Ite sanoisin, että etu- ja taka kyykky kumpikin kerran viikossa. Etukyykkääminen perse lattiaan asti parantaa helvetisti myös takakyykkyä tekniikan osalta. Mutta vielä parempi olisi kyykyt 3x viikossa ja vuorottelet etu- ja takakyykkyä. :david:

Entä jos vielä haluaisin lisätä maven mukaan? Pitääkö suosiolla jättää toinen kyykky pois ja tehdä toisessa reenissä mave ja toisessa kyykky? En ole mavea nyt tehnyt muutamaan kuukauteen, mutta mielelläni sen ottaisin taas mukaan kun on omilla välityksillä vahvin liike.

Entä jos vielä haluaisin lisätä maven mukaan? Pitääkö suosiolla jättää toinen kyykky pois ja tehdä toisessa reenissä mave ja toisessa kyykky? En ole mavea nyt tehnyt muutamaan kuukauteen, mutta mielelläni sen ottaisin taas mukaan kun on omilla välityksillä vahvin liike.

Jos treenejä on esim 3 krt vkossa:
-1. Kyykky raskas, 2. Mave raskas, Kyykky kevyt 3. Etukyykky (keski)raskas (tai Kyykky keskiraskas)

Ja kyllä maven ja kyykyn voi tehdä molemmat kovaa samassa treenissä. Pistät tärkeämmän(hankalamman) liikkeen eka. Esim jos mave on tärkein, tee eka se ja sit kyykky. Tai jos alaselkä menee liian tukkoon mavesta ja haittaa kyykkyä, niin tee toisinpäin :)

Tavoitteena on saada vähän lihaksia lisää ja kiinteyttää koko kroppaa sekä parantaa kuntoa.Nämä kommentit oli tosi hyvä uutinen,luulin että tulee täystyrmäys :).Mulla on eniten energiaa juurikin aamulla ennen kuin syön.Pystyisin ihan kevyesti olemaan syömättä vaikka iltapäivään asti jos se olisi pelkästä nälästä kiinni.Enemmän mulla tuntuu vaikuttavan univaje jaksamiseen kuin ruoka.Kiitos vastauksista,nyt voin hyvällä omallatunnolla jatkaa samalla linjalla kun tämä tosiaan itselle tuntuu sopivan hyvin :).

tuleeko treenin jälkeen uuvahdus vai onko virkee olo vielä syömisen jälkeenkin? kantsii ainaki syödä edellispäivänä kunnolla ja panostaa iltaruokaan jos noin tekee, olen huomannu että se vaikuttaa treeniin paljon enempi kun aamulla syöty aamupala :) ite ehkä ottaisin lenkin jälkeen banskun tai leivän ennen salia, se ei paljon mahassa paina :)

Mies 40v
Reenitaustaa 1-2 v, välillä pidempiä taukoja.
Kyykky ja Penkki ykköset 120kg
Kolmijakoinen ohjelma, treenejä 2-4 krt /viikko, miten töiltään pääsee.

Tuossapa pieni pohjustus, ja sitten itse asiaan.
Tein sunnuntaina kovan jalkajumpan (siis omalle tasolleni) viitisen sarjaa kyykkyä, toistot 15-8. Tämän päälle muutama sarja reiden koukistuksia ja ojentajia + pohkeet.
Eilen, maanantaina, rinta-olka-ojentaja. Ihan perusraskas jumppa, ilman mitään erikoistekniikoita. Jumpat loppui klo 18
Illalla sitten oli kotona outo olo. Mittasin kuumeen, kun oli jotenkin semmonen olo. mutta kuumetta ei ollut. Tsekkasin paineet ja sykkeen. Pikkusen koholla, mutta varmaan ihan normaalia fyysisen rääkin jälkeen.

No, mä sitten menin ma-iltana nukkumaan 23 aikoihin. Ei saakeli mikä yö. Hirveitä ahdistus ja pelkotiloja, maailma kaatui niskaan ja tuntui että kävin ihan kierroksilla. Kusella piti käydä iltakusemisen lisäksi kahdesti, vaikka normaalisti ei ole pissaamisen tarvetta yöllä. Kaikki negatiiviset asiat nousivat mieleen ja nämä moninkertaisena. Ihan hirvee yö. Aamulla sitten soffalle kualaköllöä pariksi tunniksi itsesäälin ja ketutuksen säestyksellä.

Jalat on komiasti tukossa ja kävely + istuminen vaikeaa. Tuttu tunne, ja meni ainakin liikkeet perille.

Voiko kyseessä olla akuutti ylirasitustila? Sairastan kyllä kaamosmasennusta ja mulla on välillä muutenkin mieli maassa ja siiten tarvittavat lääkkeet, mut tuo viime yö oli kyl jotain älytöntä. Ruoka maistuu ja intoa olisi ollut tänäänkin mennä reenaamaan selkää, mutta ajattelin pelata nyt varman päälle ja vetästä 3-4 vrk lepoa.

miten palauduit tuosta? luulisin että treeni oli sulle vaan liian kova, ehkä yhdistettynä heikohkoon syömiseen voisin olettaa että kävis noin :) itsellä kovan jalkatreenin jälkeen on vähä huono olo ja kroppa käy kierroksilla jos ei syö tarpeeksi tai jos on vähääkää väsyneenä tehny treenin.

miten palauduit tuosta? luulisin että treeni oli sulle vaan liian kova, ehkä yhdistettynä heikohkoon syömiseen voisin olettaa että kävis noin :) itsellä kovan jalkatreenin jälkeen on vähä huono olo ja kroppa käy kierroksilla jos ei syö tarpeeksi tai jos on vähääkää väsyneenä tehny treenin.
Kyl siinä taisi käydä niin että oli vaan kuntoon nähden liian rankka reeni. Flunssaa tai muuta ei tullut. Kerran mittari käväisi 37,1, mutta se jäi siihen.Viikolla oli vielä kaksi yövuoroa (teen pelkkää yötä) ja olin ihan sikaväsynyt ja valvominen teki tiukkaa. Oikeastaan vasta pe-la tienoilla, alkoi jalat olemaan normaalit / kivuttomat ja nyt viikonloppuna koen oloni suht normaaliksi. Nyt meinasin mennä taas kokeilemaan miten äijän käy. Ruokapuoli on kunnossa, tai ainakin wäkevillä plussilla mennään. Syön ku sika. Jonkinlaista massakautta tässä mässäilen, ja tarkoitus saada kymmenkuntakiloa lisää elopainoa, fläsää siinä sivussa tulee varmaan reilusti.

Maven voi yhdistää vaikka etukyykyn kanssa samaan treeniin ja takakyykkypäivinä voi selkää treenata esimerkiksi rinnallevedolla tai tempauksella. Ja toistomäärät kannattaa pitää matalina. Max 5 toistoa.

Elikkäs tartteisin asiallisia vinkkejä lihasmassan lisäykseen, enkä kaipaa arvostelevia kommenttia vaan rakentavaa :)
Oon 16v, kohta 17v ja 168 cm pitkä tyttö.
Oon treenannut salilla jo yli vuoden, mut aktiivista painoharjottelua (3-6krt/vko) oon treenannut nyt n. 4kk.
Kävin vähän aikaa sitte kehonkoostumusmittauksessa ja mulla ei ollu aavistustakaan omasta painosta tms ja tuliki yllätyksenä että painan 49kg ja alipainon ja normaalipainon raja on siinä 51kg o_O BMI oli 17.5 ja rasvaa kropassa oli vaan 5.5kg ja normaaliraja on 11:confused:
Olin tosi hämmentyny ja järkyttyny ku sain tulokset, mut PT kertos et tilanne on siltä osin ihan ok että lihasmassaa mulla on 23.7 ja normaaliraja on 23.3 ja että jos oisin aerobisen harrastaja niin kehonkoostumus ois ihanteellinen:hyper:
Kuitenki järkytyin tuloksista koska en oo millää dieetillä ja syön mun mielestä tosi paljon! Ja oon tiedostamattani ollu alipainoinen :eek:
PT ohjeisti et tilanne on korjattavissa ku laitan lisää ruokaa naamariin ja lisään painoharjottelua että saahaan lisää lihasta kroppaan ja sen mukana sitte rasvaa.
Nyt tarviinki vinkkejä, että miten treenata ja syödä? Syön siis ihan perus kotiruokaa päivittäin enkä näin nuorena vanhempien kanssa asuvana aijokaan alottaa mitään kanariisi-ruokavaliota :DSyön päivässä 2 lämmintä ruokaa, aamu - ja iltapalan, 1-2välipalaa ja treenipäivinä palkkariks hera + banaani. Mun kulutus levossa mittauksen mukaan on 1306kcal.
Tartteen siis asiallista ohjetta ja neuvoja enkä arvostelua mun kropan koostumuksesta tms, kiitos :D

Millaisia kenkiä suosittelisitte kohtuu aktiiviselle treenaajalle? Tavalliset sisäpelitossut jätin kaapin pohjalle jo vuosi sitten ja siitä saakka treenannut sukkasillaan koska parempi tuntuma ainakin jalkatreeneissä. Hakusessa siis tavalliset gymitöppöset, ei tarvitse edes olla mitkään voimalukengät koroilla vaan tavalliset tasapohjaiset kengät. Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-SHOPIn nettikaupassa oli Gorilla Wearin kengät jotka näyttivät ainakin pätevältä, mutta Turussa ei kyseistä liikettä ole ja haluaisin kokeilla kenkiä jalkaan ennen tilaamista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tyhmä kysymys mut menkööt.. eli onko kyseisessä kuvassa penkin kulma sopiva vinopenkille käsipainoilla vai pitäiskö vielä nostaa astetta ylemmäks

Liitteet

• 20161017_174244.jpg
    20161017_174244.jpg
    1,7 MB · Katsottu: 226
Tyhmä kysymys mut menkööt.. eli onko kyseisessä kuvassa penkin kulma sopiva vinopenkille käsipainoilla vai pitäiskö vielä nostaa astetta ylemmäks

Vähän huono kuva kulman arvointiin, mutta vinopenkille hyvä kulma on yleensä 30-45 astetta. Kulmaa voi vaihdella mutta liian suuri kulma siirtää työn rintalihaksilta olkapäille.

Elikkäs tartteisin asiallisia vinkkejä lihasmassan lisäykseen, enkä kaipaa arvostelevia kommenttia vaan rakentavaa :)
Oon 16v, kohta 17v ja 168 cm pitkä tyttö.
Oon treenannut salilla jo yli vuoden, mut aktiivista painoharjottelua (3-6krt/vko) oon treenannut nyt n. 4kk.
Kävin vähän aikaa sitte kehonkoostumusmittauksessa ja mulla ei ollu aavistustakaan omasta painosta tms ja tuliki yllätyksenä että painan 49kg ja alipainon ja normaalipainon raja on siinä 51kg o_O BMI oli 17.5 ja rasvaa kropassa oli vaan 5.5kg ja normaaliraja on 11:confused:
Olin tosi hämmentyny ja järkyttyny ku sain tulokset, mut PT kertos et tilanne on siltä osin ihan ok että lihasmassaa mulla on 23.7 ja normaaliraja on 23.3 ja että jos oisin aerobisen harrastaja niin kehonkoostumus ois ihanteellinen:hyper:
Kuitenki järkytyin tuloksista koska en oo millää dieetillä ja syön mun mielestä tosi paljon! Ja oon tiedostamattani ollu alipainoinen :eek:
PT ohjeisti et tilanne on korjattavissa ku laitan lisää ruokaa naamariin ja lisään painoharjottelua että saahaan lisää lihasta kroppaan ja sen mukana sitte rasvaa.
Nyt tarviinki vinkkejä, että miten treenata ja syödä? Syön siis ihan perus kotiruokaa päivittäin enkä näin nuorena vanhempien kanssa asuvana aijokaan alottaa mitään kanariisi-ruokavaliota :DSyön päivässä 2 lämmintä ruokaa, aamu - ja iltapalan, 1-2välipalaa ja treenipäivinä palkkariks hera + banaani. Mun kulutus levossa mittauksen mukaan on 1306kcal.
Tartteen siis asiallista ohjetta ja neuvoja enkä arvostelua mun kropan koostumuksesta tms, kiitos :D

Koita kasvattaa ruoka-annoksia pikku hiljaa, ei tarvi mitään ihmeempiä kikkakolmosia. Ruokarytmi kuulostaa hyvältä ja perus koti-/kouluruoka ajaa ihan asiansa :) Sen lisäks, että ruokamäärää pikkuhiljaa kasvattaa, rtai jos se tuntuu vaikealta, koita syödä vähän energiatiheämpää ruokaa. Eli salaattiin/ruokaan aina loraus öljyä, puuron sekaan siemeniä/ähkinöitä, vähän vähemmän salaattia/kasviksia ja enemmän pottua/riisiä/pastaa jne. PIdä huoli että syöt ainakin neljällä ruualla päivässä myös prodea (eli vaikka välipalalla ihan reippaasti leikkelettä ja juustoa leivälle, aamupuuroon raejuustoa ja ruualla sitten aina jotain lihaa tai kasvisprodea). Tsemppiä syömähommiin ja treenihin :)

Nopea kysymys tai oikeastaan second opinion: Multa mitattiin tänään seuraavat tulokset: paino 82,3 (suht kuiva aamupvän paino), rasvamassa 10 kg -> rasva% ~12%. Mittalaite siis InBody, mutta lukemat ainakin oikeassa ball parkissa ja voidaan olettaa niiden pitävän kutinsa. Hypoteettisestihan riittäisi, että tiputtaisi tasan 2 kg rasvaa, jotta rasva prosentti olisi alle 10. Mikä olisi kuitenkin nesteet ja lihaskato huomioiden reaalimaailman vaaka lukema? Olisiko se jossain jopa 77-78 välissä, jos siis tavoite on vähintään single digits lukema? Tästä kuivemmaksi en ole ikinä dietannut eikä tietoakaan, miten paljon on odotettavissa pudotusta nesteistä (onkohan edes sidonnainen rasvaprosenttiin??) tai mikä on mahdollisen lihashävikin määrä.

Todella vaikea antaa mitään eksaktia lukua.. Se voi olla että kun vaaka näyttää -2kg tai -6kg niin olet tuolla yksinumeroisissa.. Tämän vuoksi se vaaka on se huonoin mittari. Nesteet/lihashävikki jne riippuu täysin niistä asioista joita teet dietillä oikein/väärin. Tekemällä päin vittua asiat poltat 1 rasvakiloa kohden 2-5kg lihasta, tekemällä taas asiat oikein et menetä juuri mitään.

Tuossa tilanteessa itse unohtaisin sen vaakalukeman, ja pyrkisin seuraamaan kiristymistä esim. sen perusteella, miten hyvin verisuonet erottuvat ja kuinka paljon eri kohdista sormien väliin puristettaessa jää. 12 lienee miehillekin jo sen verran alhainen jos lihaskuntoa kuitenkin pohjalla on että nykyisellään jo jostain kohtaa suoria pinnassa? Itsellä kaikkein vähärasvaisimmat paikat ovat käsivarsien sisäsyrjät ja lantio. Seuraan siten kiristymistä niistä.

Ja muuten kuten @Nikula sanoi. Tekemällä oikein asioita, ei välttämättä menetä lihasta paljoa/juurikaan.

Höh... kyllä nyt taas vähän kyrsii. Miten mun pitäis suhtautua siihen, kun tänään yritin tehdä 3 x 5 x 60 kg kyykyn niin jäi saatana viimeinen nosto telineisiin, koska neljäs tuli vain täristen ylös :( Onko mahdollista, että on vain yksinktertaisesti näin heikko? 31 v, 172 cm ja 69 kg. Salilla tullut käytyä nyt n. 5 kk ja kyykky ollut koko ajan mukana. Ennen sitä kotitreeniä n. 6 kk, missä treenasin irtopainoilla askelkyykkyä ja goblettikyykkyä. Sitä ennen tulikin sitten tehtyä yksi kierros P90X3 (okei, jäi pari viikkoa vajaaksi kun paskoin lonkkani futiksessa). Olettaisi, että enemmänkin lähtisi. Kohta mä nostan penkistäkin enemmän. Tänään oli kyllä muutenkin ihan berberipäivä salilla ja on tuo kyykky tuolta muutaman kerran noilla painoilla noussut, mutta ei vielä ole uskaltanut kiekkoja lisätä kun välillä hajoaa liikerata.

Välillä vaan on paskempia treenipäiviä. En välttämättä vetäisi ihan hirveästi johtopäätöksiä siitä, että yksi sarja jäi vajaaksi.

Välillä vaan on paskempia treenipäiviä. En välttämättä vetäisi ihan hirveästi johtopäätöksiä siitä, että yksi sarja jäi vajaaksi.

Tuli vähän tappi otsassa tuo illalla kirjoitettua, niin pointti jäi ehkä hämäräksi. Sitä lähinnä kyselin, että onko normaalia, että tämän kokoiselle ja ikäselle miehelle 60 kg kyykyssä sarjapainona aiheuttaa moisia haasteita? On tässä kuitenkin jonkin aikaa jo jotain lihaskuntoharjoitteita tullut tehtyä ja tuota kyykkyäkin treenattua.

Tossa lueskelin juoskusta asioita, mut en löytäny vastausta seuraavaan: Sali taustaa on monta vuotta ja keho on lihaksikas, vaikkakin rasvan peitossa jossain määrin. Tarkotus olis siis sulattaa rasvaa ja samalla lisätä lihasta ja "goal" on omistaa hyvännäköinen ja terve kroppa. Ite en isoista jaloista välitä, joten mietin, että onko järkevää treenata salilla pääosin yläkroppaa + kuitenkin kyykky ja prässi. Ajatus oli treenata jalkoja juosten ja eri hyppy/loikkavariaatioilla, jos sais samaan aikaan poltettua sitä rasvaa. Jostain threadista täällä luin, ettei kannata treenta salilla jalkoja hirveesti jos juoksee useesti. Jos joku osais neuvoa nii oisin kiitollinen! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom