Tuli ekaa kertaa nyt tilattua Maltoa ja Kreatiinia ja on vähän epäselvää vielä miten niitä käytännössä käytetään. Jos ymmärsin oikein, niin Maltoa ja Kreatiinia molempia ennen treeniä, ja treenin päätteeksi myös Kreatiinia protskujuoman sekaan?

Se lienee ihan sama millon sä sen kreatiinin vedät, mutta palkkarissahan se kivasti menee. Malto on käytännössä pelkkää sokeria, nopee hiilari. Jos vedät sitä ennen treeniä, joudut vetämään myös treenin aikana välttääkses verensokerien laskemisen.

Se lienee ihan sama millon sä sen kreatiinin vedät, mutta palkkarissahan se kivasti menee. Malto on käytännössä pelkkää sokeria, nopee hiilari. Jos vedät sitä ennen treeniä, joudut vetämään myös treenin aikana välttääkses verensokerien laskemisen.

Olis hyvä saada vähän buustia ennen treeniä, olisko pelkkä kreatiini hyvä vai kreatiini/malto sekotus + banaani esim? Ja kahvit on ollu myös tapana juoda ennen treeniä.

Oisko hyvä sit vaikka malto + banaani ja kofeiinit ennen treeniä jos meinaa väsyttää? Niinkun monesti tekee kun meen melkeen suoraan duunista salille niin tarvii vähän virtaa. Ja kreatiini+protsku treenin jälkeen?
Välipala 2h ennen treeniä ja jos tämän lisäksi tarvitsee boostia niin suosittelen ostamaan jotain ihan valmista boosteria. Tai sitten vaikka ihan pelkkä kahvi, jos ei halua lisäravinteisiin enempää sijoittaa.

Ymmärsinkö mä nyt ihan väärin ton kreatiinin ja malton tarkotuksen..? Ainakin luin että ne auttaisi ennen treeniä otettuna ja treenin jälkeenkin.

Ymmärsinkö mä nyt ihan väärin ton kreatiinin ja malton tarkotuksen..? Ainakin luin että ne auttaisi ennen treeniä otettuna ja treenin jälkeenkin.

Tarkoitatko väsyttämisellä sitä että nukuttaa vai sitä ettei ole energiaa treenata eli on nälkä? Jos nukuttaa niin kofeiini (ja paremmat yöunet) auttaa. Jos on nälkä niin ruokavalio kuntoon ennen kuin alat maltoa juomaan salilla. Banaani ennen treeniä on hyvä energian lähde jos edellisestä ruokailusta on kulunut turhan pitkä aika. Harjoituksen jälkeen sitten palkkari mihin protskua ja mahdollisesti maltoa jos kaloreille/hiilihydraatille on tarvetta.

Hera + malto + kreatiini on aika loistava kombo treenin jälkeen. Malto on kuitenkin niin nopeasti imeytyvää hiilaria, etten suosittelisi kyllä ennen treeniä.

Fitnesstukun sivulta lainattu: "Mitä enemmän kreatiinia lihassoluissa on, sitä nopeampi prosessi on ja sitä useampia AMP/ADP-molekyylejä voidaan ladata. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että treenatessa voit nostaa raskaampia painoja ja tehdä enemmän toistoja."

Eli tätä ilmeisesti kannattaisi ottaa useamman kerran päivässä ja treenin jälkeen? Mulla on massaa jo vähän valmiiksi enkä ajatellut hirveesti bulkata niin pitäisikö malto jättää pois?

Fitnesstukun sivulta lainattu: "Mitä enemmän kreatiinia lihassoluissa on, sitä nopeampi prosessi on ja sitä useampia AMP/ADP-molekyylejä voidaan ladata. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että treenatessa voit nostaa raskaampia painoja ja tehdä enemmän toistoja."

Eli tätä ilmeisesti kannattaisi ottaa useamman kerran päivässä ja treenin jälkeen? Mulla on massaa jo vähän valmiiksi enkä ajatellut hirveesti bulkata niin pitäisikö malto jättää pois?
Niinkun sanoin niin malto+hera+ se kreatiini niin tulee aika loistava palkkari. Ellei sulla ole sitten käytössä jo jotain valmista palkkarisettiä. Eli suosittelen kyllä sen malton ottamista treenin jälkeen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Niinkun sanoin niin malto+hera+ se kreatiini niin tulee aika loistava palkkari. Ellei sulla ole sitten käytössä jo jotain valmista palkkarisettiä. Eli suosittelen kyllä sen malton ottamista treenin jälkeen.

Juu no jos rupeen lisäämään tota kreatiinia ainakin palkkariin. Tosta maltosta en sitten tiiä kun tarkotus ei ole varsinaisesti bulkata mut tulihan nyt sitäkin tilattua jos joskus tarvii.

Juu no jos rupeen lisäämään tota kreatiinia ainakin palkkariin. Tosta maltosta en sitten tiiä kun tarkotus ei ole varsinaisesti bulkata mut tulihan nyt sitäkin tilattua jos joskus tarvii.

Ainaki ennenwanhaan kreatiinimonohydraattia otettiin viikon ns. tankkausjakso n. 20g/pv jonka jälkeen jatkettiin 5g/pv. Ainakin sillon sillä tuntu saavan vähän lisäpotkua reeneihin.

Varmaan jos non-stoppina sitä käyttää, niin se 5g palkkariin on aika hyvä.

Lipitä maltoo joko reenin aikana tai sit palkkarissa heran ja krean kanssa. Ite käytän reenin aikana 25g maltoo + bcaa -aminoja. Ja reenin jälkeen pelkkä hera.

Ennen reeniä kahvi/kofeiini ok ja pari tuntia ennen reeniä jonkinmoinen safka, missä hiilaria. Jos alat erillisiä boostereita ostamaan, niin kato ravintosisältöö. Joissain tuntuu olevan vaan hillitön köntti kofeiinia, eikä juuri muuta.

Ajattelin tota maltoa nyt myös laittaa seuraavaan protskudrinkkiin, mutta mulla ei ole vaakaa millä punnita niin mistä tiedän paljonko laitan? Ohjeessa sanotaan 1-2g per painokilo, painan sen 78kg ja jos laitan vaikka 78g niin paljonko se on desilitroina?

1 dl maltoa on n. 55 g. Kannattaa toki myös pitää mielessä, että jos ei ole tarkoitus bulkata niin 78 g maltoa on n. 300 kcal ja jos siihen päälle joku 40 g prodea, niin palkkarista tulee jo vähän tuhdimpi setti.

Ajattelin tota maltoa nyt myös laittaa seuraavaan protskudrinkkiin, mutta mulla ei ole vaakaa millä punnita niin mistä tiedän paljonko laitan? Ohjeessa sanotaan 1-2g per painokilo, painan sen 78kg ja jos laitan vaikka 78g niin paljonko se on desilitroina?
Käy ostaan se vaaka, mikäli näitä hommia meinaat jatkaa, on se äärimmäisen kätevä eikä maksa juuri mitään

1 dl maltoa on n. 55 g. Kannattaa toki myös pitää mielessä, että jos ei ole tarkoitus bulkata niin 78 g maltoa on n. 300 kcal ja jos siihen päälle joku 40 g prodea, niin palkkarista tulee jo vähän tuhdimpi setti.

Kannattaako siis tota maltoa käyttää ollenkaan palkkarissa jos ei bulkkaa? Joo sori kun samoja kysymyksiä kyselen kokoajan, mutta saan jatkuvasti ristiriitaista infoa ympäri nettiä :D

Kannattaako siis tota maltoa käyttää ollenkaan palkkarissa jos ei bulkkaa? Joo sori kun samoja kysymyksiä kyselen kokoajan, mutta saan jatkuvasti ristiriitaista infoa ympäri nettiä :D

Pro:t osaavat varmasti vastata tähän paremmin, mutta se riippuu aivan siitä miten päivän muu syömisesi menee. Ajattelin vain huomauttaa kalorimääristä. Itse olen tottunut höyhensarjalaisen dieettipalkkariin, missä on n. 20g hiilaria, eli aika vähän, mutta olenhan krooninen diettaaja. Muistaakseni, esim. Lihastohtorin blogissa on suositeltu 1g hiilaria per painokilo, eli ei se väärin ole, jos vain mahtuu päivän energiatarpeeseen, kun et plussa puolella kuitenkaan halua olla.

Otas ajatuksena sellainen että on paljon hyvin kehittyneitä tyyppejä jotka eivät käytä mitään lisäravinteita, syövät vain hyvin ja monipuolisesti. Jauhojen on tarkoitus helpottaa eloa joten älä tee asiasta liian vaikeaa, vaikka h50%-p50% kerran ei oo tarkoitus painoa nostaa, tämä sitten oman tarpeen mukaan,

Malto on käytännössä sokeria joten valmistajan ohjeilla ei ole sinällään merkitystä vaan sitä käytetään sen verran kun halutaan makroihin lisätä hiilaria.
Esim. ClaesOhlosonissa maksaa ihan ok digivaaka 9.90e.

Kyllä se on aika tärkeä osa sitä palkkaria, suosittelen kyllä laittamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom