Ei tässä nyt mitään alottelijoita varsinaisesti enää olla, mutta vetoremmit tuli hankittua ensimmäistä kertaa elämässä niin kysäistääs nyt sellaista, että:

Miten helvetissä nämä pitäisi virittää jos haluaa käyttää vastaotetta esim. kulmasoudussa? Normaalisti myötäotteella osaan kyllä laittaa ne niinkuin kuuluu, mutta muutamaan kertaan sai pyöritellä ympäri enkä vieläkään tajunnut että miten toimisi vastaotteen kanssa :D

Ei tässä nyt mitään alottelijoita varsinaisesti enää olla, mutta vetoremmit tuli hankittua ensimmäistä kertaa elämässä niin kysäistääs nyt sellaista, että:

Miten helvetissä nämä pitäisi virittää jos haluaa käyttää vastaotetta esim. kulmasoudussa? Normaalisti myötäotteella osaan kyllä laittaa ne niinkuin kuuluu, mutta muutamaan kertaan sai pyöritellä ympäri enkä vieläkään tajunnut että miten toimisi vastaotteen kanssa :D

Oisit hommannut Versa Grippsit, ei kukaan enää tavallisia remmejä nykypäivänä käytä ja kun noita kokeilee selviää se syykin nopeasti. Mutta siis vastaotteella tehtäessä normiremmit vain kierretään yläkautta tangon ympäri, eli päinvastoin kuin myötäotteella tehtäessä. Laitat sen käden tangon eteen siihen asentoon, kuin olisit Spider Man ja valmiina suihkauttamaan ranteesta verkkoa, sitten vain remmin läpsykkä tangon yläkautta ja siitä normaalisti rullailemaan.

Oikea lapa, olkapää ja niska ihan tulessa. Ollut pari päivää ja alkoi lapaluun seuduilta ja nyt levinnyt koko oikealle puolelle. Lihasrelaksantit, normi särkylääkeet, Mobilat tai kylmägeeli eivät auta juurikaan, eikä myöskään hieronta. Oisko tää nyt se kuuluisa ja pahamaineinen kiertäjäkalvosimen tulehdus? Kuulostaisiko oireet tutuilta? Lekurihan tuon varmaan tietäis, mutta ei sinne jaksa lähteä jonottelemaan ennenkö ihan pakko. Wikipedia mukaan kylmä, ibuprofeiini ja lepo ois parhaat kotikonstit.

Oikea lapa, olkapää ja niska ihan tulessa. Ollut pari päivää ja alkoi lapaluun seuduilta ja nyt levinnyt koko oikealle puolelle. Lihasrelaksantit, normi särkylääkeet, Mobilat tai kylmägeeli eivät auta juurikaan, eikä myöskään hieronta. Oisko tää nyt se kuuluisa ja pahamaineinen kiertäjäkalvosimen tulehdus? Kuulostaisiko oireet tutuilta? Lekurihan tuon varmaan tietäis, mutta ei sinne jaksa lähteä jonottelemaan ennenkö ihan pakko. Wikipedia mukaan kylmä, ibuprofeiini ja lepo ois parhaat kotikonstit.

Tod. Näk on, sattuuko kiertäjäkalvosimen venytys? Ainakin viikko totaalilepoa ja sen jälkeen et tee kovia punnerruksia vähään aikaan. Sattuuko vetävät liikkeet esim. leuanveto?

Tod. Näk on, sattuuko kiertäjäkalvosimen venytys? Ainakin viikko totaalilepoa ja sen jälkeen et tee kovia punnerruksia vähään aikaan. Sattuuko vetävät liikkeet esim. leuanveto?
Ei ihan ekana tuu mieleen tehä mitään liikettä. Just laitoin paidan päälle, niin aivan ku ois puukolla isketty. Raskas kannatella omaa päätäänkin hartioiden välillä. Varmaan oudokseltaan ärsyyntynyt leuanvedosta, pystäristä ja ylätaljasta. Marraskuun lopulla alottelin reenaamaan taas pitkän tauon jälkeen. Jos sitä sitten makoilisi sohvalla Saarenmaan kanssa =)

Tuleeko liian paljon treeniä, kun käyn sulkapallo harjotuksissa 2x viikossa ja ne on aina 90min, sekä rankkoja ja käyn vielä sen lisäksi kerran vk tanssimassa 60min, joka on myös aika nopeatempoista puuhaa. Kysymys kuuluu siis, onko ok lisätä tohon mukaan 3X viikossa kotona tehtäviä treenejä jotka kestää noin 20min ja joissa eripäivinä treenan eri lihasryhmiä. Tulisi 6X viikossa treenattua. Ikää on siis 14 ja olen tyttö.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Kaari mulla on ainakin kunnossa ja leveällä otteella teen, esiväsytystä en ole vielä kokeillut, pistän korvan taakke!

Työnnätkö joka toistolla kädet lukkoon? Jos kyllä, niin koita jättää liike yläasennosa hieman vajaaksi jotta ojentajat eivät pääse supistumaan ja jäten tekemään liikaa työtä liikkeessä, jossa treenataan rintaa.

Työnnätkö joka toistolla kädet lukkoon? Jos kyllä, niin koita jättää liike yläasennosa hieman vajaaksi jotta ojentajat eivät pääse supistumaan ja jäten tekemään liikaa työtä liikkeessä, jossa treenataan rintaa.

Kyllä, lukkoon asti työnnän, koitan muistaa ensi kerralla.

Miten tanko turvallisesti alas?

Olen aloittelija Starting Strength-ohjelmalla. Nyt kun painot ovat alkaneet nousemaan isommiksi, alkoi mietityttamaan miten pitaa toimia jos ei esim. kyykysta jaksakaan nousta? Mihin se tanko siita? Itse vai pitaako huutaa apua ja miten autetaan?

Lisaksi pitaa kysya mihin liikkeisiin olisi hyva/pakko olla spot? Loytyisko ohjesivua tms spottaukseen?

SS-liikkeet ovat:
Kyykky
Maastanosto
Rinnalleveto
Pystypunnerrus
Penkkipunnerrus

Kiitos etukateen

Olen aloittelija Starting Strength-ohjelmalla. Nyt kun painot ovat alkaneet nousemaan isommiksi, alkoi mietityttamaan miten pitaa toimia jos ei esim. kyykysta jaksakaan nousta? Mihin se tanko siita? Itse vai pitaako huutaa apua ja miten autetaan?

Lisaksi pitaa kysya mihin liikkeisiin olisi hyva/pakko olla spot? Loytyisko ohjesivua tms spottaukseen?

SS-liikkeet ovat:
Kyykky
Maastanosto
Rinnalleveto
Pystypunnerrus
Penkkipunnerrus

Kiitos etukateen

Paras vaihtoehto on tehdä kyykky rackissa, laittaa vaan turvaraudat oikealle korkeudelle niin ei tarvitse miettiä painojen alle jäämistä. Jos ei rackia ole ja se jostain syystä ei meinaa tulla, niin eikai siinä muuta ole kun koittaa työntää sen tangon olkapäiltä taaksepäin ja samalla sujahtaa itse eteenpäin, mutta jos ilman rackia kyykkäilee niin tottakai kovissa sarjoissa varmistaja taakse kädet kainaloihin tai kaks ukkoa tangon päihin. Yksin jos treenaat niin ei tietty kannata kyykkyjä tms mihinkään failureen vetää, vaan arvioida hieman ja jättää se toisto pari varastoon jos mietityttää, että tuleekokohan se vai ei. Varmistaja on hyvä olla penkissä ja kyykyssä. Noi muut liikkeet voi itekseenkin suorittaa ilman pelkoa.

SS-liikkeet ovat:
Kyykky
Maastanosto
Rinnalleveto
Pystypunnerrus
Penkkipunnerrus

Kiitos etukateen

Joo kyykky ja penkki on noista ainoot joissa saattaa tarvita varmistusta, ja yksin treenatess varmistusraudat on kätevin vaihtoehto. Kuvittelisin (ja korjatkaa jos oon väärässä!) että mikäli penkissä painoa ei ole useita kymmeniä kiloja, sen voi myös laskea rinnalle, hivuttaa siitä lantion huudeille ja nousta istumaan jolloin pitäis päästä alta pois. Kyykyssä jos on yks kaveri varmistamassa ite oon ainakin käyttänyt sellasta taktiikkaa, että varmistaja vetää tangon taaksepäin pois kyykkääjän niskasta ja pudottaa/laskee lattialle (kyykkääjä nojaa samalla mahdollisuuksien mukaan taaksepäin).

Kuvittelisin (ja korjatkaa jos oon väärässä!) että mikäli penkissä painoa ei ole useita kymmeniä kiloja, sen voi myös laskea rinnalle, hivuttaa siitä lantion huudeille ja nousta istumaan jolloin pitäis päästä alta pois.

Juu toikin ihan hyvä keino. Helpointa varmaan silti jos se rinnalle jää, on kipata vaan painot tangosta pois, lukkoja tietenkään ei kannata penkissä yleisesti koskaan käyttää varsinkaan jos yksin treenaa.

Penkkipunnerrus: pitäisikö nostaessa pitää kantapäät maassa, vai olla päkiöillä? Päkiöillä kun on paino, niin sarjapainot tuntuis olevan mulla jotain 5kg enemmän (perse pysyy kuitenkin penkissä).

Penkkipunnerrus: pitäisikö nostaessa pitää kantapäät maassa, vai olla päkiöillä? Päkiöillä kun on paino, niin sarjapainot tuntuis olevan mulla jotain 5kg enemmän (perse pysyy kuitenkin penkissä).

Jos et ole kisaamassa niin nosta sillä kumpi tuntuu paremmalta. Jos taas joskus kisameininkiä niin koko jalkapohja maassa.

Back
Ylös Bottom