Onko siitä haittaa/hyötyä jos on nälkä nukkumaan mennessä? Iltapala syöty muutama tunti sitten.

Itse ainakin tykkään mennä vatsa täynnä nukkumaan, tulee unikin paremmin :) Näihin aikoihin, klo 23:30-00:00 syön viimeisen aterian, joka on kahdesta kokonaisesta ja kahdesta valkuaisesta koostunut munakas, välissä 4 kinkun siivua.

Mikäs avuksi kun kovan selkä/takareisi treenin jälkeen (2-4h) alkoi tuolta aivan häntäluun yläpuolelta painamaan (nikama?, lihas se ei ole) Tein mavea melkeempä liiankin kovilla raudoilla ja nyt pienen palautumisen jälkeen alko kivut. Toi siis sattuu kun lähtee taivuttelemaan yläkroppaa eteen ja taakse.

Nostotekniikassa varmaankin parannettavaa, mutta n. Vuoden mavettelun jälkeen luulisin että on jotenkin kunnossa.

Mikäs avuksi kun kovan selkä/takareisi treenin jälkeen (2-4h) alkoi tuolta aivan häntäluun yläpuolelta painamaan (nikama?, lihas se ei ole) Tein mavea melkeempä liiankin kovilla raudoilla ja nyt pienen palautumisen jälkeen alko kivut. Toi siis sattuu kun lähtee taivuttelemaan yläkroppaa eteen ja taakse.

Nostotekniikassa varmaankin parannettavaa, mutta n. Vuoden mavettelun jälkeen luulisin että on jotenkin kunnossa.

Voisko SI-nivel olla jotenkin vinossa? Sitä voit kokeilla loksauttaa paikalleen tällasessa asennossa niin, että toista polvea vedät täysillä kohti rintaa ja toista toiseen suuntaan ja käsillä vastustat kummankin liikettä. Saman voi toistaa pari kertaa, ja pidä huoli, että teet molemmin puolin saman. Netistä löytyy muitakin tekniikoita. Mut jos se ei oo SI-nivel, tosta tuskin on hyötyä. Nostoista kannattaa ottaa videota säännöllisesti niin, että pysyy koko ajan perillä oman tekniikkansa puutteista. Tekniikka ei vuodessa (eikä välttämättä kymmenessäkään) mitenkään itsestään ole hyvä.

En tiedä onko huono/väärä paikka kysyä MUTTA:

Minkä takia +90% bodareiden selkätreeneissä on Ylätalja muttei leuanvetoja?
Voiko tehdä johtopäätöstä että Ylätalja soveltuu LIHAKSEN kasvattamiseen paremmin kuin leuat?

En tiedä onko huono/väärä paikka kysyä MUTTA:

Minkä takia +90% bodareiden selkätreeneissä on Ylätalja muttei leuanvetoja?
Voiko tehdä johtopäätöstä että Ylätalja soveltuu LIHAKSEN kasvattamiseen paremmin kuin leuat?

Ylätaljan painot ovat helpommin säädettävissä ja se on mukavampi liike. Isot bodarit eivät välttämättä jaksa vetää tarpeeksi leukoja (vaikka 5x15 alkaa olla jo aika paljon joillekin). Erilaisten kahvojen vaihtelu onnistuu ylätaljassa paljon helpommin. Leuoissa voi joillekin olla hankalampi pitää tuntuma lihaksella. Kaikesta huolimatta leukoja pidetään yleensä ylätaljaa parempana myös lihaksen kasvattamiseen. Mun mielestä ne eivät ole mitään toisiaan poissulkevia juttuja. Ihan hyvin voi tehdä vaikka joka toisessa treenissä toista ja joka toisessa toista.

Olen kyllästynyt olemaan pieni - treeniohjelma

Terppa pakkislaiset!
Tänään sain tarpeekseni, olen liian monta kertaa kuullut sanat:"pikkuinen" "onneks sul on pienet hartiat"jne.. eräs työkaveri sanoi että "sori sua ei nää ku oot niin pieni" kun törmättiin yhteen varastossa, tämä meni tunteisiin, olen aina ollut porukan lyhyin ja joskus hevipoikana halusin jopa ollakkin laiha, mutta olen vuoden ajan treenannut kovaa ja useimmiten reeneissä mennyt mukavuusalueen toiselle puolelle.Lähellä oli että en sanonut muutamaa valittua sanaa, ei ollut meinaan eka kerta kun vastaavaa sama kaveri sanoo, mut ymmärtäähän sen, jamppa justiin alottanut salilla käynnin ja on innoissaan siitä kun käsiin tulee saliruhjeet, ja jankkaa koko ajan kuinka tekee sitä tätä tota salilla jne HUOH! :D Apinan lausahduksen jälkeen päätin että nyt vittu riitti, nyt lähti vaihtoo ruokapuoli ja reeniohjelma. En oo ennenkään antanu apinoiden pomppia nenälle, eikä pompi nytkään. Noin, nyt on avauduttu ja asiaan... :D
"Että voi pientä ihmistä vituttaa"-lausahdus sopii tähän hyvin :D

Tahdon ny semmoisen halvan ruoka ohjelman ja semmosen treeniohjelman jolla lähtee kroppa kasvuun, budjetti on pieni eli normi safkan lisäksi olen vetänyt rahkaa ja prodepaukkuja. Aamiainen puuroa ja marjoja.

Penkki on hankalaa tehdä, syystäettä ranne ei kestä kovia painoja potkunyrkkeily vamman takia vuosia sitten.. Olen käynyt salilla n.2 vuoden ajan, ja vajaa vuoden aktiivisesti. Edellinen (nykyinen) ohjelmani on Elaston2, olen hieman muunnellut sitä:välillä uusia liikkeitä jne..Tosiaan mainittakoon vielä että leukoja en osaa tehdä ja tuota penkkiä teen kyllä mutta en uskalla kovia painoja ottaa ranteen takia, mutta teen kyllä normi penaa ja smitti vinopenaa kevyemmillä painoilla ja pitempiä toistoja.

Hakusessa olisi vaikkapa 4-jakoinen ohjelma. Kerkiän salille sen 4 max 5 krt viikossa.
Haluisin siis ohjelman jolla muut on onnistuneet kasvattamaan itsensä, liikkeet, painojen nousu tempo, sarjat jne. Ja tavoitteet olisi kiva asettaa myös, eli olisi plussaa jos olisi välietappeja jossa näkisi tehdyn työn tulokset..:D
Palkkarina perus massanlisääjä ja treenijuomana fastin intra ja kreatiinia löytyy kaapista, mutta tällä hetkellä ei käytössä.

Olen siis mies, 22v, pituutta 176 ja paino n.83kg

Jospa joku onnistuis jeesaa, pistäisin mielelläni ennen ja jälkeen kuvia tulemaan jos tämä onnistuisi :)

Kiitokset etukäteen :worship:

Tahdon ny semmoisen halvan ruoka ohjelman ja semmosen treeniohjelman jolla lähtee kroppa kasvuun, budjetti on pieni eli normi safkan lisäksi olen vetänyt rahkaa ja prodepaukkuja.

Kyllä sä tuolla Elaston kaksijakoisellakin saat aivan varmasti kasvua aikaan kun treenaat kunnolla ja syöt oikein. Kaksijakoisella ehtii treenaamaan koko kropan kahdesti viikkoon läpi ja pitämään kuitenkin treenin vielä kovana jolla saadaan kasvua. Olennaista on treenata kovaa ja syödä riittävästi. Miinuskaloreilla sä et kasva.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Oon treenaillu tässä nyt pari viikkoa lomalla 3-jakoisella (rinta/selkä,jalat,kädet/olkapäät) kerran viikkoon.. Ajattelin että olisiko syytä lisätä viikkoon vielä yksi kokokropan treeni, sillä tuntuu että lihakset palautuvat todella nopeasti ja motivaatiota treenaamiseen löytyy runsaasti.. Ikää kohta 15-v :)

matuu11, jos tykkäät nykysestä ohjelmasta, tee sillä 4-5 reeniä per viikko. Tällöin sama treeni ei osu aina samalle viikonpäivälle mutta sillä ei ole mitään merkitystä.

Mistä johtuu että joillekkin tulee pää punaiseksi helpommin treenatessa (ponnistaessa) kuin muilla? Johtuuko se jotenkin että päähän tulee niin iso paine vai? Itellä esim penkkiä tehdessä naama on ihan tulipunainen :D treenikaverilla taas ihan normi värinen ?

Kiitos! Salin ohella pelailen koripalloa muutaman kerran viikossa joten se 4-5 krt onnistuu varmasti hyvin (käymme 2krt viikossa joukkueen kanssa salilla).

Miten korvata maastaveto/sjmv, jos ei pysty tekemään alaselän takia? Etukyykkyä voin tehdä.
Salilta löytyy myös hack-kyykky, prässi ja reiden ojennus/koukistus vehje. Tuntuu että takareidet eivät saa tarpeeksi rasitusta, etureidet ja perse kylläkin. Teen prässin ja hackin sumona.

Miten korvata maastaveto/sjmv, jos ei pysty tekemään alaselän takia? Etukyykkyä voin tehdä.
Salilta löytyy myös hack-kyykky, prässi ja reiden ojennus/koukistus vehje. Tuntuu että takareidet eivät saa tarpeeksi rasitusta, etureidet ja perse kylläkin. Teen prässin ja hackin sumona.

Takakyykkyä jos alaselkä antaa myöten, sitten paljon reiden koukistuksia tai glute ham raise. Prässin ja hackinkin saa kyllä osumaan perseelle ja takareisille hyvin kun tekee leveämmällä jalka-asennolla ja syvälle, mutta takareidet vaativat myös sitä supistavaa liikettä. Askelkyykyt myös hyvä liike perseelle ja takareisille.

Hiphei jos kolistelee painoja voimapainoitteisesti millainen ravinto? mennäänkö reilusti plussa kaloreilla vai sitten ei niin paljon plussalla ?

Plussakaloreilla kannattaa mennä. Se, kuinka paljon kannattaa olla plussilla, on ihan sinusta kiinni. Reilusti lihoamalla saa johonkin asti voimaa, mutta sen terveellisyys ja muutenkin järkevyys voi olla kyseenalaista. Kannattaa panostaa ehdottomasti terveelliseen ruokaan, koska sitä syömällä voi paremmin ja on terveempi ja siksi treenitkin kulkevat paremmin. Muun muassa Konstantin Konstantinovs luottaa terveelliseen ruokavalioon. On kuitenkin voimanostajia (kuten Eric Lilliebridge), jotka syövät vaan kaiken vastaantulevan. Eräs voimamies puhui PIP-dietistä, eli pizza, ice cream & Pepsi. Se ei terveellistä ole, mutta paino nousee ja voimatasot kasvavat.

Voimaohjelma aloittelijalle

Aloitin käymään salilla n. 10kk sitten ja tästä ajasta olen suurinpiirtein puolet cuttaillut ja puolet bulkkaillut. Lähtökohta oli aikalailla täysi nolla. Söin mitä sattui ja minkään näköistä liikuntaa en ollut harrastanut vuosiin. Mutta sepä siitä taustatarinasta, asiaan.

Tästä ajasta tämän jälkimmäisen puoliskon olen noudattanut elaston 2-jakoista ja vaikka väittäisin että paita on alkanut kiristää sopivista paikoista enemmän, niin varsinkaan suurissa liikkeissä painot eivät ole nousseet juuri lainkaan nyt viime kuukausina. Tämä tosin johtuu lähinnä omasta tyhmyydestäni, sillä huomasin vasta viime viikolla että olin tehnyt sarjat päin helvettiä; nousevilla painoilla, vaikka elaston threadissä selvästi sanotaan että ensin lämppärisarjat ja sitten samoilla painoilla X toistoa kertaa X sarjaa. Sen siitä saa kun ei vaivaudu lukemaan kunnolla.

Noh, nyt ajattelin että korjaisin tilanteen keskittymällä lähinnä voiman kehittämiseen ja tämän viikon olenkin vuorotellut tuon samaisen ohjelman voimatreenipäiviä ja jättänyt hypertrofiatreenit sikseen. Vielä fiksumpaa olisi varmaan ottaa SS, tms. ohjelma käyttöön, mutta idea lepopäivästä jokaisen treenipäivän jälkeen ei nappaa.

TL;DR Eli kysymys kuuluukin, olisiko mitään (semi-)aloittelijalle sopivaa voimaohjelmaa jossa olisi jaot niin että salilla pääsisi käymään vaikkapa sen 5 kertaa viikkoon?

Suositut

Back
Ylös Bottom