Mikähän on kun on alkanut nyt tulokset menemään laskusuuntaan viimeisen 2viikon aikana. Painoja on joutunu ottamaan jonkuverran pois jo. Oon nyt salia harrastanu 5kk ja käyn 5x viikos. Lisäksi yleensä 3x uinti tai 2x lenkki viikkoon.
Syön:
aamu: puuro
aamupäivä: rahka + leipä
lounas: ravintolan noutopöytä
Välipala: banaani/mandariini
päivällinen: kana+riisi(+salaattia) tai liha+peruna(+salaattia)
iltapala: kananmuna+kalkkunanakki

ennen ja jälkeen reenin otan hera80 1 annos. muuna ravintolisänä menee magnesiumia.

Treenaanko liikaa, syönkö väärin, liian vähä vitamiinia vai mistä voisi johtua?

Lisää
Mikähän on kun on alkanut nyt tulokset menemään laskusuuntaan viimeisen 2viikon aikana. Painoja on joutunu ottamaan jonkuverran pois jo. Oon nyt salia harrastanu 5kk ja käyn 5x viikos. Lisäksi yleensä 3x uinti tai 2x lenkki viikkoon.
Syön:
aamu: puuro
aamupäivä: rahka + leipä
lounas: ravintolan noutopöytä
Välipala: banaani/mandariini
päivällinen: kana+riisi(+salaattia) tai liha+peruna(+salaattia)
iltapala: kananmuna+kalkkunanakki

ennen ja jälkeen reenin otan hera80 1 annos. muuna ravintolisänä menee magnesiumia.

Treenaanko liikaa, syönkö väärin, liian vähä vitamiinia vai mistä voisi johtua?

Lisää ruokaa, paljon
Ja joka aterialle proteiinia, pelkkä puuro tai banaani ei toimi
Varsinkin jost treenaat oikeesti sen kymmenen kertaa viikossa niin noilla ruokamäärilläk kuihdut kasaan

Lisää

Lisää ruokaa, paljon
Ja joka aterialle proteiinia, pelkkä puuro tai banaani ei toimi
Varsinkin jost treenaat oikeesti sen kymmenen kertaa viikossa niin noilla ruokamäärilläk kuihdut kasaan

Tuo lenkki ja uinti vähän vaihtelee, mutta salista en oo tinkiny. joskus menee 4x uinti 1x lenkki, joskus 2x uinti 2x lenkki.

ja vielä lisätäkseni, viime viikkoina ollu helvetin väsynyt olo päivisin ja melkein kokoajan. Nukun sen 7-8h yössä kuitenkin niin ei varmaan unesta oo kiinni.
Oisko kevyen viikon paikka? Jos et oo pitäny kevennyksiä koko 5kk aikana, ota nyt viikko täyslepoa, ja sen jälkeen pikkuhiljaa uuteen nousuun. Jos ei auta, verikokeiden tsekkaaminenkaan ei välttämättä olis huono idea.

Oisko kevyen viikon paikka? Jos et oo pitäny kevennyksiä koko 5kk aikana, ota nyt viikko täyslepoa, ja sen jälkeen pikkuhiljaa uuteen nousuun. Jos ei auta, verikokeiden tsekkaaminenkaan ei välttämättä olis huono idea.

Vois tietysti viitata veriarvoihin. Mulla oli 10vuotta sitten rauta-anemia ja hemoglobiinin kans ongelmia. Se huiteli 75-85 välissä ja nukahtelin koulussa tunneille ja vähän minne sattuu välillä.

Olen treenaillut kotona P90X:ää, mutta olen lähdössä puoleksi vuodeksi reissuun, joten jatkossa hotellin salit jne. Kelasin siis kaivaa naftaliinista Arnoldin kultakuusikon.

Kysymys kuitenkin: miten siinä lämmittelyt tehdään? Eka sarjahan on tossa jo tosipainoilla, joten onko idea tehdä pari kevyempää eka pienillä painoilla / tangolla pohjalle? Pahoittelut, jos kysymys on tyhmä! (Toki ennen aloittamista vähän crosstraineria tai soutulaitetta pohjalle.)
  1. Kyykky: 4 x 10. Tee kyykky niin alas, että reitesi ovat vaakatasossa lattian kanssa. Palautuminen sarjojen välillä 2 minuuttia.
  2. Penkkipunnerrus: 3 x 10. Leveällä otteella siten, että liike tuntuu rintalihaksessa. Lämmittele olkapäät hyvin ennen liikettä. Palautuminen sarjojen välillä 2 minuuttia.
  3. Leuanveto: 3 x maksimitoistot, leveällä myötäotteella. Jos saat alle 5 leukaa, tee leukojen tilalta ylätalja. Palautuminen sarjojen välillä 2 minuuttia.
  4. Pystypunnerrus: 4 x 10 sarjaa. Palautuminen sarjojen välillä 2 minuuttia.
  5. Hauis: 3 x 10. Liike tehdään seisten ja tangolla. Palautuminen sarjojen välillä 90 sekunttia.
  6. Vatsat: 3 sarjaa. Vatsalihasliikkeitä kannattaa tehdä monipuolisesti. Tässä eräs vaihtoehto ja tässä toinen. Palautuminen sarjojen välillä 1 minuutti.
Kiitti!

Itse teen tupla ässää. Siinä teen lämmittelyt aina siten, että ensiksi tyhjällä tangolla 2x5 keskittyen tekniikkaan huolellisesti. Saa tuntuman mitä ollaan tekemässä. Sitten kolme lämppärisarjaa kasvavilla painoilla ennen työsarjaa. Esim. 5x40kg, 3x60kg, 2x80kg ja lopuksi varsinaiset 3x5x100kg. Eli lasket paljonko tankoon pitää lisätä työsarjaa varten ja jaat sen neljällä. Tuloksena on lämmittelysarjojen korotukset. Ehkä kannattaisi lisätä hieman toistoja noihin, koska G6 työsarja on 4x10. Mitä muut mieltä?

G6:ssa menee tuhottomasti aikaa jos joka liikkeeseen ottaa monta lämppäsarjaa. Mä ehkä tekisin niin, että ottaisin ensin hyvän kokokropan lämmittelyn alle (kyykkyjä, punnerruksia, vatsoja, selänojennuksia jne. kehonpainolla kevyinä sarjona sekä jonkin verran dynaamista liikkuvuuden hakemista, kuten käsien ja jalkojen pyörittely) ja sitten kyykkyyn ja penkkiin lämppäsarjan tai pari tyhjällä tangolla tai jollain pienellä painolla työpainosta riippuen.
Fiksummat neuvokoot paremmin.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
G6:ssa menee tuhottomasti aikaa jos joka liikkeeseen ottaa monta lämppäsarjaa. Mä ehkä tekisin niin, että ottaisin ensin hyvän kokokropan lämmittelyn alle (kyykkyjä, punnerruksia, vatsoja, selänojennuksia jne. kehonpainolla kevyinä sarjona sekä jonkin verran dynaamista liikkuvuuden hakemista, kuten käsien ja jalkojen pyörittely) ja sitten kyykkyyn ja penkkiin lämppäsarjan tai pari tyhjällä tangolla tai jollain pienellä painolla työpainosta riippuen.
Fiksummat neuvokoot paremmin.

Siinä vaan menee aika paljon aikaa. Varsinaisia lämmittelysarjoja ei tarvitse enää kyykyn ja penkin jälkeen tehdä, mutta muutamat nousu-/herättelysarjat on kyllä tarpeen. Käytännössä ajankulutukseen vaikuttaa ihan oma tasokin: jos penkkisarjat on 150 kilolla, kestää nousu hiukan kauemmin ku 30 kilon sarjoihin.

Minkälainen tunto vipareita tehdessä olkapäissä pitää tuntua? Kovaa polttavaa kipua? onko jotain olkapää ystävällisempää liikettä?

@Baabel: se tuntuu kyllä pahalta jos tekeminen ei ole ihan justiinsa kohdillaan. Liikaa painoa kylmille olkapäille ja vielä niin että hartiat ei pysy kurissa = tuskaa. Pidä lavat yhdessä, olkapäät alhaalla, keskity olkavarsien liikkeeseen ja älä nosta liian ylös. Sen verran köykäset painot käsiin että saat väännettyä 15 toiston sarjoja kunnon poltteella niin opit liikeradan ennen kuin yrität lähteä lentoon 25kg hanttelien kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom