Niin eikös tangon paino kuitenkin lasketa mukaan, kun niitä on eri painosia? Siis esim 70-kilonen heebo kyykkää 20kg tangolla jossa on 25 kilon lätkät molemmissa päissä, niin se kyykkää 70 kilolla eli 100% omasta painosta.

Toiseen Noita-akan kysymykseen, voit oikein hyvin tehdä tolla rytmillä. Oikeestaan parempi vaan kun peräkkäiset treenit vaihtuu.

Joo joo siis totta kai tangon painokin lasketaan. Liian itsestäänselvää vaan minulle, niin en osannut sanoa. :D Eihän siinä ois mitään järkeä, että sanoo kyykkäävänsä 80kg, vaikka oikeasti kyykkäis satasella, koska tanko painaa parikymppiä.

KYSYMYS1
Halutaanko treeneissä yleisesti ottaen saada epäsuoraa rasitusta eri päivinä, vai pitäisikö sitä juurikin välttää?
Esimerkki: Rinta-Hauis & Selkä-Ojentaja -päivä VS Rinta-Ojentaja & Selkä-Hauis -päivä? Soveltuuko Rinta-Ojentaja enemminkin lyhytjakoiseen (2-3), kun sitä kumminkin tulee treenattua niin useasti? Ja sitten Rinta-Hauis silloin, kun tekee pitkäjakoisempaa? Tällöin ojentajat rasittuisivat epäsuorasti rintapäivänä ja suorasti toisena päivänä.

KYSYMYS2
Onko siitä kehityksen kannalta haittaa, jos kolmijakoisella ohjelmalla (Jalka - Selkä/hauis - Rinta/ojentaja/olkapää) siirtää maven selkäpäivästä jalkapäivälle? Tällöinhän rasittuvien lihasten määrä kehossa jalkapäivänä on koko selkä ja jalat (eli ihan helvetin iso määrä kehosta) ja tällaisia isoja perusliikkeitä tulisi kaksi: Mave & kyykky. Onko se liiallinen rasitus kropalle / liian iso alue treenattavaksi kehityksen kannalta?

Epäsuora rasitus riippuu ohjelmasta. Usein juurikin esimerkiksi 4-jakoisissa haetaan lihaksille myös epäsuoraa rasitusta niiden varsinaisen oman harjoitteen ulkopuolella, kun taas harvempijakoisissa, joissa treenitiheys lihakselle on muutenkin suuri, epäsuoraa rasitusta pyritään usein jopa välttämään.

Mave selkäpäivälle ihan OK. Kannattanee tällöin kuitenkin pitää välipäivä jalka- ja selkätreenin välissä.

Kaikki olemme kuitenkin yksilöitä, joten yritä siis havainnoida treenin vaikutuksia kehoosi. Jos tuntuu ettei jalat ehdi palautua ja maastaveto alkaa junnaamaan, muutat takaisin.

Sieltähän tuli ripeä vastaus, kiitos paljon! Sai selvennystä asiaan hyvin =)

Mave siis jalkapäivänä, ei selkäpäivänä* ^^. Oon huomannut, että muut laitteet eivät mene niin hyvin perille jos maven suorittaa ekana. Voishan tuota tietenkin kokeilla selkäpäivän viimeisenä liikkeenä. Noh, ei kun testailemaan! :)

KYSYMYS1
Halutaanko treeneissä yleisesti ottaen saada epäsuoraa rasitusta eri päivinä, vai pitäisikö sitä juurikin välttää?
Esimerkki: Rinta-Hauis & Selkä-Ojentaja -päivä VS Rinta-Ojentaja & Selkä-Hauis -päivä? Soveltuuko Rinta-Ojentaja enemminkin lyhytjakoiseen (2-3), kun sitä kumminkin tulee treenattua niin useasti? Ja sitten Rinta-Hauis silloin, kun tekee pitkäjakoisempaa? Tällöin ojentajat rasittuisivat epäsuorasti rintapäivänä ja suorasti toisena päivänä.

KYSYMYS2
Onko siitä kehityksen kannalta haittaa, jos kolmijakoisella ohjelmalla (Jalka - Selkä/hauis - Rinta/ojentaja/olkapää) siirtää maven selkäpäivästä jalkapäivälle? Tällöinhän rasittuvien lihasten määrä kehossa jalkapäivänä on koko selkä ja jalat (eli ihan helvetin iso määrä kehosta) ja tällaisia isoja perusliikkeitä tulisi kaksi: Mave & kyykky. Onko se liiallinen rasitus kropalle / liian iso alue treenattavaksi kehityksen kannalta?

Itse mietin lähes samaa asiaa tänään, itsellä 3 jakoinen ja jalkapäivälle tulee kaikista eniten lihasta käsittelyyn siksi miettinyt pitäisikö smjv siirtää selkäpäivälle kun suhteessa rinta ja selkäpäivänä paljon pienemmät lihakset reenattavana. (minun tapauksessa ns. lihakset)
Olen kuitenkin toistaiseksi sitä mieltä että olkoon jalkapäivässä kun jalkareeni on.

Tein tänään pitkästä aikaa ojentajille kapeaa penkkiä ja tuli vain 3x4x75 niin onko toi suhteessa penkkiin huono jos normi penkissä pari päivää sit tuli 3x6x80

Jos ojentajiin haluaa poweria lissee nii kannattasko ottaa rinta päivälle mukaa 3-4 sarjaa lattiapunnerrusta/lankkupenkkiä ja sit 2-3 päivän päästä käsitreenissä kapeeta ja dippiä lisäpainoilla?

Elikkäs olen 16vuotias poika pituutta on noin 165-169 ja painoa 70kg

Tarvisin vinkkejä treeniohjelmaan , syömiseen jne.
Tuota ylipainoahan on joku 5-10kg ja siitä läskistä haluaisin päästä eroon ja että tulisi lihasta.
Nyt olen käynyt kaverin kanssa joka on käynyt useanvuoden salilla, vähän kokeilemassa että minkälaista salilla käyminen on ja olemme kokeilleet mun maximeja penkissä, jalkaprässissä , maastanostossa ja muissa mutta en muista nimejä
Kaipaisin apua treeniohjelmaan

Penkki max 60kg

Jalkaprässi max 150kg

Maastanosto max 75kg

Mikäli voimailu kiinnostaa, menet voimailulajit osiolle, paljon mielenkiintoista asiaa. Bodaus juttua löytyy treeni-osiosta ja mikäli tulee kysymyksiä niin menet aloittelijoiden osioon "aloittelijan peruskysymykset tänne". Ihan ensimmäisenä voisit lukaista "Aloittelija, lue tämä" -ketju.

Tavoitteita tietämättä mieltymyksiä tuntematta en osaa muuta sanoa

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
voinko sekoittaa supermass afterzoneen lisäksi tota fitnesstukun whey 100? tarkoituksena olisi saada sitä proteiinin määrää nostettua..

Kaikkia pulvereita voipi sekotella ihan oman maun ja käyttötarkotuksen mukaan. Imo kyllä tuossa afterzonessa on pikagooglauksen perusteella ihan hyvä hiilari-proteiinisuhde, mutta edelleenkin riippuu käyttötarkoituksesta.

Tarvitseeko pohkeita treenata erikseen? Ohjelmani on kolmojakoinen: työntävät, vetävät ja jalkapäivä. Pohkeissa näkyy lihakset hyvin tällä hetkellä ja voimaa piisaa. Kyykkyä teen takapainotteisesti mutta esim jalkaprässissä pohket saa hyvin pumppia myös. Treenitaustaa on takana 6kk

Tarvitseeko pohkeita treenata erikseen? Ohjelmani on kolmojakoinen: työntävät, vetävät ja jalkapäivä. Pohkeissa näkyy lihakset hyvin tällä hetkellä ja voimaa piisaa. Kyykkyä teen takapainotteisesti mutta esim jalkaprässissä pohket saa hyvin pumppia myös. Treenitaustaa on takana 6kk

Tottakai kannattaa, mutta eiköhän yksi pohjelaite riitä. Ei epäsuoraa rasitusta voi pitää samana kuin suoraa rasitusta. Eihän kukaan niiden pohkeiden treenauksesta tykkää, oli geenit sitten pohkeiden puolella tai vastaan :D

Imo makuasia. Yleensä kolmijakosiin laitetaan pohjeliike, koska yleensä ihmiset haluaa treenata pohkeita, mutta ei se mitenkään pakollista liene. Ihmettelen vaan miten saat ne töihin jalkaprässissä? :D

Kyllä. Itse en treenaa jalkoja kunnolla puhtaasti kasvatusmielessä ollenkaan nyt, mutta pohkeita teen silti pari kertaa viikossa ihan 8–16 toiston sarjoilla. Mikään ei ole niin typerän näköistä kuin pienet pohkeet. Isot pohkeet sen sijaan näyttävät hyvältä.

Eka viesti. On niin kova foorumi että piti lopulta rekisteröityä.

Aloitin SS:n täysin noviisina ilman rinnallevetoa (mave korvaa) viikon alussa (3x/vko) ja nyt mietin kuinka tulisi syödä. Tähän asti olen ymmärtänyt että ainakin sen 3000 kaloria päivään painooni suhteutettuna (178 cm pitkä ja 74 kg). Ei ole helppoa alkuun saada tuota kalorimäärää täyteen niin olen täydentänyt fitnesstukun heralla treenin jälkeen. Kehonrakenteeltani olen vissiin laihaläski, lihasta ei ole paljoa. Pientä mahaa ja kahvaa on muttei älytöntä. Muutenkin "pehmeä" kroppa alavartalosta.

Pidänkö siis tuon bulkin päällä? Haluaisin vaan varmistaa ettei nyt pahimmillaan tuo maha tai kahvat lähde pahenemaan lisääntyneen ruuan takia, vaan ne protskut ja ylimääräinen energia menisi oikeisiin paikkoihin, eli lihaksiin. Ohjelmani on painojen puolesta vielä aika kepeä vaikka kiloja tankoon on tullut molempina kertoina lisää mukavasti ja seuraavana päivänä tuntuu. Lueskelin jotain että rasvaprosentti olisi hyvä saada ensin alas, siitä taas en tiedä onnistuuko nykyisellä syömisellä.

Syön suht terveellisesti itse tehtyä kotiruokaa vaikka vihanneksia saisi toki lisätä.. ikivanha sopimus jänisten kanssa pitäisi purkaa.

Eli tiivistettynä, pidänkö tuon 3000 kaloria päivittäisenä miniminä?

Heitä päivittäiset/viikottaiset liikunnat/ja ruuat kalorilaskuriin, niin selviää onko kulutus plussalla vai miinuksella. About 200-400 yli kulutuksen/päivä on sopiva vauhti ilman että läskiä kertyy liiian paljon liian nopeasti. Tee näin mikäli tavoite on kasvattaa lihasta. Lihaksenkasvatus on luultavimmin parasta sinulle tällähetkellä. Turha alkaa laihduttamaan sinun tapauksesasi ehkä kuukausi pari, jos alta ei paljastu muuta kuin luusto ilman lihasta.

OSta henkilövaaka ja kirjoita 3-5 kertaa viikossa tyhjä aamupaino muistiin, ja vertaile aina viikon välein kehitystä. Jos paino nousee viikossa yli puolta kiloa kokoajan, niin suurin osa on läskiä. Toki lihasta tulee myös mikäli salilla ahertaa kunnolla, mutta lihasta tulee samamäärä jos viikossa paino nouseekin vain 300g.

Kiitos nopeasta vastauksesta. Osaatko suositella jotain tiettyä laskuria?

Lihasta on tosiaan tarkoitus kasvattaa ja parantaa voimatasoja ilman, että hirveästi turhaa kertyisi vyötärölle.

Kiitos nopeasta vastauksesta. Osaatko suositella jotain tiettyä laskuria?

Lihasta on tosiaan tarkoitus kasvattaa ja parantaa voimatasoja ilman, että hirveästi turhaa kertyisi vyötärölle.

Pakkotoiston aloitussivulta löytyy linkki kalolaskuri.fi sivustolle. Itse en ole käyttänyt, mutta tuskin turha, jos oikein aloitussivulla on..voithan googleettaa pari muuta "calorie calculator" linkkiä, jos ei jo

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom