On, mutta samalla laitteella on viimeiset 2 v mitattu ja aina tähän asti olleet tulokset sitä mikä odotusarvo on ollutkin...
Älä usko laitteita. Jos oot treenannu fiksusti miltä kuulostaakin ja paino on noussut niin ihan varmasti on tullut lisää lihasta.
- - - Updated - - -
Ihan mielenkiinnosta: Oon tosiaan vetänyt 5-jakosella ohjelmalla nyt sen n.3 vuotta, ja koen itselleni oikein hyvin toimivaksi. Mutta ihan vaan vaihtelun vuoksi olisin ehkä valmis kokeileen jtn. yleisempää jakoa.
Mul on pahoja ennakkoluuloja sekä kokemuksia näistä 1-3 jakosista treeneistä, mitä suurin osa käyttää. Ekan treenivuoden hinkkasin niitä, ja tuloksia ei tullut käytännössä mitään.
Tähän toki vaikutti myös se, että oltiin vitun kujalla, ruokavaliosta ei tietoakaan, ja hyvin alhainen elopaino. Heti kun aloin treenaamaan erikseen kaiken, sain kehitystä. 1-jakosen nyt haukun maan rakoon jo ihan suosiolla. Sen verran tunnen itseäni, ettei se oo mun juttu. Mut esim. jtn 3-jakosta en tuomitse täysin.
Se suurin ongelmakohta näissä on se, että tuskin saan yhtä paljon irti itsestäni jos esim. on joku rinta/olkapää/ojentaja päivä. Miten te jotka teette/olette tehneet niin saatte ton toimimaan?
Mä tekisin pääliikkeinä tasapenkkix4raskasta sarjaa(toistot 3-8), lisäpainodippi tai ranskalainenx4raskasta sarjaa(toistot 5-10), ja pystypunnerrusx4raskasta sarjaa(toistot 5-10). Ja tietty tohon apuliikkeet: viparit,kp penkki,pecdeck/ristikkäistalja,punnerrusvariaatiot,talja runkutukset. Veikkaan etten millään sais tehtyä kaikkia näitä yhtä tarmokkaasti.
Mielellään ei sit mitää ''katsoppas ihan tuolta jostain joku valmis ohjelma'', vaan mielellään ihan perustelua.
Lähepä ihan siitä liikkeelle, että sisäistät tuon 3- ja 5-jakoisen eron. Treenikohtainen volyymi lihasta kohti pitää jättää ihan tarkoituksella pienemmäksi kuin mitä olet 5-jakoisessa tottunut. Tuo kompensoituu tiheämmällä frekvenssillä. Jos menet ja paukutat 5-jakoisen volyymilla jokaisen lihaksen niin ensinnäkin saat treenistäsi jotain 3 tuntia pitkän ja toiseksi et tule palautumaan tuon tiheämmän frekvenssin vuoksi. En vastannut yhtään kysymykseesi, mutta kuhan vinkkasin vaan tällaisen jutun.