No tuossa voi se ongelma sijaita. Crossfit -harjoittelun huono puoli on melko vähäinen selän ja olkapään tukevien lihasten harjoittelu. Monella boksilla on ihan utopiaa tehdä tukevia bodaustyylisiä harjoitteita näille melko kriittisille paikoille, ja pelkät leuat harvoin riittää jos niitä ei tehdä joka treenissä ja useita variaatioita ilman kippiä.

No tuossa voi se ongelma sijaita. Crossfit -harjoittelun huono puoli on melko vähäinen selän ja olkapään tukevien lihasten harjoittelu. Monella boksilla on ihan utopiaa tehdä tukevia bodaustyylisiä harjoitteita näille melko kriittisille paikoille, ja pelkät leuat harvoin riittää jos niitä ei tehdä joka treenissä ja useita variaatioita ilman kippiä.
Joo, kuulostaa paljon mahdolliselta. Olen nyt tehnyt ylimääräistä leuanveto-ohjelmaa normaalien treenien lisäksi (akkainlehdestä bongattu ohjelma ensimmäisen leuanvedon saamiseen) ja voisin ottaa mukaan noi mainitsemasi kuminauhaliikkeet.
Jos nyt oletetaan lisäksi, että mulla on etuolkapää/rintalihakset kireät, niin mitä niille kannattaa tehdä? Venyttelen kyllä joka treenin jälkeen.

Venyttely ei riitä, mobilisointia/avausta rullalla tai pallolla treenin jälkeen lämpimille lihoille(usein). Lisäksi hieroja jos oikeasti kireät.

Kertokaas että kumpi on parempi tapa treenata esim hauis/ojentaja päivä:

1.hauisliike
2.Hauisliike
3.hauisliike
1.ojentajaliike
2.Ojentajaliike
3.ojentajaliike

Vai.

1.Hauisliike
1.ojentajaliike
2.hauisliike
2.ojentajaliike
3.Hauisliike
3.Ojentajaliike

Suosin itse ainakin supersarjoja käsille tuolla 2 tavalla. Suosittelen kyllä kokeilemaan kumpaakin ja se mikä tuntuu itselle hyvältä, niin pyrkii sillä tekemää niin kauan kuin tulosta tulee :) rohkeasti vaan kokeilemaan kumpaakin! :)

Kertokaas että kumpi on parempi tapa treenata esim hauis/ojentaja päivä:

1.hauisliike 2.Hauisliike 3.hauisliike 1.ojentajaliike 2.Ojentajaliike 3.ojentajaliike

Vai.

1.Hauisliike 1.ojentajaliike 2.hauisliike 2.ojentajaliike 3.Hauisliike 3.Ojentajaliike

Mahdotonta sanoa että kumpi on ''parempi'' tapa. Molemmilla on omat hyvät puolensa. Lisäksi voihan noitakin yhdistellä esimerkiksi näin: 1. hauisliike, 2. hauisliike, 1. ojentajaliike 2. ojentajaliike, supersarja hauisliike + ojentajaliike. Supersarjat ovat todella toimiva erikoistekniikka käsille, mutta pelkästään supersarjojen varaan ei treeniä kannata rakentaa.

Moi!

Olen nyt reilut puoli vuotta hinkuttanut starting strengthiä. Pikku hiljaa alkaa kaipaamaan vaihtelua ja vuodenvaihteen jälkeen uudet kuviot vähän pakottaakin muuttamaan.

Jatkossa olisi mahdollista treenata la, su, ma ja ke. Olisikohan mitään järkeä suunnitella treenit niin, että

-lauantaina kyykky + apuliikkeet
-sunnuntaina penkki + apuliikkeet
-maanantaina mave + apuliikkeet

Ja keskiviikkona sitten vetäisin jonkun starting strength-tyylisen kokovartalojumpan?

Vai olisiko järkevämpää pitää treenipäivinä la, su ja ke? Tai voisiko noille neljälle päivälle rakentaa treenit jotenkin järkevemminkin?

Tavoitteena tällä hetkellä ensisijaisesti lihasten kasvatus.

Kaveri haastoi penkkikisaan ja pakkohan se oli haaste ottaa vastaan, tai olisin vässykkä. Mietittiin yhessä tavoite ja panos.
Päädyttiin siihen, että juhannukseen mennessä pitää nostaa 120kg penkistä tai...

Speksit:
Mies 39v
186/96
Penkkienkka Joulukuu 2015 100kg x2 (Kaverilla 105kg x1 joulukuu 2015 )
Reenitausta: Nyt n.3kk Vuosien mittaan on tullut käytyä muutaman kuukauden - vuoden jaksoja, kunnes mielenkiinto ja itsekuri on loppunut.

Oon nyt reenaillut muutaman kuukauden ja kolmejakoisella mennään. Rintapäivänä teen nyös olkapäät ja ojentajat. Penkin olen tehnyt tavallaan pääliikkeenä ja tällä hetkellä menee 82,5kg:lla 5 x 5
Tarkoitus on nostaa aina 2,5kg kun saan tuon 5x5. Ruokaa menee koneeseen reilusti ja paino on noussut muutaman kilon, joten oletettavasti plussakaloreilla mennään. Reenit 2-5 kert/vko, riippuen työvuoroista.

Mitäs sanotte? Onko tuo 5x5 optimaalisin reenimuoto, että 120 ykkönen olisi juhannuksena mahollinen? Onko tavoite ylipäätään mahdollista saavuttaa? Eilen kävin hinkkaamassa tuolla 82,5 kg:lla ja rupes kyllä hirvittämään. 120kg tuntuu niin hirvittävältä raudalt, että huh huh. Okei, eihän se monellekaan ole mikään mahoton rauta, mutta itelle se kyllä tuntuu kovalle haasteelle.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Moi!

Olen nyt reilut puoli vuotta hinkuttanut starting strengthiä. Pikku hiljaa alkaa kaipaamaan vaihtelua ja vuodenvaihteen jälkeen uudet kuviot vähän pakottaakin muuttamaan.

Jatkossa olisi mahdollista treenata la, su, ma ja ke. Olisikohan mitään järkeä suunnitella treenit niin, että

-lauantaina kyykky + apuliikkeet
-sunnuntaina penkki + apuliikkeet
-maanantaina mave + apuliikkeet

Ja keskiviikkona sitten vetäisin jonkun starting strength-tyylisen kokovartalojumpan?

Vai olisiko järkevämpää pitää treenipäivinä la, su ja ke? Tai voisiko noille neljälle päivälle rakentaa treenit jotenkin järkevemminkin?

Tavoitteena tällä hetkellä ensisijaisesti lihasten kasvatus.

Kuten itse olit suunnitellutkin, jonkinlainen hybridijako lienee järkevin noilla päivillä. Kyykyn, penkin ja maven ympärille voi rakentaa kolmijakoisen jalat/työntävät/vetävät-jaolla, mutta itse tekisin nuo la-ma treenit enemmän bodaillen ja keskiviikko voisi sitten olla voimapäivä ja mave siinä pääliikkeenä. Tuossa tapauksessa voisi miettiä jakamista myös näin:

La:rinta/selkä
Su:jalat
Ma: olkapäät/kädet
Ke: koko kroppa

Tai sitten voisi tehdä tylsästi kaksijakoista ylä/alakroppajaolla, ehkä niin että su ja ke olisi alakroppapäivät. Nelijakoinenkin onnistuu mainiosti.

Mitäs sanotte? Onko tuo 5x5 optimaalisin reenimuoto, että 120 ykkönen olisi juhannuksena mahollinen? Onko tavoite ylipäätään mahdollista saavuttaa? Eilen kävin hinkkaamassa tuolla 82,5 kg:lla ja rupes kyllä hirvittämään. 120kg tuntuu niin hirvittävältä raudalt, että huh huh. Okei, eihän se monellekaan ole mikään mahoton rauta, mutta itelle se kyllä tuntuu kovalle haasteelle.
No jos sää huntilla saa kakkosen, niin eipä tuossa nyt ihan hirveetä korotusta tarvita, että 120kg nousee. Semmoinen 3-4x110kg, niin pitäs tulla jo aika varmasti. Eikä se todellakaan mikään mahdottomuus ole puolessa vuodessa.

Jos penkissä haluaa kehittyä, niin kannattaa varmaan ainakin lisätä niitä penkkitreenejä kahdesta kolmeen viikossa. Joku treeni näistä kapealla, mukaan stoppinostoja, stoppileijunostoja ja välillä vähän raskaampia ykkösiä ja kakkosia, niin ihan hyvä pitäs tulla. Tossa viis kertaa vitosessakin kannattaa varmaan vähän aallotella sitä rasitusta, eikä vaan koittaa puskea lineaarisesti eteenpäin. Toistojakin voi varmaan vähän lisätä vaikka välille 5-8 tohon treeniin. Tuosta viis kertaa vitosesta on myös ihan hyvä ketju tuolla voimapuolella, jota voi vilkaista. Toinen samaa juttua sivuava on jto:n 3x4->6x6, sekin voimapuolella

muoks. semmoiset nopeus/räjähtävyys treenit auttoi myös itsellä paljon. Tyyliin vaikka 6-8 sarjaa, 2 toistoa, kontrolloidusti rintaan ja räjähtävästi ylös. Siis niin räväkästi kuin liikkuu. Taisin itse käyttää jotain 60-70% painoja alkuun.

Toimisko 3- jakoinen ohjelma tyyliin:
2 on 1 off (levot enemmälle/vähemmälle kun siltä tuntuu.)
1. Vetävät (forkut)
2. Työntävät (maybe epäkkäät)
3. Jalat (maybe epäkkäät)

Mihin noin epäkkäät kannattas tunkee palautumisen ja treenin perille saamisen kannalta? Entä selkä ehkä jalkojen kanssa erikseen ? Vai vetävien kanssa ? Toimiiko tää lihaksien kasvuun miten ja muotojen hakemiseen ? many questions

Toimisko 3- jakoinen ohjelma tyyliin:
2 on 1 off (levot enemmälle/vähemmälle kun siltä tuntuu.)
1. Vetävät (forkut)
2. Työntävät (maybe epäkkäät)
3. Jalat (maybe epäkkäät)

Mihin noin epäkkäät kannattas tunkee palautumisen ja treenin perille saamisen kannalta? Entä selkä ehkä jalkojen kanssa erikseen ? Vai vetävien kanssa ? Toimiiko tää lihaksien kasvuun miten ja muotojen hakemiseen ? many questions

epäkkäät yleensä ainaki ite väännän olkapäiden kans samas treenis. mut tos tilantees varmaa ottaisin ne vetopäivää.
kylhän tol varmasti lihasta saa kasvatettua, jos treenaat kunnolla ja syöt oikein.

Elikkä nyt olis taas tarvis vaihtaa treeni ohjelmaa mutta en tiedä ihan vielä kummankaan mikä olisi juuri se paras tähän tilanteeseen. Elikkä tämän hetkinen ohjelma on ollut tuo elantonsa 2. Nyt jos joku Viittis kertoa että mikä olisi minulle paras. Elikkä olen15 salilla käynyt nyt aktiivisesti 8kk vähintään 3 kertaa viikossa ellei ole ollut kevyt viikko. Seuraava ohjelman pitäisi olla sellainen että lihas kasvaa niin paljon kuin vain mahdollista ja otan salin niin tosissaan kuin vain voi. Ja juu tiedän että en ole vielä mikään aikuinen mutta haluan jo nyt käyttää niin paljon vapaa-aikaani saliin kuin vain mahdollista. Elikkä mikä jaksoinen olisi paras ja kuinka monta kertaa viikossa? Ja kannattako sitten syödä vaikka jotain lihaa joka päivä? Kiitos jos joku viitsisi auttaa koska nyt tekee koko ajan mieli vain käydä salilla ;)

Elikkä nyt olis taas tarvis vaihtaa treeni ohjelmaa mutta en tiedä ihan vielä kummankaan mikä olisi juuri se paras tähän tilanteeseen. Elikkä tämän hetkinen ohjelma on ollut tuo elantonsa 2. Nyt jos joku Viittis kertoa että mikä olisi minulle paras. Elikkä olen15 salilla käynyt nyt aktiivisesti 8kk vähintään 3 kertaa viikossa ellei ole ollut kevyt viikko. Seuraava ohjelman pitäisi olla sellainen että lihas kasvaa niin paljon kuin vain mahdollista ja otan salin niin tosissaan kuin vain voi. Ja juu tiedän että en ole vielä mikään aikuinen mutta haluan jo nyt käyttää niin paljon vapaa-aikaani saliin kuin vain mahdollista. Elikkä mikä jaksoinen olisi paras ja kuinka monta kertaa viikossa? Ja kannattako sitten syödä vaikka jotain lihaa joka päivä? Kiitos jos joku viitsisi auttaa koska nyt tekee koko ajan mieli vain käydä salilla ;)

Heippa. Onko miten paljon aikaa käyttää siihen saliin viikossa? Pystytkö syömään oikeasti tarpeeksi ja monipuolisesti? Onko millainen pituus/paino/kehonkoostumus tällä hetkellä?

Heippa. Onko miten paljon aikaa käyttää siihen saliin viikossa? Pystytkö syömään oikeasti tarpeeksi ja monipuolisesti? Onko millainen pituus/paino/kehonkoostumus tällä hetkellä?
Aikaa on perjaatteessa joka päivä koska ei ole muita harrastuksia ja koulun jälkeen on aina aikaa. Syön säännöllisesti ja erilaisia ruokia niin paljon kuin aina jaksan. Ja olen 180cm/68kg ja en ole ehkä iha kukka keppi enkä nyt mikään lihavakaan että jonkin verran lihasta löytyy :D

Aikaa on perjaatteessa joka päivä koska ei ole muita harrastuksia ja koulun jälkeen on aina aikaa. Syön säännöllisesti ja erilaisia ruokia niin paljon kuin aina jaksan. Ja olen 180cm/68kg ja en ole ehkä iha kukka keppi enkä nyt mikään lihavakaan että jonkin verran lihasta löytyy :D

No niin. Olet jo 8kk käynyt, joten toivon ja oletan, että tekniikat ovat kunnossa. Ruokaa koneeseen, proteiinia ~150g päivässä ja ohjelmaa valkkaamaan. 1 tai 2 jakoinen on ihan hyvä vielä noin alkuun. Sinnehän voi ja kannattaa ainakin lisätä takaolkapäille jumppaa, kun tuppaavat aloittelijoilla jäämään 99% jälkeen.

Juu tekniikat ovat kunnossa ainakin niissä liikkeissä joita on ollut edellisissä ohjelmissa. Ja onko väliä että mistä tuon proteiinin hankkii? Kannattaako treenin jälkeen tuon 150g lisäksi juoda whey80 ja kerra päiväs kreatiinia? Mistäköhän löytyis sitten joku sopiva yks tai kaks jaksoinen ohjelma jos se siis olisi paras valinta? Itse en ihan vielä uskalla ohjelman tekoa kokeilla kun tuntuu että menisi aikapahasti pieleen... Ja aikaahan siis löytyy paljon.

Juu tekniikat ovat kunnossa ainakin niissä liikkeissä joita on ollut edellisissä ohjelmissa. Ja onko väliä että mistä tuon proteiinin hankkii? Kannattaako treenin jälkeen tuon 150g lisäksi juoda whey80 ja kerra päiväs kreatiinia? Mistäköhän löytyis sitten joku sopiva yks tai kaks jaksoinen ohjelma jos se siis olisi paras valinta? Itse en ihan vielä uskalla ohjelman tekoa kokeilla kun tuntuu että menisi aikapahasti pieleen... Ja aikaahan siis löytyy paljon.
Lihaa, rahkaa, palkkarii. Kannattaa se palautusjuoma vetää vaikka lisäksi. Mielummin vähän enemmän ku liian vähän. Tossa "Aloittelijoiden treeniohjelma arvosteluun tänne" löytyy ihan hyviä ohjelmia. Sieltä vaan valkkaamaan itselle mielenkiintoista ohjelmaa. Pari lepopäivää viikossa olisi hyvä pitää. Lue näitä foorumeita, löytyy paljon tietoa kun aikaa kerran on ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom