On, mutta samalla laitteella on viimeiset 2 v mitattu ja aina tähän asti olleet tulokset sitä mikä odotusarvo on ollutkin...

Älä usko laitteita. Jos oot treenannu fiksusti miltä kuulostaakin ja paino on noussut niin ihan varmasti on tullut lisää lihasta.

- - - Updated - - -

Ihan mielenkiinnosta: Oon tosiaan vetänyt 5-jakosella ohjelmalla nyt sen n.3 vuotta, ja koen itselleni oikein hyvin toimivaksi. Mutta ihan vaan vaihtelun vuoksi olisin ehkä valmis kokeileen jtn. yleisempää jakoa.
Mul on pahoja ennakkoluuloja sekä kokemuksia näistä 1-3 jakosista treeneistä, mitä suurin osa käyttää. Ekan treenivuoden hinkkasin niitä, ja tuloksia ei tullut käytännössä mitään.

Tähän toki vaikutti myös se, että oltiin vitun kujalla, ruokavaliosta ei tietoakaan, ja hyvin alhainen elopaino. Heti kun aloin treenaamaan erikseen kaiken, sain kehitystä. 1-jakosen nyt haukun maan rakoon jo ihan suosiolla. Sen verran tunnen itseäni, ettei se oo mun juttu. Mut esim. jtn 3-jakosta en tuomitse täysin.

Se suurin ongelmakohta näissä on se, että tuskin saan yhtä paljon irti itsestäni jos esim. on joku rinta/olkapää/ojentaja päivä. Miten te jotka teette/olette tehneet niin saatte ton toimimaan?
Mä tekisin pääliikkeinä tasapenkkix4raskasta sarjaa(toistot 3-8), lisäpainodippi tai ranskalainenx4raskasta sarjaa(toistot 5-10), ja pystypunnerrusx4raskasta sarjaa(toistot 5-10). Ja tietty tohon apuliikkeet: viparit,kp penkki,pecdeck/ristikkäistalja,punnerrusvariaatiot,talja runkutukset. Veikkaan etten millään sais tehtyä kaikkia näitä yhtä tarmokkaasti.

Mielellään ei sit mitää ''katsoppas ihan tuolta jostain joku valmis ohjelma'', vaan mielellään ihan perustelua.

Lähepä ihan siitä liikkeelle, että sisäistät tuon 3- ja 5-jakoisen eron. Treenikohtainen volyymi lihasta kohti pitää jättää ihan tarkoituksella pienemmäksi kuin mitä olet 5-jakoisessa tottunut. Tuo kompensoituu tiheämmällä frekvenssillä. Jos menet ja paukutat 5-jakoisen volyymilla jokaisen lihaksen niin ensinnäkin saat treenistäsi jotain 3 tuntia pitkän ja toiseksi et tule palautumaan tuon tiheämmän frekvenssin vuoksi. En vastannut yhtään kysymykseesi, mutta kuhan vinkkasin vaan tällaisen jutun.

Ihan mielenkiinnosta: Oon tosiaan vetänyt 5-jakosella ohjelmalla nyt sen n.3 vuotta, ja koen itselleni oikein hyvin toimivaksi. Mutta ihan vaan vaihtelun vuoksi olisin ehkä valmis kokeileen jtn. yleisempää jakoa.
Mul on pahoja ennakkoluuloja sekä kokemuksia näistä 1-3 jakosista treeneistä, mitä suurin osa käyttää. Ekan treenivuoden hinkkasin niitä, ja tuloksia ei tullut käytännössä mitään.

Tähän toki vaikutti myös se, että oltiin vitun kujalla, ruokavaliosta ei tietoakaan, ja hyvin alhainen elopaino. Heti kun aloin treenaamaan erikseen kaiken, sain kehitystä. 1-jakosen nyt haukun maan rakoon jo ihan suosiolla. Sen verran tunnen itseäni, ettei se oo mun juttu. Mut esim. jtn 3-jakosta en tuomitse täysin.

Se suurin ongelmakohta näissä on se, että tuskin saan yhtä paljon irti itsestäni jos esim. on joku rinta/olkapää/ojentaja päivä. Miten te jotka teette/olette tehneet niin saatte ton toimimaan?
Mä tekisin pääliikkeinä tasapenkkix4raskasta sarjaa(toistot 3-8), lisäpainodippi tai ranskalainenx4raskasta sarjaa(toistot 5-10), ja pystypunnerrusx4raskasta sarjaa(toistot 5-10). Ja tietty tohon apuliikkeet: viparit,kp penkki,pecdeck/ristikkäistalja,punnerrusvariaatiot,talja runkutukset. Veikkaan etten millään sais tehtyä kaikkia näitä yhtä tarmokkaasti.

Mielellään ei sit mitää ''katsoppas ihan tuolta jostain joku valmis ohjelma'', vaan mielellään ihan perustelua.
Ite tehnyt vaihtelevillä liikkeillä ja järjestyksillä, esimerkiks nyt tää rinta päivä.
Penkki, vinopenkki, vinopenkkikone ja esim talja flyes. Siihen kapee penkki pushdown ja olkapäillä vipareita, seläntakaa taljavetoja yms. Hyvin rokkaa. Vaihda nyt "3×8 ja kotiin" suosiolla pois. :D väh. 10 toiston sarjoja jokapaikkaan. Toisella kierrolla pudotuksia viimeisteleviin yms erik. tekniikoita ja kolmanteen kierrokseen sitte voimapainotteinen. Eli 3 erilaista kiertoa ja treenin sisällä vielä vaihtaa massaliikeidden järjestystä. En ite ainakaa ole huomannut mitään negatiivistä 3jakoses tällätavalla tehtynä. Paljon vaihtelua niin ei oo samaa pullaa treenistä toiseen.

Tässä ei ollut mitään kokemuksen syvää rintaääntä tai perusteluja vaan omia huomioita. Ja itelle tää sopii.

Hei kaikki pakkotoistolaiset!

Tässä nyt kolmeekymmentä ikävuotta lähestyessä alkaa kroppa muistuttaan sellasta jalkapalloo ilman pilkkuja että nyt tarttee jotain alkaa tekemään. 182cm on pituutta ja painoa suunnattomat 140kg. Aika rennosti ruokaan tähän asti suhtautunut, ja viimene nousupiikki iski kun emäntä pamahti paksuksi ja pitihän häntä tukea... myös suklaan syönnissä.

Laihdutus ja kuntosali tuntuu hyvältä ajatukselta päässä ja kun tossa paikallisella salilla poikkesin vähän jotain tekemässä, olo oli todella hyvä. Lisäksi tuo terve kipu lihaksissa seuraavana päivänä sai virneen naamalle.

Ongelmana vain on, että todennäköisesti olen tavallista tyhmempi tai muuten vaan täysin vieraantunut tällaisesta aiheesta, mutta laihdutustriidejä lukiessani en tullut hullua hurskaammaksi. Tuollainen vähähiilihydraattinen ruokavalio kuulostaa hyvältä ja meidän perheeseen sovellettavalta tällä kohtaa, mutta en ymmärrä siitä mitään. Teikäläiset puhutte jotakin 30 / 50 / 30 tjsp juttuja dieettiin liittyen, ymmärtääkseni ne ovat prosenttilukuja mutta mistä nekin tietää? Mistä tiedän mikä on rasvaton painokiloni?

Ymmärrän että laihdutus on helppoa kun kuluttaa enemmän kuin syö, mutta kaikki ruoat sisältävät sokeria ja ovat muuten vain huonoa laihduttajalle.

Onko täällä jossakin threadi jossa kaikki väännetään rautalangasta, haku ei ainakaan tuottanut tulosta, ja jos ei ole, niin viitsisikö joku vähän tietä viitoittaa täydelliselle amatöörille? Vaihtoehtoisesti valmiit ruokalistat terveellisestä ravinnosta, onko jostakin saatavilla

Kiitos.

Vaginaattori: Teeppä esim. rintapäivänä kova penkki 2-4 sarjaa ja/tai ne dipit samaten. Jos tekee nuo kunnolla en usko, että on mitään tarvetta millekkään apuliikkeille. :D Perusliikkeet voittaa aina lopulta.

mitä suosittelette niskakipuun

Olen käynyt salilla 4xvko. Ja sit yks vapaaa vko. Tehnyt 6 ja 8 sarjoja. Mulla on nyt niskat.jumissa ja siitä johtuvaa päänsärkyä. Ihan tolkuton särky. S.lääkkeet ei auta ollenkaan niin kertoo jo et olisi lihasjumitusta. Olen netistä lueskellu mut jos täältä saisi apua ku ei tiedä mihin uskoa ja jos olisi olemassa joku palauttava mis olisi mineraaleja niin suositelkaa. Jos saisi veren päässä kiertämään eikä kiehumaan ku hermot meinaa mennä. Olisin tyytyväinen. Kiitos jo etukäteen.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Miten jatkaa?

Jep elikkä tässä ollaan nyt käyty 2.5kuukautta 4kertaa vikossa salilla 3-jakosella 2x selkä viikkoon. Joka treenillä ollut eri liikkeitä lihasryhmille , toistojen ja sarjojen määrät vaihtelee niin paljon ettei oo niistäkään mitään käryä.... Miten suosittelette jatkamaan? jotain järkevyyttä/selkeyttä treeneihin vai jatketaanko samalla "touhuumisella" (joskushan tuo "touhuuminen" on lopetettava , että tulee tuloksia...)

Olen käynyt salilla 4xvko. Ja sit yks vapaaa vko. Tehnyt 6 ja 8 sarjoja. Mulla on nyt niskat.jumissa ja siitä johtuvaa päänsärkyä. Ihan tolkuton särky. S.lääkkeet ei auta ollenkaan niin kertoo jo et olisi lihasjumitusta. Olen netistä lueskellu mut jos täältä saisi apua ku ei tiedä mihin uskoa ja jos olisi olemassa joku palauttava mis olisi mineraaleja niin suositelkaa. Jos saisi veren päässä kiertämään eikä kiehumaan ku hermot meinaa mennä. Olisin tyytyväinen. Kiitos jo etukäteen.

Itse sain apua niska/hartiaseudun lihasten jumista johtuvaan päänsärkyyn hieronnasta. Suosittelen!

Muistin maininneeni, mut näköjää en. En ihan suoraan sanottuna enää edes ole kärryillä, minkä ihmiset luokittelee voimaksi/massaksi yms. Tuntuu et suurin osa luulee, et on tasan 2 vaihtoehtoa: kehonrakennus tai voimanosto, välimuotoja eikä custom settejä ole.
Tai jos on, ni ne on perseestä koska vähemmän yleisiä.:jahas:

Itse luokittelen voimaviikon siten että massaliikkeisiin se pääpaino ja toistot alhaset että saa paljon rautaa. Sit taas bodaus tyylinen menee pakkotoistoilla ja muilla tekniikoilla, ja pitkät sarjat jolloin painoilla ei yhtää mitää väliä kunhan lihas tekee työn. Välimuodot lienee että tehdään 2 tai 3 jakosta 2krt/vk, eka kierto voimaa ja toka kierto bodaus tyyliin.

Muistin maininneeni, mut näköjää en. En ihan suoraan sanottuna enää edes ole kärryillä, minkä ihmiset luokittelee voimaksi/massaksi yms. Tuntuu et suurin osa luulee, et on tasan 2 vaihtoehtoa: kehonrakennus tai voimanosto, välimuotoja eikä custom settejä ole.
Tai jos on, ni ne on perseestä koska vähemmän yleisiä.:jahas:

Tuntuu että useimmissa keskusteluissa on vain kaksi äärivaihtoehtoa:
- bodaus tai voimanosto
- parsakaalibodymunkkicleanbulkki tai mäkkäriroskaruokapaskaläski
- better bodies/gasp tai pieruverkkarit
- juoksu syö gainssit tai maratoonari

Jne.

Tuntuu että useimmissa keskusteluissa on vain kaksi äärivaihtoehtoa:
- bodaus tai voimanosto
- parsakaalibodymunkkicleanbulkki tai mäkkäriroskaruokapaskaläski
- better bodies/gasp tai pieruverkkarit
- juoksu syö gainssit tai maratoonari

Jne.
Enpä nyt tiedä tuostakaan, en mä ainakaan ole tällä palstalla huomannut kenenkään olevan kauhean ehdoton edellämainituissa... Niinku siis, että oikeasti ajattelis mistään joko-tai henkisesti. Voin olla väärässäkin, mutta eipä tule ainakaan mieleen, että olisi näkynyt.

No eipä ne apuliikkeet nyt tosiaan ollut se mun pointti(sillon tällön jääkin kokonaan välistä kun aika rajallista ja keskityn vaa niihin isoihin liikkeisiin). Pelkkä toi 2-4 pääsarjaa kutakin, pystäriä,penaa,dippiä tekis jo tiukkaa. Sen sijaan ku teen ne kerran viikkoon erikseen, niin ei mitää ongelmaa. Kaikki ehtii palautua, kaiken voi tehdä täysillä, ja epäsuoraa rasitusta kertyy oivallisesti.

Palautumistakin voi kasvattaa. Et varmasti palaudukaan jos hyökkäät 3-jakoiseen ja paahdat raskaita moninivelliikkeitä samalla meiningillä mitä olet 5-jakoisessa tottunut tekemään. Nimenomaan jo ennakkoon kannattaisi sisäistää noiden treeniohjelmien ero ennen kun käyt vetämässä itsesi ylirasitukseen ja tulet parin viikon päästä itkemään että 3-jakoinen on ihan paska :D Jos joku on tehnyt 1-jakoista, vaihtaa 5-jakoiseen ja tekee sitä niinkun 1-jakoista on tottunut tekemään eli pari sarjaa perusliikkeitä ja kotiin niin varmaan aika löysältä paskalta tuntuu. Tämäkin jätkä tulee tänne itkemään parin viikon päästä että ihan paska jako kun on ihan läpsyttelyä treeni ja kyykkyäkin jaksaisi enemmän kuin kerran viikkoon tehdä. Jokainen ohjelma on erilainen ja niitä pitää myös osata tehdä.

Eli kun lähdet sitä 3-jakoista kokeilemaan niin älä todellakaan tee niin raskaasti niitä pääliikkeitä mitä olet ehkä 5-jakoisessa tehnyt. Samoin treenikohtaista volyymia ainakin aluksi alas.

Jos haluat kunnolla testata tiheämpää frekvenssiä, niin voisit harkita 2-jakoista yläkroppa/alakroppa+core jaolla. Tuolla jto:n ketjussahan oli justiinsa hänen väsäämä malli siihen.

Juu ymmärrän toki tämän. Mutta jotenkin kyseenalaistan sen säästelyn. Loppujen lopuks kummallakin tavalla voi saada ihan saman määrän volyymiä, tuli se sitten kerta pläjäyksenä tai miljoonan vuoden aikana kumulatiivisesti.
Toki 5-jakosella palautuminen on se huono puoli varmasti monen kohdalla. Siks kierto saattaa olla joskus 1-2 pv pidempi jos koen sen olevan paikallaan. Mut kuten sanoin, Oon valmis kokeileen. Joulun jälkeen viimestään otan kokeiluun. En voi tuomita, ennen ku kokeilen.

Niin mitkä ne sun tavoitteet nyt on sitten? Voimaa, mutta ei voimanostoa? Lihasten kasvatusta, mutta ei kehonrakennusta? Vähän hankala kommentoida mitään kun ei ota selvää noista sun viesteistä. :)

Minkälaiset voimatasot sinulla on nyt, ja minkälaiset ovat tavoitteet?

Kyllä itellä ainaski voimat lähti nousemaa ku vaihdoin 5 jakoiseen 6 päivän kierrolla ja pattia tullu iha selvästi lisää

Meikällä taas aikanaan nopein kehitys voimatasoissa yleisesti tapahtui kun tein kolmesti viikossa single factor tyylillä 1-jakoista. Treenitaustaa oli siinä vaiheessa pari vuotta alla 2-4-jakoisia. Sen jälkeenkin oon tehnyt jaettuja ja jakamattomia ohjelmia, kaikilla on tullut tulosta kun vain toteutus on kunnollinen. Nyt 9 vuotta salitreeniä alla ja ohjelmassa on 3-4 kyykkykertaa viikossa, samoin penkkiä 3-4 kertaa ja maastavetoa kahdesti viikossa variaatioineen ja lisäksi kasa erinäköisiä apuliikkeitä yhteensä neljään treeniin ripoteltuna. Kehitystä tulee.

Tuo on täyttä paskaa, että joku vuoden-kaksi treenannut kaveri tyrmää jonkun treenityylin, kun fakta on se ettei vain osaa treenata kuin tuurilla oikein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom