Penelope: Ilmeisesti teet paljon hauikselle tankoliikkeitä jos forkut oireilee noin. Vaihda kokonaan käsipainoihin. Esim. hammerkääntö raskaasti on melko hyvä liike hauiksen 3d-lookille, kasvattamalla hyvin brachialista. Muuten keskity tekemään töitä vain hauiksella, eli scottipenkkiä kp, kp kääntö vinopenkillä jne.
Sinänsä toki "hauisongelma" nyt on vähän mielenkiintoinen, koska tuskinpa ne oikeasti niin jäljessä on. Osa lihasryhmistä vaan vastaa treeniin eritavalla. Paras tapa kuitenkin kasvattaa käsivarren ympärystä on kasvattaa kehonpainoa. Puhtaasti 1cm hauiksenympärykseen ja nimenomaan hauikseen naisella on todella iso luku ilman että kehonpainoa tuotaisiin ~5kg ylöspäin.

gta5: AMPK= AMP riippuvainen proteiinikinaasi. Käytännössä säätelee solun energia-aineenvaihduntaa, tavoitteena pitää energiataso homeostaattisella tasolla. AMPK aktivoituu aina ruokailujen välillä + liikunnan aikana. Tavallaan solutasolla toimiva energiapoliisi, joka varmistaa että solut on kunnossa ja korjaa mahdollisia vaurioita. Tätä ei voi tapahtua kunnolla jos jatkuvasti haetaan anaboliaa ja vedetään safkaa 2-3h välein. Tähän osittain perustuu myös paastoamisen terveyshyödyt.

Penelope: Ilmeisesti teet paljon hauikselle tankoliikkeitä jos forkut oireilee noin. Vaihda kokonaan käsipainoihin. Esim. hammerkääntö raskaasti on melko hyvä liike hauiksen 3d-lookille, kasvattamalla hyvin brachialista. Muuten keskity tekemään töitä vain hauiksella, eli scottipenkkiä kp, kp kääntö vinopenkillä jne.
Sinänsä toki "hauisongelma" nyt on vähän mielenkiintoinen, koska tuskinpa ne oikeasti niin jäljessä on. Osa lihasryhmistä vaan vastaa treeniin eritavalla. Paras tapa kuitenkin kasvattaa käsivarren ympärystä on kasvattaa kehonpainoa. Puhtaasti 1cm hauiksenympärykseen ja nimenomaan hauikseen naisella on todella iso luku ilman että kehonpainoa tuotaisiin ~5kg ylöspäin.

Mulla on eristäviä hauisliikkeitä vain kaksi, eli hammerkääntö kp ja hauiskääntö taljassa. Scottpenkki kokeiltuna, ja se hulahtaa suoraan forkuille. Ojentajille sama määrä riittää varsin hyvin, välissä ojentajat olivat jopa kokonaan tauolla eristävien osalta tasapainon ylläpitämiseksi. Yleisesti treenissä olen hakenut enemmän erottuvuutta, ja toki lihakset pieniä. Nyt kuitenkin on tarkoitus alkaa hakea myös enemmän lihasta, ja olisi kiva että saisi tuota eroa paikattua alta pois.

Mikä tuossa hammerissa on tarpeeksi raskas? Se millä menee 3-4 x 6 esim.? Pelkään että menee riuhtomiseksi/ tekniikan kustannuksella, ja sitten treenaankin taas epäkkäitä ja forkkuja..

Ei tämä nyt toki mikään maailmaa mullistava ongelma ole. Veikkaan vaan, että nuo tarvisivat vuorostaan jotain erikoistekniikkakikkailua vastaavasti kuin aiemmin olkapäät. Alkoivat nekin vihdoin pyöristymään, kun löysin niille sopivan treenitavan, eli viparipeijaiset <3

^Niin, yleensä pienet ja itsepintaiset lihasryhmät vastaa paremmin kovaan volyymiin kuin raskaisiin painoihin(hallintasyistä=raskaita painoja ei osata tehdä enään kohdelihaksella). Toisinsanoen haet vaan sitä verta lihakseen ja pyrit sarjoissa saamaan TUTin sinne ~40s.

Missä reeneissä vatsat kannattas tehä pari kolme kertaa viikossa kun voimapyörää, dragon flagia, kylkikiertoja, vatsaa ylätaljassa yms. Liikkeitä ois tarkoitus tehdä? Kun päivät menee näin
Ma:rinta
Ti:selkä
Ke:olkapäät
To:jalat
Pe:kädet
La: lepo
Su:lepo
Alusta..

En sinun tavoitteista tiedä, mutta välttämättä ei kannata tehdä noita vatsaliikkeitä isojen lihasryhmien treenejä edeltävänä päivänä.
Syy tähän on se, että jalka- ja selkätreeneissä joudut kontrolloimaan keskivartaloa melkoisesti ja jos edellisenä päivänä olet ne treenannut puhki, saattaa se kehon kasassa pitäminen olla tuskallisempaa.
Voisit koittaa tehdä vatsoja esim. tiistain selkätreenien jälkeen ja perjantaina?

Missä reeneissä vatsat kannattas tehä pari kolme kertaa viikossa kun voimapyörää, dragon flagia, kylkikiertoja, vatsaa ylätaljassa yms. Liikkeitä ois tarkoitus tehdä? Kun päivät menee näin
Ma:rinta
Ti:selkä
Ke:olkapäät
To:jalat
Pe:kädet
La: lepo
Su:lepo
Alusta..

Ma ja Pe voisivat olla parhaat päivät.
Riippuu vähän millä liikkeillä treenaat.
Mave, kyykky, lisäpaino leut ja lipit voivat antaa jo kaiken tarvittavan vatsatreenin...
Ennen jalkatreeniä ei ainakaan kannata paljon vatsaa treenata, jotta keskivartalolla saa tuettua paremmin liikettöä

Penelope, mulla ainakin reiteen tuettu käsipainohauiskääntö (jonka ainakin itse tunnen nimellä vankilahauiskääntö :D) tekee parhaan tuntuman hauikseen, tosin hintsusti eri kohtaan kun esim tangolla tehtynä. Tiedätkö liikkeen näin epämääräisen kuvauksen perusteella vai etinkö videon?

Mikä tuossa hammerissa on tarpeeksi raskas? Se millä menee 3-4 x 6 esim.? Pelkään että menee riuhtomiseksi/ tekniikan kustannuksella, ja sitten treenaankin taas epäkkäitä ja forkkuja..

Itellä tulee tehtyä hammereita pudotussarjana ja sillä saa kyllä mukavasti hauikset pumppiin. Ensin juurikin tollanen 6 - 8, voi ehkä olla riuhtomista mutta kyllä se hauiskin siinä väsyy ja sitten perään pienemmällä painolla puhtaita toistoja loppuun saakka..

^Niin, yleensä pienet ja itsepintaiset lihasryhmät vastaa paremmin kovaan volyymiin kuin raskaisiin painoihin(hallintasyistä=raskaita painoja ei osata tehdä enään kohdelihaksella). Toisinsanoen haet vaan sitä verta lihakseen ja pyrit sarjoissa saamaan TUTin sinne ~40s.

Kiitos taas paljon!

Penelope, mulla ainakin reiteen tuettu käsipainohauiskääntö (jonka ainakin itse tunnen nimellä vankilahauiskääntö :D) tekee parhaan tuntuman hauikseen, tosin hintsusti eri kohtaan kun esim tangolla tehtynä. Tiedätkö liikkeen näin epämääräisen kuvauksen perusteella vai etinkö videon?
Joo, tiedän. Mä olen itseasiassa tehnytkin sitä aiemmin, mutta vaihdoin hammereihin siinä toivossa, että osuisi paremmin.

Itellä tulee tehtyä hammereita pudotussarjana ja sillä saa kyllä mukavasti hauikset pumppiin. Ensin juurikin tollanen 6 - 8, voi ehkä olla riuhtomista mutta kyllä se hauiskin siinä väsyy ja sitten perään pienemmällä painolla puhtaita toistoja loppuun saakka..

Mä luulen että testaan homman tänään juurikin niin, että alkuun hammerit voimapainotteisemmin, ja sitten reiteen tuettuna hidas pitkä volyymisarja. Ja käännän koko treenijärjestyksen päälaelleen, eli teen nuo alkuun sillä ajatuksella, että hauikset paremmin mukana sitten selkätreenissäkin.

Imho tässä on klassinen keissi, miksi joskus eristävät ovat todellakin paikallaan. Mulla kuitenkin epäkkäät, yläselkä ja ojentajat dominoivat sen verran paljon suhteessa hauiksiin, että lopputulos on sitten tämä. Ja ei siinä muutenkaan voi olla mitään estettä, miksi noihin ei pyöreyttä saisi, kun ovat suhteessa näinkin pitkäksi naiseksi ihan pirun lyhyet. Syytän itselle vääriä metodeita, puutteellista tekniikkaa ja puutteita hermotuksessa siis.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Toi selän jälkee vatsojen treenaus kuulostas ainaski järkevälle mut en oo koskaa ees kokeillu (laiska tekemää vatsoja) nyt aattelin ottaa ne 2-3 krt viikkoo ohjelmaan mukaan. Jaksatteko te enää tehdä voimapyörää selkätreenin päälle? Luulis ku ois selkä pumpissa nii sais tukevammin tehtyä?

Toi selän jälkee vatsojen treenaus kuulostas ainaski järkevälle mut en oo koskaa ees kokeillu (laiska tekemää vatsoja) nyt aattelin ottaa ne 2-3 krt viikkoo ohjelmaan mukaan. Jaksatteko te enää tehdä voimapyörää selkätreenin päälle? Luulis ku ois selkä pumpissa nii sais tukevammin tehtyä?

Kyllä mä jaksan ainakin ihan hyvin. Oon huomannut, että treenin lopussa jaksaminen ylipäänsä on niin helppoa ku että vaan tekee sen enempiä ajattelematta. Vaikka oliskin aivan väsynyt niin yllättävän paljon siltikin jaksaa.

Se on muuten järkevältä eikä järkevälle. ;)

no latissimuksissa ne tuntuu , mutta tuntuu myös selkärangas kohdilla.

Pikkusen epäselvästi selität, mutta itse rangassa ei kuuluisi tuntua. Epäkkäissä voi toki tuntua ja nehän kiinnittyvät selkärankaan. Samaten selän ojentajalihaksissa voi tuntua jotain.

Kauanko kestää että testotasot nousee normaalille tasolle jos vetää perseet? En ole ite juonut juhannuksen jälkeen tippakaan mutta huomena olis tarkotus mennä mutta mitään perseitä en ajatellu vetää. Alko vaa mietityttämään :D

Maastavedettäessä yläasennossa pyörryttää, mikä neuvoksi? Ihan neitipainoilla sama juttu, yläasennossa korvissa piippaa, heikottaa ja kylmähiki tulee.. Verenpaineet ylä 118, ala 50, syke 60.
Sängystä noustessa liian nopeasti saattaa tehdä samaa. Safkaa menee 2700kcal edestä että tuskin sekään on ongelma.

Haku on tosi sekava joten kysyn täältä. Miten suosittelette kaloreiden syklittelyä ajattelin vetää 2vko+2vko. Plussa viikoilla olis 500+ entäs paljoko kannattas olla miinus viikoilla?

Haku on tosi sekava joten kysyn täältä. Miten suosittelette kaloreiden syklittelyä ajattelin vetää 2vko+2vko. Plussa viikoilla olis 500+ entäs paljoko kannattas olla miinus viikoilla?

Ota nyt syklitykseksi 2 viikon sijaan vaikka 2kuukautta plussaa ja 3-4viikkoa miinusta. Plussaa vaikka 200-300kcal ja aina, kun vaaka jysähtää paikoilleen, niin lisäät vaikka 100kcal. Sitten välidieetillä tiputat vaikka sen 500-1000kcal alas.

Maltillinen bulkki on IMO paljon fiksumpaa kuin tuollaiset lyhyet rykäisyt. Tuossa kahdessa viikossa se patti ei paljoa kasva. Ei se dieetti ihan heti tule eteen, kun etenet maltillisesti ja toisekseen ei ole mitään järkeä dieetata 6kk/12kk, kun silloin se kehitys on aika minimaalista.

Back
Ylös Bottom