Mistä johtuu että esim käsipainoilla penkkiä tehdessä oikea käsi väsyy paljon nopeammin kuin vasen ja alusta lähtien oikea tuntuu raskaammalta kuin vasen? Olen oikeakätinen

Montas kertaa viikossa porukka tekee penkin? Treenaan 3-4 viikossa koko kropan treenin ja pohdin, että kantsisko penkin kanssa vaihdella esimerkiksi vinopenkkiä käsipainoilla, josta liikkeenä pidän ihan pirusti. Penkkiä tulisi noin kahdesti viikossa tehtyä, jos ottaa tuon vaihteluksi. Penkkiä toteutan 2x6 -systeemillä ja rinnalle olis varmaan hyvää vaihtelua saada myös 10-15 toiston pidempiä sarjoja.

Mistä johtuu että esim käsipainoilla penkkiä tehdessä oikea käsi väsyy paljon nopeammin kuin vasen ja alusta lähtien oikea tuntuu raskaammalta kuin vasen? Olen oikeakätinen
Onko käsien asento sama? Jos toinen käsi hieman eri kulmassa vartaloon nähden liike herkästi kevenee, tai sitten etuolkapää jumissa mikä vähentää voimantuottoa. Ammattitaitoinen hieroja tämän korjaa kymmenessä minuutissa, sattuu tosin aika vitusti

Riittääkö aloittelijalle kreatiini palkkarin kanssa vai pitäisikö ottaa päivittäin? Tällä hetkellä treenattua tulee kolme kertaa viikossa eli kolme annosta kreatiinia viikossa.

Riittääkö aloittelijalle kreatiini palkkarin kanssa vai pitäisikö ottaa päivittäin? Tällä hetkellä treenattua tulee kolme kertaa viikossa eli kolme annosta kreatiinia viikossa.

Käytä annosteluohjeen mukaan tai älä käytä ollenkaan. Kreatiini on pääosin lihaksiin varastoituva energianlähde ja lisäravinnekreatiinin tarkoitus on kyllästää nämä varastot täyteen että raskaissa suorituksissa lihaksille riittää energiaa pidempään, mikä parantaa suorituskykyä. Jos syöt lusikallisen silloin tällöin, se ei riitä ylläpitämään varastoja ja on silloin aivan yhtä tyhjän kanssa.

Kävin nyt sitten hakemassa purkin creapurea mutta jäi vielä mietityttämää kun käsketään välttää runsasta kofeiinin käyttöä. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa? Onko kupilla tai parilla päivässä merkitystä creatiinin tehoon?

Käytä annosteluohjeen mukaan tai älä käytä ollenkaan. Kreatiini on pääosin lihaksiin varastoituva energianlähde ja lisäravinnekreatiinin tarkoitus on kyllästää nämä varastot täyteen että raskaissa suorituksissa lihaksille riittää energiaa pidempään, mikä parantaa suorituskykyä. Jos syöt lusikallisen silloin tällöin, se ei riitä ylläpitämään varastoja ja on silloin aivan yhtä tyhjän kanssa.
Olenko nyt täysin väärässä jos sanon että crea voi myös käyttää parantamaan palautumista jolloin se toimisi siinä tehtävässä pelkästään plakkarissa? Tällöin ei toki paranna suorituskykyä eikä kerää nestettä.

onko olemassa mitään hyvää ruokavaliota, millä lihakset pysyisi vähintään samoina tai kasvaisi hieman kun rasva palaa samalla? olen lean bulkannut ja välillä sikabulkannut. nostanut penkkitulokseni 145kiloon asti oma painoni on 115kg , onko tämä vielä kummoinen tulos naturaali bodarille vai onko olemassa jokin maaginen raja kun tulokset eivät enään kasva kovin vauhtia ilman apukeinoja? toistaiseksi kehitys on kiitettävää... treenaan pienehköllä mutta hyvällä ja toimivalla salilla, olen miettinyt laajentavani isommalle salille missä on monipuolisemmat laitteet mutta en tiedä kannattaako, treenailen yksinäni, onko treeni tehokkaampaa yksin vai kaverin kanssa? nykyinen lisäravinnevalikoimani koostuu bcaa. whey80. casein night protein. +vitamiinit ja karnitiini. kreatiiniä en viimeaikoina käyttänyt. olen miettinyt onko noi fitnesstukun testoboosterit ihan hyödyttömiä vai onko boostia esim tribulus

Viimeksi muokattu:
Onko käsien asento sama? Jos toinen käsi hieman eri kulmassa vartaloon nähden liike herkästi kevenee, tai sitten etuolkapää jumissa mikä vähentää voimantuottoa. Ammattitaitoinen hieroja tämän korjaa kymmenessä minuutissa, sattuu tosin aika vitusti

Fysioterapeutti sanoi että käteni ovat eri paria eikä sille voi tehdä mitään. Kuulemma liikeradat ovat erilaiset. Kiva.

Kävin nyt sitten hakemassa purkin creapurea mutta jäi vielä mietityttämää kun käsketään välttää runsasta kofeiinin käyttöä. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa? Onko kupilla tai parilla päivässä merkitystä creatiinin tehoon?
Vastaan itse itselleni. Alla suora lainaus Fitnesstukun artikkelista.

"Käsitys, että kofeiini ja kreatiini kumoavat toistensa vaikutuksen, on peräisin vuonna 1996 julkaistusta tutkimuksesta. Tutkimus osoitti, että samanaikaisesti nautittu kofeiini ja kreatiini eivät nostaneet suoritustasoa kuuden päivän aikana, kun taas pelkkä kreatiini nosti suoritustasoa. Sittemmin on julkaistu useita tutkimuksia, joissa koehenkilöt saivat kofeiinia tabletteina juuri ennen treeniä ja lisäksi kreatiinia harjoituspäivää edeltävinä päivinä. Kaikissa tutkimuksissa koehenkilöiden suorituskyky parani, mikä puhuu sen puolesta, että kofeiinia ja kreatiinia voi käyttää samanaikaisesti."

Artikkeli ei tosin kerro että olisiko suorituskyvyn kasvu suurempi ilman kofeiinia mutta kofeiinin käyttö ei ainakaan kumoa crean vaikutusta. Nesteen tankkauksesta täytyy tietysti huolehtia jos reilusti juo kahvia. Mitä nyt itse asiaa lueskelin niin ei varmaan perus punttaajalle ole haittaa vaikka kahvia joisikin crean käytön aikana.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vastaan itse itselleni. Alla suora lainaus Fitnesstukun artikkelista.

"Käsitys, että kofeiini ja kreatiini kumoavat toistensa vaikutuksen, on peräisin vuonna 1996 julkaistusta tutkimuksesta. Tutkimus osoitti, että samanaikaisesti nautittu kofeiini ja kreatiini eivät nostaneet suoritustasoa kuuden päivän aikana, kun taas pelkkä kreatiini nosti suoritustasoa. Sittemmin on julkaistu useita tutkimuksia, joissa koehenkilöt saivat kofeiinia tabletteina juuri ennen treeniä ja lisäksi kreatiinia harjoituspäivää edeltävinä päivinä. Kaikissa tutkimuksissa koehenkilöiden suorituskyky parani, mikä puhuu sen puolesta, että kofeiinia ja kreatiinia voi käyttää samanaikaisesti."

Artikkeli ei tosin kerro että olisiko suorituskyvyn kasvu suurempi ilman kofeiinia mutta kofeiinin käyttö ei ainakaan kumoa crean vaikutusta. Nesteen tankkauksesta täytyy tietysti huolehtia jos reilusti juo kahvia. Mitä nyt itse asiaa lueskelin niin ei varmaan perus punttaajalle ole haittaa vaikka kahvia joisikin crean käytön aikana.

Kunnon myyntiartikkeli kun ei mitään viittausta mihinkään tutkimukseen...

Pikaisesti googlaamalla:
https://scholar.google.fi/scholar?q...ved=0ahUKEwiclL_Zut3RAhXEXSwKHYrND_AQgQMIFTAA

Esim tuolta listalta kahdeksas tutkimus:
"Caffeine is ergogenic after supplementation of oral creatine monohydrate" M Doherty, PM Smith...
Results: Body mass increased (P 0.05) over the creatine supplementation period, and this increase was maintained for both caffeine and placebo trials. There was no increase in the maximal accumulated oxygen deficit between trials; however, total V˙ O2 was significantly increased in the caffeine trial in comparison with the placebo trial (13.35 3.89 L vs 11.67 3.61 L). In addition, caffeine Tlim (222.1 48.9 s) was significantly greater (P 0.05) than both baseline (200.8 33.4 s) and placebo (198.3 45.4 s) Tlim. RPE was also lower at 90 s in the caffeine treatment (13.8 1.8 RPE points) in comparison with baseline (14.6 1.9 RPE points). Conclusion: As indicated by a greater Tlim, acute caffeine ingestion was found to be ergogenic after 6-d of creatine supplementation and caffeine abstinence.

Viimeksi muokattu:
Kiitos tästä! Luin tuon mainitsemasi tutkimuksen läpi ja avasi vähän paremmin asiaa. Täytyy kyllä myöntää että oli aika raskasta luettavaa kun ei ole tuollaiseen tekstiin tottunut.:D

Oikein hyvää iltaa kaikille! Nyt tarvisin pientä apua treenaamiseen ja lihaksen kasvattamiseen. Olen treenannut nyt n.vuoden. Sairaana olen maannut aika paljon ja kesä meni muissa hommissa mutta treeniäkin on tullut paljon. Tässä hieman tuloksia.
Penkki 45>90
Kyykky 60>140
Mave 80>155
Ylätalja 40>80 sarja paino
Omapaino 70>86 pituus 175>178
Penkki on aina ollut minulle se heikkous . Mave ja kyykky kehittyy melkein itsestään ja niitä en ole alusta asti tehnyt edes.

Penkin avuksi teen dippiä ranskalaista punnerrusta, taljassa perusliikkeitä ja vinopenkkiä käsi painoilla. Sali ohjelma ihan perus työntävät-vetävät-jalat ohjelma. Voisiko ongelma olla olkapäissä tai selässä sillä ne ovat jääneet vähemmälle? Niin ja ruokavalio on kunnossa ja käytän palkkarissa heraa hiilareita ja kreaa. Kreaa otan myös aamupalan yhteydessä. Tässä vielä esimerkki päivän ruuasta.

-Aamupala puuroa ja jugurttia maito ja vesi sekä d vitamiini
-Koulussa mitä sattuu olemaan mutta yleensä lautasella on ruokaa 2kertaa enemmän mitä muilla. Vettä ja maitoa juomaksi
-välipalaksi profeel rahka tai jogurttiraejuustolla maitoa ja vettä juomaksi
-päivällinen yleensä keitto leivällä ja maidolla sekä lasi vettä
-iltapalaksi maitorahka tai joku itse tehty rahkajuoma. Lisäksi hedelmää tai leipää sekä maitoa.

Kannattaisiko kokeilla jotain uutta lisäravinnetta? Ikää tosiaan vasta 15v.

Oikein hyvää iltaa kaikille! Nyt tarvisin pientä apua treenaamiseen ja lihaksen kasvattamiseen. Olen treenannut nyt n.vuoden. Sairaana olen maannut aika paljon ja kesä meni muissa hommissa mutta treeniäkin on tullut paljon. Tässä hieman tuloksia.
Penkki 45>90
Kyykky 60>140
Mave 80>155
Penkki on aina ollut minulle se heikkous . Mave ja kyykky kehittyy melkein itsestään ja niitä en ole alusta asti tehnyt edes.

Penkin avuksi teen dippiä ranskalaista punnerrusta, taljassa perusliikkeitä ja vinopenkkiä käsi painoilla. Sali ohjelma ihan perus työntävät-vetävät-jalat ohjelma. Voisiko ongelma olla olkapäissä tai selässä sillä ne ovat jääneet vähemmälle? Niin ja ruokavalio on kunnossa ja käytän palkkarissa heraa hiilareita ja kreaa. Kreaa otan myös aamupalan yhteydessä. Tässä vielä esimerkki päivän ruuasta.

-Koulussa mitä sattuu olemaan mutta yleensä lautasella on ruokaa 2kertaa enemmän mitä muilla. Vettä ja maitoa juomaksi
-iltapalaksi maitorahka tai joku itse tehty rahkajuoma. Lisäksi hedelmää tai leipää sekä maitoa.

Penkissä vaikuttavat paljon mainitsemasi yläselkä sekä olkapäät, rinta sekä ojentajat ovat vain osa hyvää penkkiä. Laita koko ohjelma näytille niin katsotaan onko se tasapainossa tai löytyykö muuta parannettavaa. Penkki vaikuttaa olevan tasapainossa muiden kanssa että ei voi sanoa olevan ainakaan huomattavasti jäljessä. Niin ja lisäravinteet ovat se viimmeinen asia mistä kannattaa vikaa tai apuja hakea. Eivät anna merkittävää etua normi treenaajalle plakkarin ja crean jälkeen

Penkki 45>90
Kyykky 60>140
Mave 80>155

En mikään asiantuntija ole mutta mielestäni ihan hyvin on kehitystä tullut kaikissa liikkeissä eikä penkki ole mitenkään jäljessä. Jollain vaan toiset liikkeet on luonnostaan vahvempia kuin toiset ilman että olisi varsinaisesti mitään vikaa treenissä tai muussakaan. Jonkin verran siihen vaikuttaa kehon mittasuhteet. Ruokapuolesta vaikea sanoa kun ei tiedä määriä mutta varmaa ainakin suunnilleen kunnossa kun kehitystä on tullut ja painokin noussut ihan hyvin. Mä sanoisin että suurin ongelma tässä on liiallinen keskittyminen siihen penkkituloksen tuijottamiseen.

Tämmönen ohjelma
Penkki 3x5
Vinopenkki kp 3x8
Dippi 3xmax
Pystypunnerrus 3x8
Viparit sivulle 3x8

Kulmasoutu 3x5
Ylätalja 3x8
Hauis scottpenkissä 3x10
Tuplahauis taljassa 3x10

Kyykky 3x5
Reiden ojennus 3x8
Reiden ojennus 3x8

Itse tämän oikeastaan tein joten miten luulette toimiva?

Tämmönen ohjelma
Penkki 3x5
Vinopenkki kp 3x8
Dippi 3xmax
Pystypunnerrus 3x8
Viparit sivulle 3x8

Kulmasoutu 3x5
Ylätalja 3x8
Hauis scottpenkissä 3x10
Tuplahauis taljassa 3x10

Kyykky 3x5
Reiden ojennus 3x8
Reiden ojennus 3x8

Itse tämän oikeastaan tein joten miten luulette toimiva?

taidat olla melko aloitteleva salilla? aika epätasapainonen ohjelmahan tuo on. selälle ottasin jotain lisää, jaloille samaten. vai tekisitkö mielummin yksijakosta vaik kolmesti viikossa,sekin vois olla hyvä?

Salilla aika rajatut mahdollisuudet liikkeisiin. Kertokaas mitä selkä ja jalka liikkeitä kannattaisi ottaa tuohon vielä. Kultaista kuusikkoa tein jo puoli vuotta ja starting streghtiä kolmisen kuukautta. Nyt kiinnostaisi 3jakoinen enemmän.

onko siellä prässi? hack? tekisin etukyykkyäkin,tai sittten hackia, tai sissykyykkyä miten on puitteita salilla. ottaisin selkäliikkeisiin vielä esim 1 käden soutua, alataljaa, leukoja vähän vaihdellen. monipuolisuutta kehiin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom