Monta kertaa viikkoon teit tätä? Ite teen aika moneski liikkees enemmän tai vähemmän tän suuntasesti(vaihdellen noit sarjoja/toistoja siis, mut pitäen kuitenki tarpeeks alhasina, ettei mee mikskää kestävyydeks). Noit kevyitä viikkoja yms. oon kyl tosi huono pitään. Nytki tehny ihan todella lyhkäsen ajan vähän helpompia settejä joissain liikkeissä, ni heti kropasta katoo selkeesti se maksimaalinen potentiaali, ku ei haasta sitä.
Maven tein kerran viikkoon. Muina kertoina kyykky tai etukyykky samalla tyylillä ekana liikkeenä. Jos käyt katsomassa voimailupuolelta ko. "ohjelman" ketjua, niin sielläkin lukee että voi soveltaa eri sarjamäärille, kuten 2 x 8 -> 4 x 10. Itse tein vähän kevyempänä 3 x 4 -> 5 x 5 ja toimi.
En ole asiantuntija, mutta omalla kohdalla olen havainnut kevyistä viikoista seuraavaa:
- ne on hanurista, mutta kannattaa pitää. Wendler sanoi jossain opuksessaan että et tule yhtään heikommaksi kevennyksen aikana.
- ei ole pakko kestää just viikkoa. Vaikka pari kevyttä treeniä 5 päivän aikana tai 3 päivää totaalilepoa, 1 kevyt treeni, 1 lepo. Olen yleensä ajoittanut kevennykset muun elämän mukaan, jos tiedän että en ehdi salille, on ryyppyhommia tms.
- teho kannattaa pitää kohtuullisena, mutta leikata volyymia. Jos edeltävät vedon sarjapainot oli vaikka 5 x 5 x 185 kg, niin 2 x 2 x 180 kg on huomattavasti kevyempi mutta tuntuma rautoihin pysyy yllä. Jotain pienempiä liikkeitä voi tehdä vähän isommallakin volyymilla, pumppailee vaikka käsiä niin tulee hyvä mieli :D