Oi te viisaat ja valaistuneet kertokaa nyt tyhmälle onko kyykätessä (taka) parempi tehdä kyykky aivan alas vai polvet noin 90 asteen kulmaan?
Sama juttu itseasiassa prässin kanssa ja lähinnä jos prässin tekee siis sumona?
Tavoitteena saada voimaa ja ehkäpä sivussa hiukan lihastakin.
Pääsääntöisesti salilla ihmisten näkee tekevän alle 90 asteen eli ei vedä alas asti.
Bonuksena vielä kun kerran lähdin tälle linjalle niin miksi edistys tapahtuu ihme pompsuin eli saattaa mennä kuukausi melkein samoilla painoilla ja sitten saakin yhtäkkiä lisätä romua/toistoja tulee pirusti lisää?

On takareisille koukistuslaite, taidankin ottaa sen mukaan jalkatreeniin :) Eli lisäänkö jalkatreeniin vielä sen lisäksi kyykyn vai prässin? Kyykkyä oon jotenki koitellu vältellä jalkapäivältä, ettei tulisi kahta kertaa viikossa, mutta se ei taida haitata? :D Ja pohjeprässin laitoin lähinnä siksi, että saisin varmasti pohkeille myös treeniä, kun ei oo niissä oikeen koskaan ollu pelkillä kyykyillä ym. tuntumaa treenistä seuraavana päivänä..
Kyykyn ja prässin voi aivan hyvinkin tehdä vaikka kahdesti viikossa. Mikä sitten on liikaa/liian vähän harjoittelua on aika yksilökohtaista, että kyllä pikkuhiljaa tuut oppii kuinka usein mitäkin voi tehdä. Yleisesti sanotaan, että 2 kertaa viikossa on keskimäärin aika hyvä tiheys treenata lihas. Minkä tyyppinen se pohjelaite on, siis ollaanko siinä siten että polvet ovat 90 asteen kulmassa vai suorana? Jos polvet ovat kovasti koukussa, niin se ei ole niin kokonaisvaltainen pohjeliike, eli joku sellainen mielellään missä polvet on suorana. Eli käytännössä ihan seisten omalla painolla tehdyt pohjenousut on esimerkiksi hyviä.

Kyykyn ja prässin voi aivan hyvinkin tehdä vaikka kahdesti viikossa. Mikä sitten on liikaa/liian vähän harjoittelua on aika yksilökohtaista, että kyllä pikkuhiljaa tuut oppii kuinka usein mitäkin voi tehdä. Yleisesti sanotaan, että 2 kertaa viikossa on keskimäärin aika hyvä tiheys treenata lihas. Minkä tyyppinen se pohjelaite on, siis ollaanko siinä siten että polvet ovat 90 asteen kulmassa vai suorana? Jos polvet ovat kovasti koukussa, niin se ei ole niin kokonaisvaltainen pohjeliike, eli joku sellainen mielellään missä polvet on suorana. Eli käytännössä ihan seisten omalla painolla tehdyt pohjenousut on esimerkiksi hyviä.

Siis oon tehny normiprässissä niin, että laitan jalat (melkeen) suoraks, päkiä ainut joka osuu siihen missä jalat on, ja siitä nostellu ja laskenu päkiää, jos ymmärrät. Eilen kun tein niin alko kyllä sattumaan vähän vasemman pohkeen alaosaan, ulkoreunaan, mitälie..

Siis oon tehny normiprässissä niin, että laitan jalat (melkeen) suoraks, päkiä ainut joka osuu siihen missä jalat on, ja siitä nostellu ja laskenu päkiää, jos ymmärrät. Eilen kun tein niin alko kyllä sattumaan vähän vasemman pohkeen alaosaan, ulkoreunaan, mitälie..
Aa juu, se on myös hyvä pohjeliike/tapa tehdä pohkeet . :)

Oi te viisaat ja valaistuneet kertokaa nyt tyhmälle onko kyykätessä (taka) parempi tehdä kyykky aivan alas vai polvet noin 90 asteen kulmaan?
Pääsääntöisesti salilla ihmisten näkee tekevän alle 90 asteen eli ei vedä alas asti.
Bonuksena vielä kun kerran lähdin tälle linjalle niin miksi edistys tapahtuu ihme pompsuin eli saattaa mennä kuukausi melkein samoilla painoilla ja sitten saakin yhtäkkiä lisätä romua/toistoja tulee pirusti lisää?

Mä sanoisin että mieluummin aina pohjaan asti jos vaan sille ei ole estettä. Monilla ihmisillä liikkuvuus ei riitä kunnolliseen syväkyykyn tekniikkaan, ja siksi tehdään vajaita. Eri asia tietysti jos treenaa jotain kisoja varten (esim. voimanosto), silloin tehdään sen lajin liikevaatimusten mukaan.

lihasjumi

Morjens, mikähän mahtaa olla vialla kun lihakset eivät treenin jälkeen mene jumiin? Pumppi ja tuntuma reenissä kyllä on mutta seuraavana päivänä ei jumia. Tuntuu että lihas kehittyy, mutta onko palautuminen mulla niin nopea ettei mene jumiin? Tissit kyllä on jumissa seuraavana päivänä muttei selkä haukka yms muut lihakset, onko tästä mitään haittaa vai pitäisikö muutta ohjelmaa jotenkin? Treenaan siis viisijakoisella, rinta, selkä, haukkaojentaja, olkapäät, jalat mielipiteitä myös saa antaa ohjelmasta. Tosiaan ekaa kertaa kirjoittelen jos tekstissä on jotain väärin, niin pliis älkää poistako, vaan kertokaa siitä.

Vaikka ei olekaan lihakset kipeinä treenin jälkeisinä päivinä ei välttämättä tarkoita, etteikö ne olisi saaneet osumaa ja kehitystä tulisi pitkällä aikavälillä. Mäkään en saa esim. rintaan minkäänlaista jumia aikaiseksi, kun taas jalat ja kädet on aina aivan muusina pari päivää. Ja treenaan 6-jakoisella, eli ongelma ei ole etteikö lihasta treenaisi tarpeeksi. Ja mainittakoon vielä, että kehitystä on siis tullut.

Voithan sä koittaa treenata vieläkin kovempaa, erikoistekniikoita kehiin jne. Tuhoa se lihas täysin ja katso sitten mitä tapahtuu. Nä on aika yksilöllisiä asioita, mut ei kannata huolestua, kunhan tulosta syntyy ja patti kasvaa.

Turha stressata tommosta. Lihakset tulevat kipeiksi, jos ovat tullakseen. Kasvun ja kehityksen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä.

Näin lyhyen kysymyksen olisi voinut laittaa vaikkapa tohon Aloittelijan peruskysymykset -ketjuun uuden avaamisen sijasta.

Vielä kyssäriä kun tuli mieleen, tällä kertaa ravinnosta..

Monesti täällä törmää siihen että ravinto on kaikki kaikessa. Ite asun vielä kotona ja syön, mitä jääkaapista on; en jaksa tehdä omia ruokia. Eli päivän ruoka on yleensä aamulla pari leipää, lämmin ruoka (esim. makaronilaatikko), sitten vielä jotain leipää, ehkä toinen lämmin ruoka :D Eli aika säälittävä kun vertaa, mitä jengi täällä vetää. Treenin jälkeen huolehdin kuitenkin proteiinin saannista patukalla tai juomalla.

Kysymys onkin se, että haittaako tällanen hieman vajaavainen ruokavalio, jos ei oo tarkotus kasvattaa lihaksia super isoiks? Haluisin lähinnä voimaa jossain määrin ja rasvaa pois jonkun verran. Jos kanalla ja kananmunalla ja puurolla kasvaa voima 100%, niin about paljonko % kasvaa tällä mun perus kotiruokavaliolla?

Millä ilveellä voin alkaa reenata työn ohessa.? Työni on ruumiillista ja paikat on paskana joka päivä. Tekisi mieli käydä salilla mutta ei jaksa/paikat ei kestä. Vinkkejä?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Millä ilveellä voin alkaa reenata työn ohessa.? Työni on ruumiillista ja paikat on paskana joka päivä. Tekisi mieli käydä salilla mutta ei jaksa/paikat ei kestä. Vinkkejä?

Itsellä on kanssa aika fyysinen työ, joten tykkään käydä aamulla ennen töitä salilla. Voimaa saa treeneihin ja paikat on lämpimät työtä varten. Muistaa vaan syödä hyvin, niin palautuminen ei ole ongelma.

Vielä kyssäriä kun tuli mieleen, tällä kertaa ravinnosta..

Monesti täällä törmää siihen että ravinto on kaikki kaikessa. Ite asun vielä kotona ja syön, mitä jääkaapista on; en jaksa tehdä omia ruokia. Eli päivän ruoka on yleensä aamulla pari leipää, lämmin ruoka (esim. makaronilaatikko), sitten vielä jotain leipää, ehkä toinen lämmin ruoka :D Eli aika säälittävä kun vertaa, mitä jengi täällä vetää. Treenin jälkeen huolehdin kuitenkin proteiinin saannista patukalla tai juomalla.

Kysymys onkin se, että haittaako tällanen hieman vajaavainen ruokavalio, jos ei oo tarkotus kasvattaa lihaksia super isoiks? Haluisin lähinnä voimaa jossain määrin ja rasvaa pois jonkun verran. Jos kanalla ja kananmunalla ja puurolla kasvaa voima 100%, niin about paljonko % kasvaa tällä mun perus kotiruokavaliolla?

Sanoisin että ei todellakan ole haittaa :D monesti ihmiset tekee hirmu tarkkoja suunnitelmia ja pitöä aina samat ruuat jne jne, tätä en itse oiken hiffaa jollei ole kisadietillä tai vastaavaa. Anna mennä vaan, syö mitä kotona tarjotaan ja älä murehdi moisia :)

Itse olen samaa mieltä kuin joku viisas on joskus sanonut "ash on the grass", eli mikäli liikkuvuudessa ei ole estettä, niin mahdollisimman alas vain. Jos voimaa haluaa pääsääntöisesti/ensin kasvattaa, niin täältä foorumilta löytyvän SS-ohjelman tekniikkaa itse käytän voimatasojen nostossa, eli joka viikko lisätään liikkeen sarjapainoihin 2,5kg ja 3x5 paitsi mavea 1x5.

Riippuu kai tarkoitusperistä. Mutta yleisesti ottaen, ihan jo polvien hyvinvoinnin kannalta, tekisin kyllä pohjista, varsinkin siis vapaan kyykyn. Eri asia onkin sitten esim. etureisien eristäminen vaikka smithissä.

Riippuu taas hieman mihin rasituksen haluaa kohdistaa. Jos enemmän takareisille ja pakaroille, niin syvältä + ylhäältä vajaasti.

Ei se kehitys missään asiassa ole aina/jatkuvasti lineaarista.

Itsellä on kanssa aika fyysinen työ, joten tykkään käydä aamulla ennen töitä salilla. Voimaa saa treeneihin ja paikat on lämpimät työtä varten. Muistaa vaan syödä hyvin, niin palautuminen ei ole ongelma.

Syön todella hyvin. Palautuminen tuntuu kyllä nopealta mutta energiaa ei silti millään tahtois riittää, tai sit oon vaa laiskamato. Sitte ku olen viel niin huono heräämään jos aamulla pitäs käydä.

Syön todella hyvin. Palautuminen tuntuu kyllä nopealta mutta energiaa ei silti millään tahtois riittää, tai sit oon vaa laiskamato. Sitte ku olen viel niin huono heräämään jos aamulla pitäs käydä.

Paska tekosyy, itteä vaan niskasta kiini ja aamujumpalle!

Kroppa tuppaa tottumaan moneen asiaan jos sitä pikkuhiljaa totuttaa. Käy aluksi vaikka 2 kertaa viikkoon tekemässä joku lyhyt "koko" kropan treeni, tyyliin kyykky+penkki+leuat. Sitte vähän ajan päästä alat käymään 3 kertaa viikkoon, sitten vähän ajan päästä lisäät treeniin liikkeen tai pari. Tossa sit alkaa jo olemaankin aika kehittävää perustreeniä.

Osaako joku sanoa selkokielellä missä kohtaa lonkankoukistaja sijaitsee tai laittaa jotain kuvaa tai linkkiä? Osaisin paremmin kohdistaa venytykset oikeaan paikkaan. Kai se jossain tossa sivuperseessä on?

Se menee tuosta nivusen yli ja kiinnittyy ilmeisesti alas reisiluuhun ja ylös selkärankaan ja suoliluuhun. Lonkankoukistaja aktivoituu kun nostat jalkaa koukussa eteenpäin, joten venytys on sitten päinvastaiseen suuntaan

Osaako joku sanoa selkokielellä missä kohtaa lonkankoukistaja sijaitsee tai laittaa jotain kuvaa tai linkkiä? Osaisin paremmin kohdistaa venytykset oikeaan paikkaan. Kai se jossain tossa sivuperseessä on?

Tätä venytystä olen itse käyttänyt

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom