Jaan edelleen jonkun fiksun täällä mulle neuvomaa progressiota: Älä valitse tietylle liikkeelle tiettyä kiinteää toistomäärää, vaan toistohaarukka, esim 8-10 (tai tarvittaessa isompi, jos painon lisäys tapahtuu pakosti isoin harppauksin). Kun jaksat tehdä x painolla 10 toistoa, siirry pykälää isompaan painoon ja tee sillä niin monta toistoa kuin jaksat, tavoite siis ainakin 8. Kirjaa ylös montako ja millä painolla teit, ja yritä lisätä seuraavalla kerralla edes yksi toisto. Ja kun pääset toistoissa haarukan yläpäähän, sama homma uudestaan.

Eli summa summarum: lisää joo painoa vaikka toistot vähenisi.

Vaikuttaa hyvältä, otan tän idean käyttöön. :)

Kun teen ylätaljaa/leveitä leuanvetoja, niin menee kädet ihan juntturaan. Ku yrittää suoristaa käden, tuntuu kipua tossa nivelen kohdassa.. Mistä apua tähän vai kärvistelenkö aina kädet koukussa?

Miten paino nousuun ?

Moikka,

oon siis 16-vuotias/59kg ja haluaisin painoa jonkun verran nostettua/ niin, etten ole näin tikku vaan. Tarkotuksena olis jonkinlaista kotitreeniä koittaa mm. käsille ja mietityttänyt, että tuleeko sitä lihasta miten, kun on näin vähän mitään ympärillä. Eli, miten järkevästi syömällä saisin nostettua painoa niin, että on järkevää treenatakkin?

sannik, et ole ensimmäinen etkä takuulla viimeinen joka kysyy samaa... Nyrkkisäännöt: 1. Riittävästi reeniä riittävän kovilla vastuksilla, esim. koko kroppa läpi kolme kertaa viikossa. Tällä foorumilla ja muualla netissä on vaikka kuinka paljon treeniohjelmia, ja kannattaa valita joku valmis hyväksi todettu. Jos teet kotona ilman välineitä, ks. Street workout -ketju foorumin Treeni-osastossa. 2. Safkaa naamariin enemmän kuin kulutat. Ihan perus kotiruualla pärjää mutta sitä pitää syödä paljon. Säännöllinen ruokarytmi ja kunnon annoskoot on hyvä alku.

Tässä tullu jokunen viikko sairasteltua. Suu, nielu ja ruokatorvi täynnä rakkuloita(helvetin kipeitä) ja tästä johtuen olin 6 päivää syömättä ja melkeen 2 viikkoa tipassa. Kuumettakin oli parhaillaan 40. Nyt oon kuitenki jo viikon ollu kotona ja kuumetta ei ole melkeen 2 viikkoon ollu ja rakkuloittenki puolesta aletaan olemaan voiton puolella. Antibioottikuuria viellä 4 päivää jälellä ja muutama sattuma tuolla suussa vielä haittaa vähän, mutta pystyn kyllä syömään lähes normaalisti. Mitä ootte mieltä viittiikö lenkillä alkaa taas käymään? Salille en oo menossa tätä paskaa tartuttaan ennenkun on täysin parantunu.

Mitä ootte mieltä viittiikö lenkillä alkaa taas käymään? Salille en oo menossa tätä paskaa tartuttaan ennenkun on täysin parantunu.

Onko olo semmonen? Mun mielestä tosi hyvä nyrkkisääntö on, että silloin ei pidä harrastaa liikuntaa, jos täytyy erikseen miettiä, voiko nyt liikkua. Tuskin siis kannattaa vielä lähteä lenkille, koska epäröit sitä itsekin. Sitten, kun olo on niin terve, ettei tartte epäröidä, kannattaa aloittaa jollain ihan kevyellä ulkoilulla. Vaikka kiva kävelylenkki jossain.

Ei oo kyllä yhtään semmonen "kipeä" olo. Mietin vaan jos nää muutamat rakkulat jotenki pääsee ärtymään ja lähtee taas leviämään. Nojoo, ehkä vähän kaukaa haettua, mutta ihan uus tauti mulle enkä oo kuullu, että kellään olis ollut vastaavaa. Siks vähän varauksella tähän suhtaudun. Ei nimittäin oo mitään herkkua, kun ei pysty syömään ja juominenki erittäin kivuliasta. Mutta kaippa sitä lenkkeillä pystyy varsinkin, kun vähän kevyemmin ottaa.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
19v Jannu kaipaa neuvoja!

Eli siis kyselisin vähän nuista ruokavalioista ja reenistä et mitä kannattais lisätä/karsia mitat oli siis 175/83,4 eli lievää ylipainoakin löytyy muttei paljoa ja alotin salin tossa viikko sitte ja Golden sixillä vedän sen 3krt viikossa. En ollu ihan varma mihin tää kuuluu joten laitoin tänne :D ja oon jo lukenu vähän et mikä ois se optimaalinen mutta sanokaa te omat mielipiteenne tästä mun ruokavaliosta joka tulee tässä:

Aamupala:Kahvi, kaurapuuro, 1 viipale ruisleipää margariinilla ja lasi maitoa.

Lounas:Salaattia, Perus ruokaa mitä koulussa tarjotaan:D, ruisleipä viipale margariinilla ja lasi maitoa.

Välipala:En kerkee aina välipalaa syömään kun koulusta pääsee vasta 3-4 aikoihin usein mutta yleensä se on kahvi, maitorahkaa ja banaani/omena.

Päivällinen:Salaattia fetajuuston/raejuuston kera, kanaa&riisiä, lasi maitoa.

Iltapala:2 siivua ruisleipää päällisineen, salaattia, tomaattia, kurkkua, maitokaakao, raejuustoa/maitorahkaa ja ehkä hedelmä.

Siinäpä toi päivän perus satsi ois aikalailla :D ja palkkariks oon nyt ottanu jonku proteiini smoothien banaanin kans, ku en oo viel kerenny ostaa nuita kunnon palkkarijauheita:D Mutta tosiaan mielellään kertokaa te mitä mun ruokavalioon vois lisätä/ottaa pois että sais maksimoitua nää mun reenit että ei ihan hukkaan menis :D

Eli siis kyselisin vähän nuista ruokavalioista ja reenistä –*–

Onko tavoitteena siis ensisijaiseti pudottaa painoa vai kasvattaa lihasta? Paha tosta on oikeen mitään sanoa, kun perus kouluruoka tai "kanaa&riisiä" voi olla annoskokona 200 tai 2000 kcal. Muuten nuo ruoat toki näyttävät ihan hyviltä. Leivän päälle voi hyvin laittaa muutakin kuin margariinia. Juustoa, kinkkua ja kurkkua esimerkiks. Kaakao tuolla näyttää semmoselta, mitä ei välttämättä tarvii juoda, jos haluaa, että ruokavalio näyttää hyvältä paperilla. Käytännössä yks pieni kaakao ei välttämättä paljoa merkkaa; kokonaisuus on tärkein.

Anteeks mut oon aika amatööri viel näitte suhteen :D Ja ensisijainen tavoite olis siis kasvattaa lihasta ja tuohon kouluruokaan en osaa hyvää esimerkkiä sanoa ja annoskoko koko pysyy aina siinä lautasmallissa en osaa nyt tarkoin sanoa, mutta liikaa en ruokaa mättää. Mut kiva kuulla että mun ruokavalio on ainaki jokseenki kunnossa, ja sitku vaan käyn ostaa nuo palkkarijauheet nii sitä vois ottaa sit ehkä aamulla ja vähän välipalana et sais pikkusen lisää noita prodeja :D

Anteeks mut oon aika amatööri viel näitte suhteen :D Ja ensisijainen tavoite olis siis kasvattaa lihasta ja tuohon kouluruokaan en osaa hyvää esimerkkiä sanoa ja annoskoko koko pysyy aina siinä lautasmallissa en osaa nyt tarkoin sanoa, mutta liikaa en ruokaa mättää. Mut kiva kuulla että mun ruokavalio on ainaki jokseenki kunnossa, ja sitku vaan käyn ostaa nuo palkkarijauheet nii sitä vois ottaa sit ehkä aamulla ja vähän välipalana et sais pikkusen lisää noita prodeja :D

Et sä tarvi proteiinia ihan älyttömästi, ei sitä kannata alkaa pussista syömään. Aamulle lisäisin esim rahkan tms proteiinipitoista ja sit se palkkari salin jälkeen.

Nyt on semmonen homma, et niin kauan ku muistan, on ranteet vittuillut(ennenku salilla käyntiä edes alottanut), ja vittumaisin vihlonta ja heikkous ilmenee penkatessa. Ei mitään kammottavaa infernaalista kipua, mutta sellasta paskaa, että penkkaus pitää tehä ranteiden ehdolla lähes aina, eli pitää aina mm. totutella kauan niihin sarjapainoihin, ennenkun pystyy nousemaan ylemmäs. Pahimpina päivinä nostot yksinkertasesti vaikeutuu ja epäonnistuu kun ranteet taipuu ja painopiste siirtyy samalla. Eli hyvin harvoin saa itsestään kaiken irti.

Oon ajatellu, että korvaisin koko perkeleen penkin lisäpainodipeillä tai jollainmm, missä ei itellä kipeydy sitte. Penkkilaitekkin tai smith ois kätsy ku löytyis salilta, mut ei. Ei tarkkaa muistikuvaa missä vauriottanut ranteet, mutta on ollu rasitusvammaa ties mitä jumeja ja tunto kateissa. Ei rajota toistaseks arkea, mut vitutusta senkin edestä. En penkkiä haluis kuitenkaan korvata, ku on niin kovis liike. KAIKKI VINKIT, FAKTAT,MIELIPITEET TERVETULLEITA.

Ooksä rannetukia koittanut?

Onnistuuko tuon 3x4->6x6 suorittaminen miten hyvin kahdessa kuukaudessa? Alkaa pian futisreenit puskemaan päälle, niin tekee melko tiukkaa tuon koko 12 viikon läpi vetäminen. Tarkoituksena siis kyykkyyn ja penkkiin soveltaa kyseistä 2-jakoisella ohjelmalla.

Et sä tarvi proteiinia ihan älyttömästi, ei sitä kannata alkaa pussista syömään. Aamulle lisäisin esim rahkan tms proteiinipitoista ja sit se palkkari salin jälkeen.

Nojoo totta:D, jos vaan lisäis vähän tuohon aamuun nuita prodeja nii alkas päiväsetti olla aikalailla prodejen osalta kunnossa, ja sit se palkkari :)

Jalkatreeni

Voiko jalat treenata vain jalkaprässillä ja reiden ojentajilla? Millä muilla tavoilla voi treenata jalkoja jos kyykky ei tule kyseeseen? Treenaan siis himassa ja kaikki muut lihasryhmät pystyy treenaamaan kattavasti, löytyy penkki, reidenojentaja laite, jalkaprässi, tasapenkki, ylätalja, perhoslaite, leuanvetotanko, helvetisti käsipainoja ja mutkatanko + paljon levypainoja. Myös vinkkejä pohkeitten treenaamiseen otetaan vastaan. Kiitos jo mahd. vastauksista.

Minkä takia kyykky ei tule kyseeseen? Jos välineiden puutteen takia, niin mites olis käsipainokyykky? Eli kannattelet käsipainoja sivulla lasket persee maahan ja nouset takaisin ylös. Jos et ole ennen tehnyt paljoa kyykkyä, niin eiköhän tää toimi hetken aikaa.

Pohkeita voit treenata myös käsipainojen avulla niin että "nouset varpaillesi" seisomaan. Toistoja pitää tehdä aika monta (ei mitään 3x6-10), harjoittele eka liikettä niin että saat kunnon tuntuman pohjelihakseen ja sitten lisää painoa käsipainoihin sopivasti. Tämä liike on tehokkaampi jos löydät jostain korokkeen jolla voit seisoa, niin saa isomman liikeradan liikkeeseen. Tätä liikettä voi tehdä myös levytangolla.

Askelkyykky, hack-kyykky, maastavedot lisää jo tuntuvasti valikoimaa. Istualtaan pohkeiden treenaus onnistuu helposti; jalka korokkeelle, käsipaino reiden päälle ja siitä pohjenousuja. Onnistuu molemmilla jaloilla yhtäaikaa , jos saat kadattua tarpeeksi painoa reisien päälle. Seisaaltaan yhdellä jalalla jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom