Aitahypyt vs Loikat

Itsekin näin kuitenkin kohtuullisesti harjoitelleena alkoi askarruttaa kysymys, eli loikkatreeni vs aitahypyt? Itse ajattelen näin että aitahypyissä tulee kovempi törmäys ja on siihe perustuen kimmoisuutta ajatellen kehittävämpi, mutta entä elastisuuden suhteen. Ihmisille kuitenkin suositellaan paljon loikkatreenejä ja itsellä niitä tulee tehtyä vain testausmielessä. Joten voisiko joku avata hieman loikkien kehittäviä asioita ja kuinka paljon loikkia kannattaa tehdä verrattuna aitoihin. (toki riippuu lajista yms.) Olisin tästä kiitollinen

Siinähän se justiinsa onkin, että täytyy myös ottaa ne "oikeat" hiilarit oikeaan aikaan. Esimerkiksi aamulla toimii parhaiten fruktoosi ja jos illalla tarvitsee ottaa hiilaria, niin kuitupitoista matala glykeemistä hiilaria.

Rahka/kaurahiutale setti toimii ihan hyvin aamupäivästä reenaavallekkin.

Pitäisiköhän jossain vaiheessa kokeilla, kun nyt syön viimeisen aterian ~puol tuntia ennen nukkumaan menoa ja se on 2:n kok. ja 2:n valk. munakas, välissä kinkkua ja juustoa ja nukun erittäin hyvin. Niin näkisi miten vaikuttaisi minuun.

No tottakai se riippuu monesta asiasta, mutta lähtökohtaisesti hiilihydraattipitoisen aterian jälkeen alkaa useimpia väsyttää, joka on aivan luonnollista. Jos päivässä on niukasti hiilihydraatteja, niin ne kannattaa nauttia illalla ennemmin kuin päivällä. Jos taas sun ruokavalio on korkeahiilariata niin vaikutus on luonnollisesti pienempi. Jos mä esim. söisin kaurapuuroa aamulla niin mua alkais kyllä väsyttää aivan tajuttomasti tunnin päästä.

Sen sijan se yleinen luulo,mettä iltahiilarit muuttuu jotenkin maagisesti läskiksi on aika urbaania legendaa.

Niin ja eikös se niin ole, että glukoosia ei oikeastaan muunneta rasvaksi juuri ollenkaan? Jos syö hyvin rasvaniukkaa ja fruktoositonta ruokavaliota on lähes mahdoton lihoa?

Missä kohtia rintalihasten liikkeissä pitäisi tuntua? itellä tuntuu eniten tuossa kolvisivuisen deltalihaksen ja kainalon alueella kipua , mutta ite "tisseissä" ei tunnu mitään (MIES)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Niin ja eikös se niin ole, että glukoosia ei oikeastaan muunneta rasvaksi juuri ollenkaan? Jos syö hyvin rasvaniukkaa ja fruktoositonta ruokavaliota on lähes mahdoton lihoa?

Millä tahansa ruokavaliolla on mahdollista lihota, myös syömällä puhdasta glukoosia. Eli se kokonaisenergiamäärä sen sanelee lopulta.

apua!

Minä olen aloittelija kuntosalilla, olen käynyt nyt 3 kk joka toinen päivä salilla, mutta en yhtään tiedä minkälainen ohjelma sopii minulle voisiko joku kertoa? Olen 23 vuotias tyttö pituus 168 cm ja paino 50 kg haluan saada lihakset näkyviin, kiitos paljon!

Minä olen aloittelija kuntosalilla, olen käynyt nyt 3 kk joka toinen päivä salilla, mutta en yhtään tiedä minkälainen ohjelma sopii minulle voisiko joku kertoa? Olen 23 vuotias tyttö pituus 168 cm ja paino 50 kg haluan saada lihakset näkyviin, kiitos paljon!

G6:ta kehutaan myös lihasten kasvatukseen toimivaksi: http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/
Pointti on että treenaat koko kropan kerralla ja käytät riittävän isoja painoja ja kuormittavia liikkeitä. Hyvä olisi myös jos joku kattoisi sun kanssa oikeita suoritustekniikoita.
Monissa ohjelmissa on määritelty montako kertaa viikossa ne on tarkoitus tehdä, ja usko sitä. Jos haluat jumppailla useammin, käy vaikka jossain kehonhuolto/venyttely/jooga tms. tunneilla, jos niitä on teidän salilla tarjolla, tai harrasta rauhallista ulkoilua (esim. kävelylenkit, kavereiden kanssa luistelu yms).

- - - Updated - - -

Niin ja muista syödä tarpeeksi!

Haluatko myös kasvattaa lihaksia vai mahdolliset nykyiset lihakset vain näkyvämmäksi?

Muista pitää myös parin päivän taukoja ja kevyitä viikkoja välissä. Nii ja Starting Strength on hyvältä vaikuttanu itelle, ite vähä päälle 2kk käyny, teen myös lisäliikkeitä hieman pääliikkeiden kanssa.

Onko näillä asioilla jotain eroa? 3kk treenillä tuskin kellään on kovin suuria lihaksia?

No näin äkkiä ajateltuna lihasten kasvatus toimii bulkkaamalla ja lihakset näkyvämmäksi luultavasti viitataan sitten dieettamiseen.

Tätä ajoin takaata. Eli jos on myös lihasten kasvatus mielessä, niin bulkkaus ja alkuun voimatasojen nostoa, jos rasvanpoltto, niin dieetti ja volyymipainotteinen treenitapa ehkäpä.

^^ Tarkennan: BMI:llä 17,7 (lievä alipaino) ja 3 kk treenillä kellään ei ole sellaisia lihaksia, että niitä kannattaisi alkaa laihduttaa esiin. jk91:lle siis suosittelisin lihasten kasvatusta hyvällä treenillä ja syömisellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom