Kannattaako vetää leukoja 10kg lisäpainolla vai ilman? Ilman menee yli 10 ja 10kg kiekolla 3*3. Vai sekä-että?

Joo ja ei. Miks just kymmenen kilon lisäpaino? Tee ennemmin pienemmällä lisäpainolla niin, että saat toistoja jotain 5–10 per sarja. Sitten vähitellen lisäilet toistoja, sarjoja ja painoja. Ihan samalla tavalla ku kaikissa muissakin liikkeissä.

Mikä on vyön funktio penkkipunnerruksessa? Osa kovista nostajista käyttää ja osa ei. Esimerkiksi kyykyssä, mavessa ja jopa pystärissä sen käyttötarkoitus on mulle ihan itsestäänselvyys, mutta tuo penkkijuttu on vieny multa monet yöunet.
Mä saan ainakin huomattavasti tukevamman paketin kun käytän vyötä ja ilman vyötä saan alaselkäni kipeäksi mutta vyön kanssa en. Mulla on vyö melko korkealla ja sitä vasten on hyvä ottaa paineet. Tosin mä en kyllä ole edes keskinkertainen penkkimies.

Yhden käden kulmasoudussa käsipainoilla on aika suuret erot eri käsillä. Oikealla saan esim. 12 ja vasemmalla samalla painolla vain 8. Mitä tehdä tässä tilanteessa? Himmailenko oikean käden toistot vasurin tasolle? Vai yritän runoa vasurin oikean tasolle väkisin?

Yhden käden kulmasoudussa käsipainoilla on aika suuret erot eri käsillä. Oikealla saan esim. 12 ja vasemmalla samalla painolla vain 8. Mitä tehdä tässä tilanteessa? Himmailenko oikean käden toistot vasurin tasolle? Vai yritän runoa vasurin oikean tasolle väkisin?

Teet ensin heikommalla ja sitten vahvemmalla samat toistot. Älä tee yhtään enempää vaikka varaa tulee jäämään.

Mulla on rasvat nyt n.15%, mutta haluaisin nyt 5 viikon päästä olevalle ulkomaanmatkalle kiristää mahdollisimman paljon. Ruokavalio on on kunnossa, mutta miten paljon aerobista tarvitsee optimaaliseen diettaukseen? Ketolle en rupea, koska en voi vaikuttaa ruokavalioon niin paljoa. (esim. Kouluruoka) Jätänkö vaan maidot juomatta ja leivät yms ja tilalle salaattia ja proteiinia sopivasti? Hiilarieita vähennän myös, mutta ainakin 2 rahkaa menee päivässä, aamulla ja illalla.

Jee jollain muullaki ollu tääl sama ongelma joten lainaten häntä: ''Mikähän mahtaa olla vikana, kun tuntuu että ranteen nivelet/jänteet/lihakset/mitkälie tuntuvat menevän ristiin,
jos suorittaa rannekääntöä kämmenet lattiaanpäin, eli siis kääntäessä rystysiä itseä kohti.
Olen kokeillut suoraa, sekä mutkatankoa, mutta molemmilla sama ongelma.
Löytyykö vaihtoehtoisia liikkeitä, suoritustapoja tai kikkakolmosta jolla saisin homman toimimaan?''

Ei mulla ainakaan kierry kädet niin paljoa, et pystyisin tekemään rannekääntöjä juuri tolle ojennuspuolelle tangolla. Ehkä sit jos sais todella leveen otteen tangosta niin sit pystyis tekemään kun käsien ei tarvitse kiertyä niin paljoa. Eli aika paljon hartioita leveämpi ote pitää mulla olla tangosta, et noita pystyis tekemään.

Joskus harvoin kun tulee forkkuja treenattua niin käsipainolla oon tehny scott penkissä. Toinen vaihtoehto on tehdä hauisten kanssa yhdessä. Eli tekee hauiskääntöjä mutkatangolla niin, että on rystyset ylöspäin.

Ei nyt mikää elämää suurempi kysymys, mut onko yleisesti ottaen rannekääntöä tehdessä voima eroja koukistamisessa & ojentamisessa. Eli ite ku välil vedän treenin loppuu, ni vastaotteella(ranteen koukistus) saan tyyliin 3 kertaa isommilla painolla kun vastaliikkeellä eli myötäotteella(ranteen ojennus). Onko normaalia, vai meneekö mun paskottujen ranteiden piikkiin? Ihan pikkupainoilla pumppailen tyylii 30kg tangossa, mut tolla myötäotteella pitää vähentää huomattavasti painoa & saan varmaan max 10kg:lla sarjaa, ja seki tuntuu jotenki ihan vitun kierolta.
Voimaeron selittää ihan vain lihasten koko ja supistusvoima. Onhan tuolla sisäpuolella nyt lihaa huomattavasti enemmän ja siten myös voimaakin.

Kumpi seuraavista parempi, vai onko oikeastaan mitään merkitystä?

rinta,olkapäät,ojentajat
selkä,hauis
jalat
lepo

vai

rinta,olkapäät,ojentajat
jalat
selkä,hauis
lepo

Tarinani. Olenko onnistunut sekoittamaan kroppani täysin....

Nyt tarvitaan apua! AHDISTAA!!!!!

Olen 21 vuotias,161 cm,63kg omenavartaloinen nainen. Haluaisin laihduttaa nimenomaan ylävartalosta,koska minulla on järkyttävä omenavartalo.. jalat ovat aivan tikut ja kaikki rasva on kertynyt ylävartaloon. Aivan kun ylä-ja alakroppa olisi eri ihmisen,aivan eriparia.

Viime talvena yritin laihduttaa personal trainerin avulla. Hän laati minulle ruokavalion ja 3-jakoisen treeniohjelman salille. Salilla kävin 3 kertaa viikossa (jalat,yläkroppa,koko kropan kuntopiiri),lisäksi satunnaisia lenkkeilyitä. Ruokavaliossa oli 1600kcal. (en nyt jaksaisi sitä tähän kokonaan erikseen kirjoittaa?)
Painossani ei tapahtunut mitään muutosta. Paino ei lähtenyt tippumaan ollenkaan kolmen kuukauden aikana. Toisaalta kroppani oli muutenkin tuolloin ilmeisesti aika sekaisin koska kuukautiseni olivat jääneet pois yli puoleksi vuodeksi..

Noh,sain pt:ltä uuden ruokavalion,mistä oli karsittu hiilihydraatteja ja siinä olisi 1300-1400kcal. Tämän pitäisi kuulemma pelittää.
Olin kuitenkin niin turhautunut tähän koko touhuun kun mitään ei tapahtunutkaan että en oikeastaan missään kohtaan alkanut noudattamaan tätä uuttaa ruokavaliota.
Kävin lääkärissä ja sain pillereillä kuukautiseni alkamaan ja aloin itse soveltamaan dieettiä itselleni. Söin _todella_ vähän,hiilihydraatteja en ollenkaan.. Muutaman viikon välein pidin kyllä "herkuttelupäivän" jolloin söin leipää yms. hiilaria. Liikuntaa harrastin joka päivä pyöräilylenkkejä jotka olivat 5-10km pitkiä, ja kävelylenkkejä tein myös melkein päivittäin. Salilla en käynyt. Laihduin n.1kg viikossa,eli kolmessa kuukaudessa onnistuin pudottamaan kymmenen kiloa,painoin 52-53kg.

Joulun jälkeen kuitenkin palasin takaisin normaaliin ja tottakai kaikki kilot tulivat ryminällä takaisin. :(:( Luultavasti muutenkin onnistuin kuihduttamaan vaan vähäisetkin lihakset pois tuolla typerällä laihdutus tavalla. koska vaikka olin kymmenen kiloa kevyempi,joka paikka oli silti aivan löysää ja samanlailla vatsamakkarat pursusi housuista kuin aikaisemminkin...

Nyt olen päättänyt aloittaa taas laihduttamisen..

Mietin jos nyt alkaisin noudattamaan tuota uutta ruokavaliota.
Lisäksi liikun joka päivä koiran kanssa muutaman kilometrin kävelylenkkejä,2-3krt päivässä.(lenkit ovat siis oikeasti ihan rauhallista käppäilyä,n.20-30min) ja pyörälenkkejä muutaman kerran viikossa 5-10km), kolme kertaa viikossa salilla (ajattelin tehdä kaksi kertaa viikossa jalkatreenin ja kerran yläkroppatreenin,koska niinkun sanoin omistan omenavartalon ja haluan siitä EROON niin eikö olisi parempi treenata enemmän jalkoja??? vai kuinka?)

Tässä olisi vielä saliohjelmani ja ruokavalio;

JALAT JA KESKIVARTALO:

Lämmittely 10 min crosstrainerilla/juoksumatolla/ pyörällä.
Askelkyykky omalla painolla (myöhemmin lisäpaino käsiin) 3 x 12-15
Sumo Mave kahvakuulalla 3 x 15 (alk. 10 kg kahvakuula)
Nousu steplaudalle 3 x 15/puoli (alk. 10 kg lisäpainot kädessä)
Jalkaprässi 3 x 15 (alk. 70 kg)
Takareidet laitteessa, reiden koukistus istuen 3 x 12-15
Pohkeet laudalla yhdellä jalalla 3 x 15

Keksikropan kuntopiiri 3 x
Alaselkä kolmen pumppauksella 10x
Syvät käänteiset rutistukset 15x
Sivulankku nostoilla, molemmille puolille 12-15
Jäähdyttely 10-15 min juoksumatolla/crossilla/pyörällä

YLÄKROPPA:
Lämmittely 10 min crosstrainerilla/ soutulaitteella.
Ylätalja leveä ote 3 x 10-12 (alk.20-25 kg)
Vaakasoutu taljassa 3 x 10-12 (alk.20 kg)
Penkkipunnerrus käsipainoilla 3 x 10-12 (alkaen 9 kg/käsi)
Pystysoutu kahvakuulalla 3 x 12 (alk. 12 kg)
Ojentajadippi 3 x 10-12
Hauiskääntö taljassa suora tanko 3 x 10-12 (alk 7,5 kg)
Jäähdyttely 10-15 min juoksumatolla/crossilla/pyörällä/soutulaitteella

Ruokavalio:

Aamupala:

Smoothie
2 dl mantelimaito
1/3 avocadoa
100 g marjoja
20 g proteiinijauhoa

PÄÄATERIAT:

Ei treeniä
100 g kanaa/kalkkunaa/lohta/jlihaa/lihaa
200-300 g kasviksia
1 tl oliiviöljyä/1 rkl siemeniä

Treenin jälkeen:
100 g proteiininlähdettä
200-300 g kasviksia
1 leipäviipale jossa ohuesti levitettä TAI 2 perunaa/ 30 g pastaa TAI
riisiä kuivapainona

VÄLIPALAT:

- 20 g proteiinijauhetta veteen sekoitettuna + 20 g pähkinöitä
- 150 g maitorahkaa + 50 g marjoja + 1 rkl siemeniä
- 2dl maustamatonta jogurttia + 50 g marjoja + rasvalisä (esim 1 tl
maapähkinävoi)
- 1 omena/päärynä/kiivi + 20 g pähkinöitä

ILTAPALA:
- Skyr + 50 g marjoja

Onnistunko pudottamaan painoa tällä suunnitelmalla vai olenko saanut kroppani totaallisen sekaisin typerällä laihdutuksellani... Miltä ruokavalio ja liikuntasuunnitelmani kuullostaa??

Olin kehonkoostumusmittauksessa maaliskuussa ja sen mukaan perusaineenvaihduntani on 1184kcal. Rasvaprosenttini on 39,2%,rasvamassa 24,3kg ja lihasmassa 20,2kg.

Auttakaa kannattaako tämä?! pakko saada laihduttettua mutta haluan tehdä sen järkevästi.. rupean muuten taas jollekin pussikeittodieetille että saan nopeasti vain painon alas....

Haluan olla kiinteä,ja nimenomaan laihtua. en niinkään kasvattaa lihasta. Kuinka nopeasti tällä tavalla saisi tuloksia? Olisiki kiva olla juhannukseen mennessä kunnossa...

Treenihommista en sano nyt mitään, mutta jos tuo 1300-1400 kcal on se ruokavalio jota aiot ruveta noudattamaan, niin se on kyllä aivan sairaan vähän ruokaa. Noilla kalorioilla et tule todellakaan saamaan kadotettuja lihaksiasi takaisin, ja liikunta voi tehdä aika pahaa :/ Tuo "kiinteytyminen", jota ajat takaa, on nimenomaan lihaksen kasvua samalla kun rasvaprosentti pienenee. Noilla eväillä saattaa olla edessä entistä löysempi kunto, veikkaan ma.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
popsi, sun painossahan ei ole mitään vikaa, mutta siihen nähden toi rasvaprosentti on yllättävän korkea. Tämä kertoo kahdesta asiasta: rasvaa on, mutta lihasta ei ole. Aloittelija pystyy korjaamaan tilannetta aika mukavastikin, kunhan treenaa kovaa painottaen punttisalia ja syö kunnolla. Kunnolla tarkoittaa nyt tässä yhteydessä about kulutuksen verran, 2g/kg proteiinia (sulle n. 125g), 1g/kg rasvaa (reilu 60g) ja loppu energia hiilareista.

Olisikohan siis järkevämpää noudattaa sitä ensimmäistä ruokavaliota missä on 1600kcal? Pitäisin siitä muutenkin enemmän kun on enemmän hiilihydraatteja, ja tuntuu että jaksaminen on ihan eriluokkaa kun saa syödä hiilareita. Mutta paino kun putoaa niin kivan nopeasti kun jättää hiilarit pois.. Ilman diettiä syön kuitenkin aika paljon hiilareita niin varmaan olisi järkevää kyllä yrittää pitää ne mukana myös dietin aikana ettei ne kilot tulisi tuplana takaisin...
Tuleeko sitten vajetta tarpeeksi laihdutukseen jos syön sen 1600kcal kun peruskulutukseni on kuitenkin niin vähän?
Miltä liikunta muuten kuullostaa? Vinkkejä tähän järkyttävään omenavartaloon otetaan vastaan :( vihaan tätä muotoa,kuinka tästä pääsee!!!
Pitäisikö harrastaa enemmän aerobista liikuntaa vai kuntosalia? Pelottaa että jos lihakset tämän ihra kerroksen alla kasvavat niin näytän entistä paksummalta pötkylältä vain.. (hitto kun kehtaisi julkaista kuvan oikeasti tästä jalkojen ja yläkropan epäsymmetrisyydestä). Kannattaako siis keskittyä treenaamaan pääosin jalkoja? Voinko ikinä päästä timmiin ja hoikkaan kuntoon :( haluan siis olla laiha, lihaserottuvuudella ei ole niin merkitystä muuta kun että olisi sen verran kiinteä ettei maha pursua housuista ja selkämakkaroista...
olen oikeasti epätoivoinen.. nyt vinkkejä miten saan nopean alkusysäyksen tähän että tuloksia näkyisi nopeasti että motivaatio pysyisi.... :(

Ikävä sanoa näin, popsi, mutta sulla on nyt asenteessa ehkä vähän korjaamisen paikkaa... Jos haluat mahdollisimman nopean painonpudotuksen, niin onhan noita vaikka mitä ihmekuureja, jos on valmis ottamaan sen riskin että kroppa hajoaa. Etenkin meillä naisilla hormonitoiminnan voi saada ihan järkyttävään kuntoon syömissekoiluilla, nimimerkillä kokemuksen syvä rintaääni. Jos sua kiinnostaa vain mahdollisimman laiha kroppa, niin tämä foorumi voi olla vähän huono paikka löytää kaipaamiasi neuvoja.

Mitäs veikkaat sen kiinteän tavaran olevan niillä timmeillä hyväkroppaisilla mimmeillä? Lihastahan se on. Jos laihdutat tosta kropastasi ylimääräiset pois, niin susta tulee juurikin luiseva laiheliini, koska lihasmassasi on niin vähäinen. Huomioi se, että miten vaikeeta on näyttää oikeasti lihaksikkaalta, varsinkin naisen. Se ei ihan vahingossa tapahdu, vaan vuosien kovalla ja säntillisellä puurtamisella, jos silloinkaan.

Eli älä siis turhaan pelkää niitä lihaksia, vaan se on juuri se juttu mikä saa sun kropan näyttämään "timmiltä". Eli eikun lihatalkoisiin siitä vaan. Tosin tolla pt:n tekemällä systeemillä voi olla aika heikkoa, varsinkin niiden jalkojen osalta. Kaivele täältä pakkikselta parempaa, varmasti löytyy jotain kun perehdyt asiaan.

Viimeksi muokattu:
Miten mahtaa kroppa pysyä mukana kun tänään alkaa helvetin raskas duuni joka kestää ainakin 2vk, saa painaa persereikä pitkällä ja kieli vyön alla. Siihen päälle ma ti to pe rankkaa reeniä?

Miten mahtaa kroppa pysyä mukana kun tänään alkaa helvetin raskas duuni joka kestää ainakin 2vk, saa painaa persereikä pitkällä ja kieli vyön alla. Siihen päälle ma ti to pe rankkaa reeniä?

Riippuu ihan siitä, missä kunnossa olet. Kokeile ja jos ei kestä, niin höllää treenaamisesta. Pari viikkoa tosi kevyttä treeniä tai jopa väliin jääviä treenejä on vähemmän paha kuin ylirasitustila. Muista syödä ja nukkua :)

Toki riippuu siitä mitä itse kukin mieltää helvetin raskaaksi duuniksi ja treeniksi, mutta pari viikkoa kevyempää ylläpitotreeniä ei pitkässä juoksussa meinaa mitään. Sen sijaan jos yrität väsyneenä väkisin puskea normitreeniä neljä kertaa viikkoon voi olla haitallisempaa. Tulokset tippuu joka tapauksessa, mutta terveenä ne palautuu äkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom