaikka miten koittaa antaa mitä kropasta lähtee.

En tiennyt että uniongelmat voi liittyä johonkin hormonitasapainoihin? Monta vuotta nukkunut helvetin huonosti, tälläkin hetkellä about 3-4h per yö ja päivällä saa taistella että pysyy pystyssä. Keskittymisongelmia minkä vuoksi koittanut päästä add/adhd tutkimuksiin mutta eivät ota ja tätä luulin uniongelmienkin lähteeksi. Joskus noita kilppari ja hormoniarvoja on lääkärissä mitattu ja viitearvoissahan ne on vaikkakin huonolla puolella. Kyllä sitä miettii johtuuko ongelmat kropan toimimattomuudesta vai mistä kun tuntuu että muilla luistaa vähän paremmin. Itselääkintää en ole kyllä harkinnutkaan ja punttitulokset on tässä se pienin ongelma mutta tuntuu ettei oteta kovin vakavasti lääkärissä vaikka on vuosia siellä asioinut.

Aerobisen max määrä jos haetaan salilta lähinnä lihaskasvua?
Tietoa:
-mies 48v 173/77 rasvat 17.
-pyöräilen töihin 5pv/vko, ympäri vuoden. Matkaa tosin vain n. 6km/suunta. Käytössä ollut paksupyörä, nyt tulossa tilalle sähköpaksu koska koen tuon aiemman aerobisen määrän riittäväksi/jopa liialliseksi.
Ainakin reisien suhteen, nyt kun on päästy jo tutustumaan kyykkyyn ja maveen. :P

Kun tekisi joskus mieli tehdä muutakin aerobista kuin pyöräillä töihin...

Taustana siis maastopyöräilyä 25vuotta, viimeiset 4vuotta paksupyörällä.
Olkapää alkoi renaamaan, fyssari ohjeisti kuntoutukseen salille ja nyt näyttää siltä että sille tielle jäin.
Pyörälenkit on jääneet ja on saatu ajatus siitä kuinka tärkeää olisi hankkia lihasmassaa sinne vanhoille päiville kun tässä vielä ehtii.
Palo salille ainakin vielä vuoden jälkeen on kova, toivotaan että into jatkuu. (y)

Edit:salia siis harrastetaan 3krt/vko.
Ainakin omasta mielestä oma treeni on melko raskasta ja intensiivistä.

Viimeksi muokattu:
Morjesta vaan taas kaikille. Vielä inttiaikana tehty tunnus toimi, pääsee avautumaan tännekin.

Aloittelin tuossa pari viikkoa sit treenailemaan SS:llä ja mietin näitä mun aloituspainoja.
Meinaan tuntuu että yläkroppa jäätää ihan hirveästi jalkoihin nähden (tai ainakin vain tuo penkki)!

Tämänaamuiset sarjapainot:
Kyykky 110 sarjat (helppo)
Mave 105 sarjat (tosi helppo)
Penkki 65 sarjat (tiukka)

Nyt on semmonen fiilis että kyykkyyn saa laittaa ainakin 10-15kg lisää ennenkun aletaan lähestymään sarjamaksimia.
Mavessa varmaan sama homma ellei jopa enemmänkin.
Penkissä taas tuntuu että nyt ollaan jo todella lähellä sarjapainomaksimia, jos 70 sarjoihin päästään nyt ekalla rundilla niin oon todella ihmeissäni.

Mua vaan ihmetyttää että monesti jengillä tämä on toisinpäin – jalat sakkaa yläkroppaan nähden ja yläkropassa on hirveästi poweria.
Teen toimistotyötä 8h / päivä. Pyöräilen toki päivittäin töihin. 12.5km suuntaansa.
Nyt pari viikkoa sitten tuli ihan tuskainen kaipuu salille, ja täällä ollaan joka toinen päivä käyty treenaamassa.

Pitäisikö siis nyt keskittyä tuonne ylävartalon puolelle enemmänkin vai treenailenko silti ihan normaalisti ja odottelen että rinnat sieltä lähtee omalla ajallaan kehittymään?

Heissan...
Aloittelin 8vk sitten vanhan harrastukseni ja kyselisin vähän ohjeita penkkitreeniin kotona. Painoja löytyy 80kg saakka.
Olen vetänyt 3x viikko ja ohessa tehnyt myös hauista paikat ei ole menneet vielä kipeäksi. Alkuun kädet oli kyl että ei kärsinyt suoristaa mutta nyt menee jo hyvin. Syön monipuolisesti lisäksi aloitin kreatiinin 4viikkoa sitten boostasin viikon ja nyt mennään 5g päivä. Lisäksi proteiinia menee 25g päivä plus ruuasta saatu.
Penkki tulos on heikko toistaiseksi mutta esim 57kg menee 12 toistoa / 60kg menee 8. Tuosta kyselisin että millaisia sarjoja millä painoilla suosittelette? Oma paino 75kg ja oma painokin nostettu jo muutama viikko takaperin. Toistaiseksi tehnyt niin että lämpöjä ottanut 30kg 40kg 50kg jonka jälkeen toistot pienemmiksi 4-8 toiston sarjoja. Hauis menee suoralla tangolla 35kg x 8 teen silleen et viimeinen tiukka mutta puhtaasti ei selkää. Sama penkissä perse ei nouse. En usko ihan rapa kunnossa olevani tuloksilla joita jo pohjalla. Mutta haluaisin mahdollisimman nopeaa kehitystä. Himasta löyty tilaa joten yksi huone on painoja varten penkki käsipainot 20kg asti ja penkki 80kg asti. Talja tulossa jossa ylä/ala mahdollisuus. Lisäksi löytyy vanha nyrkkeilysäkki nahka sakke n40kg näillä mennään. Jospa valotti yhtään jo pidemmän aikaa lajin piirissäpyörineitä kanssakulkijoita. Tästä on hyvä jatkaa kiitos ja anteeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom