Alkuun sanon heti että olen lukenut ja tutkinut foorumilta löytyviä ketjuja ihan tarpeeksi, mutta tuloksia ei vaan synny, en löytänyt parempaakaan ketjua kysellä.
Eli tämänhetkisenä lähtökohtana 23v 190/85 lievästi löysähkö miestissillinen makkaramahamies, takana muutama vuosi säännöllisen epäsäännöllistä salitreeniä monenlaisilla ohjelmilla ja huonoilla tuloksilla, lähinnä ruokapuolesta johtuvan ongelman vuoksi uskoisin. Motivaatio alkaa loppua, tuntuu että mitä tahansa teen ja jätän tekemättä pysyn vaan samanlaisena, näkyviä tuloksia ei ole tapahtunut parissa vuodessa. Toki "tulokset" ovat nousseet hieman mutta luulen kyseessä olevan enempi lihaksen tottuminen salitreeniin vrt. ei koskaan tehnyt mitään.
En tiedä pitäiskö mun bulkata, dieetata vai keksiä joku kultainen keskitie? Tavoitteena kiinteä "ei rimpula" normaalivartalo, ja sen pitäminen ilman sen kummempia stressailuja kesäkunnosta tai jostain aikamääreistä. Ehkä enemmän kaipaisin muuhun kroppaan sopusuhtaisia ja erottuvia lihaksia, kuin mitenkään erikoisen isoja. Nyt olen löysä ja lihakseton.
En uskalla alkaa syömään ihan kaikkea mikä eteen tulee, tai dieettaamaan(väärin) ja menettää jo kaikkea tähänmennessä saavutettua.
Kesäkuun aikana tavoitteena saada säännöllinen treeni- ja ruokarytmi kohdilleen ja siispä kyselen millä tavalla lähtisin etenemään siitä lähtien ilman, että lihon lisää tai muutun todelliseksi skinnyfatiksi, johon kyllä vielä luokittelen itseni. Ilmeisesti mulla täytyy pitää jotenkin erikoisen täydellisesti säännöllisestä ruokavaliosta kiinni jos aijon saada jotain muutosta aikaan, olen kyllästynyt olemaan ihratissi.
Työaika kesällä normaalisti aamuseiskasta kahdeksan tuntia eteenpäin, kahvi- ja ruokatauoilla, tuohon pitäisi saada jotenkin järkevästi ruokavalio-ohjelma sopeutumaan. Mitä syön? Moneltako syön? Monestikko syön? Paljonko?
Yksinkertainen ruokavalio kellonaikoineen ja jotku perusvitamiinipurkit tähän kiitos. Helppohoitoinen ruokavalio, yksi kokkaus päivässä, annoksiin jakaminen, jotta pystyisin pitämään siitä paremmin kiinni. Ei enää einespaskalla korvattuja aterioita mm. ylitöiden ja niiden tuoman univelkalaiskuuden takia.
Ohjelmana ajattelin pitää Golden sixin niin pitkään kunnes sarjapainot alkaa lisääntyä ja laantua. Muutamilla vaihtuvilla lisäliikkeillä (hammerit, pohkeet, vipunostot, ehkä jopa joskus maastaveto kyykyn tilalla) kolme kertaa viikkoon fyysisen työn lisäksi.
Lopuksi viime salireissulta sarjapainoja ja joskus kokeiltuja repimisiä . 1-1.5minuutin tauoilla(G6 mukaan)
Kyykky 4x10 : 70kg, aika lopussa voimat viimeisen sarjan päätökseen mennessä.
Penkin teen jalat ilmassa "sotilaspenkkinä" ettei tule huijattua: 3x10, viimeksi pystyin tekemään 62.5kg, Maksimiykkönen 80-85 välillä, en ole kokeillut pitkään aikaan. 3x10 Saattaa onnistua 65kgllä jos on varmistaja, joskus meni jopa 5x5 75kg pidennetyillä tauoilla.
Pystypunnerrus smithissä, vapaalla tangolla punnerrus käy alaselkään. 3x10 meni 42.5kgllä.
Leukoja 3sarjaa 8-6-5 joista kaksi viimeistä sarjaa ei todellakaan puhtaita, mutta parempi kai se, kun jättää kesken.
Hauiskäännöt tangolla 3x10 23.5kg joista viimeiset pari toistoa joutui heittään heilurimaisesti ylös.
Vatsat treenaan vaihtelevasti laitteilla tai perus istumaannousuilla 3x20, riippuu päivästä mille tuntuu.
Maastavetoa joskus kokeillut ja jonkun kuukauden treenanneenakin tein 70-90kilolla 5x5 sarjoja päivästä riippuen. Maksimiykkönen korkeintaan 110-120. En ole kehdannut kokeillakkaan, ennemmin kerään sarjapainoja pikkuhiljaa kun revin selän testatakseni ja kertoakseni maksimit.
Käytin tämän viestin kirjoittamiseen varmaan tunnin, kai mulla joku motivaatio saattaa löytyä. Kommentteja? Ehdotuksia?
Ja ennenkaikkea tarvitsen tuon ruokavalion, tiedän että netistä löytyy jos jonkinmoista ruokaneuvontaa, mutta sehän tässä onkin, en tiedä mihin suuntaan mulla kannattaa lähtä. Uskon että joku täällä on yhtä laiska (tai ahkera muualla kuin kokkauksessa) joka on koonnut oman yksinkertaisen ruokavalionsa, todennut sen toimivan, ja haluaa jakaa sen eteenpäin.