^Stronglifts 5x5 on hyvin samankaltainen kuin SS ja mulla ainakin toimi erinomaisesti. SL:ssä on mun mielestä selkeämmät ohjeet ja lisäksi erinomainen mobiilisovellus.

Onko räkkiveto, osanosto tai miksikä sitä nyt kutsutaan parempi vaihtoehto selkä/rinta treeniin kuin normaali maastaveto? Koska eikös siinä osanostossa kun tanko vedetään samalla tavalla kuin mavessa mutta se vedetään polvien tasolta ylös, niin eikös siinä nosteta vain selällä, ja takareidet jää pois? Vai olenko väärässä? Ja olen siis aloittelija niin onko tuo osanosto parempi vaihtoehto kuin että tekisin ihan perus maven alusta loppuun?

Onko räkkiveto, osanosto tai miksikä sitä nyt kutsutaan parempi vaihtoehto selkä/rinta treeniin kuin normaali maastaveto? Koska eikös siinä osanostossa kun tanko vedetään samalla tavalla kuin mavessa mutta se vedetään polvien tasolta ylös, niin eikös siinä nosteta vain selällä, ja takareidet jää pois? Vai olenko väärässä? Ja olen siis aloittelija niin onko tuo osanosto parempi vaihtoehto kuin että tekisin ihan perus maven alusta loppuun?

Ei sillä takareisiä tai persettä eristetä kokonaan pois, mutta ne ovat siinä niin vahvoissa nivelkulmissa, että ne eivät joudu niin kovasti työskentelemään. Ihan puhtaasti bodailun näkökulmasta tekisin räkkivetoa ennemmin. Toisaalta aloittelijalle voi olla ihan hyväksi saada voimaa joka paikkaan yleisemmin, joten ennemmin laittaisin tavallisen maastavedon vaikka samaan treeniin kuin takareidet.

Kesätöiden yms. vuoksi voin käydä kesällä salilla kymmenessä päivässä viisi kertaa. Nuo viisi kertaa kuitenkin ajoittuvat peräkkäisille päiville, eli joka tapauksessa tähän kymmenen päivän sykliin tulisi 5 salitonta päivää. Mikä jako ohjelmaan olisi tässä tilanteessa järkevin? Kaikki salipäivät tulevat siis peräkkäin viiden päivän sisään, joten onko esimerkiksi 1-jakoinen ohjelma mahdollinen, jos haluankin käydä neljä kertaa salilla viiteen päivään?

Kesätöiden yms. vuoksi voin käydä kesällä salilla kymmenessä päivässä viisi kertaa. Nuo viisi kertaa kuitenkin ajoittuvat peräkkäisille päiville, eli joka tapauksessa tähän kymmenen päivän sykliin tulisi 5 salitonta päivää. Mikä jako ohjelmaan olisi tässä tilanteessa järkevin? Kaikki salipäivät tulevat siis peräkkäin viiden päivän sisään, joten onko esimerkiksi 1-jakoinen ohjelma mahdollinen, jos haluankin käydä neljä kertaa salilla viiteen päivään?

Yksijakoisella et ehdi palautua. Kaksijakoinen ja treenaat päivinä 1, 2, 4 ja 5? Saa korjata jos on parempia ideoita :)

Olen 16v poika harrastanut koko nuoruuden kestävyysurheilua,kilpahiihtoa. Nyt treenannu salilla 5kk ja saanut aikaan hyviä tuloksia, 7kg lihasmassaa.. Miten olisi järkevintä treenata jos haluaa pärjätä kehonrakennuksessa? Tottunut kovaan reeniin! Kertokaa kokeneempina miten voisin lähteä lihamuuria rakentamaan.

Olen 16v poika harrastanut koko nuoruuden kestävyysurheilua,kilpahiihtoa. Nyt treenannu salilla 5kk ja saanut aikaan hyviä tuloksia, 7kg lihasmassaa.. Miten olisi järkevintä treenata jos haluaa pärjätä kehonrakennuksessa? Tottunut kovaan reeniin! Kertokaa kokeneempina miten voisin lähteä lihamuuria rakentamaan.

Keskity ihan perusasioihin seuraavat muutama vuosi. Selvästi eniten ns. suuria moninivelliikkeitä (mave, kyykky, etukyykky, penkki, leuat, kulmasoutu, pystypunnerrus) noin 8–15 toistoalueella. Muista, että pitkällä aikavälillä sarjapainojen nostaminen on tärkeintä aloittelijalle. Käytännössä on kasvatettava treenivolyymia (sarjoja, toistoja ja painoja) myös esim. 1–3 kuukauden aikana. Jokin ihan kaksijakoinen ohjelma lienee fiksuin. Niillä saat hyvän pohjan rakennettua mihin vain. Muista pitää painot sopivina (= ei liian suurina), ja opettele tekniikat oikeasti huolella.

Semmonen kysymys ois et mitä vitamiinejä öljyjä yms pitäisi syödä. Itse en ole koskaan mitään vitamiini pillereitä syönyt ja nyt kun tulee voimailtua säännöllisesti niin ajattelin et pitääkös jotain vitskuja yms syödä?

Semmonen kysymys ois et mitä vitamiinejä öljyjä yms pitäisi syödä. Itse en ole koskaan mitään vitamiini pillereitä syönyt ja nyt kun tulee voimailtua säännöllisesti niin ajattelin et pitääkös jotain vitskuja yms syödä?
Jos syö tarpeeks monipuolista safkaa niin ei periaatteessa mitään. Käytännössä Suomessa yleensä suositellaan ainakin talvikautena D-vitamiinia.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Okei eli jatkan samaan malliin ilman vitskuja :cool:

Kyllä niitä vitamiineja ihan hyvä on syödä, harvoin niitä tarpeeksi ruosta saa. D-vitamiinia ainakin, jos ei muita jaksa. Kesäisin voi ottaa vähän vähemmän ja talvisin sitten enemmän, mutta kyllä D-vitamiinia ympärivuotisesti kannattaa jossain määrin syödä.

Kalaöljy, monivitamiini, D-vitamiini ja C-vitamiini ois kyllä varsin käteviä olla ainakin. Timo Kettunen on kirjoittanut ravinto-osiolle hyvän jutun aiheesta, käy kurkkimassa.

Taitaa olla ihan maailmanennättys tasoa saada 5kk aikana 7kg lihasta?
Tarkoitat varmaankin että paino noussut tuon verran?

Kehtaako mennä salille kun on kurkku hieman kipeä ja vähän yskää vai kannattaako levätä ja odottaa että menee ohi ja sitten taas painaa satalasissa?

Kehtaako mennä salille kun on kurkku hieman kipeä ja vähän yskää vai kannattaako levätä ja odottaa että menee ohi ja sitten taas painaa satalasissa?

Jos on kipeenä ollut niin pari kuumeetonta lepopäivää ihan hyvä pitää. En myöskään menisi jos kurkku kipeä. Jos taas on jäänyt sairastamisen jälkeen sellainen räkäinen/nuhainen olo mutta muuten olo ihan normaali eikä vaan meinaa mennä ohi, niin olen mennyt salille/lenkille. Saattaa jopa auttaa, kun lähtee räät liikkeelle. Toki kannattaa tehdä kevyt treeni sairastamisen jälkeen eikä painaa 100-lasissa.

Mä oon pitäny sellasta linjaa, että niin kauan kun on kipee olo, totaalilepoa. Sitten jos on flunssan jälkeen yleisfiilis o0jo normaali, mutta nenä vielä tukkoinen, saatan tehdä jotain kevyttä, esim. joogaa tai salilla kevyttä tekniikkaharjoittelua. Sitten vasta kun on täysin terve olo, kunnon painoja yms. kehiin.

^Just näin, kevyesti se eka treeni takaisin. Ehkä tyhmintä mitä voi tehdä on yrittää tehdä täysillä sairastelun jälkeen, hyvällä tuurilla saa kropan oikein kunnolla jumiin.
Jos on pientä kurkkukipua/pientä yskää muttei kuumetta voi mennä esim. maksimissaan puoleksi tunniksi vetää todella kevyen treenin, jonka jälkeen ruoka ja petiin. Oman harkinnan mukaan tietysti, mutta itse olen monta arastavaa nuhaa torpannut näin.

---Jos on pientä kurkkukipua/pientä yskää muttei kuumetta voi mennä esim. maksimissaan puoleksi tunniksi vetää todella kevyen treenin, jonka jälkeen ruoka ja petiin. Oman harkinnan mukaan tietysti, mutta itse olen monta arastavaa nuhaa torpannut näin.
Sauna miedohkolla löylyllä + runsaalla eukalyptushöyryllä toimii myös (vain jos ei ole kuumetta). :)

Laihtumisen tärkein tekijähän on ruokavalio, se kannattaa katsoa kuntoon ensimmäisenä. :)
Mutta ei sitten kannata liikaa miinuksille menemään, että ei ne lihakset mene energianlähteeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom