Onko normaalia että kyykyssä alaselkä kipeytyy, vai kuuluuko myös alaselän saada vähän osumaa? Itellä on aika paha notkoselkä, joten voi olla että se liittyy asiaan?

Alaselän lihasten kipeytyminen ei oo sinällään huono juttu. Lihasten kipeytyminen voi kylläkin johtua siitä, että aloitat kyykyn kenties notkoselällä ja sitten alhaalla tulee buttwinkiä. Jos noin on, kannattaa selailla Kyykky- ja mavekyssärit -ketjuja, koska siellä about joka toisella on sitä ongelmaa.

Käyttääkö jengi polvitukia kyykätessä?

Tarkotat varmaan lämmittimiä. Ne eivät tue mitenkään – pitävät vain nivelet lämpimänä. Jotkut mallit saattavat hiukan puristaa, mutta harvemmin. Polvisiteet (tiukalla) sen sijaan tukevat ja auttavat nostossa. Ja itse kysymykseen: en käytä. Kumpiakaan. Siteitä ois hauskaa kokeilla joskus kyllä. Lämppäreitä aika monet kyllä käyttävät. Siteitä lähinnä varustenostajat ja ne, joiden raw-kisoissa saa sellaisia käyttää.

Tosi isot latsit ja yläselkä

Huh!

Mulla on ongelma. Olen duunissa kantanut tavaraa (ja mässännyt ruokaa) siihen malliin, että epäkkäät ja "siivet" on kasvaneet erittäin isoiksi. Pikkuhiljaa kun tämän huomasin, aloin treenaamaan tasapainottaakseni tilannetta, aika pahan näköiset kun ovat oikeasti. Latsit ovat kuin uimarilla ja epäkkäät aivan hillittömät. Käsivarret ja rinta kuin rääpäleellä ja tietenkään olkapäitä ei ole melkein ollenkaan.

Kyssärini kuuluukin, aloittelija kun olen, olenkohan yhtään nyt perillä mistä kannattaa lähteä ja mitä huomioida salilla käydessä. Duunit pysyvät joten se puoli reenaantuu kyllä.

Ehkä isoin ongelma: olkapäät, niin ettei ota epäkkäisiin. Olen opiskellut perusjutut vipareista sivulle ja taakse, mutta en saa silti oikein eristettyä yläselkää. Eteen en tee ollenkaan. Onko vaihtoehtoja?

Ojentajille tekisin dippiä, mutta latseissa ja kainalon alla tuntuu hitosti myös.

Vetoliikkeet; taljat, soudut ja leuanvedot ja mave ovat kaikki paitsiossa, niitä en tee.

Työntävistä liikkeistä pystypunnerrusta ei kannata tehdä, jos ei halua epäkkäisiin mitään lisää?

Mitä kaikkea pitäisi välttää jos puhutaan nyt alkuun ulkonäkö kysymyksistä :)

Minulleko vastasit? Yritän nyt tasoitella kroppani eri osien näkyvyyttä ja voimatasoja. Olen jossain määrin toki kiitollinen näistä lihaksistani, kun monet haluaisivat juuri näitä kasvattaa (aloittelijan vinkki: revi ihan helvetisti liian isoilla painoilla hartiat ylhäällä ja edessä) mutta muut ovat oikeasti alikehittyneet, ja haluaisin nyt ensisijaisesti kasvatella niitä samoihin mittasuhteisiin ja pitää huolta ryhdistä.

Kermola: No kovastipa täällä teilataan helposti rölliksi... Jollekin isot latsit ja valtavat epäkkäät onkin toiselle pienet. Jos nyt et saa treeniä osumaan oikein (dippi tuntuu selässä jne) tarkista liikkeiden suoritustekniikat. Itseasiassa dipissä aktivoituva ojentaja menee yllättävän ylös kainaloon asti, eli saattaa vaan tuntua sinusta kummalliselta. Olet oikeassa että olkapääliikkeet saa epäkkäille menemään, tee siis viparit rauhassa ja sopivilla painoilla. Kaikissa vipunostoissa olisi tarkotus pitää yläselkä kasassa, eli latsit takana. Vältä myös turhia heijauksia. Pystypunnerrus taas ei mene epäkkäille, se on ihan puhdas olkapääliike.

