Minkälaisilla prosenteilla maksimista keskimäärin onnistuu 5x5 2min sarjatauoilla? Jos puhutaan nyt siis ihan keskiverto salikävijästä.

Miksi juuri 2 min tauot? Voimailumielessä aika lyhyet, jos siis kyse maastavedosta tms.

Oman perstuntuman mukaan joku 75-80% voisi olla aika lähellä.

Mä oon vissiin jotenkin vammainen, ykkösen ollessa 105kg tein 5x5 sarjan 92.5kg tämä siis penkissä ja prosentteina tuo taitaa olla 88%.

Ihan hyvät sarjat ykköseen nähden, mutta oliko sarjat 2 minuutin palautuksilla? Kovat sarjat prosenteilla jokatapauksessa.
Ja kuinka lähellä tuota 5x5 treeniä olit testannut maksimiykköstä?

Sanoisin että 2-3x5x88% alkaa olla aika maksimi monelle vaikka olisi millaiset palautukset. Kahden minuutin palautuksilla todella vaikeaa. Toki kaikki olemme erilaisia.

Ihan hyvät sarjat ykköseen nähden, mutta oliko sarjat 2 minuutin palautuksilla? Kovat sarjat prosenteilla jokatapauksessa.
Ja kuinka lähellä tuota 5x5 treeniä olit testannut maksimiykköstä?

Sanoisin että 2-3x5x88% alkaa olla aika maksimi monelle vaikka olisi millaiset palautukset. Kahden minuutin palautuksilla todella vaikeaa. Toki kaikki olemme erilaisia.
Olihan siinä palautukset tosin 2.5-3min. Tais olla max 2viikkoa väliä sarjalla ja ykkösen testauksessa. Olisihan se tosiaan kiva että sais sitä voimaa siihen ykköseenkin.

Mulla on ehkä "poikkeavin" sarja mitä penkkiä tehnyt: 13x100kg(83%), 20 päivää sitä ennen tiukka 1x120kg. 3 kk putkeen lähes pelkkää voluumia pienillä painoilla tätä ennen selittää aika hyvin.

Aiemmat treenit vaikuttaa paljon. Jos on tehny vaikka pelkkää 10-20 toiston sarjaa, voi ykkönen olla suhteessa aika pieni. Jos taas on tehnyt kunnon kisapiikkailun, on ykkönen korkea sarjaan verrattuna. Jto:n ketjussa oli just puhetta vähän samasta aiheesta.

mitä tehdä kun toiseen polveen sattuu kyykyssä (siis jo ihan kyykyssä ilman painoja). mikä liike/kone sopisi kyykyn korvikkeeksi? kun ei viitsisi ottaa riskiä että polvi hajoaa...

Itsellä sama vaiva alkoi reilu kuukaisi sitten. Kylmähoidoilla, voltarenilla ja viikon parasetanoolikuurilla (esim. panadol zapp 3 nappia per päivä) alko taas kyykyt onnistumaan. Ei vieläkään pysty kylmiltään heti kyykkäillä, vaan vaatii kunnon lämmittelyt reidenojennuksilla ja tyhjällä tangolla. Polvituet/lämmittimet myös auttanut, ne päällä kyykkään jatkossa aina.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tässä videossa sanotaan että jos haluaa dippien ottavan enemmän rintaan niin kyynerpäät pitäis levitä sivuille? Ainakin penkissä tuo on huono asia mutta onko dipeissä sit erilailla?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tässä videossa sanotaan että jos haluaa dippien ottavan enemmän rintaan niin kyynerpäät pitäis levitä sivuille? Ainakin penkissä tuo on huono asia mutta onko dipeissä sit erilailla?

Näin se menee, ihan hyvin ohjeistaa tuossa videolla :) Ajatteleppa jos tekisi kyynäret täysin taakse - eikös se tuntuisi aika metkalta tuossa etuolkapäässä, minulla ainakin :D Niin ja kontrollinkin saa jostain syystä (?) pidettyä paremmin kun antaa kyynärien levitä sivulle... Penkissähän tanko tuolee suoraa kohti rintakehää, dibeissä tullaan roimasti enemmän alaviistosta, kaippa se selittänee ilmiön...

Dipeissä kyynerpäät saa mennä bout niitten kahvojen suuntaan, vääntäs ranteet yms ihan solmuun jos kahvat osoittaa ulospäin, mutta kyynerpäät suoraan taaksepäin.

Miten lähteä treeniä toteuttamaan kun joka toinen viikko töiden takia ei salille pääse? Ja olen käytännössä täysin aloittelija ja ikääkin kohta 30, mutta olisihan tuo mukava päästä kuntoon. Työreissulla onnistuu lähinnä kehonpaino treenit. Apuja kaivattais jotta ei turhaan tulisi salilla kuljettua. Ohjelmaan vinkkejä ja monta kertaa tulisi käydä vapaa viikolla kun joka toinen viikko se ei onnistu?

Kyllähän penkissäkin kyynärpäät voi sivulle viedä, ja kannattaakin jos haluaa sitä rintaliikkeenä tehdä. Jos taas voimailumielessä, niin sitten ei kannata, saa enemmän rautaa ilmaan

Kyllähän penkissäkin kyynärpäät voi sivulle viedä, ja kannattaakin jos haluaa sitä rintaliikkeenä tehdä. Jos taas voimailumielessä, niin sitten ei kannata, saa enemmän rautaa ilmaan

Onko näin? Yleensähän ohjeistetaan että penkissä kyynärpäiden leviäminen ei ole olkapäille hyväksi?

Jos on huonot olkapäät. Silloin punnerrusliikkeet ylipäätään voi aiheuttaa harmia. Mutta muuten kyynärpäiden levittäminen on aika tärkeetä rinnan kehittymistä varten punnerruksissa. Venytys rinnassa on ihan omaa luokkaansa ja sen kyllä huomaa

Pelkkä venytys ei kasvata lihasta, ja liikaa levittäessa olkavarsia joutuu olkanivel melko kovaan ulkokiertoon ja samalla melkoisen epävakaaseen asentoon.
Jos siis haluat punnertaa pitkään mihin tahansa suuntaan, niin vältä tankoliikkeissä äärimmäistä ulkokiertoa olkanivelessä. Puhtaasti rintalihaksen bodaukseen on sitten parempiakin liikkeitä kuin tankopenkki.

Ei mutta tankopenkkiä yleensä tehdään venytyksen vuoksi, jotain muuta sitten supistuksen vuoksi. Ja liika on toki aina liikaa. Vaikee sen tarkemmin neuvoa pakkiksen välityksellä että missä kulmassa on liikaa ja missä sopiva.

Itsellä vinopenkki tangolla kyynärpäät suht leveellä on parhaiten nimenomaan rintaan ottava liike mitä olen löytänyt, vaikka paljoa on kokeiltu. Tuota teen keskipitkiä sarjoja pienehköllä painolla ja hiiiitaalla negatiivisella. Tuntuu "hyvältä"

Mä kun olen aina kuvitellut että peruspenkissä (ja etunojapunnerruksissa) kyynärpäät kuuluu osottaa suoraan sivulle, eli olkavarret on tangon suuntaisesti? :wtf:
Dipeistä taas oon tehnyt eniten rengasversiota (kevennettynä) ja siinä kyynärpäät menee pakostikin aikalailla taakse, kun ne itse renkaat on muuten tiellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom