Mikä on hip drive kyykyssä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on hip drive kyykyssä?
Pakko lisätä että SS-kirjassa nimenomaan korostetaan, että lantion tulee nousta samaan aikaan tangon kanssa ja jullettamista tulisi välttää. Rippetoe on myöhemmin katunut tuon videon julkaisemista, kun kukaan ei tunnu tajuavan että videossa liioitellaan tätä hip drivea tarkoituksella ajatuksen havainnollistamista varten. Ajatushan tossa on yksinkertaisesti vain fiksumpien nivelkulmien tuotto. Liian moni aloittelija yrittää turhaan kyykätä mahdollisimman pystyssä "kun ne olympiajäbätkin kyykkää sillee".Mark Rippetoen juttu, että pitäis keskittyä lantion nousemiseen kyykyssä – ei niin paljoa esim. tangon ylöspäin viemiseen. Mun ja monien muidenkin mielestä aika typerä juttu, koska se johtaa helposti jullemaiseen kyykkyyn, ja se ei ole tarkoituksenmukaista. Yllättäen lisää löytyy vaikkapa hakemalla videoita aiheesta.
Mä ajattelisin tän näin: Työntävissä liikkeissä työnnetään painoa tai omaa kehoa poispäin lattiasta tai muusta alustasta. Vetävissä taas vedetään vedetään painoa kohti omaa kehoa tai omaa kehoa kohti esim. leuanvetotankoa. Silti tähän jää liikkeitä jotka on siitä väliltä tai vähän sekäettä, mutta mä sanoisin ettå useimmat vatsalihasliikkeet on vetoja (selkeimmin esim voimapöyrä tai toes to bar). Jos jollain on parempi teoria, kuulisin mielelläni. :DElämää suurempi kysymys tähän väliin: On vetäviä ja työntäviä liikkeitä. Vetävät: takareidet,selkä,haba,taka & sivu olkapäät,nilkka ;D työntävät: etureidet,etuolkapää,rinta,ojentaja,pohje yms. Ja sit jtn näitten väliltä esim. pakarat. Jos alaselän ojennuksessa tapahtuu ''ojennus'' eli työntö, niin onko vatsarutistus sit veto?
Vaihda kokis zeroon?Hahaha ei möröksi vahingossa tullajuu ei =) Mut eniten tässä ottaa se väsymys päähän tilassa jossa siis olen
muksu ei oo vuottakaan vielä ja toinen tulee huhtikuussa =D ja kyllä noi karkit sipsit o helppo päästää irti mut jeesus toi limpparien nauttiminen ja varsinki nä energia juomat oon tainnu niihinki luoda itelleni jonku pakko mielteen väsymykse takia:/
Sanon taas kerran smoothie. Mutta: miten sä voit tänään jo tietää huomiset painot?Morjens!
Käyn usein aamulla salilla ja hieman mietityttää ruokailut ennen ja jälkeen. Herään aamulla kello 6 ja salilla oon kello 7, niin mitä söisin ennen? Olen nyt syönyt yhden banaanin ja yhden annoksen whey80:ttä Ja salin jälkeen 150g riisiä ja välillä mukana valkuaisia tai kanaa, onko huonoja valintoja, mitä ehkä pois, ehkä lisää? Huomenna esimerkiksi salilla teen penkkiä 3x5 (70kg), kyykkyä 3x5 (80kg), mavea 3x5 (95kg), hauiskääntöä levytangolla 2x12-15 (35kg), dippiä 2x12-15 (omalla painolla, 73kg) ja vatsoja 3x20.
Kiitos etukäteen!![]()
Sanon taas kerran smoothie. Mutta: miten sä voit tänään jo tietää huomiset painot?
oon reilut puoltoista vuotta käynyt salilla joka toinen päivä ja tällä hetkellä intoa löytyis kovasti käydä useamminkin. mietin kuitenkin että saanko liialla treenillä kropan vaan sekasin ja tulokset junnaamaan? nimittäin siltä se tuntu sillon kun alkuaikoina dietillä tein aerobista treenin lomassa. toisaalta nyt on tekniikka ja kuntokin varmasti ihan eri luokkaa. treenit on kuitenkin melkosia rääkkejä, että mietin palautuuko lihakset ollenkaan jos lisään punttitreeniä.
tietenkin omaa kroppaa kannattaa ja pitää kuunnella, mutta osaisko joku kertoa millon on hyvä aika nostaa treenimäärää ja kuinka usein on järkeä edes käydä?
Aa joo no sitten.Siten, kun lisään joka viikko painoja 2,5kg/per liike.
Onnistuuko askelkyykky? Prässissäkin tuntumakohtaa saa vaihdeltua jalkojen asentoa muuttamalla ja joillain (minä mukaanlukien) yhden jalan prässi tuntuu enemmän persauksissa.Moro...ajattelin tämmöistä kysyä kun toisessa jalassa mulla on nilkassa aika paha vamma 4 vuoden takaa, ja kyykky ei onnistu kun nilkan liike on todella rajoitettu kivun takia. Ja nilkkaa on vaikea kontrolloida raskailla painoilla (vääntyilee, jalkapöytää ei saa jännitettyä, nousee helposti varpaille sillä jalalla..) Teippaamista kokeiltu ja nilkkatukea mutta ei. Prässillä onnistuu raskaammatkin painot ongelmitta vaikka prässäänkin aina mielestäni niin syvään kuin se turvallista on. Ojentajiakin on vaikea tehdä raskailla painoilla kun nilkan etupuolella todella kipeät arvet ja hermojen päät siinä pinnassa. Pitää aina tunkea pyyhettä väliin ym ym. ja tuntuu että treeni painottuu vaan toiselle jalalle..
Että tämmöstä, koukistajat ja ojentajat saanu ihan ok kuntoon prässillä ja muilla korvaavilla liikkeillä mutta olis mukava sinne syvällekkin perseeseen päästä käsiksi (:D) kun prässissä ei ainakaan mulla sinne tunnu kovin ottavan. Ainiin ja mavea tulee tehtyä ehkä liikaakin aina kun tympääntyy kun ei onnistu muut liikkeet..
Palkkarin idea on saada mahdollisimman helposti ravintoa sillävälin kun käydään suihkussa/saunassa, mennään kotiin ehkä kaupan kautta ja laitetaan ruoka jne mihin menee aikaa. Eli ei ole.onko palkkari tarpeellinen vai riittääkö jos kerkeää puolen tunnin sisällä reenistä kotiin syömään rahkaa tms ja sit parin tunnin päästä oikea kunnon ruoka?
reeniä 5-6x/vkos, ollu jo parin vuoden ajan
Onnistuuko askelkyykky? Prässissäkin tuntumakohtaa saa vaihdeltua jalkojen asentoa muuttamalla ja joillain (minä mukaanlukien) yhden jalan prässi tuntuu enemmän persauksissa.
Onko etukyykystä pitemmällä tähtäimellä mitään ongelmia olkapääosastolle?
Venyttelystä tiedän palauttavassa ja huoltavassa muodossa, mutta onko mitenkään lihaskasvun kannalta?
Aa joo no sitten.Hyviä treenejä!
Onnistuuko askelkyykky?
Vielä huonommin mitä normaali, kokeilin tuota yhden jalan tekniikkaa tänään ja otti tosissaankin perseeseen, kyykkyäkin kokeilin (hulkki elä lue seuraavaa) koneella ja korokkeella kantapäiden alla ja kyllä sen vähän syvempään sai menemään mutta vieläkin vastusti niin perkeleesti.