En trollaa :D Enkä laita mitään kuvia, kun oikeasti latsit ja epäkkään yläosat ovat vain reippaasti ylikehittyneet ja muuten ei käytännössä yhtään rasitusta ole yläkroppa saanut. Tosin kolossaaliset kuvaavat niitä oikein hyvin. Olen siis suht hoikka. Pahoittelen kuitenkin suurentelevaa tyyliä (kts. esim olemattomat olkapäät, kyllähän ne siellä ovat jossain oikeasti piilossa). Ja myös dramaattista tyhmien kyselyä.

Joka tapauksessa haen tässä nyt oikeasti sitä, että mitä juttuja, erityisesti raskaita liikkeitä mun kannattaa vähän himmailla kun käyn pumppaamassa itseäni tasapainoisempiin sfääreihin. Tai oikeastaan lähinnä jotain nopeita kommentteja tuohon listaan että olenko oikeilla jäljillä. Myönnän viparikohdat typeryyden, paitsi etuviparikohdan, kun etunoja- ja penkkipunnerruksia teen.

Olen täysin noviisi siis ja ymmärrän huvittuneisuutenne :D Mainittakoon vielä, että tässä vaiheessa tuntuu että lihakset kasvaa kun vain kävelen salin ohi. Niin, ja lavat törröttää aika rumasti ja epäterveesti ja niiden välistä "pursuaa" sitä epäkästä.

Kiitos ymmärryksestä

Imekää hiekat esinahan välistä pois. Ettekö te saatana ymmärrä että kaverilla on muuhun kroppaan nähden nämä kyseiset lihat isot. Eikä niin että hän olisi verrattavissa vaikkapa Mentulan epäkkäihin. Vittu. Eikai tossa muu auta kun yrittää pienillä painoilla hakea oikeaan paikkaan tuntumaa.

Ei menettäs tämä ketju mitään vaikka lopettais Vaginaattori kommentoimasta ja menis ite sinne salille, täällä voisi vierailla vaan kysyjän muodossa eikä vastaajan. Ainoa mitä sai nyttenkin sanottua, oli "pystäri ottaa epäkkäisiin". Kiitos tästä tiedosta, hyödynnän sitä varmasti jatkossa.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ei menettäs tämä ketju mitään vaikka lopettais Vaginaattori kommentoimasta ja menis ite sinne salille, täällä voisi vierailla vaan kysyjän muodossa eikä vastaajan. Ainoa mitä sai nyttenkin sanottua, oli "pystäri ottaa epäkkäisiin". Kiitos tästä tiedosta, hyödynnän sitä varmasti jatkossa.
Sinä ja minä ei saatu edes sitä sanottua, että ihan vaan katse peiliin.

Sinä ja minä ei saatu edes sitä sanottua, että ihan vaan katse peiliin.

:hyvä:

Minäkin voin sanoa, että penkkaaminen aktivoi yläselkää. Varo nyt vaan ettei yläselkä kasva liikaa kun tulee selkätreenin lisäksi penkattuakin. Näitä vastaavia löytyy lukemattomia, niillä ei kuitenkaan käytännön tasolla ole merkitystä ollenkaan.

Jos vaivautuu 21v tuommoista "trolli trolli lälläslää mäki kävin viikon salilla ja kasvo valtavat epäkkäät" tekstiä kirjottamaan, niin kannattaisi katsoa sinne peiliin. Jonkinlaista kunnioitusta, kun toinen vaivautuu tänne tulemaan ja kysymään apua.

Suositelkaa hyvää nettivalmentajaa jos tavoitteena on "voimabodaus" eli ei yksistään voimannosto. Olen siis hakannut nyt päätä seinään monta kuukautta kun tulokset ei nouse ja olen käynyt salilla kohta puoltoista vuotta.

Suositelkaa hyvää nettivalmentajaa jos tavoitteena on "voimabodaus" eli ei yksistään voimannosto. Olen siis hakannut nyt päätä seinään monta kuukautta kun tulokset ei nouse ja olen käynyt salilla kohta puoltoista vuotta.

Tikan Markku varmaan tekee sulle ohjelmaa.

Fitfarm, jto, Jerry Ossi, Markku Tikka. Myös Kotipohjan ja Ovaskaisen Fitgroup jos oikein muistan on varteenotettava vaihtoehto, jos levyjä lissää oltava osa treenifilosofiaa. Aloita vaikka ottamalla yhteyttä noihin ja jatkamaan itsellesi parhaiten sopivan kanssa. Tietenkin varmaan sekin, mikä noista palveluista on lähimpänä vaikuttaa asiaan, ainakin mulla valmentajan hankkimisessa se olisi yksi olennainen asia. Mutta jos pelkkää nettivalmennusta niin eipä sillon väliä.

Onko elaston 2-jakoinen hyvä ohjelma, jos tavoitteena on kasvattaa mahdollisimman paljon lihasmassaa? Lähinnä mietityttää kun siitä puolet näyttäisi olevan pikemminkin voimatreeniä, onko silläkin jokin funktio lihaskasvuun?

Porukka usein kertoo, kuinka ekat treenivuodet meni hukkaan kun treenasi huonoilla ohjelmilla, tämä olisi tarkoitus välttää :D

Voimatreeni mahdollistaa suurempien painojen käytön hypertrofiareeneissä, koska tulet vahvemmaksi. Tykkään tuon ohjelman progressiivisuusmenetelmästä. Se on kaikessa reenissä kuitenkin se tärkein asia. Jos olet ihan vasta alkaja niin suosittelen jotain muuta ohjelmaa. Koko kroppa 3krt viikossa on aloittelijalle ykkönen.

treeni + ruokavalio mielipiteitä

joo eli tein ny uuden topicin ku en jaksanu hirveesti ruveta plärään että löydän jotaki mielenkiintoisto, eli olen 187cm pitkä painoa löytyy 109kiloa treeni taustaa löytyy 3 vuodelta jonka jälkee ollu taukoa parisen vuotta, nyt käyty kuukausi salilla ja hyvälle tuntuu pitkän tauon jälkee ja on tekeminen mukana hommassa, aattelin nyt laittaa tänne ruokavalioni ja treeni ohjelmani ja mielipiteet ja korjaukset kiitos, alotetaan ruokavalioista

aamupala, puuro(55ghiutaleita) sekaan raikulijuusto, kahvi+leipä (kalkkunalla +juustolla)
lounas jauhelihaa 200g+200g tumma makarooni ( välillä rehuja sekaan ku sattuu kaapissa olla) +15g oliiviöljy neitsyt
välipala maitorahka+ marjoilla
lounas sama kuin edellinen
välipala 2 kappaletta ruisleipää jonka päälle tonnikalaa ja palat juusto ja mikroon :P
treeni
palautusjuoma 100g hiilraeita + 50g protskuu
iltapala purkki rahkaa + 2 kpl ruisleipää kalkkuna siivuilla ja juustolla

kulutus on kalorilaskurin mukaa vähä yli 4000 tällä ruokavaliolla 3202kcal P228g 28% H345% 44% R95g 27% joskus lukenut että lihas kasvu olisi hyvä nii 40/40/20 ?

treeni menee sitte näin kroppaa kuunnelle menty nyt

rinta+hauis
jalat
lepo
olkapäät+ojentajat
selkä
lepo

ja alusta ainaki on vielä hyvin palautunut ja tuntuu et virtaa riittää. tietenki jos tuntuu ettei rupee palautuun nii sitte vaa 4 kertaa viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom