3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Teen dipit jalat suorina, mutta nilkat ristissä, aina samoin päin. Voiko tämä johtaa epätasapainoon? Tuntuu, että toinen olkapää menee alemmas kuin toinen, vaikka selkä on koko ajan pystysuorassa.

Tuskinpa, ellei jalat nyt ihan täysillä oo ristissä. Sen sijaan olkapäiden eri korkeuksille meneminen voi aiheuttaa (tai johtua) epätasapainoa. Toki kannattaa kokeilla tehä jalat ei ristissä. Olkapäiden korkeuseron syy olis syytä selvittää ja hoitaa.

Tosiaan kukaan muuhan sitä ei voi päättää mikä on paska tavote, uteliaisuudesta kysynkin mikä on oma tavoitteesi? :)

- - - Updated - - -

En yritä todistaa tieteellisillä faktoilla koska tietoni perustuu vain kokemukseen. Kyllähän sen kaikki tietää että mave ainakin tuo massaa keskivartaloon.

- - - Updated - - -

Valaisepa tyhmyriä, että mitkäs lihakset siellä kasvavat jotka leventävät keskivartaloa huomattavasti?

En yritä todistaa tieteellisillä faktoilla koska tietoni perustuu vain kokemukseen. Kyllähän sen kaikki tietää että mave ainakin tuo massaa keskivartaloon en myöskään tee massa liikkeitä vatsapalikoille vain kestävyyttä ja staattista. Dietti sitten hoitaa sen palikoiden erottuvuuden.

Millaista ohjelmaa kanttis lähtä tekee jos tarkotus saada nostettua kyykky penkki mave tulosta mutta samalla "bodybuildata" tavote ois 4 kertaa viikkoon käyä salilla ja aattelin että päivän aluks ois vaikka Kyykky 5x5 penkki 4x5 jonka jälkeen "bodausta", toimisiko tällänen ohjelma? mitenköhän kanttis sijottaa noi kyykky penkki mave viikoille

Emmä jaksa. tehkööt jokainen mitä haluaa. en kyllä silti nää miten mave tuo jtn. selkeää leveyttä keskivartaloon. Ellet nyt sit sekota esim. perseen leventymistä kyykätessä(ala kroppa), tai selän kasvamista(yläkroppa).

Esim. jo pelkät rutistukset lisäpainolla lyhyillä sarjoillahan tuo leveyttä keskikroppaan ja mavehan tunnetaan alaselän ja myös vatsan liikkeenä :P

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Katoppa kuvia Ilkka Mursusta voimannosto ajoilta niin ei sillä mikään leveä keskikroppa ollut vaikka ylläri pylläri mave ja kyykky ohjelmassa.

Pelaan kuitenkin varman päälle ja jätän tekemättä että saa maksimoitua v taperin :P. Hyvä kuulla muiden mielipiteitä asioista kuitenkin koska olen jo pitkään pohtintu asiaa.

Millaista ohjelmaa kanttis lähtä tekee jos tarkotus saada nostettua kyykky penkki mave tulosta mutta samalla "bodybuildata" tavote ois 4 kertaa viikkoon käyä salilla ja aattelin että päivän aluks ois vaikka Kyykky 5x5 penkki 4x5 jonka jälkeen "bodausta", toimisiko tällänen ohjelma? mitenköhän kanttis sijottaa noi kyykky penkki mave viikoille

nosto

Meinasit 4 kertaa viikkoon tehdä kyykkyä 5x5 ja penkkiä 4x5?

Vai oliskohan niin, että hän haluaa ohjelman, jossa on neljä treenipäivää viikossa ja voimanostoliikkeet olisivat kaikki omina päivinään, jolloin aina yhden niistä voisi tehdä ekana? Yksi hyväksi toteamani sellainen ohjelma on 1. mave+jalkatreeni (halutessa etureisipainotteisesti) 2. penkki+yläkroppa 3. kyykky+jalkatreeni (halutessa takareisipainotteisesti) 4. penkkivariaatio (esim. lattiapenkki, dippi, kapea penkki tms.)+yläkroppa. Tota voi tehdä vaikka 2on 1off -tyyliin, mutta neljä kertaa joka viikko toimii myös.

Vai oliskohan niin, että hän haluaa ohjelman, jossa on neljä treenipäivää viikossa ja voimanostoliikkeet olisivat kaikki omina päivinään, jolloin aina yhden niistä voisi tehdä ekana? Yksi hyväksi toteamani sellainen ohjelma on 1. mave+jalkatreeni (halutessa etureisipainotteisesti) 2. penkki+yläkroppa 3. kyykky+jalkatreeni (halutessa takareisipainotteisesti) 4. penkkivariaatio (esim. lattiapenkki, dippi, kapea penkki tms.)+yläkroppa. Tota voi tehdä vaikka 2on 1off -tyyliin, mutta neljä kertaa joka viikko toimii myös.

jos tavoite on saada se penkkitulos nousemaan eikö se sitä tekemällä nouse?
jos olis vaikka näin:

MA:
Mave + jalkatreeni

Ti:
Penkki + yläkroppa

To:
Kyykky + jalkatreeni

Pe:
Penkki (toistot vois olla vähän erilaisia mutta eikös tähän mennessä oo jo täysin palautunu penkkitreenistä ja jos haluaa sen tulosta nostattaa eikö tämä muka toimi paremmin kun että tekisi sen sijaan dippejä yms.)
+ yläkroppa

Penkkiä

Kysytään tämmönen tyhmä kysymys. Elikkä aloin tekeen penkkiä kotosalla pitkästä aikaa, tavoite olisi nostaa 10*86kg. Nyt se 86kg nousee näin:1.sarja 8 toistoa. 2.sarja 6 toistoa. 3.sarja 4 toistoa. ja neljäs sarja taitaa mennä 3toistoa.. Kannattaako tollasia sarjoja tehdä kun tavoite on tuo? vai kannattaisko laittaa vähemmän painoa tankoon ja tehdä semmoisia sarjoja, että menee vaikka 3*8?? Vai onko tuolla mitään väliä kehitykseen?

Tulee kanssa mieleen Goban kymysyksenasettelusta että lepopäivät taitaa olla vähissä tolla välillä? Monasti näkyy juuri noin, että yksittäinen sarja on ihan OK, mutta sitten putoaa vääntö radikaalisti, ja etenkin loppureenistä alkaa olla kokonaisjaksaminen jo vähän heikompaa etenkin heikosti palautuneilla lihoilla.

Kehitykseen varmaan vaikuttaa yksittäistä treeniä enemmän juuri se kokonaisuus; tokko se on kehityksestä pois välistä repiä kroppa hapoille ja palautumiskapasiteetin rajoille, mutta se vaatii ne lepohetkensä (ja mahdollisesti jopa venyttelyä) myös.

Mikä on optimi kellonaika käydä salilla että harjoittelusta saa mahdollisimman paljon irti? Itse olen käynyt 22-24.00 välisenä aikana, että onko jo turhan myöhä ajankohta esim. lihaskasvulle?

Mikä on optimi kellonaika käydä salilla että harjoittelusta saa mahdollisimman paljon irti? Itse olen käynyt 22-24.00 välisenä aikana, että onko jo turhan myöhä ajankohta esim. lihaskasvulle?

Ei ole liian myöhä, mutta toisilla saattaa olla vaikeuksia saada unta myöhäsen treenin jälkeen. Verrataan esim appoaikaseen salilla käyvää ja illalla käyvää kahta täysin identtistä ihmistä niin kyllä luultavasti sillä illalla käyvällä se treeni menee paremmin koska on kerennyt syömisillä vaikuttaa ja valmistautua kunnolla siihen treeniin. Toinen aikaseen jos käy ja ei ole tarkka niin loukkaantumisherkkyys voi nousta melko korkeaksi. Ihan viimeseks tuo on myös aika pitkälti ihmisestä kiinni jos on aamu uninen niin ei sinne salille kannata aamulla itteesä pakottaa plus sitten elämän tilanne kun kaikilla ei ole koko päivää aikaa mietiskellä että moneltako kävisi salilla.

- - - Updated - - -

Pelaan kuitenkin varman päälle ja jätän tekemättä että saa maksimoitua v taperin :P. Hyvä kuulla muiden mielipiteitä asioista kuitenkin koska olen jo pitkään pohtintu asiaa.

Niin mäkin pelaan varman päälle ja teen kyykkyä ja mavea niiden hormonaalisen vasteen takia. Jos kuitenkin käy niin että se keskivartalo mukamas levenee niin onpahan syytä jumpata selkää ja olkapäitä kovempaa. ;)

Itse käyn kans nykyään tohon aikaa reenailemassa ja jaksaa paremmin kuin että kävisin 4 aikaa päivällä. Ainoo jos vedät ison lihasryhmän kovaa nii itellä unensaanti on vaikeampi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom