Oisko kellään mitään hienoa kikkakolmosta, millä sais alimmat vatsalihakset paremmin näkyviin?
Aloittelija olen, mutta vatsaa hinkannut vähän pidempään ja painoa pudotellut samalla, joitain mietteitä: Alhainen rasvaprosentti, ei ole oikotietä... Itsellä paino pudonnut tasaisesti vuoden päivät kun lopetin kaiken leivonnaisten, karkin, sipsien yms. selkeän p**karuoan ostamisen himaan. Siis kokonaan, ei lauantaina, ei nimipäivänä, ei mistään syystä, kaikki pois. Jos tekee mieli "napostella", niin sitten kinkku-juustoleipä.. En kaipaa enää noita "herkkuja". Itse teen "alavatsalle" istumaan nousuja pieni levypaino niskan takana vinolla penkillä. Painon lisääminen nimenomaan niskan taakse lisää venytystä ja momenttia alavatsassa huomattavasti. Joskus luin että jalkojen nosto olis alavatsalle hyvä ja niitä teinkin, nyt en enää tee kun tuntuu että nuo istumaan nousut lisäpainolla tuntuis toimivan hyvin. Molempi parempi toki.. Lisäksi teen vatsarutistuksia koneella, mutta se tuntuis enemmän ylä- kuin alavatsan jutulta. Toki silläkin sais hienon alavatsan jos olis se rasvaprosentti alhaisempi... Itselläkin vielä hieman matkaa jäljellä, nimenomaan sen rasvaprosentin kanssa. Siitä alavatsasta ne läskit viimeiseksi lähtee, tämän olen itsekin huomannut.

Ei tosiaan vaadi mitään "kaikki herkut pois"-bullshittiä päästäkseen kireäksi. Tokihan olen sinällään jäävi sanomaan, että en ole koskaan ollut läski, enkä tule olemaan, joten jos läskistä/pullukasta lähtee tiputtaa, ja jos tuo on ainoa tapa saada perusterveellinen ruokavalio kestämään, niin go for it. En tosin usko, että se aina olisi muka ainoa mikä pitää homman handussa. Muussa tapauksessa tuollaiset törkeän rajottavat dieetit on typeriä. Aivan varmasti tulee himoja siihen kiellettyyn "roskaan" jos sen kieltää itseltään kokonaan, ja sortuessanne nautitte täysin siemauksin, ja sitten tulee morkkis ja masennus kun lipsahdit, joka johtaa stressiin jne. Oravanpyörä on valmis.

Muutenkin tämä ns. clean eating hössötys, mikä tuntuu kovin olevan valloillaan menee monella täysin yli aivan turhaan. Ei mitään tarvetta kieltää mitään ruoka-ainetta kokonaan. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että se normaali viikkomenu kanan, kalan, lihan, kasvisten yms sijasta vaihtuu suoraan atrian einespizzoihin ja jaffakekseihin sekä muuhun samanlaiseen. Tämä edellinen lause tuntuu olevan monelle aivan mahdoton ymmärtää. Itselle alkaa olla aika mahdotonta ymmärtää, miten joka vuosi joku toitottaa tälläistä oppia kansalle.

@maltsu . Kyllä jotain on pielessä reenissäsi jos jalannostot maasta / tangosta ei saa keskivartaloa hapoille, mutta koet kuitenkin tarpeelliseksi tehdä VATSARUTISTUKSIA KONEESSA.

Ajattelin tulla kyselemään täältä viisailta kuntoilijoilta apuja.
Eli... maaliskuun lopulla sain tarpeekseni tästä isosta koostani joka oli 160kg. Nyt laihduttanut 20kg ja kovalla kurilla sekä raa'alla työllä yritän kutistuttaa itseäni vielä pienemmäksi.
Tämän olen saanut aikaiseksi ruokavalion muutoksella, lenkkeilyllä 1-3 x vko (mukaan heittänyt painoliivit jossa voi säädellä painoja 1kg-30kg välillä) ja kotona jumppaamisella 3-5 x vko(3 erillaista vatsalihas liikettä, punnerruksia, kyykkyjä ja selkäliikkeitä)
Nyt on jo huomattavissa että iho roikkuu. Kysyisinkin teiltä että millaisilla tavoilla se siittä kiinteytyisi.
Haasteena heitän että töitteni ja kiinostukseni takia en salilla käy.

^Hieno pudotus takana, onnea erityisesti päätöksestäsi ja oivalluksesta kohti parempaa elämää!

Ethän pistä itseäsi liian koville? Oletko potenut pahasti nälkää vai saanut rakennettua itsellesi järkevän ruokavaliopohjan? Olet pudotellut n. 1,5 kg / vko tahtia mikä on aika reipas tahti. Tosin pudotettavaakin on. Sellainen 1 kg / vko voisi olla järkevä tahti jatkaa. Jos nyt rykäset vaan hirveellä kurilla montakymmentäkiloa ja liian nopeasti vielä alaspäin, niin riski kasvaa, että ne tulee korkojen kera takaisin tai ainakin efekti on juuri tuo: roikkuvaa nahkaa kun iho ei ennätä palautumaan mukana. Tärkeintä olisi pudotella rasvaa. Suosittelisin tekemään hitaasti, mutta varmasti -tyylillä pysyvää muutosta. Tähän kaikkeen tosi järkevä tuki on se lihaskuntoharjoittelu eli raskas painoharjoittelu lenkkeilyn ja ruokavaliomuutoksen lisäksi. Olisiko sinun mahdollista lähteä salille?

Lue tämä Timo Haikaraisen asiakascase, jossa on saman tyyppinen tilanne kuin sinulla. Tästä voisi saada eväitä jatkaa hyvällä tiellä. Tsemppiä matkaan!

Viimeksi muokattu:
@maltsu . Kyllä jotain on pielessä reenissäsi jos jalannostot maasta / tangosta ei saa keskivartaloa hapoille, mutta koet kuitenkin tarpeelliseksi tehdä VATSARUTISTUKSIA KONEESSA.

Et lukenut ihan ajatuksella mitä kirjoitin. Olen tehnyt jalannostoja, mutta olen korvannut ne istumaannousuilla paino niskan takana. Mielestäni helpompi seurata edistymistä ja kivempi tehdä omaan makuuni. Vatsarutistukset koneessa ei ole korvaava tekniikka. Rutistus on supistava tekniikka hieman enemmän ylävatsalle, nousut enemmän venyttävä ja alavatsalle. Rutistuksissa sekä nousuisa on helppo seurata edistymistä, kun voi lisätä painoja/toistoja.
Ja mitä ravintoon tulee niin tarkoitin ettei osta niitä turhia herkkuja kotiin. Todellakaan ei ole rajoittava dieetti, vaan nimenomaan ei tarvitse dietata ollenkaan, kun pudottaa sen kaikkein kehnoimman ravinnon pois. Viimeksi eilen söin saarioisten pizzan (5% rasva juustolla höystettynä), ei tää niin tarkkaa. Mutta ettei kuitenkaan osta donitseja ja kääretorttuja, joista nyt ei vaan saa keholle kovin järkevää ravintoa. Jos olen kylässä tai ulkona niin voin syödä niitäkin, mutta kotiin en osta ollenkaan.

Tämä! Niit jalkarutistuksii on niin ''mukava'' tehdä, ku tyyliin kuka tahansa saa niitä sen 50 paskalla tekniikalla & kuvittelee olevansa kondiksessa. Jalan nostot(ja mielellään vielä ehkä puolapuilla, ni heiluminen mahdotonta) on sellanen liike, et ei kovin montaa raskaampaa liikettä ole olemassa edes, ja toimii väkisin. Tai toki dragonflagit, voimapyörä seisten ja/tai lisäpainoil, sekä jotkut erikois liikkeet on kans kovia, mut jalan nostot on ERITTÄIN raskas ja toimiva liike. Ja seki hyvä puoli siin, et uskoisin jokaisen kykenevän tekeen sitä jossain muodossa.
Ei sillä et rutistukset olis ''perseestä'', mut väitän et niitä tekemäl ei saa ainakaa erityisen vahvaa keskikroppaa. Jalan nostot on sellanen liike et pariki sarjaa ni viimesissä toistoissa saa vääntää oikeen paskat housussa, ja tuntuu niin maan perkeleesti.

Siis en sanonut että jalannostot on huono liike, sanoin että molempi parempi, mutta olen korvannut ne istumaannousuilla. En ole korvannut niitä rutistuksilla koneessa. Ja mitä huijaamiseen tulee niin jalannostoissa se heilumisen ja kusettamisen vaara on todella suuri, vaikka ei edes haluaisi tai yrittäisi. Todella monta momenttia joissa voi vedättää, kun on heiluriliike valmiina, jaloilla voi nostaa ja alaselällä sekä lantiolla auttaa.
Rutistuksia aloin tekemään sen jälkeen kun näin Hulkin videon vatsaliikkeistä. Sehän neuvoo tekemään niitä ja käyttämään painoja. Käyttää esimerkkinä taljassa tehtäviä, en mä ymmärrä miksi kone olisi niin kauhean huono vaihtoehto. Tottakai siinä täytyy keskittyä tekemään jalat rentona vatsalla rutistaen.

Et lukenut ihan ajatuksella mitä kirjoitin. Olen tehnyt jalannostoja, mutta olen korvannut ne istumaannousuilla paino niskan takana. Mielestäni helpompi seurata edistymistä ja kivempi tehdä omaan makuuni. Vatsarutistukset koneessa ei ole korvaava tekniikka. Rutistus on supistava tekniikka hieman enemmän ylävatsalle, nousut enemmän venyttävä ja alavatsalle. Rutistuksissa sekä nousuisa on helppo seurata edistymistä, kun voi lisätä painoja/toistoja.
Ja mitä ravintoon tulee niin tarkoitin ettei osta niitä turhia herkkuja kotiin. Todellakaan ei ole rajoittava dieetti, vaan nimenomaan ei tarvitse dietata ollenkaan, kun pudottaa sen kaikkein kehnoimman ravinnon pois. Viimeksi eilen söin saarioisten pizzan (5% rasva juustolla höystettynä), ei tää niin tarkkaa. Mutta ettei kuitenkaan osta donitseja ja kääretorttuja, joista nyt ei vaan saa keholle kovin järkevää ravintoa. Jos olen kylässä tai ulkona niin voin syödä niitäkin, mutta kotiin en osta ollenkaan.

Kiitos selvennyksestä ravintohommaan. Tosin en edelleenkään ymmärrä tuota tarvetta tehdä vatsarutistuksia. Tokihan se voi tuntua, että se ja se paikka ottaa kovemmin hittiä, mutta lihas ei supistu vain ylä- tai alapäästään, vaa koko matkalta tai ei ollenkaan, joten siinäkin mielessä tuo teoria "ylä- ja alavatsojen" treenauksesta hieman ontuu. Tämä ei ole vittuilua, kai se on enemmänkin sitä, että koitan tuoda toista näkökulmaa tähän, ja säästää turhalta duunilta. Istumaannousutkin voit tehdä kovemmalla intensiteetillä, kun ei tarvitse miettiä, että vielä olis rutistuksiinki oltava energiaa.

Kiitos selvennyksestä ravintohommaan. Tosin en edelleenkään ymmärrä tuota tarvetta tehdä vatsarutistuksia. Tokihan se voi tuntua, että se ja se paikka ottaa kovemmin hittiä, mutta lihas ei supistu vain ylä- tai alapäästään, vaa koko matkalta tai ei ollenkaan, joten siinäkin mielessä tuo teoria "ylä- ja alavatsojen" treenauksesta hieman ontuu. Tämä ei ole vittuilua, kai se on enemmänkin sitä, että koitan tuoda toista näkökulmaa tähän, ja säästää turhalta duunilta. Istumaannousutkin voit tehdä kovemmalla intensiteetillä, kun ei tarvitse miettiä, että vielä olis rutistuksiinki oltava energiaa.

Tää Hulkin vatsavideo sai mut tekemään rutistuksia:
View: https://www.youtube.com/watch?v=_TG-E9nZDQM
4min. kohdalla alkaa käsittelemään liikkeitä ja sanoo heti ensimmäisenä "kuningasliikkeeksi" vatsarutistuksia (tekee tosin taljassa). Muutenkin herättelee liian pitkistä sarjoista ja joka päivä hinkkaamisesta tekemään vatsoja kunnon painoilla niin kuin muitakin lihaksia. Toki pitää hyvinä ja tärkeinä jalannostoja (voimapyörä kolmas Hulkin valinta). Oli vapaapäivä ja kävin just salilla. Tuli tehtyä 4 sarjaa nousuja ja 2 sarjaa jalannostoja. Ihan kivahan niitä koipia oli nostella, kokeilin ekaa kertaa sitä dippihässäkkää missä voi nostoja tehdä ja sehän toimi hyvin, kun saa levätä kyynärvarsilla ja alaselkäkin on tuettu. Saatanpa ottaa taas ohjelmaan. :-)

^Hieno pudotus takana, onnea erityisesti päätöksestäsi ja oivalluksesta kohti parempaa elämää!

Ethän pistä itseäsi liian koville? Oletko potenut pahasti nälkää vai saanut rakennettua itsellesi järkevän ruokavaliopohjan? Olet pudotellut n. 1,5 kg / vko tahtia mikä on aika reipas tahti. Tosin pudotettavaakin on. Sellainen 1 kg / vko voisi olla järkevä tahti jatkaa. Jos nyt rykäset vaan hirveellä kurilla montakymmentäkiloa ja liian nopeasti vielä alaspäin, niin riski kasvaa, että ne tulee korkojen kera takaisin tai ainakin efekti on juuri tuo: roikkuvaa nahkaa kun iho ei ennätä palautumaan mukana. Tärkeintä olisi pudotella rasvaa. Suosittelisin tekemään hitaasti, mutta varmasti -tyylillä pysyvää muutosta. Tähän kaikkeen tosi järkevä tuki on se lihaskuntoharjoittelu eli raskas painoharjoittelu lenkkeilyn ja ruokavaliomuutoksen lisäksi. Olisiko sinun mahdollista lähteä salille?

Lue tämä Timo Haikaraisen asiakascase, jossa on saman tyyppinen tilanne kuin sinulla. Tästä voisi saada eväitä jatkaa hyvällä tiellä. Tsemppiä matkaan!

En mielestäni ole laittanut itseäni liian koville. En ole rääkännyt itseäni muuta kuin lenkkipoluilla.
Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla olen päästellyt menemään. Päätin kokeilla sitä kun on tullut kokeiltua muitakin ruokavalioita mutta minulla toimii täyskieltäytyminen hiilihydraateista. Lautaselle eksyy lihat ja salaatit. Hedelmiä/marjoja nappasen 1-3 päivässä. Mitään ruokailu aikoja mulla ei ole. Lämpimän ruuan syön 1-2 kerran päivässä (kuinka on nälkä) ja sitten ne hedelmät. Vettä juon 2-3 litraa päivässä ja kahvia 1-10 kuppia päivässä. Alkoholia juon 2-4 kertaa kuukaudessa ja siittä en luovu.
Lenkkeily on ollut hidasta kävelyä (keskinopeus n 4-4,5km/h) noin 3-6km matkoja.
Tälläkin hetkellä aika on kortilla kun ammatikseni ajan taksia eli teen pitkiä päiviä. Sinne oon saanut liitettyä lenkkeilyn mutta siinä se päivät alkaa ollakkin. Sali ei taas yksinkertaisesti kiinnosta. Olen käynyt elämäni aikana salilla mutta se kiinnostus lopahti.
Ps. Yritän pitää myös sosiaalisesta elämästäni kiinni. Ei aina voi olla kuntoilemassa.

ja kiitos tuosta linkistä.

Viimeksi muokattu:
Hyvältä kuulostaa tri-jesus meininki ja ruokailu. Katsothan että saat riittävästi sitten rasvaa kun hiilarit on niukemmalla? Jos kuitenkin tykkäät tehdä niitä lihaskuntojuttuja kotona niin tee ihmeessä niitä ainakin mahd. isoilla vastuksilla (lisää painoja vaan et tulee kunnolla vääntöö), koska se on paras keino siihen kehon tiivistymiseen laihtumisen myötä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mulle kerrottiin kun kysyin täällä että mikä olisi sopiva treeni ohjelma 14v niin sanottiin että tuo "golden six" olen nyt tehnyt sitä joka toinenpäivä ja kysyisinkin että voiko sitä tehdä useammin? Tai joku vähän rankempi 1 jakoinen ohjelma.

Mulle kerrottiin kun kysyin täällä että mikä olisi sopiva treeni ohjelma 14v niin sanottiin että tuo "golden six" olen nyt tehnyt sitä joka toinenpäivä ja kysyisinkin että voiko sitä tehdä useammin? Tai joku vähän rankempi 1 jakoinen ohjelma.

Rankempi 1-jakonen? How about tee golden sixiä aikusten oikeesti kovaa

Minkälaisia sarjoja teette yleensä maastavedossa?

4x4–6x6 alueella pääasiassa, mut vähän väliä treenin alkuun tulee vähän tiukempia ykkösiä tai kakkosia tehtyä ja joskus viimesessä sarjassa voi tulla kasikin. Piikkaillessa sitte tietty 1–3 toistoa.

Yksjakoisella tulis olla ainakin yks lepopäivä treenien välissä näin yleisesti ottaen. Kyllä tuo on rankka ohjelma, kun pääset vähän alkuun ja saat sarjapainoja vähän isommiksi.

Onko järkeä lähteä salille, jos kotoa löytyy vehkeet treenaukseen. Kotoa löytyy weider pro 4500 kuntokeskus painopakka 85kg, säädettävät käsipainot 15kg, kuntopyörä, dippilaite, nyrkkeilysäkki.

polkupyörätukun sivulta:

Mekaaninen ratkaisu muuttaa vastusmäärät eri liikesarjoille seuraavasti:
Max vastus high pulley: 101 kg, Max vastus butterfly: 44 kg, Max vastus arm press: 84 kg, Max vastus low pulley: 109 kg

Onko järkeä lähteä salille, jos kotoa löytyy vehkeet treenaukseen. Kotoa löytyy weider pro 4500 kuntokeskus painopakka 85kg, säädettävät käsipainot 15kg, kuntopyörä, dippilaite, nyrkkeilysäkki.

polkupyörätukun sivulta:

Mekaaninen ratkaisu muuttaa vastusmäärät eri liikesarjoille seuraavasti:
Max vastus high pulley: 101 kg, Max vastus butterfly: 44 kg, Max vastus arm press: 84 kg, Max vastus low pulley: 109 kg

En mä lähtis. Pärjäsin ite moneta vuotta kotitreenillä ja sain hyviä tuloksia ja lihaksia, kun vaan on motivaatiota treenata kotona ( monelle se salille lähtö on se juttu et tulee kans treenattua).

Minkäläinen on erikoistekniikka "tuplapudotus"? Monia blogeja kun seurailen nii niissä näkyy esim. taljapunnerrus 3*15 + tuplapudotus niin miten tämä toteutetaan käytännössä?

Minkäläinen on erikoistekniikka "tuplapudotus"? Monia blogeja kun seurailen nii niissä näkyy esim. taljapunnerrus 3*15 + tuplapudotus niin miten tämä toteutetaan käytännössä?

Pudotussarja = teet sarjan, vähennät painoa ja teet heti perään seuraavan sarjan. Tuplapudotus esimerkiksi: 15*50kg + 11*40kg + 7*30kg, ilman taukoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom